[Vista] Soundmax software werkt niet goed*

Pagina: 1
Acties:
  • 11.641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-05-2023
Beste mede tweakers bezoekers..

Ik heb sinds kort vista ultimate draaien op mn pc. Nu zit ik met het probleem dat ik via Vista mijn geluid niet optimaal kan krijgen. ik heb een on-board geluidskaart, en wanneer ik geluid afspeel komen er uit 3 boxen goed geluid, en uit mijn 2 surround boxen, vervormd hij op de een of andere manier dit geluid. Er komt dus geen fatsoenlijk geluid uit mijn 2 surround boxen.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:22
drivers voor de geluidskaart installen? kijk eens voor een vista driver op de site van je mobo fabriekant.

[ Voor 60% gewijzigd door xares op 15-06-2007 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
de drivers zijn allemaal geinstalleerd, anders zou ik geen geluid hebben ;) alleen het programma waar ik normaal wat dingen in kan regelen (soundmax) dat doet het niet.. Dat runt op de een of andere manier niet onder vista..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoi :)

Zou je dát dan niet beter als titel kiezen voor je topic? Ik bedoel, dat je een probleem hebt met je Vista install is toch al duidelijk, anders had je je topic niet gemaakt ;)
We verwachten hier wel een beetje inzicht met dat soort zaken, zie onze Windows Clients - Policy daarvoor.

Ik verander 'm nu even voor je.

Wat heb je tot nu toe zelf kunnen vinden aangaande de Soundmax software voor jouw specifieke geluidschip, heeft je leverancier er drivers voor, maar werken die niet goed?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
hey bedankt :) dis indd veel beter.

nou het zit zo. Ik heb indd de drivers van mijn mobo opnieuw moeten downloaden, omdat de drivers die er bij zaten niet vista compatible waren. Na het downloaden hebk geen probleem met het installeren van deze drivers. Dat doet hij allemaal perfect. Maar wanneer ik soundmax wil opstarten lukt dat niet. Ik kan alleen via configscherm en dan via geluid mijn geluidsinstellingen aanpassen, terwijl ik dit normaal via soundmax zou moeten doen.

Doordat ik dit via het configscherm van Vista moet doen, krijg ik bij mijn 2 achterste surround speakers niet het volle geluid, maar eerder wat tonen die hij laat horen. Ik heb al alles geprobeerd te veranderen in deze instellingen, maar niets helpt. De soundmax software staat wel geinstalleerd, maar ik krijg deze niet geopend. Heb hem ook al in de compatible modus winXP SP 2 proberen openen, maar ook dan doet hij niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En om welk moederbord gaat het? :)
Wel zo handig om dat even te melden, misschien gaat er bij iemand een lampje branden aangaande dit geval ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
het gaat om een Asus P5B-E moederbord ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Rugnummer10 op 16-06-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

*peutert nog meer informatie uit de topicstarter*

Heb je nu deze driver + software?
SoundMAX ADI Audio Driver v6.10.2.6100 for 32bit Windows Vista
http://dlsvr02.asus.com/p...AD1988_Vista_61016110.zip

Het is wel de bedoeling dat je *zoveel mogelijk* dingen aangeeft, we moeten het niet uit je trekken natuurlijk... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 16-06-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:50
Probeer Soundmax eens als Administrator te runnen. Wellicht dat het dan wel werkt

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
De drivers en software die geinstalleerd staan is indd de hieronder genoemde driver:

SoundMAX ADI Audio Driver v6.10.2.6100 for 32bit Windows Vista

Wanneer ik mijn boxen via vista instel op 5.1 dan pakt hij alleen mijn 2 voorste speakers, zonder de center. Als ik via geluidseigenschappen bij geavanceerd kijk, heb ik een optie welke ik kan aanvinken voor luidsprekers uitvullen. Als ik dit doe doet mijn center het en de 2 surround speakers ook. Alleen hier komt dan een vervormd geluid uit.

