Goedemorgen Tweakers,
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn E4400 op de 4coredual-VSTA.
Mijn specs zijn;
4coredual-VSTA
Core 2 duo E4400
POV 7900GS @620 core en 792 memory
2xsamsung T160 320GB SATAII in raid 0
1xsamsung IDE 250GB
DVD brander
2 GB (2x1GB) corsair 667 geheugen
Ik kan de E4400 zonder problemen op 266 FSB zetten wat op zich redelijk acceptabel is. De PC loopt dan stabiel en kan orthos zonder problemen laten lopen voor een aantal uur.
Bij een hogere FSB (270 tot 296) krijg ik artifacts tijdens tests in 3dmark06 en tijdens de shader test in PCmark.
Ik kan zonder problemen orthos draaien en krijg geen foutmelding (4 uur gedraaid). Het ligt ook niet aan de overclock van de videokaart, omdat op stock speeds ik dezelfde problemen krijg.
Ik heb ook geprobeerd met een PCIe van 99 en dit leek bij de shader test in PCmark te helpen (geen rare artifacts meer), maar in 3dmark krijg ik nog steeds rare vervormingen.
Ik kom er even niet meer uit en hoop dat iemand kan helpen
Ik heb een probleem met het overclocken van mijn E4400 op de 4coredual-VSTA.
Mijn specs zijn;
4coredual-VSTA
Core 2 duo E4400
POV 7900GS @620 core en 792 memory
2xsamsung T160 320GB SATAII in raid 0
1xsamsung IDE 250GB
DVD brander
2 GB (2x1GB) corsair 667 geheugen
Ik kan de E4400 zonder problemen op 266 FSB zetten wat op zich redelijk acceptabel is. De PC loopt dan stabiel en kan orthos zonder problemen laten lopen voor een aantal uur.
Bij een hogere FSB (270 tot 296) krijg ik artifacts tijdens tests in 3dmark06 en tijdens de shader test in PCmark.
Ik kan zonder problemen orthos draaien en krijg geen foutmelding (4 uur gedraaid). Het ligt ook niet aan de overclock van de videokaart, omdat op stock speeds ik dezelfde problemen krijg.
Ik heb ook geprobeerd met een PCIe van 99 en dit leek bij de shader test in PCmark te helpen (geen rare artifacts meer), maar in 3dmark krijg ik nog steeds rare vervormingen.
Ik kom er even niet meer uit en hoop dat iemand kan helpen