Windows Media Center of Alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 22.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Met verhuizing en de aanschaf van een nieuwe HDTV wil ik graag m\'n Media Center opschonen door er een nieuwe installatie op te zetten. Nu zit ik echter te twijfelen wat ik er op moet zetten, ik draai er nu XP MCE op, maar ik erger me soms behoorlijk aan de tekortkomingen van het programma.

Het menu bijvoorbeeld dat je complete scherm opvult met een mooi blauw kleurtje en zelf enorm klein is, zoals bij audio afspelen waarbij je een enorm klein menu hebt waarin je amper fijn kan navigeren. Ook vind ik het te lang duren voordat je van artiest kan wisselen en is het erg vervelend om meerdere artiesten achter elkaar af te spelen.
Bij video\'s afspelen duurt het behoorlijk lang voordat hij alle mappen op netwerk schijven laad en moet ik dus telkens
wachten tot ik daar een video van kan afspelen terwijl de inhoud van die schijven amper veranderd en hij het dus eigenlijk gewoon kan opslaan en enkel hoeft te checken of het nog klopt. Ook kan je veel video bestanden niet versneld afspelen, wat weer een flinke tekort koming is.
En het menu zit vol met nutteloze opties en er zit een waardeloos menu in voor instellingen zodat het zeer lastig is om audio en video instellingen (Nvidia PureVideo, sp/dif passtrough) te wijzigen. Kortom, het werkt verre van super.

Nu zat ik zelf te denken om dan maar te upgraden naar Windows Vista om te hopen dat het wat beter is maar aangezien het ook een microsoft product is twijfel ik er sterk aan.

Dan maar open source dacht ik, maar dan krijg je weer de typische linux praktijken waar ik niet gecharmeerd van bent. Waar microsoft je te weinig laat doen gaat linux weer veel te ver en willen ze alles doen wat technisch mogelijk is. LinuxMCE ziet er aardig uit maar al die opties om lichten, beveiliging, klimaat en dergelijken te regelen hoef en wil ik allemaal niet, ook niet in het menu, dus is het dan mogelijk dat uit te schakelen? En werkt linux mce ook met de microsoft remote? En het belangrijkste, heeft linuxMCE wel een fatsoenlijke audio player? dus waar je wel makkelijk kan wisselen, meerdere artiesten in de queue kan zetten en een goed overzicht hebt?

Ik heb ook andere projecten gezien maar veel spraken mij niet aan en leken teveel op Windows MCE dat ik dan niet zo goed de Windows MCE kan pakken en dan tenminste wel support heb voor hardware en remote en het gemak van een snelle installatie.

Wat ik met mijn media center wil doen is het volgende:
- DVD\'s afspelen, zowel van hardeschijf met audio_ts en video_ts structuur en van dvd\'s.
- Alle mogelijke video bestanden afspelen waarbij ze gesorteerd worden op mappen zoals ik ze ook op de hardeschijf heb staan.
- Een fatsoenlijke audio speler die makkelijk kan wisselen tussen artiesten en een handige queue hebt waaruit hij ook op random volgorde kan spelen.
- Support voor het afspelen van 720p/1080p beeldmateriaal
- Alles te bedienen dmv de Microsoft remote.
- Mogelijkheid alle audio via spdif passtrough door te sturen naar m\'n reciever.
- (optioneel) Remote Desktop Support zodat ik hem via Windows XP Pro kan benaderen.

Iemand hier ervaringen met Vista Media Center Edition of Linux varianten die mij kan helpen een beslissing te maken? Ik heb namelijk niet enorm veel zin om alles uit te proberen aangezien dat een hels karwei is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Ik kan je MythTV voor Linux aanraden. Probeer het eens met KnoppMyth: een live-cd met Linux + MythTV voorgeinstalleerd. Ik weet niet of alles wat je noemt out-of-the-box werkt, maar het is wel een makkelijke mannier om het eens even proef te draaien.
Aanvulling: alles wat je noemt kan (nog ff. nagekeken, heb zelf alles gelijk behalve dat spdiff stuk), alleen RDP zal niet werken, maar VNC wel (of gewoon remote X applicaties starten natuurlijk, maar dan moet je dit wel op je XP Pro bak installeren).

