[Vodafone] Vast Bellen & Internetten topic

Pagina: 1
Acties:
  • 11.565 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:26
Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/vodafone/titel1.jpg

Welkom in het Vodafone Vast Bellen en Internetten topic. Het viel me op dat Vodafone een nieuwe speler is op de markt van het Vast Bellen en Internet. Tot nu toe waren ze alleen actief in de mobiele markt, maar nu verschijnen ze dan toch op de vaste markt.

In dit topic kun je de producten van Vodafone bespreken. We beperken ons hier tot de vaste producten van Vodafone. Vodafone mobiel e.d. zijn andere sub-fora voor.

Alle informatie over Vodafone Vast Bellen en Internetten is ook te vinden op de website: http://www.vodafone.nl/prive/vast_bellen_en_internetten/

Oh en dit is trouwens mijn eerste "groot topic" topicstart, dus mochten er foutjes inzitten, meld het gerust!
Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/vodafone/producten.jpg
Vodafone levert dus ADSL en VOIP telefonie. Voor het ADSL gedeelte zijn verschillende snelheden beschikbaar. Vodafone heeft hier ook leuke namen aan gegeven:

2 mbit - Bescheiden gebruiker
4 mbit - Enthausiaste internetter
8 mbit - Surfer die meer wilt
20 mbit - Onbeperkt surfgenot

Bij elk van deze abbonementen zit ook voip telefonie inbegrepen. Mocht je al een KPN abbonement hebben, dan wordt deze voor je opgezegd en wordt je nummer geporteerd naar Vodafone. Ook kun je kiezen om je huidige KPN abbonement te behouden. Je krijgt dan van Vodafone een nieuw telefoonnummer om via internet mee te kunnen bellen.

Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/vodafone/kosten.jpg
En dan natuurlijk, wat kost het ons? Vodafone heeft een vast maandbedrag voor het internetten en bellen. Over het maandbedrag komen dan alleen nog de gesprekskosten.

Type abonnementSnelheidMaandbedrag
Vast Bellen en Internetten € 29,502 Mb/s€ 29,50
Vast Bellen en Internetten € 39,504 Mb/s€ 39,50
Vast Bellen en Internetten € 49,508 Mb/s€ 49,50
Vast Bellen en Internetten € 59,5020 Mb/s€ 59,50

Upload is bij elk abbonement 1 Mb/s

Bij deze prijs is de KPN lijntoeslag al inbegrepen. Kies je dus om je KPN abbonement te behouden, dan krijg je een korting van € 9,50 per maand. Er zit dan nog wel steeds een voip abbonement bij. Echter bel je niet zoals bij de meeste andere voip providers vrij naar alle vaste nummers in Nederland. Dat kost € 7,50 euro extra. Wel bel je voor € 0,10 per minuut naar alle Vodafone mobiele nummers.

Verder nog iets leuks. Iedereen die vodafone mobiel heeft belt helemaal gratis naar de helpdesk via telefoonnummer 1200 8) . Maar zelfs als je nog geen Vodafone mobiel abbonement hebt krijg je een SIM kaart van vodafone om met de helpdesk gratis te kunnen bellen.

Heb je wel een ander Vodafone abbonement? Dan bel je in het weekeinde gratis naar vaste nummers.

Heb je geen vast telefoonabonnement, bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, VoIP (telefonie via internet) of digitale telefonie via de kabel, dan moet er voor je internet verbinding een nieuwe koperlijn worden aangesloten op jouw adres. De extra kosten hiervoor bedragen eenmalig € 97,50

Hier kun je alle abbonementen met elkaar vergelijken: http://www.vodafone.nl/pr...n/vergelijk_abonnementen/

Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/vodafone/modem.jpg

Vodafone levert bij haar abbonementen een ZyXEL 2602H(W)-D1A (analoog) of ZyXEL 2602H(W)-D3A (ISDN) modem. Deze zijn verkrijgbaar in de variant met en zonder draadloos. Ook kan er een USB dongle besteld worden om een vaste pc van draadloze netwerkfunctie te voorzien.

De multi-pc modem:Afbeeldingslocatie: http://portal.vodafonevast.nl/common/5/gfx/bestellen/modem/DIYMULTIPC.jpg
De draadloze multi-pc modem:Afbeeldingslocatie: http://portal.vodafonevast.nl/common/5/gfx/bestellen/modem/DIYMULTIPCWL.jpg
Het USB dongletje: Afbeeldingslocatie: http://portal.vodafonevast.nl/common/5/gfx/bestellen/modem/DIYMULTIPCWLPLUS.jpg

Deze modem beschikt niet over een life-line (FXO) poort. Mocht je dus de KPN telefoonlijn willen behouden, dan heb je 2 telefoontoestellen nodig of een 2-line switch van bijvoorbeeld artech.

Afbeeldingslocatie: http://www.tijdhof.com/images/ax521_nw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.digiron.nl/vodafone/faq.jpg

Deze plek houd ik nog even vrij, mochten er bepaalde vragen vaak langskomen. Deze post zal nog vaak geupdated gaan worden omdat ik dus nog 0,0 ervaring heb met dit soort mooie topicstarts. Ik hoop dat iedereen hier wat aan heeft. Er zullen vast veel mensen zijn die nog niet weten dat Vodafone ook al ADSL en VOIP levert. Veel plezier met de discussies!

[ Voor 3% gewijzigd door Dolan op 05-09-2007 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Gereserveerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Dolan op 18-06-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 16:23
En welke netwerkprovider zit hier achter? Aan de prijzen te zien lijkt het erg op KPN, al kan ik er compleet naast zitten.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Murcielago schreef op maandag 18 juni 2007 @ 22:57:
En welke netwerkprovider zit hier achter? Aan de prijzen te zien lijkt het erg op KPN, al kan ik er compleet naast zitten.
Ik zag ergens tijdens de nieuwsberichten op sites de naam Tiscali genoemd worden toen het bekend werd dat Vodafone dit ging leveren.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:29

knakworst

Get more sats!

Gezien het Zyxel modem lijkt Tiscali wel zo logisch.

http://www.gelderlander.nl/dgeconomie/article1467766.ece

Ook het vermelden waard: Heb je geen vast telefoonabonnement, bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, VoIP (telefonie via internet) of digitale telefonie via de kabel, dan moet er voor je internet verbinding een nieuwe koperlijn worden aangesloten op jouw adres. De extra kosten hiervoor bedragen eenmalig € 137,50.

Bij tiscali zelf is dit gratis!

NB: Als je internetPlusBellen hebt zou het wel heel raar zijn als je ook nog eens 137,50 moet gaan betalen...

edit: ik denk trouwens niet dat het storm gaat lopen op deze manier. Als je er nou gratis naar vodafone mobiele nummers kon bellen had je er nog wat aan. 8)7

Bij voipcheap betaal je 11,9 cent naar alle aanbieders, bij vodafone vast 10 cent naar vodafone mobiel en 16,5 cent naar andere aanbieders. Vodafone rekent bovendien een starttarief.

[ Voor 78% gewijzigd door knakworst op 18-06-2007 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
knakworst schreef op maandag 18 juni 2007 @ 23:38:
Gezien het Zyxel modem lijkt Tiscali wel zo logisch.

http://www.gelderlander.nl/dgeconomie/article1467766.ece

Ook het vermelden waard: Heb je geen vast telefoonabonnement, bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, VoIP (telefonie via internet) of digitale telefonie via de kabel, dan moet er voor je internet verbinding een nieuwe koperlijn worden aangesloten op jouw adres. De extra kosten hiervoor bedragen eenmalig € 137,50.

Bij tiscali zelf is dit gratis!

NB: Als je internetPlusBellen hebt zou het wel heel raar zijn als je ook nog eens 137,50 moet gaan betalen...

edit: ik denk trouwens niet dat het storm gaat lopen op deze manier. Als je er nou gratis naar vodafone mobiele nummers kon bellen had je er nog wat aan. 8)7

Bij voipcheap betaal je 11,9 cent naar alle aanbieders, bij vodafone vast 10 cent naar vodafone mobiel en 16,5 cent naar andere aanbieders. Vodafone rekent bovendien een starttarief.
Ik heb het erbij gezet in de TS. Volgens mij is de netwerkprovider inderdaad Tiscali Wholesale. Ik weet het eigenlijk wel zeker als ik zo naar de modem en de manier kijk hoe je telefonie moet aanvragen. Alles lijkt verdacht veel op Tiscali. Jammer dat er nergens op de Vodafone website de modeminstellingen te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben 1 van de eerste die het gaat krijgen dus ben erg benieuwd hoe het gaat lopen of het in 1 keer goed gaat :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:51:
Ik ben 1 van de eerste die het gaat krijgen dus ben erg benieuwd hoe het gaat lopen of het in 1 keer goed gaat :9
Waarom neem je eigenlijk Vodafone dan? Ik bedoel, ik vind ze niet één van de goedkoopste terwijl alles verder exact hetzelfde lijkt vergeleken met tiscali. Of heb je al vodafone mobiel o.i.d. en doe je het vooral vanwege het bellen naar de helpdesk die dan gratis is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 20:43:
[...]