Soundmax via administrator uitvoeren helpt ook niets. Hij geeft een fractie van een seconden een klein zwart beeld en daarna doet hij niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Het probleem is de combi Soundmax en Vista. Ik heb zelf een M2N-SLI Deluxe met dezelfde onbaord sound en dezelfde drivers als jij. Ik heb ook hetzelfde probleem: wel geluid, niet al te best en heel vervelend: het soundmax control panel ontbreekt. Op diverse fora van o.a. Asus blijkt dat ze gewoon nog geen goede vista drivers hebben.
Op zicht niet zo'n probleem, maar mijn Line-in doet het bijv. ook niet, en dat is wel vervelend als je veel muziek componeert op je pc (zoals ik).

Het wachten is dus op een update van Asus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-12-2021
wat een gedoe met die drivers.

ik heb last van ongeveer hetzelfde probleem.

windows vista 32 (ultimate)
asus p5b deluxe (wifi)

ook bij mij, als ik bijv muziek wil luisteren
komt het maar uit 2 speakertjes ipv allemaal..
2 achterste zijn gewoon stil.

echter als ik via configscherm zon 5.1 test doe, hoor je WEL alle speakers voorbij komen.

m.a.w, wachten op een driver, maar dat doe ik al 2 maanden, dus koop nu maar een geluidskaart los, want dit is echt f*cked ^%@#

bonnetje hiervan gaat naar asus nederland, moeten ze maar geen vista compitable erbij plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
ja juist.. heb dus precies hetzelfde als jullie. 5.1 test werkt helemaal perfect, alle boxen reageren full sound. Maar zodra ik geluid afspeel hoor ik ze maar via mijn voorste 3 speakers. Ook de line-in werkt hier niet.

Maar goed, we wachten indd maar ff geduldig op een update van Asus (beetje hopen dat ie snel komt) en anders maar een goedkoop geluidskaartje aanschaffen, want geluid uit maar 3 boxen vind ik maar niets. Zeker als het geluid uit de surround boxen vervormd is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 19:02

Elektronicanet

Leds do it!

Zelfde probleem hier, ook P5B-E :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225462

Hier ook hetzelfde probleem (Asus P5B Deluxe). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrEdge_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Wachten op een update zou wel eens lang kunnen gaan duren, de laatste update is van februari...
Ik heb overigens mijn Line-In aan de praat gekregen door een tip op een duits forum: de XP drivers downloaden en installeren op Vista als XP compatible drivers. Hoe het zit met de speakers weet ik niet omdat ik er maar 2 gebruik, maar het controlpanel is er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook echt precies hetzelfde probleem. :(
Ik heb zelf 4 boxjes die via een subwoofer met een groene en zwarte kabel verbonden moeten worden met de pc waarbij maar 2 boxjes het doen.
Iemand ook tips voor een goede losse geluidskaart die niet te duur is en wel volledig compatible met Vista en geschikt voor 4 boxjes via subwoofer? Ook wil ik graag van stereo-mix / wavemix / "wat men hoort" of hoe het ook wordt genoemd gebruik maken dus ook daar moet de geluidskaart geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JC-Denton
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-07 14:14
Ik heb hetzelfde probleem met een Asus Crosshair moederbord.
Heb ondertussen wel alle 5 de speakers werkend gekregen door naar control panel te gaan en dan naar Sounds, vervolgens naar de properties van je speakers en dan bij Enhancements tabje alles aanvinken, hierna werkte al mijn speakers, maar het geluid is nog niet 100% mooi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extremepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-07 07:20
bij mij werkt de optische uitgang niet alles al geprobeerd zonder resultaat
Asus P5N32-E SLI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
JC-Denton schreef op zondag 29 juli 2007 @ 19:30:
Ik heb hetzelfde probleem met een Asus Crosshair moederbord.
Heb ondertussen wel alle 5 de speakers werkend gekregen door naar control panel te gaan en dan naar Sounds, vervolgens naar de properties van je speakers en dan bij Enhancements tabje alles aanvinken, hierna werkte al mijn speakers, maar het geluid is nog niet 100% mooi :(
hier precies hetzelfde.. In surround omgeving, bijvoorbeeld bij films, werkt het wel. Bij het afspelen van muziek hoor ik echter uit 3 van de 5 speakers een goed geluid, en uit de achterste 2 een vervormd geluid. Hopen dat er snel een update uit komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229793

