Toon posts:

[VMware] Installatie voor eigen PC mee voorbereiden? *

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lieden,

Ik heb VmWare Workstation 5.5 en ik heb Ghost 12, is het dan mogelijk dan ik een VmWare machine aanmaak en ik deze kan terugzetten via Ghost. Als het via een andere weg kan vind
ik dit ook prima. Het betreft een Windows XP installatie liefst met een NTFS partitie.

Ik hoor het graag van jullie !!! :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehh, gewoon de data-files branden ?? Je hoeft niet te ghosten.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gewoon de hele directory met je vmware omgeving naar DVD branden. Dus de vmdk, vmem, vmx filex enz.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ik gok erop dat de TS graag een vmware image wil maken en deze op een fysieke machine wil terugzetten.

dat moet je niet echt willen, je krijgt dan een brak os op je fysieke machine (totaal andere drivers,etc,etc)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk dat ik de VmWare image die ik maak, wil gebruiken voor een nieuwe Windows Installatie. Ik maak in Vmware een complete image en deze wil ik dan terugzetten op mijn pc als installatie van windows.

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:00:
Ik bedoel eigenlijk dat ik de VmWare image die ik maak, wil gebruiken voor een nieuwe Windows Installatie. Ik maak in Vmware een complete image en deze wil ik dan terugzetten op mijn pc als installatie van windows.
Dat kan met bijvoorbeeld Platespin: http://www.platespin.com/products/powerconvert/uses.aspx

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Topicstarter
Ken je ook nog een ander programma ? Ik maak zowiezo de vmware image op dezelfde pc als waar hij op komt te staan.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:41:
Ken je ook nog een ander programma ? Ik maak zowiezo de vmware image op dezelfde pc als waar hij op komt te staan.
dat maakt geen zak uit mbt de hardware, vmware emuleerd compleet andere hardware als welke in je fysieke pc zit

surprise *O*

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja dit gaat dus niet werken; met linux zou dit perfect gaan maar Windows ga je niet zo ver krijgen om op jou eigen machine te draaien; dat is het hele punt van virtualisatie ;)

Ik pas je topictitel nog even aan

Vmware en Ghost > [VMware] Installatie voor eigen PC mee voorbereiden? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 21:41:
Ik snap je logica niet. Waarom zou je een vmware image op je pc maken om daarna op je pc te zetten ?
Punt 1: Alle hardware is verschillend, grote kans dat het helemaal niet werkt (blue-screen bij boot) of dat het heel bagger draait.
Punt2: waarom niet een normale image maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zou ook kunnen en dan met Ghost terugzetten, alleen ik weet niet precies hoe Ghost werkt. Ik heb Ghost 12, maar het lijkt net of ik daar geen image mee kan terugzetten via Dos.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:42:
Ja dat zou ook kunnen en dan met Ghost terugzetten, alleen ik weet niet precies hoe Ghost werkt. Ik heb Ghost 12, maar het lijkt net of ik daar geen image mee kan terugzetten via Dos.
als je ghost12 niet goed snapt ( :? ) dan is acronis trueimage home mischien iets voor je. kost 49 euro en is in mijn optiek een stuk vriendelijker kwa gebruik dan ghost

maar goed, je hebt ghost12 en ook met dat pakket kan je een image terugzetten vanuit dos (of winPE/BartPE for that matter)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Spider.007 schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:29:
Ja dit gaat dus niet werken; met linux zou dit perfect gaan maar Windows ga je niet zo ver krijgen om op jou eigen machine te draaien; dat is het hele punt van virtualisatie ;)

Ik pas je topictitel nog even aan

Vmware en Ghost > [VMware] Installatie voor eigen PC mee voorbereiden? *
Vmware heeft toch tools om te migreren tussen VMs en fysieke systemen? Of is dat alleen van fysiek naar VM?

Volgens mij wordt er in dit document van VMware uitgelegd hoe je van VM naar fysiek gaat.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 11:42:
Als het goed is is Ghost 12 ook bootable en heeft een mapje support met daarin de dos-exe.
Pagina: 1