[ Voor 33% gewijzigd door latka op 07-08-2007 01:23 . Reden: lijstje ff. nagelopen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:29

Aapje

Opel-beun
Ik speel nu met Vista Media center, vult me scherm goed. En genoeg functionaliteit erin.
Heb zelf als HTPC nu een E6400, 2gb ram en een Samsung 32" tv, met daarop 1360x768 als reso, ziet er allemaal gelikt uit :)

Plugins installeren is basicly zelfde als op XP MCE, tvkaart pakt ie automatisch.
Music bibiotheek werkt ook een stuk beter in vista dan in xp, alles laad nu snel in.

Ook als je Areo hebt ziet het hele systeem er lekker eruit. En Vista installeren is mss half uurtje werk, drivers en codecs installeren ook zoiets en je bent klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ach, allemaal fijn die linuxpakketten, maar blijkbaar is er geen enkel pakket, straigtforward, wat opnemen en dergelijke enabled. Neen, ge moet uren kloten met een back-end, en een front-end. Waarom?... Daar zit de kracht dan weer van Windows... Het werkt gewoon.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49
Hmm. Knoppmyth al eens geprobeerd dan? Autodetect alles (ja ook meer dan 2 tv kaarten wat microsoft nog niet kan) tevens is digitale TV mogelijk (wat maar niet ging onder XP MCE. Misschien dat ze het nu snappen). Afgeven op een ander product is altijd makkelijk zoals je ziet. Gewoon proberen en dan oordelen is beter (en backend-/frontend is handig als je een gewone machine als media-extender wilt gebruiken in Microsoft lingo, zonder direct een XBox360 te moeten kopen). Blijft staan: Microsoft werkt out of the box met beperkingen. Knoppmyth doet het vrijwel zonder werk (niveautje microsoft) en als je echt het onderste uit de kan wilt halen kan dit wel op linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Dan download ik die livecd morgen wel even ja, altijd handig het zo te kunnen proberen. En ik zal misschien Vista ook wel installeren maar ik ben bang dat dat net hetzelfde is als windows xp, het werkt allemaal prima op zich, maar het ziet er niet goed uit en de controls zijn erg onhandig als je snel iets wilt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Vista ziet er goed uit hoor, werkt hier prima op widescreen. Ligt aan je hardware of jij Areo kan ondersteunen. Gezien datje 720p wilt afspelen lijkt me dit geen probleem want daar heb je bijna de zelfde hardware voor nodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54991

Waarom gelijk naar Knoppmyth verwijzen?
Er is voor windows een heel mooi alternatief:
http://www.team-mediaportal.com/

- Gratis
- Veel plugins
- Skins
- Veel opties

Ikzelf heb MCE al vaarwel gezegd, en draai nu mediaportal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
BaBoOn schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:46:
Vista ziet er goed uit hoor, werkt hier prima op widescreen. Ligt aan je hardware of jij Areo kan ondersteunen. Gezien datje 720p wilt afspelen lijkt me dit geen probleem want daar heb je bijna de zelfde hardware voor nodig ;)
3500+, 512mb ram (beetje te weinig voor vista I know, maar kan altijd effe 1gb erin zetten en die 512mb eruit halen), 7600GS. Dus dat moet wel genoeg zijn op t geheugen na. Maar ga eerst die livecd proberen, dat kost echt niks aan geld/moeite, altijd handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:51:
Waarom gelijk naar Knoppmyth verwijzen?
Er is voor windows een heel mooi alternatief:
http://www.team-mediaportal.com/