Ik heb ook hetzelfde probleem.
Ik heb een M2N-SLI Deluxe moederbord en 4 boxjes via een subwoofer.
Wanneer ik de test bij geluidsapparaten doe, geeft ie geen tonen op de achterste twee boxjes. Wanneer ik 5.1 aanklik en dan test, doen de achterste 2 het wel. En wanneer ik dan weer op quadrofonisch klik doet die het ineens ook. Maar in Windows Vista Ultimate 32bit nog steeds niet.

Maar nu kwam ik tot de ontdekking dat wanneer ik Overlord speel wel surround heb !!
Dus gewoon in Windows Vista Ultimate 32 bit niet, maar wanneer ik Overlord speel wel.
Ik hoop dat Asus/SoundMax opschiet met goeie drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 21:28
Hier ook problemen. Ik kan uberhaupt de V6.10.02.6110 versie die benodigd is voor 64 bit niet vinden. Er staan enkel V6.10.01.6110 versies.

Mobo: asus M2N-SLI Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:01
Ook hier het probleem. Asus M2N-e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Ik heb een ASUS P5B moederbord en bij mij is het het geval dat mijn hoofdtelefoonaansluiting vooring de kast niet meer werkt. Alle draden zitten goed op het moederbord en onder Windows XP werkt het wel gewoon, maar in Vista laat hij het afweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-07 19:02

Elektronicanet

Leds do it!

Werkt bij mij wel. Ik moet dan bij Afspeelapparaten de Luidsprekers als standaard instellen. :)

Nederlander in België

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Heb het nu ook werkend gekregen. Uiteindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rugnummer10
iemand al enig idee of er al een update beschikbaar is voor de drivers, waardoor de surroundboxen geen vervormd geluid meer weergeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232021

heeft iemand al de goeie drivers het geluid bij gamen klopt van geen meter ik heb een asus p5b plus vista

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<nutteloze reactie>

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2007 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:01
NexuZ schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:35:
Heb het nu ook werkend gekregen. Uiteindelijk!
hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-07 21:28
Tommy The Cat schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 23:31:
Hier ook problemen. Ik kan uberhaupt de V6.10.02.6110 versie die benodigd is voor 64 bit niet vinden. Er staan enkel V6.10.01.6110 versies.

Mobo: asus M2N-SLI Deluxe
Heeft iemand de zaak werkend gekregen met vista 64 bit? Anders ga ik denk ik maar een geluidskaart kopen dan ben ik van het gesodemieter af :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArceeKay
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb een Asus P5B Deluxe/Wifi mobo en Vista x64 draaien, en ik heb de Asus drivers eraf gegooid. Dit omdat ik muziek maak met Cakewalk SONAR en deze niet werkt met de Asus drivers.

Ik gebruik nu gewoon de drivers die met Vista zelf zijn meegeleverd.

Wat werkt:
- Cakewalk SONAR werkt zelfs op 24 bit en 176400Hz sampling rate
- Optische uitgang werkt, met Dolby 7.1 audio als ik DVD's afspeel
- Line in werkt, maar alleen als Recording Device (als ik audio opneem)

Wat niet werkt:
- Line in doorlussen als Playback device

Dat laatste is heel irritant, in Cakewalk SONAR gebruik ik deels VST synths, maar ook deels een externe synth. In XP had ik deze aangesloten op de Line In en kon ik met de Mixer van XP de Line In en de VST sounds gebundeld over de speakers gooien. In Vista krijg ik het niet voor mekaar om de Line In door te lussen naar de speakers, en dus kan ik alleen de VST's horen.