Waarom neem je eigenlijk Vodafone dan? Ik bedoel, ik vind ze niet één van de goedkoopste terwijl alles verder exact hetzelfde lijkt vergeleken met tiscali. Of heb je al vodafone mobiel o.i.d. en doe je het vooral vanwege het bellen naar de helpdesk die dan gratis is? :)
Ik heb voor Vodafone vast gekozen mede omdat ik bij Vodafone werk O-) ..en hierdoor voor scherpe prijs het kan nemen..hiernaast omdat k zelf vind (niet alleen omdat ik der werk ;)) dat je wat kwaliteit mag verwachten bij hun en wat je zei een gratis helpdesk hebt. Al met al dus als ze het waarmaken geen verkeerde keus vind ik ook wanneer je normale prijs betaald.

Maar klopt dat ze niet 1 van de goedkoopste zijn nee. Ik heb nu Demon welke overgezet zou worden naar Xs4all en gezien ik graag 20mb wil hebben zou ik bij hun een heel stuk meer kwijt gaan zijn samen met de toch best wel wat negatieve signalen dat ik iets had dat het geen goeie keus zou zijn voor mij.

Als ik de volle mep zou moeten betalen zou ik natuurlijk ook goed rond kijken gezien je wel goedkoper kan maar ook al voordat vodafone het ging aanbieden had ik bij de goedkopere zelf geen goed gevoel samen met de hogere kosten voor als je problemen hebt etc...maar dat is natuurlijk persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trolleystad schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 10:21:
[...]

Ik heb het erbij gezet in de TS. Volgens mij is de netwerkprovider inderdaad Tiscali Wholesale. Ik weet het eigenlijk wel zeker als ik zo naar de modem en de manier kijk hoe je telefonie moet aanvragen. Alles lijkt verdacht veel op Tiscali. Jammer dat er nergens op de Vodafone website de modeminstellingen te vinden zijn.
Tiscali is onlangs overgenomen door KPN, dus het netwerk wordt beheerd door KPN afaik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 16:54:
[...]

Tiscali is onlangs overgenomen door KPN, dus het netwerk wordt beheerd door KPN afaik :)
helemaal correct :) KPN beheert idd tegenwoordig het volledige tiscali netwerk, dus vodafone werkt dan nauw samen met grote mobiele telefonie concurent KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 19:42:
[...]

helemaal correct :) KPN beheert idd tegenwoordig het volledige tiscali netwerk, dus vodafone werkt dan nauw samen met grote mobiele telefonie concurent KPN ;)
Toch heet het netwerk nog steeds Tiscali Wholesale. Vroeger BabyXL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-08 15:31

Foamy

Fulltime prutser

trolleystad schreef op maandag 18 juni 2007 @ 21:55:
Deze modem beschikt niet over een life-line (FXO) poort. Mocht je dus de KPN telefoonlijn willen behouden, dan heb je 2 telefoontoestellen nodig of een 2-line switch van bijvoorbeeld artech.
Even een quote van de site van Zyxel zelf:
Hardware
RJ-11 DSL Port for ADSL Annex A and RJ-45 DSL Port for ADSL Annex B and U-R2.
4-port Auto MDI/MDI-X 10/100M Ethernet Ports.
Embedded 802.11g Wireless LAN
One External Dipole Antenna, Non-detachable.
Restore Factory Defaults Button
2 FXS POTS Interface
1 FXO PSTN POTS (on P-2602HWL-DxA)
Life-line zit er dus wel op ;)

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je PSTN hebt ja. Bij ISDN heb je geen lifeline als ik de specs goed interpreteer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Life-line kan wel in een 2602, maar dan krijg je een HWL model. Die wordt niet geleverd door Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Is het bellen via vodafone vast op basis van VoIP of is het traditionele telefonie?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
WooK schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:22:
Is het bellen via vodafone vast op basis van VoIP of is het traditionele telefonie?
VoIP, maar door het ZyXEL modem is het qua werking wel exact gelijk als 'traditionele telefonie'. Je kan gewoon elk toestel aansluiten gewoon daarop. Dus qua werking merk je nauwelijks verschil eigenlijk behalve je factuur.

Het is dus wel VoIP technologie, maar niet zo dat je op je PC een programmaatje krijgt om mee te bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

bjck schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:29:
[...]
VoIP, maar door het ZyXEL modem is het qua werking wel exact gelijk als 'traditionele telefonie'. Je kan gewoon elk toestel aansluiten gewoon daarop. Dus qua werking merk je nauwelijks verschil eigenlijk behalve je factuur.

Het is dus wel VoIP technologie, maar niet zo dat je op je PC een programmaatje krijgt om mee te bellen :)
Thnx. Het ging mij eingelijk meer om de vraag of er dus bandbreedte van je lijn af wordt gesnoept en of telefonie ook nog zou werken als de internet connectiviteit er bij een storing uit ligt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
WooK schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 11:41:
[...]

Thnx. Het ging mij eingelijk meer om de vraag of er dus bandbreedte van je lijn af wordt gesnoept en of telefonie ook nog zou werken als de internet connectiviteit er bij een storing uit ligt :)
Wow wel 64 kb/s wordt er vanaf gesnoept. In theorie zou je over een ISDN inbelverbinding nog kunnen voip bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

trolleystad schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:46:
[...]
Wow wel 64 kb/s wordt er vanaf gesnoept. In theorie zou je over een ISDN inbelverbinding nog kunnen voip bellen.
ja vooral doen alsof het niets voorstelt maar wel gaan miepen op het moment dat je jitter hebt als moeders wil bellen terwijl zoonlief zijn pr0n aan het sharen is met heel de wereld :z
Ik neem aan dat ze niet met aparte pvc's werken dus dan kan dat gewoon een issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Ja het snoept wat van je bandbreedte af, maar dat is echt maar 8kByte/s dat je dan mist.

En ja het is 1 PVC, dus jitter zou een probleem kunenn vormen. Echter als modem/dsl netwerk/voip dienst gewoon goed op elkaar afgestemd zijn heb je daar geen hinder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het is niet beschikbaar in mijn woonplaats (Elburg), dit betekend dat het inderdaad geen gebruik maakt van het KPN netwerk.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flapstaart
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-07 20:18
Het is inderdaad het Tiscali (BabyXL) netwerk waar je op komt te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al ervaringen met Vodafone als provider? :)

Hoe lopen de orders die worden ingediend? gaat het een beetje snel/soepel, worden overnames goed uitgevoerd, houdt Vodafone je een beetje op de hoogte van het bestelproces etc?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:47
Ik denk niet dat er veel mensen ervaring hebben met vodafone, omdat ze nogal DUUR zijn, en geen enkel voordeel bieden t.o.v. de reguliere tiscali abonnementen. En wie neemt er tegenwoordig nog Voip zonder onbeperkt bellen naar vast als je dat er bijna overal 'gratis' bij krijgt!?

Tiscali is €10 per maand goedkoper, en als je het gratis bellen naar vast meerekend is het verschil zelfs €17,50.

Anders gezegd: bij Tiscali krijg je voor het zelfde geld 5x zoveel snelheid |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Al kan je bij Vodafone bij storing wel gratis naar de helpdesk bellen. Bij Tiscali, als je ook Tisali telefonie hebt, moet je met je mobiel naar een €0.30 per minuut nummer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar heb je een punt;

Vaak genoeg meegemaakt dat er administratief een hoop zaken misgaan: telco-telco migraties, abbo-verhoging of verlaging die niet goed wordt uitgevoerd, slechte informatieverstrekking van de provider (wanneer is de lijn actief, of de aanvraag is afgekeurd etc).
Kom je toch weer aan het bellen, wat je vaak veel geld kan kosten door de (vaak dure) service nummers.

De vraag is dan alleen: haal je de kosten door gratis naar de helpdesk te bellen eruit t.o.v. het goedkopere prijsplan van Tiscali? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Ik denk dat vodafone een heel andere doelgroep heeft. Veel mensen zijn bereid te betalen voor extra service (zoals een gratis helpdesk nummer). Ik denk dat dit voor de meeste tweakers niet super interessant is.