- Gratis
- Veel plugins
- Skins
- Veel opties

Ikzelf heb MCE al vaarwel gezegd, en draai nu mediaportal.
Zeker goed alternatief, maar als je iets gelikt wil is mediaportal nou niet echt het mooiste.
Weinig "bling" effect in mijn ogen. En de thema's die aangeboden worden werken meestal niet met widescreens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mwa, als je gewoon de laatste stable gebruikt, zijn daar genoeg skins voor te vinden die er gelikt uitzien en goed werken.
Bijvoorbeeld http://forum.team-mediaportal.com/foofaraw1610-t20479.html deze.
Die gebruik ik zelf, wel ietswat aangepast naar mijn zin, en die skins worden ook netjes bijgehouden.
Binnenkort met de nieuwe versie komt er ook een compleet nieuwe en gelikte standaard skin:
http://forum.team-mediaportal.com/new_face_mp-t9387.html
Gewoon ff in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 02:01:
Mwa, als je gewoon de laatste stable gebruikt, zijn daar genoeg skins voor te vinden die er gelikt uitzien en goed werken.
Bijvoorbeeld http://forum.team-mediaportal.com/foofaraw1610-t20479.html deze.
Die gebruik ik zelf, wel ietswat aangepast naar mijn zin, en die skins worden ook netjes bijgehouden.
Binnenkort met de nieuwe versie komt er ook een compleet nieuwe en gelikte standaard skin:
http://forum.team-mediaportal.com/new_face_mp-t9387.html
Gewoon ff in de gaten houden :)
Helaas is er geen screenshot van de audio browser, enkel van het venster tijdens het afspelen. Maar ik zal eens kijken naar het programma en dan die skin of het wat is, maar ik denk dat ik het zelfde probleem krijg als bij Windows MCE, dat de audio player weer niet gebruiksvriendelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, dat ligt aan je persoonlijke voorkeuren.
Weet wel dat er voor mediaportal allerlei skins zijn die net wat aanvoelen, dus je moet er gewoon wat uitproberen, laten we zeggen van de laatste 3 pagina's want die worden redelijk goed bijgehouden.
Overigens zie ik wel screenshots va nde audio player, mar misschien omdat ik ingelogd ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 17:40
natuurlijk moeilijk ontopic te blijven maar ik raad Windows Vista MCE ten sterkste aan. Ik kan echt niet meer zonder en ziet er zeeeeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
latka schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:20:
Ik kan je MythTV voor Linux aanraden. Probeer het eens met KnoppMyth: een live-cd met Linux + MythTV voorgeinstalleerd. Ik weet niet of alles wat je noemt out-of-the-box werkt, maar het is wel een makkelijke mannier om het eens even proef te draaien.
Aanvulling: alles wat je noemt kan (nog ff. nagekeken, heb zelf alles gelijk behalve dat spdiff stuk), alleen RDP zal niet werken, maar VNC wel (of gewoon remote X applicaties starten natuurlijk, maar dan moet je dit wel op je XP Pro bak installeren).
KnoppMyth gedownload en de pamphlet gelezen (http://www.mysettopbox.tv/pamphlet.html) maar dan moet ik een manual installation doen omdat ik een Sata hardeschijf heb en daar heb ik eigenlijk geen mogelijkheid voor. Frontend werkt niet omdat je dan al een mythtv installatie moet hebben en die heb ik niet omdat ik gewoon windows draai. Dus ik kan het helaas niet proef draaien.

Edit: Media Portal geinstalleerd, tis effe prutsen maar het werkt wel beter dan MCE, dus bedankt voor de tip, ga nog wat verder prutsen maar de audio player is alvast O+ vergeleken met MCE die meer }:O was.

[ Voor 9% gewijzigd door Tsurany op 07-08-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-04 09:57
http://www.ehomeupgrade.c...36/linuxmce_0704_released

net gepost ziet er erg geavanceerd uit

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-02 16:26
Als geld geen issue is zou ik toch voor Vista MCE gaan.
Ik ben zelf ook een tijdje hiermee in de weer geweest, heb van alles een tijdje gebruikt en vind op dit moment de Vista MCE het lekkerst.
T.o.v. MediaPortal heb je in MCE volgens mij vooral net iets minder functionaliteit, in MP zitten een aantal tweaks en extra opties. het grote nadeel van MP tov MCE is vooral dat MP op de een of andere manier veel trager werkt, en je je toch nog aardig een ongeluk staat te configureren, waar MCE direct makkelijk werkt. Ook heb je nooit gekloot met XML tvgids dingen, MCE heeft een eigen interface ervoor.
Qua muziek afspelen is het nadeel van MCE vooral de navigatie; als je een enorme library hebt met muziek moet je redelijk wat scrollen.
Het uiterlijk van MCE is dan wel niet skinnable, toch hebben ze er bij MCE een veel duidelijkere indeling aan kunnen geven. Het is voor zover ik weet ook flink verbeterd sinds XPMCE. Google image eens op XP en Vista MCE, dan kun je het zelf previewen. Ook de animaties en transities zijn netjes uitgevoerd. Met MCE kun je ervan uitgaan dat je het 1x instelt en daarna je er geen omkijken meer naar hebt. Dat is met alle andere opties veel meer de vraag. Zeker voor MP geldt dat een update vaak met de nodige herconfiguraties gepaard gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Damn dat spdif optie menu is zooo overtuigen :P

