[Vista]meerdere problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.588 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-05 16:14
Sinds vrijdag heb ik een nieuwe pc (AMD BE2350, 2gb RAM, Asus M2A-VM, alles onboard) en heb daarbij ook Windows Home Premium 64 bit bijgekregen. Installatie ging prima, maar nu heb ik twee fouten waar ik geen antwoord op gevonden krijg.

1. Windows update. Ik kan windows laten controleren of er nieuwe updates beschikbaar zijn. Als ik dat doe, gaat ie even zoeken, en geeft dan de foutmeling: Er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht. Fout(en): Code 8000FFFF. Dat is alles. Heb er op gegoogled, vind veel mensen met hetzelfde probleem, maar nog geen oplossing. Ik neem aan dat ik die nu hier dan ook niet zomaar zal krijgen, maar ik probeer het gewoon: iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

2. Windows Live Messenger: Heb de laatste officiele versie gedownload, tijdens installatie geeft ie echter een foutmelding en hij kan de install ook niet voltooien. De melding:
'Er is een fout opgetreden tijdens de installatie van het onderdeel Microsoft.VC80.CRT, version='8.0.50727.163", type="win32", publicKeyToken=:1fc8b3b9a1e18e3b", processorArchitecture="x86". Zie help..'enz
Daarna krijg ik de melding:
'De installatie van Windows Live Messenger is mislukt met foutcode 1603. Ga naar de website van...'enz
Ook hiervoor heb ik gegoogled, maar wederom nog geen (duidelijk) resultaat. Heb ook de laatste beta geprobeerd, maar die doet hetzelfde.

3. Catalyst Control Center start niet op. Ik kan het aanklikken, er begint wat te laden, en daarna niks. Nu las ik (oa op GoT) dat het uitzetten van UAC zou moeten werken. Het werkt dan nog steeds niet.

3 Problemen die ik zo gauw echt niet opgelost krijg, waarvan 2 zelfs nog van microsoft software. Is die 64 bit versie nu echt zo gaar? Ik had wel gehoord dat ik beter Vista 32bit kon nemen, maar ik wilde toch die 64 bit versie proberen. Moet ik toch terug naar de 32bit versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Niemand met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33
zeker weten dat je hardware ok is :?

ik heb sinds enige tijd ook een 64bit vista draaien en heb nog geen enkel probleem gehad :) dus zo ' gaar' is ie zeker niet. en ja windows updates en live messenger werken gewoon

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Nou, zoals blijkt na het zoeken op google zijn dit allemaal problemen die veel andere mensen ook hebben (gehad). In eerste instantie denk ik niet aan mijn hardware nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Google:
Here is the answer to your problems. Go to your control panel under add and remove programs you will see a hot fix for kb929777. Uninstall this hot fix. Windows will tell you to reboot, do it. Download the kb929777 for the windows website not the auto update site, (if you do it will install the hot fix first before the kb929777 and then kb929777 will not install again). After successful update you will need to reboot. check for updates( there should be none and your history should show successful update on the kb929777. I also took out 3 gb of mem. before I did this but before it would still not download until I removed the hot fix, so I DO NOT KNOW IF YOU NEED TO REMOVE THE MEM. FIRST. But try it with the mem. in first and it may save you a step.
Dat met dat geheugen mag je overslaan volgens andere mensen die het zo hebben opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 23-07-2007 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb nog geen enkele update geinstalleerd, bij update geschiedenis staat er 1 bij waarvan de installatie mislukt is. Ik heb nu de dir /windows/SoftwareDistribution even een andere naam gegeven (zodat ie de updates niet meer ziet) en probeer opnieuw te zoeken naar updates, maar ik krijg weer precies dezelfde foutmelding (en nu staat die mislukte update er ook niet meer bij).

Ik ga nu maar proberen om windows opnieuw te installeren. Mocht dat ook niet werken, dan probeer ik de 32bit versie van een huisgenoot even. Werkt die wel, dan ga ik mijn 64 bit versie maar omruilen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Ik heb afgelopen week Vista opnieuw geinstalleerd, en nu werkt alles prima! Geen idee wat er mis was, maar ik ben er wel blij mee :)
Pagina: 1