hulp bij overclock op 4coredual-VSTA

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-04-2024
Goedemorgen Tweakers,

Ik heb een probleem met het overclocken van mijn E4400 op de 4coredual-VSTA.
Mijn specs zijn;
4coredual-VSTA
Core 2 duo E4400
POV 7900GS @620 core en 792 memory :*)
2xsamsung T160 320GB SATAII in raid 0
1xsamsung IDE 250GB
DVD brander
2 GB (2x1GB) corsair 667 geheugen

Ik kan de E4400 zonder problemen op 266 FSB zetten wat op zich redelijk acceptabel is. De PC loopt dan stabiel en kan orthos zonder problemen laten lopen voor een aantal uur.
Bij een hogere FSB (270 tot 296) krijg ik artifacts tijdens tests in 3dmark06 en tijdens de shader test in PCmark.
Ik kan zonder problemen orthos draaien en krijg geen foutmelding (4 uur gedraaid). Het ligt ook niet aan de overclock van de videokaart, omdat op stock speeds ik dezelfde problemen krijg.
Ik heb ook geprobeerd met een PCIe van 99 en dit leek bij de shader test in PCmark te helpen (geen rare artifacts meer), maar in 3dmark krijg ik nog steeds rare vervormingen.

Ik kom er even niet meer uit en hoop dat iemand kan helpen _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Voeding denk ik. Bij de hogere OC zul je net wat meer juice eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
Kan ik me niet voorstellen. Het is een zallman 460APS en levert voldoende juice.
Als het de voeding is dan zou het ook raar zijn dat ie bij 275 al artifacts geeft.

Het lijkt echt aan de pcie bus te liggen (alsof ie niet gelocked is ofzo)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb je wel async overklok ingesteld in de bios dan ? Als je dat niet doet is ie idd niet gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Volgens mij is het mobo wat problemen geeft. De asrock dual vsta en 4coredualvsta zijn met overclocken zo onstabiel als de pest (wat wil je met een budget bord ;-).

Kheb zelf ook een 775dualvsta en zdra ik overclock gebeuren de gekste dingen. Biossettings die gerest worden, optische drives die wegvallen (nee, ide controller draait stockspeed en is niet overgeclockt) en temps. die ineens niet meer uit te lezen zijn.

@stock speeds zijn het schitterende bordjes, maar owee als je gaat overclocken.

Zie ook het grote asrock 775dual VSTA topic!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zijn genoeg mensen die lekker overklokken op de 4CoreDual-VSTA en rustig de 3GHZ halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
Ik vind het ook raar dat ik de CPU+geheugen wel stabiel kan draaien (orthos), maar zodra er een zwaardere 3d applicatie gaat draaien komen de probleempjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
KillerAce_NL schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 09:38:
Zijn genoeg mensen die lekker overklokken op de 4CoreDual-VSTA en rustig de 3GHZ halen.
Ow? Ik hoor alleen maar klachten over overclocken met de VIA PT880 Ultra chipset.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
Ligt er ook een beetje aan wat je verwacht. Met de 4core is het niet mogelijk om de maximum OC van je processor te halen. Een core2duo met een systeembus van 1066 kun je niet echt overklokken met dit bord.

Met een core2duo met systeembus 800 kun je wel redelijk overklokken, omdat je wat meer marge hebt met het max van het bord (als ik de resultaten in google mag geloven inderdaad rond de 300 FSB).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
pinkstrip schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 10:08:
Ligt er ook een beetje aan wat je verwacht. Met de 4core is het niet mogelijk om de maximum OC van je processor te halen. Een core2duo met een systeembus van 1066 kun je niet echt overklokken met dit bord.

Met een core2duo met systeembus 800 kun je wel redelijk overklokken, omdat je wat meer marge hebt met het max van het bord (als ik de resultaten in google mag geloven inderdaad rond de 300 FSB).
Hmmm... nu je het zegt... dat zou best eens kunnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masteriiz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-04 08:42
yep t is een budgetbord. Je moet dan voor een geheel budgetsysteem gaan, en bijvoorkeur een processor als de e4500 kopen. Dan de fsb naar 300 en je hebt een 50% overclock.

Maar dit bordt is nu eenmaal geen echt overclockersbord. Zelf haal ik 300 fsb, maar ik hoor van veel mensen dat ze de 290 niet halen... Kijk ook in het 4coredual ervaringen topic.

[ Voor 34% gewijzigd door masteriiz op 17-08-2007 13:09 ]

masteriiz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Idd, het is geen overklokkersbord, maar echt slecht overklokken doet ie niet.
Mijn setje draait als een tierelier en kostte weinig. (4core+2160)
FF wachten tot ik wat centen over heb dan komt er sneller geheugen in en een betere cooler.
Draai nu met stock cooler en pc3200 ddr1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
@killerace_NL ik ben zelf ook van ddr1 naar ddr2 geheugen gegaan met dit bord en je merkt geen prestatieverschil (ook nauwelijks in benchmarks). Mijn systeem was echter veel instabieler met het DDR2 geheugen.

Als je hierop zoekt zal je ook vinden dat het bord stabieler loopt met DDR geheugen........

Ik heb een nieuw bord gekocht en nu loopt alles veel stabieler.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik wil een hogere fsb kunnen draaien ;)
Heb je wel Kingston gebruikt dan ?

[ Voor 31% gewijzigd door KillerAce_NL op 17-08-2007 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinkstrip
Ik heb het ook voor een hogere FSB gedaan en ik kon de E4400 daarom tot 2.66 krijgen.
Hij kreeg wel meer stabiliteitsproblemen (niet super veel hoor) ook toen ie nog niet overgeklokt was.

Ik heb corsair valueram geheugen (667).

iRacing Profiel

• C3kChennie
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 16:26
Pagina: 1