[Vista] Opstartprogramma wordt geblokkeerd

Pagina: 1
Acties:
  • 2.308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250

Topicstarter
Ik heb een probleem met Windows Vista Ultimate NL. Ik heb rivatuner geinstalleerd, en heb daarmee mijn videokaart wat overgeclock. Vervolgens heb ik de functie "Apply overclocking at windows startup " aangevinkt. Tot hier gaat alles goed.

Start ik hierna windows op dan krijg ik rechteronderin mijn scherm een ballonetje die verteld dat er opstartprogramma`s geblokkeerd worden. Als ik met mijn muis op het icoontje die dan naast de klok verschijnt klik, dan kan ik rivatuner wel opstarten ( nadat ik op "toestaan" heb geklikt bij het schermpje die verteld dat een onbekend programma toegang tot mijn computer wil krijgen. ).

Ik las ergens een soortgelijk probleem,waarbij de oplossing zou zijn door in de eigenschappen bij het tabblad Compabiliteit "dit programma als administrator uitvoeren" aan te vinken. Dit heb ik gedaan maar het probleem is er nog steeds.

Ook kan ik in Windows defender ( die de opstartprogramma`s regelt ) geen knopje vinden om het programma op een vertrouwde lijst te zetten of iets dergelijks.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan het als Scheduled Task inplannen die @ logon meeloopt.
Dan heb je namelijk ook de mogelijkheid om het programma met elevated rechten te laten lopen.

[google=vista startup application mark as safe] leverde me deze link:

http://blogs.msdn.com/uac/archive/2006/08/23/715265.aspx

Daar staat ook een aantal redenen uitgelegd waarom ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Zet UAC uit, dan heb je deze melding niet meer :Y). Krijg je ook niet meer alle andere meldingen en loop je een mogelijk veiligheidsrisico maar ach, dat heb je met XP ook tenslotte als je standaard als Admin bent aangemeld :+. Misschien een optie om het onder compatibility te draaien.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem toegevoegd aan de taakplanner, en hem zo gezet dat hij rivatuner start, wanneer de pc opstart. Maar hij blokkeerd hem nog steeds.

@hierboven, hoe zet ik UAC uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hero Of Time schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:31:
Zet UAC uit, dan heb je deze melding niet meer :Y). Krijg je ook niet meer alle andere meldingen en loop je een mogelijk veiligheidsrisico maar ach, dat heb je met XP ook tenslotte als je standaard als Admin bent aangemeld :+. Misschien een optie om het onder compatibility te draaien.
Compatibility werkt niet (altijd).
Ik heb zelf met Realtek Soundmanager hetzelfde gedonder ondervonden, vandaar.
UAC staat hier via GPO op auto-elevate ivm Visual Studio en VMWare, maar ondanks dat geeft soundman.exe nog steeds die fijne warning ;)
Anoniem: 121250 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 22:45:
Ik heb hem toegevoegd aan de taakplanner, en hem zo gezet dat hij rivatuner start, wanneer de pc opstart. Maar hij blokkeerd hem nog steeds.
Is dat de Windows Defender prompt (de ballon) of echt een venster waar je dat vinkje vervolgens uit kan zetten?
Dat laatste moest ik hier nog wel doen.

[ Voor 24% gewijzigd door alt-92 op 27-06-2007 23:07 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
`k heb de UAC uit gezet en nu werkt het. Heel erg bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

UAC uitzetten is overigens niet echt aan te raden en ook absoluut geen oplossing.

Je levert nu een stuk beveiliging in, ben daar bewust van. Dus als je PC weer eens onder de malware zit, geef dan niet Microsoft de schuld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Anoniem: 178962 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 23:05:
Dus als je PC weer eens onder de malware zit, geef dan niet Microsoft de schuld ;)
Mja, persoonlijk vind ik wel dat voor opstart apps een duidelijker interface optie wel netjes was geweest, maar je kan je voorstellen dat vervolgens alles @ startup (dus ook malware) toch op de vraag
"do you really, really want to run this piece of badly designed software that insists on running with administrative privileges?"
alsnog met [OK] wordt beantwoord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Das waar, maar de markt roept al jaren dat security het aller aller alllllleeerrrr belangrijkste is. Dan offert MS een beetje user friendlyness op voor een stukje security en mensen flippen gelijk, blijkbaar was toch die user friendlyness het belangrijkste :+

Ze hadden een iets betere interface kunnen maken voor bepaalde dingen, maar over het geheel gezien is UAC toch een handige feature die je niet zomaar moet uitschakelen.

Als je een beter interface verzint voor zoiets en dat netjes in een document met goede onderbouwing zet kun je dat naar Microsoft sturen en dan zullen ze er hopelijk iets mee doen. Mensen die alleen maar roepen dat het beter kan heeft Microsoft niet zoveel aan, mensen die roepen hoe het dan ook daadwerkelijk beter kan daar komen ze een stuk verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-06 08:34
Ik heb hetzelfde probleem met het progje voor Last.fm.
Elke keer als ik WinAmp start, waarin dus die Last.fm plugin zit, dan moet ik weer op OK klikken en aangeven dat de software oke is. Irritant. Het programmaatje als admin laten draaien helpt ook niet.

Ik was even bij MS op zoek gegaan en vond deze link:

http://windowshelp.micros...4a3-8cf163e1b78d1033.mspx

Maarr.... Hier meldt men:
If you trust software that Windows Defender has detected, you can stop Windows Defender from alerting you to risks that the software might pose to your privacy or your computer. To stop being alerted, you need to add the software to the Windows Defender allowed list. If you decide that you want to monitor the software again later, you can remove it from the Windows Defender allowed list at any time.
The next time Windows Defender alerts you about the software, on the Action menu in the Alert dialog box, click Always Allow. Administrator permission required If you are prompted for an administrator password or confirmation, type the password or provide confirmation.
Ik heb helemaal geen Action Menu in het alert box!

Maargoed, dit is het niet helemaal, want het gaat niet om Defender, voor zover ik weet. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om de software op een trusted lijstje te zetten.

Het lijkt erop dat ik dan maar het hele UAC moet gaan uitzetten, in XP heb ik ook nooit problemen gehad. Tenzij er nog iemand is met tips?

[ Voor 12% gewijzigd door Molybdenum op 15-07-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
Ben hier ook erg benieuwd naar! WIl een webservertje draaien op mn Vista, maar op deze manier wil dat ding niet automatisch opstarten na een reboot.

Iemand nog iets gevonden om het te omzeilen? Wel vreemd dat je wel zelf mag aangeven of software mag draaien (onder UAC) maar dat je niet kunt aangeven of opstartprogramma's altijd oke zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

WindowsDefender heeft inderdaad geen optie om zaken handmatig te 'trusten'; vreemd genoeg zag ik ook nog drie (!) versies van DU Meter staan terwijl er maar eentje actief is. MS linkje was in mijn geval behulpzaam voor bv WhatPulse:
UAC will only block those apps that require admin privilege at startup. If your app does not require elevated privileges, it will continue to startup without any intervention.
Misschien heb je net als ik bij bepaalde exe-files bij properties die 'uitvoeren als admin' aangevinkt. Als je dat uitzet kan er wel een melding/probleem voorkomen; daarop heb ik de bewuste files/directories van ruimere rechten voorzien.

En wat bij ander tooltje de enige werkbare oplossing bleek:
- Schedule a task, in the new task scheduler, which will run at startup (it seems you can switch on the option to elevate silently in the task properties).

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1