Geen internet met Windows 98SE

Pagina: 1
Acties:
  • 198 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Na veel zoekwerk en zelf wat dingen geprobeert te hebben, plaats ik toch maar ff een berichtje hier.
Ik heb hier een wat oudere laptop wie ik opnieuw heb geformatteerd en daarop heb ik Win98SE geinstalleerd. Alles ging gewoon goed, totdat ik er mee op internet wilde. De aansluiting is kabel (van @Home) dus je moet een computernaam invullen. Dat dus uiteraard gedaan en dan is het normaal gesproken een kwestie van opnieuw opstarten en gaan met die banaan.
Mooi niet dus, geen internet. Ik dus op zoek naar een mogelijke oorzaak. Driver gecontroleerd, verbinding getest op een xp machine (ging prima) tcp/ip instellingen nagelopen, tcp/ip protocoll verwijderd en opnieuw geplaatst, maar dus nog steeds geen resultaat.
Is er iets speciaals wat ik moet instellen omdat ik 98se gebruik ofzo ?
Laptop is een PIII-750 met 128mb intern.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het beste dat je kunt doen is gewoon alle netwerkadapters en protocollen verwijderen. Als je dat gedaan hebt dan de adapter, de externe toegangsadapter en het TCP/IP protocol herinstalleren. Vrijwel altijd werkt het daarna prima.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Terw_Dan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:26:
Het beste dat je kunt doen is gewoon alle netwerkadapters en protocollen verwijderen. Als je dat gedaan hebt dan de adapter, de externe toegangsadapter en het TCP/IP protocol herinstalleren. Vrijwel altijd werkt het daarna prima.
Dat klopt maar @home houdt het MAC address tegenwoordig bij.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
en wat moet ik daar dan mee ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

miniBSD schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:28:
[...]

Dat klopt maar @home houdt het MAC address tegenwoordig bij.
Maar het MACadres staat hier totaal los van.

• miniBSD
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-12-2023
Terw_Dan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:37:
[...]

Maar het MACadres staat hier totaal los van.
Daar lijkt het op, maar waarschijnlijk is er ingelogd geweest met een andere computer en heeft hij het MAC address daarvan onthouden. Het was eerst niet zo. Dit grapje heeft mij ook een halve avond gekost omdat men vergeten was te zeggen dat er een eerst een andere computer op de router stond.

Wat je kunt doen is het MAC address proberen te klonen. Alleen hoe je dat in WIN98SE doet moet zou ik niet weten. Ik zou een router pakken, dan ben je ook een stuk veiliger op internet.

Quidquid latine dictum sit, altum sonatur (Whatever is said in Latin sounds profound).

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Hmmm ok, bedankt voor de reacties iig, maar ik kom nog niet veel verder.
Het verwijderen van alle protocollen heeft iig niets opgeleverd.
Dat de laptop op een router aangesloten heeft gezeten kan kloppen, maar dat weet ik niet zeker, ik probeer het hier nu iig rechtstreeks.
Maar dat mac-adres klonen, weet je wel hoe het in xp moet ? Misschien dat ik het daar dan van kan afleiden...

Verwijderd

offtopic: waarom installeer je niet gewoon windows xp

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:50:
offtopic: waarom installeer je niet gewoon windows xp
Op een PIII-750MHz met 128Mb :?
Weet je hoe traag die met 98 nog zijn.....
(maar zou wel een leuke oplossing zijn ja...)

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
leg gewoon de cd van @home erin en volg die stappen. en anders het probleem bij de netwerkadapter zoeken

Verwijderd

Op een PIII-750MHz met 128Mb :?
Weet je hoe traag die met 98 nog zijn.....
(maar zou wel een leuke oplossing zijn ja...)
Ik heb windows xp op een 400 mhz machine met 64 mb ram, thema's even uit dan draait het goed. althans bij mij!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-06 22:37
Dwid schreef op zondag 29 juli 2007 @ 18:46:

Maar dat mac-adres klonen, weet je wel hoe het in xp moet ? Misschien dat ik het daar dan van kan afleiden...
In Device Manager/Apparaatbeheer kun je soms bij de driver die optie vinden en anders is er bijvoorbeeld a-Mac Address Change.

[ Voor 7% gewijzigd door vbmot op 29-07-2007 19:08 ]

Ook maar dat ik dat weet!

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Beste mensen, bedankt voor jullie reacties, maar ik ben er uit.
Oplossing: 10 seconden de stekker uit het modem |:( (ik kreeg ineens een ingeving)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Mooi dat het werkt, maar zorg wel voor goede beveiliging, want Microsoft leverd geen support meer voor Windows 98, en als je niet oplet is je 98 installatie al snel zo lek als een vergiet.

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Bedankt voor de tip, ik zal er rekening mee houden...

Verwijderd

Dit fenomeen stond ook in het @Home ervaringen - deel 9 Problemen topic, en niet ervaringen :P
Pagina: 1