![]() | |||||||||||||||
Welkom in het Vodafone Vast Bellen en Internetten topic. Het viel me op dat Vodafone een nieuwe speler is op de markt van het Vast Bellen en Internet. Tot nu toe waren ze alleen actief in de mobiele markt, maar nu verschijnen ze dan toch op de vaste markt. In dit topic kun je de producten van Vodafone bespreken. We beperken ons hier tot de vaste producten van Vodafone. Vodafone mobiel e.d. zijn andere sub-fora voor. Alle informatie over Vodafone Vast Bellen en Internetten is ook te vinden op de website: http://www.vodafone.nl/prive/vast_bellen_en_internetten/ Oh en dit is trouwens mijn eerste "groot topic" topicstart, dus mochten er foutjes inzitten, meld het gerust! | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
Vodafone levert dus ADSL en VOIP telefonie. Voor het ADSL gedeelte zijn verschillende snelheden beschikbaar. Vodafone heeft hier ook leuke namen aan gegeven: 2 mbit - Bescheiden gebruiker 4 mbit - Enthausiaste internetter 8 mbit - Surfer die meer wilt 20 mbit - Onbeperkt surfgenot Bij elk van deze abbonementen zit ook voip telefonie inbegrepen. Mocht je al een KPN abbonement hebben, dan wordt deze voor je opgezegd en wordt je nummer geporteerd naar Vodafone. Ook kun je kiezen om je huidige KPN abbonement te behouden. Je krijgt dan van Vodafone een nieuw telefoonnummer om via internet mee te kunnen bellen. | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
En dan natuurlijk, wat kost het ons? Vodafone heeft een vast maandbedrag voor het internetten en bellen. Over het maandbedrag komen dan alleen nog de gesprekskosten.
Upload is bij elk abbonement 1 Mb/s Bij deze prijs is de KPN lijntoeslag al inbegrepen. Kies je dus om je KPN abbonement te behouden, dan krijg je een korting van € 9,50 per maand. Er zit dan nog wel steeds een voip abbonement bij. Echter bel je niet zoals bij de meeste andere voip providers vrij naar alle vaste nummers in Nederland. Dat kost € 7,50 euro extra. Wel bel je voor € 0,10 per minuut naar alle Vodafone mobiele nummers. Verder nog iets leuks. Iedereen die vodafone mobiel heeft belt helemaal gratis naar de helpdesk via telefoonnummer 1200 Heb je wel een ander Vodafone abbonement? Dan bel je in het weekeinde gratis naar vaste nummers. Heb je geen vast telefoonabonnement, bijvoorbeeld alleen mobiele telefonie, InternetPlusBellen, VoIP (telefonie via internet) of digitale telefonie via de kabel, dan moet er voor je internet verbinding een nieuwe koperlijn worden aangesloten op jouw adres. De extra kosten hiervoor bedragen eenmalig € 97,50 Hier kun je alle abbonementen met elkaar vergelijken: http://www.vodafone.nl/pr...n/vergelijk_abonnementen/ | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
Vodafone levert bij haar abbonementen een ZyXEL 2602H(W)-D1A (analoog) of ZyXEL 2602H(W)-D3A (ISDN) modem. Deze zijn verkrijgbaar in de variant met en zonder draadloos. Ook kan er een USB dongle besteld worden om een vaste pc van draadloze netwerkfunctie te voorzien. De multi-pc modem: ![]() De draadloze multi-pc modem: ![]() Het USB dongletje: ![]() Deze modem beschikt niet over een life-line (FXO) poort. Mocht je dus de KPN telefoonlijn willen behouden, dan heb je 2 telefoontoestellen nodig of een 2-line switch van bijvoorbeeld artech. ![]() | |||||||||||||||
![]() | |||||||||||||||
Deze plek houd ik nog even vrij, mochten er bepaalde vragen vaak langskomen. Deze post zal nog vaak geupdated gaan worden omdat ik dus nog 0,0 ervaring heb met dit soort mooie topicstarts. Ik hoop dat iedereen hier wat aan heeft. Er zullen vast veel mensen zijn die nog niet weten dat Vodafone ook al ADSL en VOIP levert. Veel plezier met de discussies! |
[ Voor 3% gewijzigd door Dolan op 05-09-2007 08:32 ]