Wat ik enkel graag zou willen weten, is het mogelijk om alle overbodige opties zoals room control uit het menu te halen zodat ik daar geen last van heb?

[ Voor 22% gewijzigd door Tsurany op 07-08-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
.Johnny schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:19:
Als geld geen issue is zou ik toch voor Vista MCE gaan.
Ik ben zelf ook een tijdje hiermee in de weer geweest, heb van alles een tijdje gebruikt en vind op dit moment de Vista MCE het lekkerst.
T.o.v. MediaPortal heb je in MCE volgens mij vooral net iets minder functionaliteit, in MP zitten een aantal tweaks en extra opties. het grote nadeel van MP tov MCE is vooral dat MP op de een of andere manier veel trager werkt, en je je toch nog aardig een ongeluk staat te configureren, waar MCE direct makkelijk werkt. Ook heb je nooit gekloot met XML tvgids dingen, MCE heeft een eigen interface ervoor.
Qua muziek afspelen is het nadeel van MCE vooral de navigatie; als je een enorme library hebt met muziek moet je redelijk wat scrollen.
Het uiterlijk van MCE is dan wel niet skinnable, toch hebben ze er bij MCE een veel duidelijkere indeling aan kunnen geven. Het is voor zover ik weet ook flink verbeterd sinds XPMCE. Google image eens op XP en Vista MCE, dan kun je het zelf previewen. Ook de animaties en transities zijn netjes uitgevoerd. Met MCE kun je ervan uitgaan dat je het 1x instelt en daarna je er geen omkijken meer naar hebt. Dat is met alle andere opties veel meer de vraag. Zeker voor MP geldt dat een update vaak met de nodige herconfiguraties gepaard gaat.
Geld is eigenlijk wel een issue, aangezien ik zelf niet veel geld heb en Vista aanschaffen (tenzij illegaal) en geheugen aanschaffen die nodig is dat is redelijk prijzig, en voor dat geld schaf ik liever iets extra's voor m'n kamer aan (verhuizing) of aan een center speaker voor m'n 5.1 systeem.
Ik moet zeggen MediaPortal werkt aardig als je alles zelf configureert, met name de optie om plugins te disablen in de lijst vind ik erg handig, nu hoef ik niet eens te scrollen. Op dit moment heeft het mijn voorkeur, met name omdat KnoppMyth niet werkt en linuxMCE meer werk is. Ik heb het op mijn main pc gezet en ga het morgen op mijn HTPC installeren en kijken hoe het werkt icm mijn reciever en alle instellingen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Media Portal draait nu wel aardig op een paar problemen na. Video's haperen allemaal tenzij het WMV HD is, dan draait het wel goed. En ik kan geen 5.1 geluid afspelen uit WMV bestanden omdat Media Portal weigert om AC3 filter te gebruiken en liever een zuigende windows codec gebruikt. Als dit niet opgelost kan worden moet ik toch maar is kijken naar een ander programma want die haperende video's zijn heel vervelend omdat ik nu dus niks er mee kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt met de settings de codecs instellen die je wilt gebruiken voor playback, installeer purevideo als je een nvidia chipset gebruikt, en je load zakt ook.
Idem met het geluid, je kunt het instellen, staat bij mij op spdif van mijn terratec 7.1 en werkt ook vlekkeloos.
mediaportal instellen duurt ff, maar daarna werkt het geweldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:44:
Je kunt met de settings de codecs instellen die je wilt gebruiken voor playback, installeer purevideo als je een nvidia chipset gebruikt, en je load zakt ook.
Idem met het geluid, je kunt het instellen, staat bij mij op spdif van mijn terratec 7.1 en werkt ook vlekkeloos.
mediaportal instellen duurt ff, maar daarna werkt het geweldig :)
Het ligt volgens mij niet aan de codecs. Ik heb FFDSHOW die ik gebruik voor video's en dat werkt perfect in Media Player Classic en Windows Media Player maar in media portal niet. Ook gebruik ik Nvidia DVD decoder voor dvd's en dat hapert ook in Media Portal maar niet in Media Player Classic.
En met geluid werkt het overal goed behalve bij WMV's met 5.1 geluid, dvd's werken allemaal perfect met Dolby Digital en DTS maar bij WMV's weigert hij AC3 filter te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van de video moet je misschien wat andere codecs proberen, standaard bij mediaportal worden er ook 2 meegeleverd.
Dat WMV gebeuren lijkt me nog een klein bugje, zal kijken of ik het zo terug kan vinden, iig ik gebruik zelf nooit wmv's, laat staan met 5.1/7.1

