1950pro kleuren bij opstarten windows xp

Pagina: 1
Acties:

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen een Peak Ati Radeon 1950pro. Hij werkt perfect, maar vaak bij het opstarten van de computer krijg ik in plaats van het windows opstartscherm volledig scherm dekkende kleuren te zien. Bijvoorbeeld: rood ... *3 sec* wit... *3 sec* zwart... *3sec* blauw...

De ene keer komt hij uiteindelijk wel in windows aan, maar soms dan blijft hij in dit gebeuren doorgaan. Spellen e.d. draaien perfect en zonder artifacts. Mijn systeemspec's:

Dell Dimension E521
AMD Athlon64 X2 5000+
3GB DDR2 ram
320gb SATA Harddisk
Peak ATI Radeon 1950pro 512mb PCI-E (nieuwe 7.5 ATI drivers)
305watt voeding

Ik heb op GoT/Google niets gevonden. Ik denk dat ik verkeerd zoek... (of het is een uniek probleem natuurlijk ;) )

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

300 w voeding is zeer krap, maar moet net kunnen. Misschien een andere uitgang op de vidoekaart gebruiken (als die er op zit)? Of een BIOS setting die niet helemaal goed zit. Wel stroom aangesloten op de videokaart neem ik aan?

Verwijderd

Nou ik heb ongeveer het zelfde probleem, ik krijg helemaal geen beeld als ik windows xp of windows vista opstart.
ik krijg alleen beeld via veilige modus of vga modus.

mijn specs :

AMD 64 5200+
2x kingston pc4200 1gb
2x westen digital 200gb hardeschijf
Asus M2N-E SLI
Asus AEX1950 256mb
Aerocool 550watt voeding

ik had eerst een coolermaster real power voeding van 450 watt gebruikt maar was het zelfde probleem.

ik heb alles afgezocht maar ik heb niet gevonden wat ik zocht.

via google en via GOT

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 10:25:
Nou ik heb ongeveer het zelfde probleem, ik krijg helemaal geen beeld als ik windows xp of windows vista opstart.
ik krijg alleen beeld via veilige modus of vga modus.

mijn specs :

AMD 64 5200+
2x kingston pc4200 1gb
2x westen digital 200gb hardeschijf
Asus M2N-E SLI
Asus AEX1950 256mb
Aerocool 550watt voeding

ik had eerst een coolermaster real power voeding van 450 watt gebruikt maar was het zelfde probleem.

ik heb alles afgezocht maar ik heb niet gevonden wat ik zocht.

via google en via GOT
Als je in veilige modus wel kunt opstarten, is het hoogstwaarschijnlijk een driver-issue. Verwijder absoluut en grondig eerst je oude drivers, draai een cleaner, reboot, en install nieuwe drivers.

Mooi gevalletje topickaping btw, ik vind jouw probleem totaal niet lijken op wat de TS heeft.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Reb87 en DaDummie: als geprobeerd om je scherm aan de andere vga of dvi connector te hangen?

Yes, but no.

• Reb87
  • Niet online
mieJas schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 11:29:
Reb87 en DaDummie: als geprobeerd om je scherm aan de andere vga of dvi connector te hangen?
Yup, Dit heb ik nu gedaan en ipv de standaard ATI drivers "DNA ATI" drivers geinstalleerd. Het lijkt erop dat het probleem weg is... :)

Verwijderd

ja heb gedaan nu werkt die. :P
dank je voor de tip.

• Reb87
  • Niet online
Helaas. Het probleem leek verdwenen, maar gister kreeg ik het een paar keer achter elkaar... :( Nu weer andere drivers geprobeerd, maar dat lijkt niet het probleem te veroorzaken...
Pagina: 1