[Driver probleem] HP 6710b Soundmax

Pagina: 1
Acties:
  • 3.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxtorrr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-10-2020
Goedeavond,

Ik heb een probleem, ik heb gister een HP6710B aangeschaft:

Specs

Hier staat standaard Windows Vista business op, dit hoef ik niet dus ik heb het eraf gegooid. En windows XP erop geinstalleerd. Het probleem is nu dat ik mijn Audio drivers nu niet meer kan installeren.

Wat ik heb gedaan:

ADI SoundMAX HD Audio Driver 5.10.1.5160
16 Apr 2007 6.9 56K: 16m
512K: 1m

Microsoft Universal Audio Architecture (UAA) Bus Driver for High Definition Audio (sp33867)
6 Nov 2006 54.3 56K: 2h
512K: 14m

Deze driver's gedownload. hier ging het al mis. Ik probeerde de SoundMAX HD audio driver te instaleren, dit lukte niet hij zei: Voor deze installatie is de HD audio Bus driver nodig. Dus ik dacht dan installeer ik die andere driver eerst. Het rare is nou dat als ik die install start, hij begint met laden, en dan helemaal niet meer verder ga. Maar op me desktop gaat de installatie wel gewoon verder. Oftewel: Die installatie werkt gewoon niet.

Al geprobeerd:

Driver's opnieuw te downloaden
Andere talen te proberen
Andere OS driver's te proberen.

Maar niks werkt..

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen of wat het zou kunnen zijn? Of ervaring met dit probleem?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxtorrr
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-10-2020
*schopje*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook eerder gehad op mijn stagebedrijf waar ze bijna alleen maar met HP's werken. Zo heb ik het opgelost:
-Schone XP installeren
-EERST de UUA driver installeren
-Daarna de geluidsdriver (soundmax in dit geval).

Als je eerst alle andere doet bestaat er een kans dat de driver van het geluid niet meer doet.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ff een offtopic vraagje aan jou. Wil een 6710B gaan bestellen, maar nu lees ik op een aantal fora, dat de fan vrijwel continu op 100% draait. Heb jij daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:14
In je apparaatbeheer staat waarschijnlijk iets van Unknow Device ofzo. Dat is dus je HDA bus.
Je kunt de update van Microsoft gewoon uitpakken met WinRAR. Als je dan naar apparaatbeheer gaat kun kies je voor het updaten van de drivers voor je Unknown Device en kies je de map waar je de Microsoft Update hebt uitgepakt. Na de installatie word deze dan herkend als:

Audio on High Definition Audio Bus (geloof ik :P)

Nu kun je de SoundMAX drivers installeren :)

Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Even nog een schopje en vraag aan de TS. Wil voor iemand anders (schoonmoeders) deze laptop misschien gaan halen vanwege de mooie prijs. T/m 7 juli krijg je 150 euro terug van HP en dat maakt 'm voor €750,- volgens mij een koopje. Punt is dat ik op een aantal fora lees dat de CPU fan constant 100% draait. Heb jij ook last van dat probleem? Of is het veilig om 'm gewoon te bestellen zonder het risico dat ik er straks niet meer over de vloer mag komen :D
Hij gaat gebruikt worden voor het dagelijkse simpele computerwerk en af en toe een filmpje inladen, daar is hij prima voor geschikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padavelaar
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-02 13:57
Goedenavond,

ik heb exact hetzelfde probleem. Win XP al eens overnieuw geinstalleerd en vervolgens als eerste de audio drivers proberen te installeren maar zonder succes.

is er iemand die dit probleem ondertussen al wel getackeld heeft?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumbo!
  • Laatst online: 06-04 19:11
padavelaar schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:08:
Goedenavond,

ik heb exact hetzelfde probleem. Win XP al eens overnieuw geinstalleerd en vervolgens als eerste de audio drivers proberen te installeren maar zonder succes.

is er iemand die dit probleem ondertussen al wel getackeld heeft?

Alvast bedankt!
Onder systeemapparaten staat als het goed is een device met een uitroepteken. Hier de driver voor installeren en daarna moet je als het goed is wel je audiodrivers kunnen installeren. Zo heb ik het net iig opgelost :)

Echter heb ik nu een unknown device welke niet geinstalleerd wil worden, alle drivers geïnstalleerd... maar helaas. Ach even verder zoeken morgen.

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakonski
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-12-2020
Al gevonden wat de overige onbekende appara(a)t(en) is / zijn?

Ik heb alle drivers geinstalleerd, maar blijf met 3 apparaten zitten die niet herkend worden (laptop werkt prima met XP overigens)

je hebt 3 soorten mensen: mensen die kunnen tellen, en mensen die niet kunnen tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumbo!
  • Laatst online: 06-04 19:11
zakonski schreef op maandag 03 december 2007 @ 17:03:
Al gevonden wat de overige onbekende appara(a)t(en) is / zijn?

Ik heb alle drivers geinstalleerd, maar blijf met 3 apparaten zitten die niet herkend worden (laptop werkt prima met XP overigens)
Nee had nog steeds 1 vraagteken. Ook ik had in de eerste instantie 3 apparaten welke niet herkend werden. Weet ook niet precies meer welke drivers ik toen heb geïnstalleerd om er 2 te laten verdwijnen (volgens was er 1 de fingerprint sensor, al twijfel ik daar nu aan :| , zou trouwens ook de HID kunnen zijn).
Laptop heb ik ondertussen al wel uitgegeven aan de gebruiker, kan je dus geen screenshot geven oid. Krijg deze laptops wel vaker in mijn handen, zodra ik er weer 1 uit moet leveren dan zal ik eens een screenshot maken.

Overigens werkt ook deze laptop zonder problemen, geen meldingen tijdens opstarten.

op eens heb je het....... voortaan neem je de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:19

_Eend_

🌻🇺🇦

Mijn excuses voor de kick. De TS kan/wil geen DM's ontvangen, dus dan probeer ik het maar op deze manier. :)

Ik heb precies hetzelfde probleem, ik heb XP Pro geinstalleert en ik zit nu ook te klooien met de drivers. Ik heb als eerste de UAA drivers geinstalleert en daarna pas de SoundMax drivers. Ik heb wel een KB artikel kunnen achterhalen over de UAA drivers (KB888111) en heb ook verder gezocht op de KB, maar op een paar leuke .docjes met allerlei technische info voor developers heb ik geen andere drivers kunnen vinden.

btw. Als dat onbekende apparaat ACPI\FC0102\blablabla heet, dan is dat de TPM chip, waar AFAIK XP geen raad mee weet. Die kun je gerust uitschakelen :)

En een van die andere apparaten zouden de Quick Launch buttons kunnen zijn, op de HP site is een firmwareupgrade te vinden waarna je sp38171.exe weer moet installeren. Voor meer info moet je even kijken op de hp site en/of google. Tip: gebruik het hardware id wat je onder Apparaatbeheer > Onbekend Apparaat > Eigenschappen > Details kunt vinden.

En wat betreft de CPU fan, bij mij draait hij haast nooit, en als hij al draait is ie nauwelijks hoorbaar. Dus als iemand een 6710b heeft met een fan die constant draait zou ik er even naar laten kijken doorde winkel/HP.

[ Voor 29% gewijzigd door _Eend_ op 26-02-2008 23:14 . Reden: Ik was iets vergeten... ]

Pagina: 1