http://forum.team-mediapo...t=25907&highlight=wmv+5.1
http://forum.team-mediapo...t=24909&highlight=wmv+5.1
http://forum.team-mediapo...t=10988&highlight=wmv+5.1

Bugje dus met bepaalde setups oudere ffdshow versies , oplossing kan ik niet terug vinden.

Anders open op dat forum een topic, zij kunnen je met het eerste probleem waarschijnlijk wel helpen, ergens staat er zeer waarschijnlijk een instelling verkeerd.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 54991 op 08-08-2007 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:50:
Van de video moet je misschien wat andere codecs proberen, standaard bij mediaportal worden er ook 2 meegeleverd.
Dat WMV gebeuren lijkt me nog een klein bugje, zal kijken of ik het zo terug kan vinden, iig ik gebruik zelf nooit wmv's, laat staan met 5.1/7.1

http://forum.team-mediapo...t=25907&highlight=wmv+5.1
http://forum.team-mediapo...t=24909&highlight=wmv+5.1
http://forum.team-mediapo...t=10988&highlight=wmv+5.1

Bugje dus met bepaalde setups oudere ffdshow versies , oplossing kan ik niet terug vinden.

Anders open op dat forum een topic, zij kunnen je met het eerste probleem waarschijnlijk wel helpen, ergens staat er zeer waarschijnlijk een instelling verkeerd.
D'r is helaas geen oplossing voor zover ik weet maar het is wel extreem vervelend aangezien elke losse media speler die ik heb dit wel gewoon goed doet.

Nog een probleem, moet soms m'n shuttle resetten omdat Media Portal weigert te werken, hij weigert gewoon om op de knoppen te reageren en gaat door met video's afspelen, schijt irritant.
CCCP werkt ook totaal niet met Media Portal. Het kan aan mij liggen maar ik heb het idee dat Media Portal gewoon een waardeloos programma is dat nog echt in de kinderschoenen staat met enorm veel kinderziektes waar ze gewoon geen zin in hebben om het op te lossen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2007 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah het werkt wel goed, maar met bepalde hardware kan het soms buggy zijn.
Ik heb zelf nog op alle mediacenters die ik gebouwd heb altijd alle bugs nog kunnen weghalen, al kostte het soms wel ff.
Dus heb je geen zin om er tijd in te steken, pak dan gewoon mce, heb je wel tijd doe dan mp.
Wil je kans lopen dat bepaalde hardware helemaal niet werkt kun je knoppmyth proberen.
Maar de laatste keer dat ik dat deed was de plackback van wmv's, zowel audio als video ik meen of niet mogelijk of het ging helemaal niet lekker.

