Asus 3000D laptop drivers

Pagina: 1
Acties:

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:42
Hoi allemaal,

Mijn vriendin heeft een laptop van haar moeder gekregen, een wat oudere Asus 3000D, met volgens de specs via windows een AMD athlon 1800+ mobile, 192MB ram en een 20 gig harde schijf heeft.

nu loopt windows XP er niet echt lekker op, dus in de planning staat een grotere harde schijf en wat meer geheugen. hiervoor zat ik te denken aan een 2,5" 40-80 gig schijf, en 512MB pc2100 laptopgeheugen, kan dit allemaal zo er in gezet worden?

wat meer een probleem is, ik zie nergens drivers staan en het geheel loopt gewoon niet lekker. ik weet wel waar ik moet kijken, maar voorzover ik zie loopt alles op de drivers van windows zelf. maar het probleem is nu, ik weet niet welke chipset, videokaart ed ik moet hebben...

google leverde niets op, de site van asus ook niet...

wie kan me hier bij helpen?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:35
Misschien dat je op type A3D kan zoeken, ik heb een A6000-series T, maar de naam ervan is eigenlijk veranderd naar A6T.

• DropjesLover
ik heb vandaag ff weer wat gekloot op de laptop, en speedfan geinstalleerd. buiten het feit dat alles (volgens speedsfan) 47 graden wordt, viel me op dat bij de chipset SiS 740 vermeld stond *O*

in de meuktracker is er alleen een agp driver hiervoor te vinden, maar is dit nu de chipset of de (geintergreerde) videokaart? ik moet met name de drivers van het geluid hebben namelijk, nu komt er helemaal niets uit....
overigens lijkt de site die in de meuktracker vermeld staat niet te werken (http://driver3.sis.com/agp/agp121.zip)

[ Voor 9% gewijzigd door DropjesLover op 26-07-2007 00:01 ]

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Everest Home downloaden, en uitzoeken welke hardware er in zit. Verder al op de Asus site gekeken?

(wat heeft dit met CSL of hardware te maken? Is gewoon een zachte waren vraag)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• DropjesLover
gambieter schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 20:31:
Everest Home downloaden, en uitzoeken welke hardware er in zit. Verder al op de Asus site gekeken?

(wat heeft dit met CSL of hardware te maken? Is gewoon een zachte waren vraag)
tuurlijk heb ik op de asus site gekeken, maar daar is niets te vinden over een 3000D of een A3D of iets in die richting.
everest home, ik ga meteen op zoek :)

en ik vind dit best een CSL vraag, het gaat toch over een laptop en de hardware hiervan?

BThGvNeOA

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

DropjesLover schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 22:35:
[...]
en ik vind dit best een CSL vraag, het gaat toch over een laptop en de hardware hiervan?
Nee, is een driver vraag. Driver=software. Heeft helemaal niets met CSL te maken, lees de forumbeschrijving maar eens, en ook de policy.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:58

Turkish

zhé germans

Dit gaat om een driver vraag en dat hoort niet in CSL. Zie onze nieuwe policy Wat is er nu anders in CSL? horen probleemtopics niet langer in CSL :)

Dit hoort meer in Software algemeen :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• DropjesLover
yow, alles gevonden met Everest :D

er zit een SiS 740 chipset in, met een SiS 315 geintergreerde graka (64 mb :o )
het geluid wordt verzorgd door een SiS 7012 chipje.
misschien handig voor anderen die ook net precies weten wat ze hebben :)

BThGvNeOA

Pagina: 1