overklokken van 8800GTS 640MB in SLI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-07 09:39
hallo tweakers..

ik maak nu toch maar zelf een topic want ik kan helaas niet al mijn vragen beantwoord krijgen in andere topics over deze videokaart.
ik wil mijn 2 kaarten namelijk gaan overklokken maar wel laten draaien in een SLI opstelling

type kaart : De MSI GeForce 8800 GTS 640MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) NX8800GTS-T2D640E

zal even een plaatje toevoegen van wat waardes die van belang kunnen
je ziet dat ik nu mijn cpu op 3ghz heb draaien ipv de 3.2ghz zoals in mijn sig..maar dat terzijde
verder zie je de stock instellingen van mijn videokaart

Afbeeldingslocatie: http://img378.imageshack.us/img378/6033/ntuunech8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/4215/p1010354bp5.jpg

als het geheel te warm word laat ik deze 120mm fan wat extra omwentelingen maken..
het geheel zit in een antec P180

ik heb wat diverse overklok programatuur bekeken o.a. rivatuner, Ntune, ATI-tool. en ik denk dat ik ATI-tool wil gaan gebruiken. deze lijkt mij het eenvoudigst .

Nu weet ik dat als je gaat beginnen met overklokken dat je dat het beste kan doen met een "warme"videokaart. dus eerst ff stressen met ATItool (show 3Dview)

dan beginnen met de memory in stapjes van 10Mhz
dan de core in stapjes van 3Mhz
dit doe je om en om
dan scan for artifacts..
(dit heb ik ergens gelezen.............)

maar hoe moet je verder en is dit wel de juiste manier..?
ik heb dus 2 kaarten als ik wil gaan overklokken, moet ik dan 1 kaart uit mijn systeem halen en dan de andere overklokken?
of klokt ATItool 2 kaarten tegelijk? (denk van niet)
is er een progje wat wel goed en stabiel is in overkloken van SLI opstellingen?
stel het is gelukt het klokken van 1 kaart in ATItool, hoe bewaar ik dan die waardes als ik mijn 2de kaart wil gaan klokken?

Afbeeldingslocatie: http://img400.imageshack.us/img400/7754/atitoolfn7.jpg

wat ik ook og niet begrijp wat is dat met die sliders voor 2D , 3D lowpower, 3D perf. ??

ook lees ik dat met dan de overklok waardes gaat flashen in de bios.. dit wil ik liever niet doen, laat ik eerst maar eens het overklokken van videokaarten maar onder de knie krijgen

kunnen jullie mij helpen? heb je meer info nodig, zeg het maar...
hopelijk hebben er meer mensen wat aan dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:09
wat ik zou doen...
per kaart kijken waar de max ligt, totdat je atifects krijgt ;)
Dan stapje terug. Dat doe je bij beide, dan weet je hoe snel de kaart kan lopen. Daarna doe je dat bij de andere kaart. Daarna beide kaarten flashen, en 3DHenk06 gaan draaien :+

Edit: Zelf heb ik het op deze manier gedaan met toen, mijn 2x 6600gt in sli.

[ Voor 13% gewijzigd door CarJunkyXL op 10-08-2007 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
m.lammers schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 11:06:
wat ik zou doen...
per kaart kijken waar de max ligt, totdat je atifects krijgt ;)
Dan stapje terug. Dat doe je bij beide, dan weet je hoe snel de kaart kan lopen. Daarna doe je dat bij de andere kaart. Daarna beide kaarten flashen, en 3DHenk06 gaan draaien :+

Edit: Zelf heb ik het op deze manier gedaan met toen, mijn 2x 6600gt in sli.
Ik vind dat flashen zo eng.. stel dat dat niet goed gaat (heb geen idee hoe ik moet flashen)
en is flashen echt de enig manier in SLI???
ik vind het echt niet erg om ATI-tool in te laden als ik de OC wil draaien...