Wat ik wel voor je kan doen is kijken op welke systemen hier wmv's wel werken en je die instellingen geven voor video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:18:
Nah het werkt wel goed, maar met bepalde hardware kan het soms buggy zijn.
Ik heb zelf nog op alle mediacenters die ik gebouwd heb altijd alle bugs nog kunnen weghalen, al kostte het soms wel ff.
Dus heb je geen zin om er tijd in te steken, pak dan gewoon mce, heb je wel tijd doe dan mp.
Wil je kans lopen dat bepaalde hardware helemaal niet werkt kun je knoppmyth proberen.
Maar de laatste keer dat ik dat deed was de plackback van wmv's, zowel audio als video ik meen of niet mogelijk of het ging helemaal niet lekker.

Wat ik wel voor je kan doen is kijken op welke systemen hier wmv's wel werken en je die instellingen geven voor video.
Ik wil er wel tijd in steken maar dit slaat imo gewoon nergens op, simpele video's lopen enorm slecht waarbij ik niks anders kan doen dan het of afkijken of een harde reset omdat ik zelfs het programma niet meer kan bedienen. Heb hem ook al zo ingesteld dat hij de xvid codec moet gebruiken maar dat werkt ook niet.
Kan je me dan vertellen welke video codec jij gebruikt met welke instellingen?

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WMV content gebrukt van: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Videoplackback: smooth, geen problemen, cpu @ 3% @ 7900GT (Werkbak)
Audioplackback: 5.1 Surround, geen hickups @ terratec universe 7.1
Gebruikte mediaportal versie: 0.2.2.0 (belangrijk, pak niet de laatste 0.2.3.0 RC1 !!!!)

Geteste Videocodecs:

Ffdshow Video Decoder: Geen problemen
Nvidia Video Decoder: Geen problemen
Dscaler MPEG 2 Video Decoder: Geen problemen
Cyberlink SP/Video Decoder (PowerDVD 7): Geen problemen

Geteste Audiocodecs:

MPA Decoder filter: Geen probleem
Nvidia Audio Decoder: Geen probleem
DScaler Audio Decoder: Geen probleem
Cyberlink Audio Decoder (PowerDVD 7): Geen problemen

Je kunt ze aanpassen via Mediaportal setup -> movies -> movie player
Speel daar eens een beetje mee, installeer anders powerdvd of windvd, daar krijg je ook goede codecs bij met hardware acceleratie.
Lijkt me stug dat het je geluidskaart is (hoewel instellingen voor spdif verkeerd kunnen staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 16:58:
WMV content gebrukt van: http://www.microsoft.com/...ideo/contentshowcase.aspx

Videoplackback: smooth, geen problemen, cpu @ 3% @ 7900GT (Werkbak)
Audioplackback: 5.1 Surround, geen hickups @ terratec universe 7.1
Gebruikte mediaportal versie: 0.2.2.0 (belangrijk, pak niet de laatste 0.2.3.0 RC1 !!!!)

Geteste Videocodecs:

Ffdshow Video Decoder: Geen problemen
Nvidia Video Decoder: Geen problemen
Dscaler MPEG 2 Video Decoder: Geen problemen
Cyberlink SP/Video Decoder (PowerDVD 7): Geen problemen

Geteste Audiocodecs:

MPA Decoder filter: Geen probleem
Nvidia Audio Decoder: Geen probleem
DScaler Audio Decoder: Geen probleem
Cyberlink Audio Decoder (PowerDVD 7): Geen problemen

Je kunt ze aanpassen via Mediaportal setup -> movies -> movie player
Speel daar eens een beetje mee, installeer anders powerdvd of windvd, daar krijg je ook goede codecs bij met hardware acceleratie.
Lijkt me stug dat het je geluidskaart is (hoewel instellingen voor spdif verkeerd kunnen staan)
Hier doet hij het ook perfect, op het 5.1 geluid na. Mijn reciever krijgt gewoon een standaard PCM signaal en geen 5.1 signaal. En ik gebruik ook Media Portal 0.2.2.0.
Ik ga nu heel ffdshow verwijderen en eens de k-lite codec pack proberen.