Ik geloof zelfs dat vodafone één van de grotere aanbieders zou kunnen worden. Kijk maar hoe ze zich hebben gevestigd in de mobiele branch. Wedden dat alle mensen die mobiel bellen via vodafone een foldertje/brief o.i.d. thuis gaat krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
trolleystad schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 21:43:
Ik denk dat vodafone een heel andere doelgroep heeft. Veel mensen zijn bereid te betalen voor extra service (zoals een gratis helpdesk nummer). Ik denk dat dit voor de meeste tweakers niet super interessant is.

Ik geloof zelfs dat vodafone één van de grotere aanbieders zou kunnen worden. Kijk maar hoe ze zich hebben gevestigd in de mobiele branch. Wedden dat alle mensen die mobiel bellen via vodafone een foldertje/brief o.i.d. thuis gaat krijgen?
Een gratis helpdesk is geen extra service althans niet een waar mensen tot 50% extra per maand voor willen betalen. En vooralsnog is er behalve dat 'gratis' servicenummer (alleen te bereiken met een vodafone sim) geen enkele meerwaarde aan het abo te ontdekken.
Sterker nog, ik denk dat de meeste mensen liever een paar euro betalen voor een gesprek dan dat ze die simkaart die vodafone ze ooit gestuurd heeft moeten opzoeken, in hun gsm stoppen, vervolgens zijn ze de pincode én de toestelcode kwijt, nee dat is nog eens service...

En wat is er zo bijzonder aan vodafone in de mobiele branche? Als 2e begonnen en nu de 2e in grote...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Je belt ook met korting naar vodafone mobiele nummers. En ik vind een gratis helpdesk wel extra service. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld :)

Ik blijf er dus bij dat deze pakketten voor menig tweaker niet interessant zijn. Voor 'de gemiddelde mens' die van KPN af wilt en al Vodafone mobiel heeft, die zal wel sneller de keus voor vodafone vast bellen en internetten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
trolleystad schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 09:26:
Je belt ook met korting naar vodafone mobiele nummers. En ik vind een gratis helpdesk wel extra service. Maar daar zijn de meningen dus over verdeeld :)

Ik blijf er dus bij dat deze pakketten voor menig tweaker niet interessant zijn. Voor 'de gemiddelde mens' die van KPN af wilt en al Vodafone mobiel heeft, die zal wel sneller de keus voor vodafone vast bellen en internetten kiezen.
Alles wat gratis is is natuurlijk extra service (misschien moet tiscali er gratis een sticker en een ballon bij doen), hoewel je het net zo goed een sigaar uit eigen doos kunt noemen. Je kunt eigenlijk alleen van extra service spreken als je 2 pakketten van -ongeveer- gelijke prijs beschouwd. Of als een provider heel veel extra's biedt (zoals xs4all bv). Maar dat was niet mijn punt.

Mijn punt was: Denk je dat er mensen zijn die voor die 'extra service' tot 50% meer willen betalen? Vind je het zelf een reele prijs voor deze -kleine- extra service?
Zou je het zelf prettig vinden alleen de KS te kunnen bellen met die ene simkaart (als je zelf dus geen vodafone hebt)?

Ik begrijp ook wel dat het product bedrijfmatige voordelen heeft voor vodafone, ze maken het consumenten nog lastiger om over te stappen als je internet, vaste lijn én mobiele abo/pp gekoppelt zijn, maar dat lijkt me voor de gemiddelde consument of tweaker niet zo positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-02 23:18

D2k

Ik zie het voordeel wel, weg met de KPN, die ons al 2x zonder reden hebben afgesloten en zonder verzoek van ons ook weer aangesloten?

Wij hebben het aangevraagd in ieder geval, omdat mijn vriendin en ik al jaaaaaaaaaaaaaaren tevreden vodafone/libertel klanten zijn en je in het weekend gratis naar vodafone nummers kan bellen.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
Je betaald dus ook gedeeltelijk voor de naam. Vodafone heeft een goed imago. Mensen zijn bereid daarvoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik maak gebruik van de personeelsaanbieding, dus gebruik het nu ook al een aantal maanden. Ik vind het echt perfect werken. (Nee, ik ben niet bevooroordeelt ;))
Ik denk niet dat het verschil zo groot is als hierboven aangegeven wordt. De meesten bellen tegenwoordig (bijna) niet meer naar vaste nummers en deze zullen deze extra optie er dus hoogstwaarschijnlijk niet bijnemen. En daarbij komt ook nog eens kijken dat als de klant al een bestaand Vodafone mobiel abonnement hebben deze 5 euro per maand extra factuurkorting krijgt.

Een aantal voordelen van VBI op een rijtje:
- Gratis klantenservice
- 5 euro per maand factuurkorting (icm met mobiel abonnement)
- Contract is na contractsperiode per maand opzegbaar (wordt dus niet steeds met bijv. een jaar verlengd)
- Goedkoop bellen naar Vodafone nummers (4 miljoen nummers?)

Een nadeel is dus wel de hoge kosten, maar ik vind dat deze kosten goed gecompenseerd worden door bovengenoemde voordelen. Die 137,50 aansluitkosten als er geen gebruik wordt gemaakt van de KPN-lijn zijn inmiddels verlaagd naar 97,50.

Het administratieve is allemaal probleemloos verlopen. Ik werd continue op de hoogte gehouden over de status van de bestelling en de nummerportering. (Iets te vaak zelfs, had een stapel post thuis toen ik terug kwam van vakantie ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:47

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Vanmorgen kreeg ik een telefoontje van Vodafone.
Mijn contract verloopt in december en de vraag was of ik interesse heb in een nieuw abonnement.
Mijn huidige contract kan niet verlengt worden. (Ik heb een sim only 125min. voor €5,95 met daarbij mobiel internet €9,50)

Het aanbod: €7,50 voor 50 belminuten!
Sorry, maar ik vind dat geen aanbod.

Volgens degene die ik aan de telefoon had, moet ik opschieten met mijn beslissing, want na de einde contractdatum zou ik ineens €22,50 + €9,50 per maand moeten betalen.
Ik heb de AV er nog eens nagelezen, ik zie nergens staan dat de bedragen ineens hoger worden.

Heeft iemand hier het zelfde aan de hand gehad?

Sorry, verkeerd topic

[ Voor 2% gewijzigd door Zondagskindje op 07-09-2007 12:39 . Reden: Verkeerde topic ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• D2k

D2k

Goed,
de eerste aanvraag was afgewezen, omdat de knul in de vodafone winkel het abo verkeerd had aangevraagd. Geen punt, dan doen we het wel zelf via het web.
Gister is het pakket aangekomen, nu nog wachten op de migratiedatum 17-9-2007 om te zien of er dan ook echt wat gebeurd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

roffel roffel........................................................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

Had me vergist :X het is de 19e :P

• D2k

D2k

En we zijn omgezet *O*
Het is in 1x goedgegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:48
Mijn moeder werkt bij deze provider, en nu willen wij ook graag overstappen naar Vodafone ADSL.

Want @Home hangt me nu echt de strot uit :X Ze was het aan het bestellen, maar toen zei ze van dat er iets was met een fair use policy. Ik heb de hele website afgesurft maar kan nergens een fair use policy vinden.

Weet iemand wat deze bij Vodafone inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Jokuh schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 11:24:
Mijn moeder werkt bij deze provider, en nu willen wij ook graag overstappen naar Vodafone ADSL.

Want @Home hangt me nu echt de strot uit :X Ze was het aan het bestellen, maar toen zei ze van dat er iets was met een fair use policy. Ik heb de hele website afgesurft maar kan nergens een fair use policy vinden.

Weet iemand wat deze bij Vodafone inhoud?
Als het om dataverkeer gaat (hoeveelheid). Dan zal het wel inhouden dat ze niet toestaan dat je bij een 8Mb abonnement 2terabyte per maand download (dat is 24x7 volledige snelheid) vermoed ik. Maar ik vraag mij nog steeds af of een ISP je er op kan aanspreken als ze vooraf niet duidelijk de grenzen opgeven en zich verstoppen achter 'vage omschrijvingen'.

Kan ook gaan om algemeen gedrag. Dat je de verbinding niet commercieel gebruikt om te verhuren aan studenten in een studentenhuis en er geld aan verdient. Of dat je gaat inbreken op een netwerk van het Duitse parlement bijvoorbeeld etc.

