2GB SD card wordt maar voor helft gezien

Pagina: 1
Acties:
  • 3.091 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Hallo,

Ik heb hier een SD card van 2gb echter mijn pc en pocket pc (voor deze aangeschaft) ziet maar de helft 973mb om precies te zijn.
Hoe kan dit ? En belangrijker hoe zorg ik dat hij alle ruimte ziet, en deze weer te gebruiken is?

Alvast dank!

[ Voor 16% gewijzigd door martijnd op 29-07-2007 00:38 ]

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Dit kan twee dingen zijn: je bent opgelicht (waar heb je de kaart precies gekocht?) en het is van zichzelf maar een 1GB kaart. Of hij is niet correct geformatteerd. Probeer hem eens te formatteren op je PC als FAT32.

Oow ja natuurlijk kan je PPC ook de limiterende factor zijn: als hij op de PC wel de goede grootte aangeeft en op je PPC niet, dan zal hij waarschijnlijk een 1GB limiet hebben.

[ Voor 29% gewijzigd door The__Virus op 29-07-2007 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ik heb hem bij Mycom gekocht, dus geen oplichters.
Formateren zoals je aangaf levert niks op 969mb aan ruimte.

Hij gaf voordat ik Tomtom installeerde op beide aan dat er 2gb op de kaart zat.
Hij geeft en op mijn pc en op PPC aan dat hij 1 gb is.Ik heb een Qtek 9100

[ Voor 13% gewijzigd door martijnd op 29-07-2007 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-04 16:14
Traxdata kaartje?
Ik heb namelijk een keer hetzelfde probleem gehad met een traxdata kaartje, en met dit tooltje kreeg ik hem weer na 2gb.
http://www.traxdata.com/m..._PRO_150X_2GB/SDFix2G.zip
Echter kon ik daarna nog niet meer dan 1gb kwijt op het kaartje :S, maar misschien helpt het bij jou wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Sandisk kaartje.
Helaas dat tooltje heeft niks geholpen, toch bedankt!

[ Voor 65% gewijzigd door martijnd op 29-07-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het kan ook zijn dat de cardreader 2GB kaartjes niet snapt. Daar heb ik zelf last van gehad. 64, 512 en 1GB kaartjes werkten prima, maar een 2GB kaartje werd gewoonweg niet gezien. In een el-cheapo usb cardreader overigens wel, maar ook maar voor net iets minder dan 1GB.

De PDA zag em overigens ook helemaal niet (was ook al een iets ouder model). Dus ik ermee terug naar de winkel, en daar in een cardreader van een nieuwe computer werd de kaart perfect herkend.

Na de situatie uitgelegd te hebben bij de winkel heb ik gewoon mijn geld terug gekregen, erg netjes van ze, aangezien het kaartje technisch prima in orde was.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 29-07-2007 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Andere kaarten (MS) die ik in de lezer doen geven tot 4gb aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Dan gaat mijn verhaal denk ik niet op in jouw geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-04 14:34
Duw hem eens in een digitale camera (of een ander 'mobiel' apparaat) en formatteer hem via dat apparaat. Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn SD kaart, en dit loste het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ik heb hem in mijn dig. camera gedaan. Maar deze kan er niks mee omdat het een mini sd is Met adapter en dat kan de camera weer niet.Ik heb hem in mijn PS3 geformatteerd echter nog steeds 973 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:41
Ik heb hetzelfde gehad met een kaartje van de routeplanner route66. Ik heb toen alles geprobeerd, maar meer dan 1GB bruikbaar kreeg ik hem niet. Wel 2GB gefrrmatteerd. :P. Hierna teruggestuurd.
(Geprobeerd in gewone pc, laptop, vriendins pc. Lijkt me genoeg.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 16:04

rg-mohwa

Phoe Hé

martijnd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 01:15:
Sandisk kaartje.
Helaas dat tooltje heeft niks geholpen, toch bedankt!
sandisk bij de mycom ? okey ik weet wel dat de icidu kaartjes van 2gigabyte soms problemen willen geven dan past er maar 1gb op. gewoon even terug gaan normaal doen ze hier niet moelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

martijnd schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:07:
Ik heb hem in mijn dig. camera gedaan. Maar deze kan er niks mee omdat het een mini sd is Met adapter en dat kan de camera weer niet.
:X Hij paste niet in je cam maar je denk ik steek em er alsnog in? :S