Edit: K-lite codec pack werkt niet samen met Media Portal, kan geen video codec kiezen.
Edit 2: Zelfde met de divx codec.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2007 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het niet werkt wat voor geluidskaart heb je?
Kun je nieuwe drivers proberen, of een ander kaartje, of juist de onboard?
Snap het niet dat ik het wel werkend heb, en jij niet, schijnbaar hebben er meer mensen van maar niet met aanwijsbare oorzaak.
Enige verschil wat ik verder nog weet is dat ik Vista Ultimate draai en jij XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:36:
Als het niet werkt wat voor geluidskaart heb je?
Kun je nieuwe drivers proberen, of een ander kaartje, of juist de onboard?
Snap het niet dat ik het wel werkend heb, en jij niet, schijnbaar hebben er meer mensen van maar niet met aanwijsbare oorzaak.
Enige verschil wat ik verder nog weet is dat ik Vista Ultimate draai en jij XP.
Een realtek onboard (AC'97) maar alles heeft altijd perfect gewerkt. Andere kaart is niet mogelijk ivm beperkte inhoud van shuttle (geen vrije pci sloten). Maar alles werkt in principe gewoon perfect qua video's afspelen en geluid tenzij ik het met Media Portal wil afspelen (of Windows Media Center, daarmee werkt het ook niet, zelfde problemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://forum.doom9.org/showthread.php?t=110449&page=3

Hier staat het probleem opgelost, ik weet niet hoe je dit inpast in mediaportal, anders dan daar een draadje openen met de bug.
Is iig geen probleem wat in Mediaportal zit, maar is met een workaround dus wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:47:
http://forum.doom9.org/showthread.php?t=110449&page=3

Hier staat het probleem opgelost, ik weet niet hoe je dit inpast in mediaportal, anders dan daar een draadje openen met de bug.
Is iig geen probleem wat in Mediaportal zit, maar is met een workaround dus wel op te lossen.
Hopelijk gebeurd dat dan.
Nu moet ik enkel nog voor elkaar krijgen dat ik video's kan afspelen zonder dat het standaard hapert.
Denk dat ik maar eens een versie windows install ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

offtopic:
ik gebruik al een tijdje mijn oude XBox als mediacenter (XBMC), kan alles wat je wilt... en waarschijnlijk meer! en kost geen drol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zerveza schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 18:08:
offtopic:
ik gebruik al een tijdje mijn oude XBox als mediacenter (XBMC), kan alles wat je wilt... en waarschijnlijk meer! en kost geen drol
Moet ik wel een omgebouwde Xbox kopen en dan heb ik nog een apperaat in de kamer staan, is voor mij niet echt een optie helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een x-box is wat aan de beperkende kant, maar wel een mooi goedkoop alternatief.
Maar als hij al een shuttle heeft waarom die dan verruilen?
Plus Mediaportal heeft veel functies die een xbox niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zojuist iets raars gemerkt, als ik tijdens het spelen op de terug knop druk zodat ik in het menu kom en de video in een klein beeld afspeelt onderin de hoek dan speelt het wel vloeiend af. Ook als ik uitzoom zodat het niet beeldvullend is maar gewoon de originele formaat van de avi die zo'n 20% scherm inneemt dan speelt het ook vloeiend.

[ Voor 28% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2007 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan is er iets met de codec die scaled, waarschijnlijk is je cpu daar niet toereikend voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:11:
Dan is er iets met de codec die scaled, waarschijnlijk is je cpu daar niet toereikend voor.
Een AMD 64 3500+ die niet een simpele video fullscreen zou kunnen tonen? Dat kon ik 5 jaar geleden al met mijn Pentium 4 2,66ghz. Moet deze cpu dat makkelijk trekken.
Als ik Windows Media Player hem fullscreen laat spelen gebruik ik net 5% cpu, lijkt me eerder dat er dan iets fout zit bij Media Portal.
En HD content speelt fullscreen wel goed af, op het geluid na dan.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 08-08-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Wat dingen veranderd in m'n drivers en nu lijkt het perfect te werken. Bedankt voor de hulp iedereen! Denk dat ik voorlopig bij Media Portal blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-05 15:15
Anoniem: 54991 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:11:
Moet je CPU of je videokaart dat doen? Ik kan mijn mediacenter niet op 1920x1080 zetten zonder dat het gaat haperen bij het afspelen van gewone xvids. 1280*720 gaat wel.