Denk dat je je niet druk hoeft te maken hier over. Strafbare feiten mag immers bij wet niet en hoeft een ISP niets over te stellen eigenlijk. En qua dataverkeer is de laatste ISP die daar iets over meldde in Nederland Chello geweest wat bijna een rel veroorzaakte en ze veel klanten heeft gekost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Haha, ik was gewoon bang voor een datalimiet waar je je echt strikt aan moet houden. In ieder geval... Bedankt voor je informatie! :D

• Jokuh
Nou het is besteld... nu wachten maar! :)

EDIT 22 Oktober: Net online... Alles loopt 10x beter als bij @Home. Alleen ik haal de maximum snelheid nog niet. Nog even afwachten.

[ Voor 62% gewijzigd door Jokuh op 22-10-2007 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Het werkt allemaal niet zo soepeltjes. Ik haal maar max 1300 kbps down, en ik heb een vrij hoge ping in online games. Iemand die meer weet? Nog even afwachten dit, anders ff telefoontje plegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al meer mensen met ervaringen inmiddels?

Ben wel is benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dago21
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 12:05
Ik zoek ook naar ervaringen. Heb nu XS4all en kijk naar Telfort met Telefonie en KPN Budget (wil graag een lifeline houden).

Bij XS4all zou ik met XS4all Only 54,90 + 12,50 gaan betalen voor 8Mb en Flatfee bellen.
Bij Telfort 29,90 + 10,50 voor 20Mbit
Bij Vodafone 62,00 voor 20Mbit incl. "Onbeperkt" bellen naar vast.
En appels met appels Vodafone 8Mbit incl onbeperkt 52,00 (heb ook mobiel abo)

XS4all ligt er eigenlijk bij mij sowieso al uit, ze zijn gewoon te duur in verhouden en extra service vind ik niet opwegen meer. Ook verlies ik mijn korting terwijl ik al bijna 11 jaar abonnee ben.

Dus ik wil best betalen voor kwaliteit, maar tot redelijk.

Dus hopelijk mensen met goede ervaringen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden met mijn Vodafone internet werkt als een tierelier! Ik raad iedereen aan om over te stappen naar Vodafone!

Ik gebruik hiervoor de Netgear router voor een perfecte verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Maak inmiddels bijna 1 jaar gebruik van Vodafone vast internet en bellen, maar kan mijn vaste lijn
nog steeds niet doorverbinden naar mijn mobiel nummer.

Al meerdere malen contact gehad met klantenservice en langs geweest in de shop, maar die rakkers weten volgens mij niet echt wat ze nou helemaal verkopen.

Weet iemand hier een oplossing voor?! eeuwige dank verschuldigd!

Groeten Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDG
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-04-2024

MDG

de verbinding en service van Vodafone bevallen op zich goed.

er is alleen een probleem met de Zyxel 2602 modem.

na verloop van tijd kan je niet bellen of gebeld worden en moet je het modem rebooten om het op te lossen.
Het lijkt wel of het modem op de een of andere manier vol loopt.

Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels net met Zyxel binnen en mijn verbinding is inderdaad heel snel. Vandaag wel een grote storing gehad (van woensdag middernacht tot 14.30 vanmiddag) geen meldingen op de site van Vodafone en ook nu kan ik mijn instellingen niet veranderen opde site dus er zal wel een probleem zijn.

Wat mij opvaltop de Zyxel is dat deze helemaal tegen de 100 % belasting aanloopt en ik kan mij voorstellen dat dat zeker ten koste van de performance gaat. Heb te weinig ervaring met Vodafone om nu al iets te roepen maar dat viel mij zeker op.

Verbazingwekkend dat storingen nog steeds niet netjes gemeld worden door providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer mensen met ervaring?

Ik ben al een lange tijd opzoek naar een goede ISP.

KPN voorheen Planet --> Ondersteund nu een 20Mbit lijn maar geen MAIL server poort 25 gesloten en stuurt geen MX records door. ( of via omweg zoals beschreven in directadsl(mailrelay).pdf)
slechte helpdesk! lange wachttijden! (ik zit bij planet)

Ziggo --> Zij zeggen gegarandeerd 20Mbit dus niet afhankelijk van aantal gebruikers, idem GEEN ondersteuning mail servers! poort 25 gesloten. (Lange wachttijd voor technische dienst)

Telfort --> Kan geen antwoord gegeven worden op de vraag of er een mailserver gedraaid kan worden! Dure helpdesk mensen zonder enige kennis (naar mijn mening)

Tweak DSL --> Zie topic tweak dsl WEL ondersteuning Mail servers maar slechte technische dienst en instabiel internet.

Online --> Wel ondersteuning mail servers maar weer slechte helpdesk etc.

Als laatste blijft naar mijn mening vodafaone over als 1 van de betere, gratis helpdesk met 1 telefoontje kon de helpdesk medewerker mij direct vertellen dat ik eigen mailserver kan draaien etc. zie ik hier iets over het hoofd of is vodafone toch redelijk stabiel en betrouwbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

HIER

[ Voor 121% gewijzigd door Sak3d op 22-09-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suki69
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-06 16:05
@me_the_one
Poort 25 is vermoedelijk geblokkeerd.
Erger nog is als je je modem wisselt dat je een nieuw IP-adres krijgt. Als je terug gaat naar het oude modem krijg je weer een nieuwe. Oftewel het oude modem wordt niet herkend aan de hand van zijn Mac adres. Dit betekent in de praktijk dat je een puur dynamisch IP-adres hebt. Als je een SMTP server zou draaien op een andere poort (ik doe hem bv op 2525), dan zul je wel een DynDNS dienst ervoor moeten schakelen. Mocht je rechtstreeks mail willen afleveren bij mailservers ipv relayen via de SMTP server van Vodafone dan zul je merken dat 50% van de ontvangende mailservers je mail weigert omdat je uit een wel heel dynamisch blok van IP-adressen komt.

Ik heb nu al 4 dagen een instabiele verbinding in Waalwijk. Op de Vodafone website is niks te vinden, wellicht staat het er wel maar is niet vindbaar door mij. Die communicatie naar de klant is sowieso het grootste hangijzer voor me. Deze is praktisch afwezig. Ik ben gewezen Quicknet abonnee. Deze provider stopte ermee en ik werd overgedragen aan Vodafonevast. De overgang is technisch zonder uitval gegaan, daarvoor mn complimenten. Maar qua informatievoorziening daaromtrent was het een ramp.

Van de voorspelde 20 Mbit op mijn adres komen uiteindelijk alleen ADSL verbindingen tot stand met 12 Mbit.

Kortom ik ga nu preventief over naar XS4all. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

@Sak3d;
Ik zocht ze ook maar heb die DNS servers 2 weken terug gewoon via Google gevonden. Ik heb ze uiteindelijk niet gebruikt dus niet opgeschreven. Op de Vodafonesite kwam ik niks tegen en in Google kwam ik vooral veel DNS-servers van Vodafone tegen die nodig zijn bij mobiel internet van Vodafone. Het lijkt erop dat na een jaar Vodafonevast nog niet erg geïntegreerd is binnen het Vodafoneconcern en/of website.

[ Voor 10% gewijzigd door suki69 op 19-08-2008 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

suki69 schreef op dinsdag 19 augustus 2008 @ 13:58:
@me_the_one
Poort 25 is vermoedelijk geblokkeerd.
Erger nog is als je je modem wisselt dat je een nieuw IP-adres krijgt. Als je terug gaat naar het oude modem krijg je weer een nieuwe. Oftewel het oude modem wordt niet herkend aan de hand van zijn Mac adres. Dit betekent in de praktijk dat je een puur dynamisch IP-adres hebt. Als je een SMTP server zou draaien op een andere poort (ik doe hem bv op 2525), dan zul je wel een DynDNS dienst ervoor moeten schakelen. Mocht je rechtstreeks mail willen afleveren bij mailservers ipv relayen via de SMTP server van Vodafone dan zul je merken dat 50% van de ontvangende mailservers je mail weigert omdat je uit een wel heel dynamisch blok van IP-adressen komt.
Bedankt voor de info/tip! ik heb vrijwel gelijk actie ondernomen, en gekozen voor xs4all. Mijn abbonement moet nu omgezet worden en wil een betrouwbare ISP.
Ook xs4all wist mij direct te helpen en concreet antwoord te geven op mijn vraag ( wel 23 min wachtij) Poort 25 staat open, dus een mailserver is geen probleem.
Ben dus vanaf 3 weken Xs4all abbonee.

Mvg,

Kai

• D2k

D2k

Ik moet helaas op mijn eerdere post terugkomen....

