Toon posts:

[Drivers] XP draaiend krijgen op Sony Vaio VGN-FZ11E

Pagina: 1
Acties:
  • 5.822 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zozo dat is nog niet zo makkelijk om op een nieuwe Sony Vaio (VGN-FZ11E) XP te zetten i.p.v. het standaard Vista.

Door SP2 te installeren kon ik een driver tool van de Intel site voor de 965 mobile express draaien, waarna er enkele hardwareconflicten opgelost werden.

Via "laptopvideo2go" heb een gehackte video driver verkregen, waardoor dat nu ook werkt.

Alleen heb ik nog de volgende conflicten na dit al, namelijk:
- Ethernet Controller
- Netwerk Controller
- PCI Device

Wie o wie kan mij helpen.

P.s. Nee op de Sony site is geen support voor deze laptop onder XP, sterker nog: er zijn helemaal geen drivers te downloaden. Voor de rest op internet is ook niet zoveel te vinden.

Verwijderd

installeer een programma als aida32 oid die geeft aan wat er in je systeem en geeft gelijk een link waar je je drivers vandaan kunt halen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:12:
installeer een programma als aida32 oid die geeft aan wat er in je systeem en geeft gelijk een link waar je je drivers vandaan kunt halen
Bij de netwerk en geluids drivers geeftie niets weer.

Ik zit nu echt ontzettend met de handen in het haar. Ik ben vanaf vanochtend bezig geweest om mijn geluidsdrivers werkend te krijgen, maar zonder succes. Ik heb daadwerkelijk alles geprobeerd, van tientallen drivers tot hotfixes tot windows wdm hd drivers etc. Niets werkt.

Het gaat daarbij om Sigmatel CXD9872 High Definition Audio Codec. Kan ik dus niet werkend krijgen onder XP. Wat een gruwel is dit zeg... Wie o wie kan me verder helpen???

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

al op www.driverguide.com gekeken?
http://members.driverguid...etail.php?driverid=210023 <--- dit is um je moet denk inloggen of ff registreren
en staan op de cd-rom geen drivers die je erbij hebt gekregen?
of zijn die alleen voor vista?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 16:40:
al op www.driverguide.com gekeken?
http://members.driverguid...etail.php?driverid=210023 <--- dit is um je moet denk inloggen of ff registreren
en staan op de cd-rom geen drivers die je erbij hebt gekregen?
of zijn die alleen voor vista?
Ja ik heb al drivers geprobeerd van driverguide, maar zonder succes.
Ook de INF file die jij aandraagt doet helaas vrij weinig. Als ik in de device manager de driver van het conflicterende Sigmatel High Definition Audio CODEC wil updaten met die INF, doet hij niets.

Er zat geen driver cd bij de Laptop, maar kon je wel maken toen Vista er nog op stond. Dit heb ik gedaan wat resulteerde in 3 dvd's met recovery software, applicaties en drivers. Hierop staan echter enkel vista drivers! Op de Nederlandse site van Sony zijn geen enkele drivers te downloaden. Op de Amerikaanse wel, maar ook hier alleen maar Vista voor dit type. Er zou dus eigenlijk een Sony model moeten zijn die qua hardware redelijk identiek is aan deze, maar origineel XP bevat. Kleine kans echter, want deze laptop is erg nieuw dus zal ook wel vrij up tot date hardware bevatten.

Verwijderd

Topicstarter
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa het is eindelijk gelukt 8)7
Dit doormiddel van het downloaden van de driverpack van de VGN-FE31HR voor XP, die blijkbaar wel aanwezig is op de sony site.

Ook gelijk Wireless Lan kunnen installeren, dus ik ben ook van de conflicerende netwerk controller af.

Nu houd ik echter nog een conflicterende Ethernet controller over, die ik niet kan wegkrijgen met deze drivers... O wat ben ik blij als iemand me hier mee kan helpen gheghe...

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er geen reet van.