Dit lijkt me toch niet een heel spannende taak voor een cpu of gpu?

Specs:

CPU 3800+, video onboard nvidia 6150

Om verder on topic te blijven, ik ben bij XP MCE gebleven, Vista MCE is me te traag (ook het opstarten van vista) en Mediaportal mist de fijne gids van MCE.

[ Voor 13% gewijzigd door SiErRa op 09-08-2007 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Nog een klein iets, ik heb volgens mij alle instellingen voor SPDIF naar reciever toe goed ingesteld en in dvd films werkt het ook. Maar in muziek en normale video's kan ik in windows het volume aanpassen en dan wordt het ook daadwerkelijk zachter, terwijl ik daar eerst in Windows Media Center geen last van had. En dit hoort toch ook niet zo? Want als je het digitaal doorstuurt dan stuur je toch niks van volume mee? Dus hoort windows het volume toch niet te kunnen aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SiErRa schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 14:57:
[...]

Moet je CPU of je videokaart dat doen? Ik kan mijn mediacenter niet op 1920x1080 zetten zonder dat het gaat haperen bij het afspelen van gewone xvids. 1280*720 gaat wel.

Dit lijkt me toch niet een heel spannende taak voor een cpu of gpu?

Specs:

CPU 3800+, video onboard nvidia 6150

Om verder on topic te blijven, ik ben bij XP MCE gebleven, Vista MCE is me te traag (ook het opstarten van vista) en Mediaportal mist de fijne gids van MCE.
CPU, maar als jij PureVideo installeert gata het bij jou ook over je gpu ipv je cpu :)
Bij mijn werkt de tv gids identiek aan mce?
Heb bijna een identieke setup btw, 3800+ met 7050PV
Tsurany schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 03:12:
Nog een klein iets, ik heb volgens mij alle instellingen voor SPDIF naar reciever toe goed ingesteld en in dvd films werkt het ook. Maar in muziek en normale video's kan ik in windows het volume aanpassen en dan wordt het ook daadwerkelijk zachter, terwijl ik daar eerst in Windows Media Center geen last van had. En dit hoort toch ook niet zo? Want als je het digitaal doorstuurt dan stuur je toch niks van volume mee? Dus hoort windows het volume toch niet te kunnen aanpassen?
Natuurlijk hoort dat zo wel, dan kun je je remote van de receiver wegleggen, en het volume regelen met de remote.
Daarbij spdif geeft altijd volume instellingen door, als in harder of zachter, of snap ik nu heel je post niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Anoniem: 54991 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 03:20:
[...]

[...]

Natuurlijk hoort dat zo wel, dan kun je je remote van de receiver wegleggen, en het volume regelen met de remote.
Daarbij spdif geeft altijd volume instellingen door, als in harder of zachter, of snap ik nu heel je post niet?
Oh want toen ik Windows Media Center draaide had volume instellen geen enkel effect op het daadwerkelijke volume en stond het volume bij mij gewoon altijd op 0. Ik dacht dat spdif gewoon het geluidsignaal doorstuurde en dat de reciever dan zelf het volume en dergelijken regelde. Kennelijk niet dus. Vraag ik me wel af waarom ik eerst het volume dan niet kon aanpassen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tsurany schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 03:12:
Het is niet helemaal handig dat je dit topic gaat gebruiken als een soort korte-domme vraagjes topic; ik stel voor dat je voor je vervolgvragen gewoon een nieuw topic start wat voldoet aan Policy: Alle regels die op het forum gelden; oftewel zelf zoeken voordat je een topic start. Heel erg veel vragen in een groot topic is zeer lastig terug te vinden voor anderen en wordt dan ook niet gewaardeerd :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Anoniem: 146444

MMaster23 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 02:20:
natuurlijk moeilijk ontopic te blijven maar ik raad Windows Vista MCE ten sterkste aan. Ik kan echt niet meer zonder en ziet er zeeeeer goed uit.
Wel wat aan de late kant, maar toch een vraag aan jou. Ik wil het startmenu van mijn Vista MCE ook widescreen hebben, maar krijg dat niet voor elkaar. Weet jij hoe dat moet ?
Pagina: 1