Op 19 mei dit jaar hadden wij aangegeven 16 juli te gaan verhuizen. Netjes bevestigingsemail gehad, dus niet meer over na gedacht. Eind juli, na het klussen etc, sluit ik het modem aan en jawel geen prik. Op naar de meterkast, hmmz nog steeds geen prik,

* D2k belt eens met de helpdesk

HD: "Welke verhuizing?"
D2k: :X
HD: "Maar dat kunnen we nu direct regelen, en dan heeft u met 10-15 dagen weer internet"
D2k: ik moet dus wachten op jullie fout? Nou vooruit dan maar

fastforward naar half september, en nog steeds geen internet. Helpdesk administratie wijst naar techneuten, techneuten naar de administratie.

Contact formulieren invullen, brieven, geeeeeeeeeeeeeeeen enkel effect.
Deze maand gaan we storneren, en dan hoor ik het wel. bagger service. (N)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

HIER

[ Voor 153% gewijzigd door Sak3d op 22-09-2009 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben oud quicknet klant en kreeg Vodafone toen quicknet werd overgenomen. Snelheidsverhoging is OK, telefonie is bagger. Vodafone is duidelijk niet ingesteld op de vaste telefonie, ze hebben er geen kijk op, site werkt niet (krijg continue meldingen dat de server eruit ligt), kan de afgelopen 3 dagen al niet bereikt worden en baal daar zwaar van. Op de site geen info te vinden over deze problemen en de helpdesk bellen voor 50 cent per minuut vind ik ook wel wat prijzig. Ben er niet blij mee en de relatie tussen vodafone en mij zou wel eens heel kort kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

D2k schreef op woensdag 17 september 2008 @ 14:43:
Ik moet helaas op mijn eerdere post terugkomen....

Op 19 mei dit jaar hadden wij aangegeven 16 juli te gaan verhuizen. Netjes bevestigingsemail gehad, dus niet meer over na gedacht. Eind juli, na het klussen etc, sluit ik het modem aan en jawel geen prik. Op naar de meterkast, hmmz nog steeds geen prik,

* D2k belt eens met de helpdesk

HD: "Welke verhuizing?"
D2k: :X
HD: "Maar dat kunnen we nu direct regelen, en dan heeft u met 10-15 dagen weer internet"
D2k: ik moet dus wachten op jullie fout? Nou vooruit dan maar

fastforward naar half september, en nog steeds geen internet. Helpdesk administratie wijst naar techneuten, techneuten naar de administratie.

Contact formulieren invullen, brieven, geeeeeeeeeeeeeeeen enkel effect.
Deze maand gaan we storneren, en dan hoor ik het wel. bagger service. (N)
Ik heb nog steeds geen internet
geen reactie op mijn klachten brief
geen reactie op de stornering

Van de week nog maar eens een briefje opstellen en het contract beeindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 23:40
Vandaag (14 oktober 2008) ligt de hele dag Vodafone-internet er al uit. Zijn er meer? (Ik bel nu in via een abonnementloze inbeldienst.)
Gelukkig heb ik nog steeds mijn ISDN via KPN, anders zou ik onbereikbaar zijn. Via inbelverbinding op Vodafone-site gezocht naar storing; dat type melding (werkzaamheden, storing) is er helemaal niet! Weet nu dus niet of het ergens bij mij zit (zou niet weten waarom, heb al jaren werkende verbinding) of iets bij hun en hoe lang het gaat duren.
Eerder al eens een berichtje over iets anders aan helpdesk gestuurd - nooit antwoord gekregen.Vind het bovendien curieus dat ze de rekening vér van te voren incasseren.
Ben Quicknet-klant die ongevraagd is overgenomen - overduidelijk is Vodafone niet op internet ingesteld. Denk dat mijn relatie met ze van korte duur is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Verwijderd schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 21:46:
Ben oud quicknet klant en kreeg Vodafone toen quicknet werd overgenomen. Snelheidsverhoging is OK, telefonie is bagger. Vodafone is duidelijk niet ingesteld op de vaste telefonie, ze hebben er geen kijk op, site werkt niet (krijg continue meldingen dat de server eruit ligt), kan de afgelopen 3 dagen al niet bereikt worden en baal daar zwaar van. Op de site geen info te vinden over deze problemen en de helpdesk bellen voor 50 cent per minuut vind ik ook wel wat prijzig. Ben er niet blij mee en de relatie tussen vodafone en mij zou wel eens heel kort kunnen worden.
Naar mijn weten is de helpdesk gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
B0MBACI schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:39:
[...]Naar mijn weten is de helpdesk gratis
Nee dus :(
Ben ook gewezen Quicknet klant. Ik kijk het ook nog even aan, maar overweeg nu al eveneens een andere provider te nemen. Vodafone is qua communicatie inderdaad een drama!

De 'overgang' van Quicknet naar Vodafone ging probleemloos. Maar de nieuwe modum heb ik niet geïnstalleerd, bang dat ik dan wèl problemen krijg. Achterliggende reden: dan zou ik moeten bellen met dat 0900-nummer! Heeft me al een keer € 58 gekost, toen ze dat nieuwe modum maar niet opstuurde, mijn gevens niet klopte, etc..

Waar dat verhaal vandaan komt dat de klantenservice gratis is, geen idee. Zou dat gratis nummer graag krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

De helpdesk was gratis, is nu gewoon 50ct per minuut

Ik heb sinds gister weer internet \o/ heeft maar 3 maanden geduurd, en de kpn monteur had er een uurtje voor nodig in de wijkcentrale. Nu het contract uitzingen en opzeggen maar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmmk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 23:40
16 oktober - mijn internet ligt er nog steeds uit (zie de 4e post hierboven).

Nog naarder: ik kan de helpdesk niet bellen, want daar moet ik eerst mijn mobiele nummer intoetsen en dan breken ze gelijk af omdat ik geen Vodafone-abonnement heb 8)7 . Heeft iemand een idee hoe je dan wel de helpdesk bereikt? Heb ze net een mail gestuurd en ze beloven me binnen 7 dagen (...) antwoord...

Het is wel héél evident dat ze met vast internet nix willen en kunne (klanten en geld binnenhalen, ja, maar gewoon een storingspagina zit er niet bij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

0900-7171000 voor toegang buiten 1200 om
50pm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri1980|IA
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11-2008
Ik ben ook oud-Quicknet klant, op zich geen problemen gehad met de migratie qua uitval o.i.d., alleen geen wachtwoord, het prijsplaatje was niet (en is nog steeds niet geheel) duidelijk, en de snelheid is eerder minder dan meer geworden t.o.v. Quicknet small turbo.
Toppunt blijft wel na een keer of drie doorverbonden te zijn, na weer mijn probleem verteld te hebben de vraag te krijgen wat voor toestel ik er bij wil. Zoals al eerder gezegd: vast internet is duidelijk nieuw voor ze. Op mail wordt trouwens ook niet gereageerd.

Een paar dingen die mij niet duidelijk zijn, en iemand hier misschien wel weet zijn de volgende:
- Zit bij de oud-quicknet-abonnee-prijs ook het vastrecht van de KPN lijn inbegrepen? Het abo geld is immers maar 19,- voor de 8Mbit uitvoering. Ik heb nu namelijk een KPN Belbasis abonnement, als er bij Vodafone extra kosten komen laat ik het zo natuurlijk.
- Verandert er wat als ik het nieuwe modem er tussen hang? Het Quicknet modem heeft natuurlijk geen telefonie aansluiting, dus als ik dat wil gaan gebruiken moet ik wel, maar het wegvallen van het signaal wil ik natuurlijk niet.
- Werkt nummerportering en opzeggen van KPN wel goed?
- Ik heb activeringscodes gehad voor twee nummers, als ik ze beide activeer, betaal ik dan extra?
- Die 7,50 extra per maand, is dat voor de vaste lijn inclusief bellen, of is dat alleen voor gratis bellen, dus dat de lijn er in principe wel bij zit, maar dat je gewoon tarief betaalt als je de 7,50 bundel niet neemt?
- Outlook werkt niet met mijn vodafonevast adres, mijn username en password worden niet geaccepteerd, via webmail werkt het wel gewoon. Nog iemand dit probleem gehad? (en opgelost?)