Het zou helpen als je wat meer info zou geven over het spul wat je gebruikt want zo is het voor ons lastig je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:34

empy

Rijdt rondjes

rg-mohwa schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:16:
[...]

sandisk bij de mycom ? okey ik weet wel dat de icidu kaartjes van 2gigabyte soms problemen willen geven dan past er maar 1gb op. gewoon even terug gaan normaal doen ze hier niet moelijk over.
Het is een mini-sd, die worden bij de mycom wel verkocht, micro-sd overigens ook van sandisk.
Als je teruggaat naar de winkel en uitlegt hoe en wat krijg je zo een nieuwe mee, neem wel je bon mee, en als je je geld terug wilt, moet de verpakking ook weer mee terug...
Ik ben wel vaker dit probleem tegengekomen, vaak lost omruil het probleem op.

edit:
@hieronder, heb kan zijn dat ze inmiddels al obsolete zijn geworden, ben al een tijdje op vakantie, dus zat me vandeweek al te verbazen over wat we allemaal al nieuw in het assortiment hadden gekregen :+

[ Voor 14% gewijzigd door empy op 29-07-2007 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 16:04

rg-mohwa

Phoe Hé

empy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:22:
[...]

Het is een mini-sd, die worden bij de mycom wel verkocht
geloof je zo maar ik heb ze namelijk niet in de winkel liggen dus dacht dat ze van sandisk niet in het assortiment zaten
Sorry voor de megaofftopic
@hierboven
Mycom arnhem heeft ze nooit gehad alleen apacer en icidu waar werk jij dan ? den haag dus :P

[ Voor 20% gewijzigd door rg-mohwa op 29-07-2007 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
empy schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:22:
[...]

Het is een mini-sd, die worden bij de mycom wel verkocht, micro-sd overigens ook van sandisk.
Als je teruggaat naar de winkel en uitlegt hoe en wat krijg je zo een nieuwe mee, neem wel je bon mee, en als je je geld terug wilt, moet de verpakking ook weer mee terug...
Ik ben wel vaker dit probleem tegengekomen, vaak lost omruil het probleem op.

edit:
@hieronder, heb kan zijn dat ze inmiddels al obsolete zijn geworden, ben al een tijdje op vakantie, dus zat me vandeweek al te verbazen over wat we allemaal al nieuw in het assortiment hadden gekregen :+
De bon heb ik wel maar de verpakking ligt net in mijn ondergrondse container, kan ik niet meer bij. Maar daar moeten ze maar niet moeilijk over doen, toch?
Deze had ik open geknipt dus dat zag er al niet meer uit.
Morgen ga ik naar de mycom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Bij de Mycom hebben ze het hersteld. Ze hebben het kaartje via een commando in Uitvoeren geformateerd en nu ziet de pc het hele kaartje weer.
Iemand een idee hoe, dan weet ik het voor de volgende keer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-04 09:41
Misschien gewoon Format 'hier de driveletter van het kaartje' met een kaartlezer die het kaartje herkent als 2 gig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Is het nu FAT of FAT32 geworden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technattic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-11-2024
Als er een verkeerde partition table op het kaartje staat dan zal het kaartje na formatteren nog steeds dezelfde foute grootte hebben. Het is niet makkelijk om met windows de partition table te wissen helaas. Je zou het kunnen proberen met een disk editor utility.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
FAT32 is het geworden,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
Als je alleen geformateerd hebt en "ze" het met "een commando" in "uitvoeren" hebben gedaan ...
Dan is waarschijnlijk de partitie niet goed geweest en hebben ze er een nieuwe opgezet. Formatteren maakt alleen de bestaande partitie leeg en doet niets aan de grootte hiervan. Probeer eens via computer-beheer en dan schijfbeheer om te zien wat je partities zijn.