Bij de specs doc op Intel bij de 965 mobile chipset, staat dat er gebruik wordt gemaakt van een Intel 82566mm gigabit netwerk controller. Ik daarvoor de driver downloaden, pakt hij hem nog steeds niet 8)7

Verwijderd

pffffffffffffff....ben blij dat je steeds verder komt, en nu blijft hangen op je laatste conflict...
ik heb wel gezien dat als je een ander type notebook invoert dat je dan wel sommige drivers krijgt,
misschien dat een optie? ff kijken dus onder een andere type dat daar wel de ethernet controller driver tevoorschijn komt...
*denkt nog steeds mee na*

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem met de fz11e heb 'm sinds woensdag en ben sinds vrijdag al bezig om het zaakje aan de praat te krijgen met de xp install. usb floppydrive gekocht om de drivers van de intelfloppytool te installeren, blijkt dat de usb wordt uitgeschakeld zodra setup in dos-mode klaar is met laden en overschakeld naar windows om alles te kopieren waardoor de floppydrive, erg handig, helemaal uitstaat, daarna maar drivers gaan zoeken en gaan slipstreamen met nlite. nu een driver pack of 5 en een 10 cd's later (waarom heb ik geen rewrcdr's) ga ik dat driverpackje va de hr maar is proberen en hopen dat dat werkt

fijn zo'n vista die incl weerhaken in je aars wordt geschoven ook al moet het in bochten en shit en derg

dat van je audio kwam ik nog tegen bij de vaio ondersteuning

High Definition-audiostuurprogramma installeren na de setup van Windows XP

1. U dient eerst de hotfix KB835221 van Microsoft te installeren.
2. Installeer het audiostuurprogramma voor uw audioapparatuur

maar geloof dat het je al was gelukt

oh en natuurlijk was ik goedgelovig en ging ik ervan uit dat alles er wel bij zou zitten en heb ik niet eerst back ups gemaakt en derg (gelukkig heb ik stevige muren)

goed dvdtjs is ondertussen klaar en ga nou maar is verder stoeien

ook melig in de repairmodus van de xp installatie wordt wel gezien de: harde schijf, de dvd-rom(zonder dat deze open of dicht kan), niet de floppy drive en wel alle partities van de hd

• Dexter
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-10 10:08

Dexter

d((o_o))b

Ik zit hier met een Vaio VGN-FZ11S van een vriend van me met hetzelfde verhaal. Software die ie wil gebruiken werkt nog niet onder Vista, dus XP-wens.

XP-slipstream-cdtje gemaakt met Intel SATA drivers. XP intussen geïnstalleerd. Bluetooth, WLan, GeForce, Chipset werkt intussen...audio moet ik nog fiksen..

[ Voor 13% gewijzigd door Dexter op 27-08-2007 11:00 ]

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Ik heb trouwens het vermoeden (gebaseerd op mijn ervaring met mijn desktop mobo) dat de drivers voor de ehternet-controller van Marvell zijn. YK (aan het begin van de filename van de Vista-drivers duidt voor zover ik nu heb vermoed op Marvell Yukon. Ik ga nu de drivers downloaden en installeren. Lijkt me sterk dat dat niet werk.

Audio is echter nog steeds niet gelukt... :(

'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz

• Dexter

Dexter

d((o_o))b

Heilige link gevonden:

http://www.notebookforum.at/archive/index.php/t-16969.html

Mocht je eens terug willen van Vista naar XP! WERKT!!

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Misschien een beetje laat, maar ik kwam dit topic net pas tegen.
Mochten er nog mensen op zoek zijn naar XP drivers:

ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ19/

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 12:13
En die werken onder de fz11e?

• Juiced7
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-11 07:00
dat is een goeie vraag, werken deze (ftp://ftp.vaio-link.com/PUB/OS/XPDOWNGRADE/FZ19/) drivers ook voor de FZ11E?

Groeten,

Joost

• Storm316
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Ja, alle drivers op die van de grafische kaart na (deze is voor de Intel kaart in de FZ19VN) zijn geschikt voor de FZ11E en FZ11S. Drivers voor de 8400Gt kun je vinden op laptopvideotogo.com

Verwijderd

Hmm.