Een hoop vragen, vast ook stomme, maar van de klantenservice en die verschrikkelijke website wordt ik niet echt wijzer behalve dat van Quicknet naar Vodafone echt een flinke stap terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Joeri1980 schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 00:25:
Ik ben ook oud-Quicknet klant, op zich geen problemen gehad met de migratie qua uitval o.i.d., alleen geen wachtwoord, het prijsplaatje was niet (en is nog steeds niet geheel) duidelijk, en de snelheid is eerder minder dan meer geworden t.o.v. Quicknet small turbo.
Toppunt blijft wel na een keer of drie doorverbonden te zijn, na weer mijn probleem verteld te hebben de vraag te krijgen wat voor toestel ik er bij wil. Zoals al eerder gezegd: vast internet is duidelijk nieuw voor ze. Op mail wordt trouwens ook niet gereageerd.
Iets wat (een beetje) scheelt is het juiste nummer bellen: 0900-7171000. Anders bel je met de klantenservice van mobiele telefonie. En die schijnen niet te weten dat er zoiets als Vodafone internet bestaat 8)7
Een paar dingen die mij niet duidelijk zijn, en iemand hier misschien wel weet zijn de volgende:
- Zit bij de oud-quicknet-abonnee-prijs ook het vastrecht van de KPN lijn inbegrepen?
Ik had Quicknet á € 26 p.m, incl. KPN lease-line. Nu betaal ik € 21,01 abbo plus € 5 KNP lease-line, totaal (incl. btw): € 30,95.
Verandert er wat als ik het nieuwe modem er tussen hang? Het Quicknet modem heeft natuurlijk geen telefonie aansluiting, dus als ik dat wil gaan gebruiken moet ik wel, maar het wegvallen van het signaal wil ik natuurlijk niet
Geen idee. Heb nieuwe modem niet aangesloten omdat ook ik bang ben dat signaal dan wegvalt. En dan zou je dat peperdure 0900-nummer moeten bellen.
- Werkt nummerportering en opzeggen van KPN wel goed?
- Ik heb activeringscodes gehad voor twee nummers, als ik ze beide activeer, betaal ik dan extra?
- Die 7,50 extra per maand, is dat voor de vaste lijn inclusief bellen, of is dat alleen voor gratis bellen, dus dat de lijn er in principe wel bij zit, maar dat je gewoon tarief betaalt als je de 7,50 bundel niet neemt?
Ook dit heb ik niet gedaan. Belangrijkste reden al eerder genoemd, bang voor signaal wegvallen. En bijkomend: wat ik lees over providers, meemaak met vrienden die een internet-plus-bellen-abbo hebben: 'dan valt telefoon uit-valt telefoon niet uit-dan valt internet uit'. Dus ik blijf gewoon apart mobiel bellen (die 0900 zijn toch altijd duur, óók als je een internet-plus-telefonie abbo hebt). En apart een internet verbinding houden.
- Outlook werkt niet met mijn vodafonevast adres, mijn username en password worden niet geaccepteerd, via webmail werkt het wel gewoon. Nog iemand dit probleem gehad? (en opgelost?)
Probeer eens bij de webmail je wachtwoord te wijzigen en dan in outlook bij 'accounts' deze nieuwe gegevens in te voeren?
Een hoop vragen, vast ook stomme, maar van de klantenservice en die verschrikkelijke website wordt ik niet echt wijzer behalve dat van Quicknet naar Vodafone echt een flinke stap terug is.
Alleen al vanwege die website zou je veranderen van provider. De klantenservice zou i.m.h.o. niet eens de naam 'service' mogen dragen ;)
*zucht* geloof 6 jaar Quicknet gehad, nooit problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ook hier oud quicknet abonnee en qua internet geen problemen gehad met de overstap naar Vodafone. Maar nu heb ik wel de volgende situatie:

- Oud Quicknet abonneees krijgen een Vodafone vast bellen + internetten 20 abonnement voor 25 euro per maand.
- Had een actief KPN belbudet abonnement van 9,xx euro per maand.

kosten: ong. 35 euro per maand.

De huidige aanbieders zoals Alice bieden soortgelijke abonnementen aan inclusief lijnhuur voor 30 euro per maand dus ik dacht, misschien heeft Vodafone dat ook.
Gebeld naar de helpdesk en EXPLICIET gevraagd: ik betaal nu 25 euro per maand voor een abonnement bij jullie EN 10 euro per maand voor KPN belbudget, komen er extra kosten bij als ik dat KPN abonnement opzeg? Antwoord: nee, kosten van 25 euro per maand blijven hetzelfde.

dus daarna direct het KPN abonnement afgezegd, krijg ik vandaag een brief dat Vodafone al die tijd de lijnhuur niet had doorberekend omdat ik een KPN abonnement had en dat vanaf de afzegging van het KPN abonnement ze 9,50 KPN netwerk toeslag gaan doorberekenen...

ok oplossing is simpel: eerst bellen en verhaal halen. Naja HD medewerker kon niets doen en die 9,50 extra blijft..
Overstappen naar andere provider is een logische stap daarna, maar nu omdat ik geen actief KPN lijntje meer heb rekenen de meeste providers €69,95 aansluitkosten.

kan ik op een of andere manier deze kosten nog terugkrijgen van Vodafone of iets? Voel me best wel genaaid. Ook omdat ik geen harde bewijzen kan leveren dat die informatie van geen extra kosten aan mij is meegegeven.

iemand ervaring met een soortgelijke situatie en wat kan je het beste doen? Klachtenbrief sturen? bezwaarschrift sturen?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Opbouwende kritiek mag, maar dit is ronduit ranten/flamen.
Doe dat maar ergens anders.

[ Voor 90% gewijzigd door IEF op 22-03-2009 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k

D2k

mag je eigenlijk een server draaien op deze verbinding? In de voorwaarden wordt het niet uitgesloten en ik kan de fair use (waar naar verwezen wordt vanuit de voorwaarden) niet vinden op de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Als gewezen Quicknet-klant nu al een tijdje Vodafonvast internetten.

Toegegegeven: internet werkt prima, geen problemen gehad tot nu toe *klopt op hout*

Maar nu:

Sinds ongeveer 2 en halve week, kan ik via g-mail niet meer naar een hotmail/live-account mailen?
Krijg dan mail direct terug, met melding met "spam vanaf uw ip adres" ??!?!

Direct een mailtje via de website-klantenservice gestuurd. Dit probleem voorgelegd. Binnen 2 dagen zou ik reactie terug ontvangen. Nooit iets gehoord.

Omdat het probleem zich blijft voordoen, gisteren uit pure nood, tòch maar de klantenservice met het dure 0900-nummer gebeld.

Vodafone: "Ja,..dat probleem kennen we, Vodafone heeft een probleem gehad met hotmail. Maar we dachten alle ip-adressen gemaakt te hebben. Blijkbaar die van u gemist".

Op mijn vraag "Waarom heb ik 3 dns-servers en een ander ip-adres staan in mijn ipconfig, dan mijn daadwerkelijk ipadres?
Kreeg ik als antwoord: "Ja, dat kan geen kwaad, dan moet u er een vakman bijhalen, 3 dns-servers kan geen kwaad, en uw ip-adres klopt hoor".

Het volgende is aan de hand:
Mijn ip adres is: ......nummer.....

Overal waar ik mijn ipadres check, krijg ik een totaal ander nummer.
Via whois (en anderen) het ip-adres proberen te checken, wat er staat in mijn ipconfig-scherm.
Overal krijg ik de melding: "ip could not be found", "ip coud not be traced" , "ip does not excist".

Alle 3 dsn-servers nummers verwijzen naar Tiscali.

Vraag 1: Weet iemand hoe het kan dat er een ander ip-adres staat bij ipconfig, dan op alle sites die je ipadres weergeven?

Vraag 2: Weet iemand hoe het kan dat ik 3 dns-server nummers heb?

Vraag 3: hoe kan het dat het ipadres wat er in m'n ipconfig staat, nergens te vinden is?

De dure klantenservice bellen van Vodafone hievoor heeft dus geen enkel nut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-08 08:26

Archimond

Lopende Helpdesk

3 DNS servers heb ik ook bij mijn lijst beginnend met 195.xxx. Bij het opnieuw uitdelen van IP adressen had ik opeens een 195.xxx gekregen en dat heb ik gehouden. Die ip adres werkt sneller dan mijn oude 88.xxx.

Mijn oude modem van quicknet werkt nog steeds en geeft alles direct door aan de router. www.whatismyip.com geeft bij mij wel de juiste ip door, maar bij een whois denken websites dat ik in een andere stad woon.

Probeer een andere mac adress van een computer te clonen en de modem te resetten. Waarschijnlijk krijg je dan een ander ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-08 07:43

bloasfist

Slot-A Crew

Ik ben ook gewezen Quicknet-Adsl klant. Ik heb afgelopen jaar geen gebruik gemaakt van de vaste telefonie. Voor de komende maand augustus moet ik hier echter wel voor gaan betalen. Een mailtje naar de helpdesk werd snel beantwoord: je kunt niet alleen internet van vodafone vast afnemen, je MOET de telefonie a €7,50 per maand er bij nemen.

