Firefox embedded windows media crash msvcrt.dll

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Hallo allemaal.

Ik heb een vaag probleem met Firefox en embedded windows media filmpjes op de pc bij m'n moeder thuis.
Firefox crasht elke keer bij pogingen een embedded windows media filmpje af te spelen. (bv. clipjes.nl of nieuwssites)
Hij opent de pagina, toont het embedded media venstertje maar crasht zodra hij poogt te streamen met de volgende melding:

Appname: Firefox.exe
Appver: 1.8.20070.51502
Modname: msvcrt.dll
Modver: 7.0.2600.2180
Offset: 0033869 (deze is ook elke keer hetzelfde voor zover ik heb gemerkt)

Er wordt Windows XP SP2 gebruikt met Firefox 2.0.0.4 en Mediaplayer 11
In m'n zoektocht over dit probleem ben ik veel berichten tegengekomen ivm Flash, maar hier werken flash embedded filmpjes daarintegen wel prima, alleen Windows media levert me dit gezeur op.
"oplossingen" die ik ben tegen gekomen en al heb geprobeerd zonder heil:

-Internet Explorer verwijderen via Windows toepassingen en eventueel reïnstalleren.
Geen resultaat, IE was sowieso al geblocked ivm de minder ervaren surfers bij mam thuis ;)

-Flash player deïnstalleren eventueel herinstalleren.
Probleem blijft hetzelfde.

-Firefox mediawrap addin installeren
Geen resultaat

-Zoeken op dubbele instanties van het dll bestandje.
Gedaan geen overvloedige kopiën gevonden.

-Windows media plugin for Firefox installeren
Probleem blijft hetzelfde

-Nieuw Firefox profiel.
Geen resultaat

scandisk, ccleaner, virusscan, spywarescan, checkdsk, adwarescan en registry scan
allemaal geen problemen gemeld.

er zijn vast nog dingen die ik heb geprobeerd maar kom er zo even niet op.

m.a.w. help :(

extra info just in case.
Het is een vrij verse installatie van windows, gedaan met dezelfde geslipstreamde cd die ik ook voor mijn eigen systeem bij mij thuis gebruik, geen enkele problemen op mijn eigen pc ermee.

De slipstream cd bevat geen specifieke drivers, alleen updates zoals sp2 en mediaplayer 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Innsewerants
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-11-2022
Niemand dit probleem ooit gehad ? lol

ook nog geprobeerd:

mediawrapper en firefox verwijdert, ccleaner en register geschoont, reboot, firefox opnieuw geïnstalleerd: zelfde resultaat.

iexplore block in het register verwijdert (je weet maar nooit) -> geen verandering.

wordt er een beetje tureluurs van.

het kan natuurlijk die dll zijn, maar het lijkt me sterk dat die dll niet ook nog door andere programma's wordt gebruikt en tegelijk doet het probleem zich alleen voor in firefox.

[ Voor 86% gewijzigd door Innsewerants op 01-07-2007 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:48
Het is niet de mooiste oplossing, maar je zou kunnen overwegen om alle media die een embedded microsoft-ding wil starten, te starten d.m.v. IETAB. Op deze manier gebruik je de rendering engine van IE, waardoor het embedded object waarschijnlijk niet vastloopt.