Kan geen netwerkadres verkrijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.092 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223299

Topicstarter
Hallo,

Gisteren heb ik mij een nieuwe laptop aangeschaft, een Toshiba Tecra A8 en probeer hiermee draadloos op internet te gaan. We hebben hier een modem-router, een Sagem F@st1400W, waarop 1 desktop met LAN is aangesloten en 1 desktop met WLAN via een USB-stickje. Verder werden ook occasioneel 2 laptops gebruikt, die beiden tegelijkertijd zonder problemen verbinding kunnen maken.

Deze nieuwe laptop blijft steken bij "Netwerkadres verkrijgen" en bij het herstellen van de verbinding krijgt hij geen IP toegewezen. Handigmatig instellen van IP enz lukt ook niet, er is dan wel verbinding maar bij het pingen naar servers krijg ik niets time-outs en verbinding met vb IE lukt ook niet.
Ik heb ook al geprobeerd het USB stickje te gebruiken, maar deze verkreeg ook al geen netwerkadres...
Alle firewalls (inclusief die van windows), alle anti-virusprogrammas etc zijn uitgeschakeld op de laptop, de netwerkkaart die hij gebruikt is Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG Net.

Iemand die me hierbij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ziet hij wel een netwerk?
En is deze beveiligd? Zo ja, welke encryptie?
Hoe groot is de signaal sterkte?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192060

Welke windows versie heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:38
Ik zou eerst de beveiliging in je router uitzetten om te kijken of je dan wel een IP krijgt. Werkt dat dan kun je verder gaan.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

Update sowieso eerst je drivers van je Intel PRO/Wirless, als je de amerikaanse drivers hebt, kun je bijv niet kanaal 13 zien etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden al :)
De laptop draait op windows XP. Hij was WEP encrypted maar die heb ik nu even uitgezet, toch krijg hij geen IP. MAC filtering stond en staat aan, fysiek adres van de laptop staat in de geaccepteerde lijst maar zelfs bij uitzetting krijgt hij nog geen IP. De signaalsterkte is ook heel goed.
Ik heb ondertussen ook al even geprobeerd de LAN-kabel van de router naar de laptop te steken, maar hierbij geeft hij hetzelfde fenomeen: kan geen netwerkadres verkrijgen...
Nu ga ik even zoeken naar updates voor de drivers, maar ze lijken mij niet Amerikaans iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Staat DHCP op je router wel aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Meegeleverde drivers van de laptop waren van 2005, heb ik maar de nieuwste van de site van intel afgehaald en naar laptop getransporteerd maar nog steeds hetzelfde: netwerkadres verkrijgen..
DHCP staat wel aan lijkt me, als de laptops & desktop draadloos op het internet kunnen en automatisch een IP etc toegewezen krijgen.

Maar als het nog kan dat dit niet het geval is, hoe kan ik dan, als leek, checken of DHCP aan staat op de router? Dank bij voorbaat ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voorzichtig kickje.

Zelfs na veelvuldig googlen kom ik niet op een oplossing...
Anoniem: 163846 schreef op zondag 17 juni 2007 @ 11:06:
Update sowieso eerst je drivers van je Intel PRO/Wirless, als je de amerikaanse drivers hebt, kun je bijv niet kanaal 13 zien etc.
Na het doorschuimen van de fora van Toshiba heb ik gemerkt dat veel Europeanen problemen hebben hierdoor.... Nu bedacht ik me wel dat ik de nieuwste drivers heb gedownload van intel.com, en dat de drivers nog altijd amerikaans zouden kunnen zijn (als dat het geval al was). Enig idee waar ik Europese drivers zou kunnen vinden dan?

[ Voor 77% gewijzigd door Anoniem: 223299 op 17-06-2007 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Dat kun je checken door in te loggen op je router door middel van een kabel aan je laptop en aan een van de poorten op je router. Dus niet de WAN poort, maar een gewone. En dan even rondneuzen in de netwerkinstellingen. Daar kom je het vanzelf wel tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als ik de laptop aansluit op de router krijg ik hetzelfde: kan geen netwerkadres verkrijgen. Met de desktop die op de router is aangesloten kan ik wel op de netwerkinstellingen maar DCHP lijkt me toch duidelijk aan...
Toevallig iemand nog ideeën? Heb uren zitten googelen hierop en niets komt overeen met het probleem dat ik hier heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
virusscanner/firewall die het niet toestaat? toevallig panda/norton geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurff
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
misschien ligt je tcp/ip gebeuren gewoon btje overhoop.
Probeer hem eens te resetten.

ff dit doen op command line : netsh int ip reset resetlog.txt

Rebooten en kijken of het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 21:22

kevin33

Welkom in Utopia.