Ik vind het een nogal sneaky manier van koppel verkoop. In de welkomstbrief bij de overgang van Quicknet naar vodafone vast (25 juli 2008) stond nml het volgende:
Wanneer u gebruik wilt maken van vaste telefonie van Vodafone met 1 jaar gratis bellen naar vaste nummers in Nederland vindt u hieronder de activatiecodes die u nodig heeft om uw Vodafone Vast Bellen telefoonnummers te activeren. U kunt alleen gebruik maken van Vodafone Vast Bellen indien u een nieuw modem aanvraagt. U kunt de modem gratis bestellen via www.vodafone.nl/quicknet. Dit is niet verplicht, als u alleen wilt internetten kunt u uw huidige modem blijven gebruiken.
Deze tekst lezende ben ik destijds akkoord gegaan met het overnemen van mijn internet verbinding door vodafone. NIET met i.c.m. een telefoonlijn 1 jaar na dato! Ik ga e.e.a. nu opzeggen, maar dan zit ik mooi wel met een opzegtermijn van 3(!) maanden. Ik ga proberen om het abbo eerder op te zeggen met als motivatie bovenstaand verhaal. Heb er weinig vertrouwen in, maar wie niet waagt wie niet wint. Zijn er meer mensen in deze situatie?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

niet zelfde situatie, maar kon wel opzeggen met opzegtermijn van 1 maand. (stond ook in de quicknet brief dat ze de algemene voorwaarden overnemen en dat het abonnement per maand opzegbaar is)
Van de 6 medewerkers die ik heb gesproken was er 1 vriendelijke tussen die me aanraadde om een kopie van de brief mee te sturen met de opzegbrief als bewijs dat ik een opzegtermijn van 1 maand heb.

let wel op dat de gemiddelde helpdeskmedewerker van vodafone niets weet van quicknet of de algemene voorwaarden die overgenomen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bloasfist schreef op maandag 13 juli 2009 @ 18:04:
Ik ben ook gewezen Quicknet-Adsl klant. Ik heb afgelopen jaar geen gebruik gemaakt van de vaste telefonie. Voor de komende maand augustus moet ik hier echter wel voor gaan betalen. Een mailtje naar de helpdesk werd snel beantwoord: je kunt niet alleen internet van vodafone vast afnemen, je MOET de telefonie a €7,50 per maand er bij nemen.

Ik vind het een nogal sneaky manier van koppel verkoop. In de welkomstbrief bij de overgang van Quicknet naar vodafone vast (25 juli 2008) stond nml het volgende:

[...]

Deze tekst lezende ben ik destijds akkoord gegaan met het overnemen van mijn internet verbinding door vodafone. NIET met i.c.m. een telefoonlijn 1 jaar na dato! Ik ga e.e.a. nu opzeggen, maar dan zit ik mooi wel met een opzegtermijn van 3(!) maanden. Ik ga proberen om het abbo eerder op te zeggen met als motivatie bovenstaand verhaal. Heb er weinig vertrouwen in, maar wie niet waagt wie niet wint. Zijn er meer mensen in deze situatie?
Ik zit dus in dezelfde situatie. :( Ook een oud-quicknet klant en voor mij zouden de oude voorwaarden ook nog moeten gelden ...

Ik kwam vandaag erachter dat ipv 25 euro 32.50 van mijn rekening door vodafone was afgeschreven. Dus ben mijn factuur nagegaan en ja hoor ik betaal ook voor de vaste telefonie, die ik het afgelopen jaar niet gebruikt heb en ook niet van plan ben om het te doen.
Ik ging ervan uit dat ik het na een jaar zou moeten bevestigen of ik telefonie erbij wilde hebben... nee, dus ... Ik ga ze wel nog even bellen voor tekst en uitleg (met een vodafone nummer van een bekende, anders betaal ik me blauw aan de gesprekskosten ... spreek uit ervaring..).

Inmiddels ben ik ook rond aan het kijken voor een andere provider (op dit moment een voorkeur voor concepts ict) die wat klantvriendelijker en vooral duidelijk in zijn voorwaarden is, want ik heb het idee dat een maand opzegtermijn ook nog een probleem gaat worden. |:(

Ben benieuwd naar wat jullie uiteindelijk hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtaf
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-10-2019
Vodafonevast past vertragingstechnieken toe om contract te verlengen. In een brief van Quicknet geld t/m 31 juli 2009 een opzegtermijn van 1 maand op een afgedrukte mail. Deze mail heeft zich naderhand zichzelf verwijderd dus is het NIET koosjer met Vodafone. Ik heb een opzegbrief verzonden naar een postbus in Utrecht, die adres is opgegeven door Vodafone klantenservice. Dezelfde brief is terug gekomen met vermelding bij mijn brief verhuisd door TNT en onbekend bij een andere opzegbrief. Ik heb een opzeg brief als foto en PDF gemaild naar de Vodafone klantenservice en ook gevraagd of Vodafone om een actueel adres op te geven. Vandaag laat Vodafone klantenservice dood leuk weten weer een brief te sturen naar Vodafonevast, klantenservice, Postbus 8604, 3503 RP Utrecht met de mededeling dat brieven voor 17 juli niet bezorgd werd, maar ze vergeten namelijk dat ik NA 17 juli 2009 gepost had en ook NIET bezorgd werd. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij Consuwijzer.nl. Er zij veel mensen in mijn omgeving die weg willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook wij zijn oud-quicknet klanten. ADSL werkt prima via vodafone. Nooit problemen mee gehad. Maken alleen gebruik van ADSL en niet van het vastbellen. Deze maand ook bij ons 7,50 meer afgeschreven voor het vastbellen abonnement. Gebeld met (helaas dure) klantenservice. Kreeg te horen dat er een computerstoring was geweest en dat per ongeluk ook bij alle oude Quicknetklanten ineens het vastbellen abonnement is geactiveerd en in rekening gebracht. Helpdeskmedewerker liet weten dat dit weer terug gedraaid zou worden, en we het geld terug gestort krijgen. Wacht volgende rekening even af. Ben benieuwd! Is niet tegen jullie gezegd dat het gewoon teruggedraaid kon worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ik ben ook een oud-Quicknet klant, voor de maand augustus werd nog steeds een bedrag van 26,50 euro afgeschreven.
Het is bij mij nog niet teruggedraaid.
Hoe is het bij jullie?

De brieven van de overgang van Quicknet naar Vodafone heb ik nog in bezit, daar ga ik nog even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt.

Ik heb vandaag vodafone gebeld en volgens mij als ik het goed heb begrepen zijn er meer mensen die hebben geklaagd e.d. Dus het probleem is degelijk bekend bij vodafone .

Vodafone heeft voorgesteld om gwn de 19 euro per maand weer te incasseren en dat geen wat is teveel is betaald(7.50 EUR) dat wordt gerestitueerd. Immers ik wil gewoon internet en geen bellen erbij.

Hopelijk dat dit niet verdere rotzooi met zich meebrengt in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook ik ben een aoud quicknet klant en ook bij mij word er 32,50 afgeschreven.
gebeld maar kan wel het abb van vast bellen stop zetten maar geen geld terugkrijgen omdat ik akkoord ben gegaan.
nooit accoord gegaan dus.
ik zou ook een brief met 2 tel nr hebben gehad om mee te bellen ,maar ook dat nooit gezien.
volgens helpdeskmedewerker ging je automatisch accoord toen je het modem aanvroeg om met 20 mbit te kunnen internetten.
anders had je het oude modem moeten houden en dan geen 20 mbit.
lekker slim die gasten.

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Ondertussen een mailtje gehad van vodafone of je het abonnement zonder bellen wilt nemen. Als je zonder bellen wilt moet je een reply geven vóór 25 september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzz...ik ben bezig met overstappen van Ziggo internet naar Vodafone internet + vastbellen.
Hoop dan ook dat alles vlekkeloos zal gaan verlopen. Ga ik tenminste wel van uit 8)7
Omdat ik klant ben met mijn mobiel bij Vodafone bel ik gewoon gratis met de klantenservice 1200, ipv 10cent p/m bij Ziggo, waar je eerst 10000 stappen moet doorlopen voordat je eens n levend iets aan de lijn hebt :+ . Dat is al een groot voordeel vind ik ! Vind n dure klantenservice sowieso echt onzin. @Home had altijd lokale kosten.
Maar goed ik betaal nu het zelfde voor internet en zorgeloos bellen bij Vodafone dan dat ik deed bij Ziggo alleen voor internet. Daar komt bij dat ik korting krijg op mn mobiel. Aantrekkelijk toch !? O-)

Zijn er hier nog meer nieuwe klanten bij Vodafone of voornamelijk mensen die zijn overgenomen ?
Ben wel benieuwd hoe alles is verlopen. Via google etc vind ik veelal positieve dingen (uiterraad voor t bestellen gekeken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:52
Kickerdekick :)

Zijn er hier nog meer oud-QuickNet-klanten die sinds gisteren zonder internet zitten?