Yamaha FZ1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnd
Ooyevaar schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 07:46:
Als je alleen geformateerd hebt en "ze" het met "een commando" in "uitvoeren" hebben gedaan ...
Dan is waarschijnlijk de partitie niet goed geweest en hebben ze er een nieuwe opgezet. Formatteren maakt alleen de bestaande partitie leeg en doet niets aan de grootte hiervan. Probeer eens via computer-beheer en dan schijfbeheer om te zien wat je partities zijn.
Waar vind ik dat in Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
windows knop op je toetsenbord + R, diskmgmt.msc

Waar ze dat nou weer hebben weggestopt in een menu weet ik niet, maar dit werkt op iedere windows vanaf 2000 :)

[ Voor 80% gewijzigd door spone op 02-08-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210662

ik heb hetzelfde probleem.
heb een micro sd kaartje van sandisk, die eerst gewoon 2 gb was.

nadat ik hem echter met windows formatteerde (dat was verplicht anders kon ik hem niet openen)
gaf hij echter aan dat er nog maar 1 gb op zat.
Ik heb zowel Pananonic als Flash Memory Toolkit gebruikt, zonder resultaat.

Ook met schijfbeheer gebeurd er niks, hij zegt dat er maar 1 partitie is, van 1 gb :S

Wel vreemd is dat als je met Panansonic formateerd, dat hij laat zien hoeveel gb hij al geformateerd heeft, en wat het totaal is, en het totaal staat dan op 2 gb! toch geeft hij na het formateren weer een grootte van 1 gb aan 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 210662 op 02-08-2007 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ooyevaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-12-2024
spone schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 11:23:
windows knop op je toetsenbord + R, diskmgmt.msc

Waar ze dat nou weer hebben weggestopt in een menu weet ik niet, maar dit werkt op iedere windows vanaf 2000 :)
Rechterknop op "deze computer" en dan "beheer" werkt ook. Of in het configuratiescherm op systeembeheer - computerbeheer.

Yamaha FZ1 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maicod
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-02-2017
als het een MIO168 betreft heb je pech want die ondersteunt helaas maar kaartjes tot 1 GB :( Ik had ook bijna de fout gemaakt een 2 GB kaartje ervoor te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graey
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-12-2024
Mijn dane-elec kaartje had het zelfde probleem, gewoon even alle partities verwijdert met gparted (daar is ook een livecd van, en het moet met partition magic ook wel kunnen denk ik), ongeformatteerd in mn PDA (HTC himalaya, Windows Mobile 6) gestopt en geformatteerd (hij vroeg of ik hem wilde formatteren om hem leesbaar te maken, op ja klikken was dus genoeg). Voila, 1962 mb ofzo. Hopelijk helpt dit nog iemand (goed, het mag dan een oud topic zijn, ik had vandaag hetzelfde probleem dus, en ik kan me voorstellen dat er nog steeds mensen zijn met dit soort problemen...).

~graey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppaulv
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-02 13:11
Hmmm ... heb het omgekeerde probleem.
Heb een 4Gb kaartje gekocht maar merk nu dat mijn mobiel maar max. 2Gb vreet.
Probeer het kaartje te formatteren op 2Gb maar dat lukt me niet.
PartitionMagic laat 'm helemaal niet zien.
Met Windows Computer Management zie ik 'm wel maar kan de partitie niet verwijderen (om een kleinere aan te kunnen maken).
Iemand enig idee?

One cookie a day keeps the doctor away !

• spone
  • Niet online
Ik gok dat je mobiel geen zogenaamde SDHC kaartjes snapt. Maar veel zinnigs valt daarover niet te zeggen aangezien je niet aangeeft welke mobiel je hebt ;)
Pagina: 1