Ik heb problemen met mn videokaartdriver. Ik ben teruggegaan naar XP. Heb de driver voor videokaart gevonden via een omweg, want laptopvideo2go.com is down. Alleen heb ik nu nog een inf file nodig. Ik heb alle .inf files in 1 map gedownload, en ik weet niet precies welke ik moet hebben. Heb op de gok wat uitgeprobeerd, maar dat werkt niet echt.

Heeft iemand nog de goede .inf file voor mij?

De videokaart is een Geforce 8400M GT overigens.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 16:43:
Hmm.

Ik heb problemen met mn videokaartdriver. Ik ben teruggegaan naar XP. Heb de driver voor videokaart gevonden via een omweg, want laptopvideo2go.com is down. Alleen heb ik nu nog een inf file nodig. Ik heb alle .inf files in 1 map gedownload, en ik weet niet precies welke ik moet hebben. Heb op de gok wat uitgeprobeerd, maar dat werkt niet echt.

Heeft iemand nog de goede .inf file voor mij?

De videokaart is een Geforce 8400M GT overigens.
http://www.asustreiber.de/download.php?list.64

Kun je die niet gebruiken? Volgens mij zijn dat ook de laptopvideo2go drivers.

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Ben benieuwd hoever de gene zijn die Windows XP op de FZ21E hebben geinstalleerd. De bovengenoemde problemen, in hoeverre zijn die opgelost?

Heb zelf namelijk ook een FZ21E en (vanzelfsprekend) XP geinstalleerd. Na een beetje geklooi was ik zover dat alleen de FN toetsen niet werkten en de koptelefoon aansluiting niet de speakers dempt bij het aansluiten van een koptelefoon. Hier ben ik helaas gestrand. Omdat de service van Sony zo beroerd is wat betreft ik XP heb ik Sony een brief geschreven maar helaas nooit antwoord gehad. De brief vorige week nogaals gestuurd in de hoop nu wel antwoord te krijgen.

Verwijderd

-Elmer- schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:43:
Ben benieuwd hoever de gene zijn die Windows XP op de FZ21E hebben geinstalleerd. De bovengenoemde problemen, in hoeverre zijn die opgelost?

Heb zelf namelijk ook een FZ21E en (vanzelfsprekend) XP geinstalleerd. Na een beetje geklooi was ik zover dat alleen de FN toetsen niet werkten en de koptelefoon aansluiting niet de speakers dempt bij het aansluiten van een koptelefoon. Hier ben ik helaas gestrand. Omdat de service van Sony zo beroerd is wat betreft ik XP heb ik Sony een brief geschreven maar helaas nooit antwoord gehad. De brief vorige week nogaals gestuurd in de hoop nu wel antwoord te krijgen.
Ik probeerde het ook eens, alles lijkt te werken buiten:
- fn keys & hotkeys (brightness enzo)
- geluid
- en een lelijk "ik kan het niet vinden"-icoon van windows, in deze computer voor mijn memorystick

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-09 22:58
Geluid heb ik inmiddels opgelost :))

Linkje

Dit reg bestandje is eigenlijk voor de FZ11 maar werkte bij mij ook prima :)
En wat betreft het icoontje, die ben ik ook ergens tegengekomen om de sony ftp site.

link

Het FN-key probleem heb ik echter ook nog niet opgelost, dempen werkt wel maar helderheid, video-output en energiebeheer werken nog niet :-(

P.S. Heb inmiddels een brief terug gekregen van Sony. Wel de meest stompzinnige brief die je je maar kunt bedenken. Na 2 brieven en 2 maanden later eindelijk een antwoord: sorry maar we bieden geen ondersteuning.
Uiteraard meteen terug gebeld, een heleboel gediscussieer en uiteindelijk achter gekomen dat er een FZ21 is die wel wordt ondersteund maar daar zitten een paar fouten in de drivers (raadt eens welke ;)) en ze boden wél ondersteuning voor XP maar toch ook weer niet in zoverre dat ze werkende drivers konden garanderen... echt verhelderend.

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:38
hoe kom je op deze laptop (vgn-fz11e) in de bios?
Ik zie tijdens het opstarten geen knoppe die ik moet indrukken en gaat vrij snel meteen naar de vista laad balk.

bedankt.
Pagina: 1