Beste reeks drivers voor Mobility Radeon X600?

Pagina: 1
Acties:

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2025

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Topicstarter
Je vraagt je misschien af waarom ik hier een topic voor open, maar dat is om de volgende reden:

Ik heb een aardig laptopje met genoeg in zijn mars om mee uit de voeten te kunnen, maar als tweaker zijnde wil je toch het beste eruit halen wat erin zit. Zo dus ook met je X600 videokaartje zoals ik heb.

Als ik op GoT of Google zoek voor beste drivers voor deze kaart kom ik er gewoon niet uit. Zó veel dat ik door de bomen het bos niet kan zien.
Toen ik nog een GF4Ti4200 had weet ik nog dat de beste drivers tussen de 40.xx en de 45.xx zaten. In mijn geval waren dat de 41.03.
Zoals bij alle kaarten is er een reeks drivers die het beste presteren, maar ik wil graag weten welke dat zijn voor de Ati Radeon X600 128MB zodat ik aan de slag kan gaan daarmee.

Ik draai nu met de 7.4 Catalyst drivers met CCC en heb onlangs nog mijn laptopje stofvrij gemaakt, maar ik merkte op dat ik met Soldier of Fortune 2 al artifacts had! En mijn PC is zo ontzettend traag met opstarten sinds CCC. :(

Ik heb geen bedoelingen om te gaan overklokken oid, maar wil gewoon zo goed mogelijk presteren... Moet ik dan misschien kijken naar Omega drivers?

Iemand ervaring met de X600 en zijn drivers?

Ici kann uw Werbung staan

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06 13:30
Als je artifacts hebt, dan ligt dat zeker niet aan drivers. Bij het afstoffen heb je waarschijnlijk de koeling aangeraakt.

http://specs.tweak.to/16567

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
Heb ik idd. :) En weer goed erop gedrukt. Maar dat probleem had ik ervoor ook al. Ik had eigenlijk wat nieuwe pasta ertussen moeten kwakken, maar die heb ik niet meer... Ook hebben -tijdens de laptop uit elkaar halen- de GPU en het koelijzer elkaar losgelaten, dus er zit nu hoogstwaarschijnlijk bubbeltjes in de pasta, wat de koelprestatie neit ten goede komt.
Waar die artifacts aan liggen, weet ik best. Ik heb dit topic puur geopend om een bumpje in de goede richting te krijgen naar de beste drivers.

Inmiddels heb ik de nieuwe omegadrivers erop gezet en dat gaat veel soepeler met opstarten. Ik las op in de meuktracker dat CCC eigenlijk best veel resources verbruikt.
De arti-farti-party is niet verholpen, maar ik had er nu al een stuk minder dan met CCC.

[ Voor 35% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 18-06-2007 18:03 ]

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Topicstarter
*kick*