[ Voor 10% gewijzigd door murky123 op 10-08-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Ati tool overklokt niet beide kaarten. (hang me er btw niet aan op ;) )
Flashen is niet eng. Je gebruikt nvflash om in Dos de bios eruit te halen, en op te slaan op diskette. Daarna gebruik je nibitor om de geheugen snelheid en mem aan te passen na je overklok resultaten. Daarna zet je de opgeslagen bios op je diskette, even Dos weer in, en terug flashen maar.
Dat moet je dan met beide kaarten doen.

Het kan zijn dat je bij jou resultaten artefects krijg na de flash.(ook al doen ze het in AtiTool het wel. in dit geval.... terug flashen met de orginele bios. en de waardes wat verminderen.

aanzet tot illegale praktijken, niet doen !!

[ Voor 27% gewijzigd door Apen-nootjes op 24-08-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Figuren zoals jij zorgen ervoor dat de premies van alle verzekeringen zo gruwelijk duur zijn tegenwoordig. Hele diepe zucht, met dit soort dingen neem je een risico, en als het mis gaat accepteer je dat, en ga je de boel niet oplichten.

|:( |:( |:( |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 24-08-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
is er echt geen andere manier om de overklokwaardes van ATI-tool te gebruiken in een SLI opstelling??

anders ga ik een topic maken voor een soort HOW TO: flash bios of 8800GTS.
want dat is echt helemaal abracadabra voor mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarJunkyXL
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 13:16:
[...]

Figuren zoals jij zorgen ervoor dat de premies van alle verzekeringen zo gruwelijk duur zijn tegenwoordig. Hele diepe zucht, met dit soort dingen neem je een risico, en als het mis gaat accepteer je dat, en ga je de boel niet oplichten.

|:( |:( |:( |:(
Ach, maak ik er tenminste nog een keer gebruik van 8)7
Enne... Ik heb trouwens nog nooit wat kapot geflasht. Was altijd voorzichtig genoeg. Het was meer als een geintje bedoeld. vandaar de: 8)

[ Voor 13% gewijzigd door CarJunkyXL op 10-08-2007 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
als je de orignele bios wil saven voor je gaat beginnen moet het op een bootable floppy.. kan dat ook op USB?

ps: als ik ga overklokken moet ik echt helemal 1 kaart uit de pci slot halen of volstaat het uitschakelen van SLI en het loshalen van het brugstukje voldoende

[ Voor 42% gewijzigd door murky123 op 10-08-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
ben vandaag dus bezig geweest met 1 videokaart (andere verwijderd) en heb aardige resultaten behaald.

e6600@3Ghz en de videokaart stock (513/792) leverde 9210 punten op in 3Dmark06 http://img248.imageshack....k063ghzstockvideoago5.jpg

e6600@3Ghz en de videokaart op (610/935) leverde 10421 punten op in 3Dmark06 http://img248.imageshack....k063ghz610935aug20tf1.jpg

het is een aanzienlijk verschil van 1211 punten in 3Dmark06 en de kaart word onder load niet warmer dan 85 graden.. ik heb niet eens de fan van de 8800gts sneller horen gaan draaien..

zelfde setup in SLI en videokaarten stock haal ik 12943 punten in 3Dmark06 http://img248.imageshack....k063ghzstocksliaugpr7.jpg

ik ga toch niet de bios van mijn videokaarten flashen dat durf ik gewoon niet aan..

weet nog niet precies wat voor conclusie ik ga trekken uit deze resultaten..
maar ben toch wel benieuwd wat mijn score in 3Dmark06 zal zijn als ik beide kaarten op (610/935) heb staan..
temperaturen lijken mij geen probleem.. wetende dat 2 kaarten in je kast ook elkaar wel opwarmen.
wat vinden jullie?

• Timo...
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-04 21:47
Ik wil ook mijn 8800 overklokken maar, tot hoever heb jij de 8800 GTS overgeklokt?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey even een vraagje topic starter ik zie dat jij je fan hebt vastgezet met clipjes waar kan je die halen ik heb namelijk p180b en die clipjes heb ik niet.
Pagina: 1