Wij hebben een oud CopperJet modem van QuickNet, en Vodafone 8 Mbit ADSL. Sinds gisteren werkt de boel ineens niet meer, zelfs het ADSL lampje op de modem brandt niet meer. Meestal werkt een modemreset wel, maar nu dus niet.

Volgens de (veel te dure) helpdesk ligt het niet aan de verbinding, maar is het modem defect. Men stuurt nu een nieuwe op, maar dat schijnt niet sneller te kunnen dan minimaal 5 maximaal 10 werkdagen. Gezien de staat van de administratie daaro zullen het er wel minimaal 10 worden..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royjn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 13:08
Wie heeft er nog meer last van een storing op het vaste netwerk van vodafone?
Ik krijg al 2 uur geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NordicBlue
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-01 22:57
royjn schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:52:
Wie heeft er nog meer last van een storing op het vaste netwerk van vodafone?
Ik krijg al 2 uur geen verbinding.
Kom net bij vriendin vandaan met Vodafone Vast en die heeft ook geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Omgeving Den Haagook geen internetverbinding.
Op de site van Vodafone staan geen geplande werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dolan
vodafone vast internet en bellen wordt geleverd via Telfort. Telfort had nogal een storing gisteren. Vandaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dago21 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 15:22:

Ik zoek ook naar ervaringen. Heb nu XS4all en kijk naar Telfort met Telefonie en KPN Budget (wil graag een lifeline houden).

Bij XS4all zou ik met XS4all Only 54,90 + 12,50 gaan betalen voor 8Mb en Flatfee bellen.
Bij Telfort 29,90 + 10,50 voor 20Mbit
Bij Vodafone 62,00 voor 20Mbit incl. "Onbeperkt" bellen naar vast.
En appels met appels Vodafone 8Mbit incl onbeperkt 52,00 (heb ook mobiel abo)

XS4all ligt er eigenlijk bij mij sowieso al uit, ze zijn gewoon te duur in verhouden en extra service vind ik niet opwegen meer. Ook verlies ik mijn korting terwijl ik al bijna 11 jaar abonnee ben.

Dus ik wil best betalen voor kwaliteit, maar tot redelijk.

Dus hopelijk mensen met goede ervaringen??
Zit nu bij telfort kwaliteit is prima. Service is oké. Wel last gehad van storing van gister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Mirickle schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 13:26:
Kickerdekick :)

Zijn er hier nog meer oud-QuickNet-klanten die sinds gisteren zonder internet zitten?

Wij hebben een oud CopperJet modem van QuickNet, en Vodafone 8 Mbit ADSL. Sinds gisteren werkt de boel ineens niet meer, zelfs het ADSL lampje op de modem brandt niet meer. Meestal werkt een modemreset wel, maar nu dus niet.

Volgens de (veel te dure) helpdesk ligt het niet aan de verbinding, maar is het modem defect. Men stuurt nu een nieuwe op, maar dat schijnt niet sneller te kunnen dan minimaal 5 maximaal 10 werkdagen. Gezien de staat van de administratie daaro zullen het er wel minimaal 10 worden..... |:(
Dat klopt, de oude copperjet 810 werkte bij mij in februari ook opeens niet meer. Gelukkig had ik al van te voren een gratis Zyxel ADSL2+ modem aangevraagd.
Ben inmiddels van Vodafone naar Tele2 overgestapt. De kosten voor internetten en bellen zijn wel gedaald, maar de draadloze modem van Tele2 kan niet veel verbindingen aan en zit soms helemaal vast.

Hoe is jullie ervaring met het bellen via Vodafone vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d

Sak3d

Reise, Reise

Bellen lukt hier niet, het meegeleverde modem biedt maar internet voor 1 pc. Hierdoor moet er dus een router achter en als je het modem op de bridge stand zet wordt de telefoon functie uitgeschakeld 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperEye
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-08 07:29
Hmmmm... ik heb sinds gisteren problemen met mijn internet bij VF Vast. Rode lampje op de Zyxel modem/ router bij internet brand rood. Kan wel in mijn router en in de Zyxel router komen. Ik vermoed dat het probleem buiten de deur ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 19:01
Even een nieuw bericht in dit zeer oude topic met mijn ervaring zover en een vraag van mijn kant.

Ik heb zelf sinds kort ook Vodafone vast met bellen.

Op zich ben ik zeer tevreden over de gehaalde snelheden aangezien die ruim 12Mbit boven mijn abonnement uit stijgen. :)

Het opstarten is wel met wat problemen en hulp van de klantenservice gegaan aangezien er administratief het 1 en ander niet klopte.
Ik moet wel zeggen dat de klantenservice tegen mij altijd vriendelijk en behulpzaam is geweest en dat er altijd actie werd ondernomen na het bellen.

Zo werkte eerste de kpn lijn die actief moet zijn niet omdat Kpn de lijn niet geactiveerd had.
Zei belden met Kpn en die belde mij de dag er na al voor een afspraak met een monteur aangezien mijn lijn al meer dan 8 jaar niet actief was geweest moest die waarschijnlijk nog op de oude manier aan gezet worden.

De monteur deed zijn ding en ging weg nadat de lijn actief was.

Nou de modem (tegenwoordig Zyxel p2812hnu-f1) maar aansluiten dan en ja er was internet.
Maar de voip leds bleven uit en ik wist dat je niks er voor hoefde in te stellen in het modem omdat mijn ouders dat ook niet hoefden met hetzelfde abonnement.

Dus maar weer eens bellen.
nu bleek in hun eigen administratie er geen telefoonnummers aan mijn abonnement te zijn gekoppeld wat ik vreemd vond aangezien ik de nummers en dergelijke al gewoon thuis had.

maar ok ik moest de nummers door geven om er 2 dagen na de tijd achter te komen dat er nu wel groene voip lampjes branden (kan zijn dat het al eerder actief was maar kijk niet elke dag naar de modem).

Dus ik denk ik bel de nummers op de brieven eens en nee geen gehoor het nummer is niet actief.

mm.. dan maar eens met de vaste tel naar me mob bellen en ja hij deed het, alleen dus wel met compleet andere nummers. (Bij Vodafone krijg je standaard 2 nummers toegewezen).

Nou ja geen ramp het werkt en niemand kende mijn nummers toch nog.

de keren dat ik gebeld heb was het duidelijk verstaanbaar dus ben daar ook best tevreden over.

Maar nu was ik even een paar dagen weg en kom terug en geen Internet meer :(

Wat bleek de modem had de geest gegeven en ja als je zaterdagavond om 18:00 thuis komt is de klantenservice pas Maandagmorgen weer bereikbaar en dat vind ik in een tijd van tegenwoordig wel iets minder maar wegens kostenbesparing nog wel begrijpbaar.

Aangezien ik ook naar het werk moet kon ik de klantenservice pas rond 16:00 bellen.
Gedaan en binnen 30 sec iemand aan de lijn.

Mijn omschrijving was heel duidelijk de modem is dood.
Zonder ook maar enige vraag verder te stellen dan wat mijn postcode en huisnummer was sturen ze me een nieuwe toe.

Het enige nadeel is dit duurd nu nog 3 tot 5 werkdagen.

Nu heb ik zelf nog een 2e VDSL2 modem liggen (Huawei HG655d) maar die werkt standaard niet met Vodafone vast samen.

Weet iemand ook hoe ik die aan de gang krijg zodat ik toch weer iets sneller online ben dan die 3 tot 5 werkdagen.

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batcompu
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-06 19:01
Ik heb de huawei modem ondertussen werkend op het vodafone netwerk.

kwestie van niet in de ATM instellingen klooien maar in de PTM instellingen en toen was het met een paar muis klikken klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-07 23:50
Nog maar eens een kickje.

Administratief was is het bij mij ook een rommeltje, maar ondertussen klopt het redelijk.

Vraagje; Bij facturen zie ik Video On Demand staan. Bij de factuurdetails staat er 'Geen gegevens beschikbaar voor deze periode.'.

Mijn contract zegt onder Huidige Abbonement : Internet & Bellen 20
Hoort hier nu VoD bij?
En zo ja hoe/waar kan ik het dan kijken?

Modem is een P-2812HNU-F1 als dat nog belangrijk is.

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Pagina: 1