Staat de router niet op WPA beveiliging, terwijl die op de laptop is uitgeschakeld, anders zou je bij de laptop, het volgende doen, configuratie scherm/ netwerkverbindingen / rechter muisknop klikken op draadloze internet verbinding, kies eigenschappen, als het goed is kom je in het scherm, draadloze verbinding selecteren, anders nog een keer eigenschappen kiezen, vervolgens kies je links voor geavenceerde instellingen wijzigen, je kiest je eigen netwerk bij voorkeursnetwerken, en klikt op eigenschappen, in het tabblad koppelingen kun je de beveiliging kiezen, kies dan voor WPA PSK, codering TKIP, en voor opnieuw de WPA code in.

Gebruik je trouwens de toshiba software, zo ja, oninstalleer deze ff, en start de de WZC, ( start -> uitvoeren ->services.msc -> in de lijst staat dan de windows zero configuration, opstart type moet staan op automatisch, en de service op gestart.

Succes!

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

start -> uitvoeren -> services.msc en kijk dan of de DHCP-service draait, zo niet, zet opstarttype op auto en start de service, want dit zou best het probleem kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het enige wat er nu op staat is de standaard bijgeleverde software (inclusief de winxp versie) van Toshiba.
De programmatjes om 'gemakkelijk' op internet te raken zaten er ook bij maar zijn allemaal afgesloten. Wel op te merken: als ik het programmatje Intel PROSet/Wireless gebruik, krijg ik het rare ipadres 169.254.45.58 en geeft hij de foutmelding dat hij geen IP ontvangt.

Er is ook geen WEP/WPA, er stond WEP op maar die heb ik uitgeschakeld (deze desktop waarmee ik nu op internet ga kan ook gewoon, zonder problemen of WEP op internet). Verder staat er Norton Internet Security bijgeleverd, maar die is uitgeschakeld en de windows firewall staat ook op uit.
ff dit doen op command line : netsh int ip reset resetlog.txt
Dit lijkt niks te doen? Na de reboot krijg ik ook geen veranderingen...
Gebruik je trouwens de toshiba software, zo ja, oninstalleer deze ff, en start de de WZC, ( start -> uitvoeren ->services.msc -> in de lijst staat dan de windows zero configuration, opstart type moet staan op automatisch, en de service op gestart.
de WZC stond op automatisch maar was niet gestart, heb ik dan maar gestart maar geeft kennelijk geen effect... Bij elke reboot wordt hij niet automatisch terug opgestart, overigens.
De DCHP-client stond op automatisch en was wel gestart...

Als ik probeer handmatig een IP in te geven, een die binnen de range ingesteld op de routerinstellingen (192.168.1.10 - 192.168.1.50, de desktop heeft .11 en ik probeer daar .12) met dezelfde DNS geeft hij wel aan dat hij verbonden is, maar ik kan totaal niet op internet (bij het pingen naar gelijk waar geeft hij time-outs).

Geeft dit meer informatie of blijkt het een onverklaarbare zaak te zijn? Dank jullie in ieder geval al voor de vele antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

169.254.45.58 is een door windows zelf toegewezen ip.

Nu zou je nog 1 ding kunnen doen, ik heb wel eens gehoord over winsock XP fix klik
Fixes the winsock settings on your Windows XP machine. This tool is recommended for IT professionals only. Please read license.

It can often cure the problem of lost connections after the removal of Adware components or improper uninstall of firewall applications or other tools that modify the XP network and Winsock settings.

If you encounter connection problems after removing network related software, Adware or after registry clean-up; and all other ways fail, then give WinSock XP Fix a try.

It can create a registry backup of your current settings, so it is fairly safe to use. We actually tested it on a test machine that was having a Winsock problem due to some Adware removal, and after running the utility and rebooting, the connectivity was restored.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-06 21:22

kevin33

Welkom in Utopia.

Maar draait die toshiba./ intel software wel mee, anders oninstalleer deze ff en proberen via WZC

Trouwens wel service pack 2?

[ Voor 14% gewijzigd door kevin33 op 18-06-2007 15:11 ]

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
winsock XP fix heeft spijtig genoeg niks uitgehaald....
Dat programmatje en dat was ook het enige dat ik kon vinden ivm het draadloos netwerk is gedesinstalleerd maar nog altijd dit probleem, met WZC gestart.
Service Pack 2 staat erop, standaard in de voorgeinstalleerde winxp.

Lijkt het anders best toch maar even de technische dienst van Toshiba op te bellen?
Pagina: 1