Weet iemand hoe ik de Line In kan doorlussen in Vista?

P.S. Ik vind net op het ASUS forum de volgende topic:
http://vip.asus.com/forum...AP&page=1&SLanguage=en-us

Hierin wordt een nieuwe driver gepost die DTS zou ondersteunen, met het verzoek om deze te testen. Dateert van 10 september 2007. Het is de 6260 versie, lijkt weer een heel stuk nieuwer dan de 6110 die op de Asus site zelf staat. Heeft iemand deze driver al uitgeprobeerd?

Hier is de download link (mijn PC staat te downen, maar hij is héél traag):
ftp://ftp.asus.com.tw/pub...undMAX_Audio_v6106260.zip

[ Voor 23% gewijzigd door ArceeKay op 17-09-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 234195

ik heb ook een probleem met dit moederbord dat hij de soundmax configuratiescherm niet wil installeren.
daarom kan ik ook niet instellingen veranderen om geluid via sp/dif naar mijn home cinema set te sturen voor als ik een film kijk via mijn computer.

ik krijg er via instellingen van bsplayer wel een soort geluid uit maar dat is niet echt best

hier kan je alle drivers bekijken

ftp://ftp.asus.com.tw/pub/ASUS/misc/audio/ad1988/

tot dat ze hier iets op vinden blijft ik xp gebruiken

jingo_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHRING
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01-2016
Hier (P5B Deluxe) uiteraard ook hetzelfde probleem, met nog een extra probleem (ook bekend, blijkt na googlen...):

analoog + spdiff kan niet tegelijk geluid geven. Zeer irritant als je moet switchen van boxen naar headset: start -> 'sound' -> zet spdiff op default.

Ik neem aan dat nogsteeds niemand een fix heeft? Ik heb in ieder geval de laatste drivers van de asus website: werken niet helaas.

thuis, DAAR waar mijn pc staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:06
De url's naar de asus website kloppen niet meer, de website is verplaatst van asus.com.tw naar asus.com

Hierbij de genoemde links:

ftp://ftp.asus.com/pub/AS...undMAX_Audio_v6106260.zip
ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ad1988/

Aangezien ik hetzelfde probleem heb als hierboven in het topic en ik dus deze versie wilde proberen kwam ik hierachter.
Hopelijk is deze 'update' beter als degene die op de site van asus staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:26
Goof2000 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 16:24:
[...]

De url's naar de asus website kloppen niet meer, de website is verplaatst van asus.com.tw naar asus.com

Hierbij de genoemde links:

ftp://ftp.asus.com/pub/AS...undMAX_Audio_v6106260.zip
ftp://ftp.asus.com/pub/ASUS/misc/audio/ad1988/

Aangezien ik hetzelfde probleem heb als hierboven in het topic en ik dus deze versie wilde proberen kwam ik hierachter.
Hopelijk is deze 'update' beter als degene die op de site van asus staan.
Ik had hetzelfde probleem en bij mij ging het (eindelijk) goed met de volgende versie:
ftp://ftp.asus.com/pub/AS...AD1988_VISTA_61016180.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 261288

Ik heb de bovenstaande software gedownload, alleen is het geluid nog steeds niet goed omdat het nog steeds staat ingesteld op stereo en niet op 5.1. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shal-Ziar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-06 19:42
Ik heb hetzelfde probleem, maar als je het control panel opent (rechts onderin) moet je op de aan/uit knop klikken, dan schakelt dat onding digital sound in en hoor je het wel door alle 5 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 17:18
Hier ook hetzelfde probleem met de M2NPV-VM.
Net de laatste drivers van Asus gedownload.

De smax4pnp wil niet draaien. Ook niet als administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chills
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-07 20:51
En als je de laatste drivers download van Sonic Focus? Deze waren voor mijn moederboard nieuwer dan die van de Asus website.

Link: http://www.sonicfocus.com/downloads/ASUS_BlackHawk_v41.zip
Pagina: 1