Ik heb een zeer uitgebreide sheet met daarin het volgende probleem. Ik wil vanuit een kolom die bestaat uit meerdere waardes en sommen onder elkaar alleen de sommen naar een andere kolom kopieren (met dus het behoud van het bereik van die som,maar dan toegepast op een andere kolom.) Dit bereik is niet in alle gevallen gelijk.
Het volgende dus:
Originele kolom
5
5
5
=SOM(A1:A3)
6
6
=SOM(A5:A6)
Dan wil ik in kolom C kunnen plakken:
*leeg
*leeg
*leeg
=SOM(C1:C3)
*leeg
*leeg
=SOM(C5:C6)
Kolom B mag niet veranderen, dus doorslepen gaat waarschijnlijk niet werken. Ook komt het voor dat in kolom C al getallen staan, waarbij ik dan wil dat die waardes niet veranderen, maar wel dus de somfunctie uit kolom A erin komt. Ik heb al uitgebreid gezocht in de excel help, gevochten met plakken speciaal en met 'alleen zichtbare cellen' maar tot nu toe wil het niet lukken...
Ik hoop dat dit duidelijk is (sorry voor de misschien wat chaotische opmaak) en ik hoop dat iemand me kan helpen... alvast bedankt!
*edit: onderwerp is niet duidelijk, dit kwam door per ongeluk op enter drukken, sorry, ik kan het niet meer aanpassen...
Het volgende dus:
Originele kolom
5
5
5
=SOM(A1:A3)
6
6
=SOM(A5:A6)
Dan wil ik in kolom C kunnen plakken:
*leeg
*leeg
*leeg
=SOM(C1:C3)
*leeg
*leeg
=SOM(C5:C6)
Kolom B mag niet veranderen, dus doorslepen gaat waarschijnlijk niet werken. Ook komt het voor dat in kolom C al getallen staan, waarbij ik dan wil dat die waardes niet veranderen, maar wel dus de somfunctie uit kolom A erin komt. Ik heb al uitgebreid gezocht in de excel help, gevochten met plakken speciaal en met 'alleen zichtbare cellen' maar tot nu toe wil het niet lukken...
Ik hoop dat dit duidelijk is (sorry voor de misschien wat chaotische opmaak) en ik hoop dat iemand me kan helpen... alvast bedankt!
*edit: onderwerp is niet duidelijk, dit kwam door per ongeluk op enter drukken, sorry, ik kan het niet meer aanpassen...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2007 10:17 ]