Acer laptop of andere?

Pagina: 1
Acties:
  • 888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 11:46
Ik heb mn vriendin beloofd te helpen met het zoeken van een laptop. Het is een gedeeltelijke desktop vervanger, waar wel een beetje power in moet zitten. Max budget is ongeveer 900 euro voor de laptop.

De volgende eisen heb ik zelf gesteld, om hem Vista capable te maken en dat ze er ook nog een beetje mee kan Photoshoppen en soms eens een spelletje spelen e.d.

- Intel Core Duo
- 2GB ram
- 5.4K rpm HD van minimaal 80GB, liever meer
- Nvidia video

Momenteel kom ik continu uit op deze aanbieding van Informatique:

http://www.informatique.n...i?M=I&A=664589&spcall=yes

Welke andere laptop ik ook pak om te vergelijken, de Acer aanbieding wint het continu met gemak. Ook de in dit forum aangerade Asus laptops bieden lang niet deze configuratie voor de prijs (kan er uberhaupt geen vinden met 2GB < 1000 euro). Een merk als Dell valt voor mij af door de 90 euro verzendkosten. Dat is namelijk gelijk 10% van de waarde van de bestelling namelijk...

Weet iemand of de Acer een goede keus is of kent een betere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb verder geen ervaring met Acer, maar lees erg vaak dat je geen Acer moet nemen omdat de behuizing erg brak zijn en soms uit elkaar vallen.

En ja af en toe een spelletje? Wat voor spellen?

http://www.laptops4u.nl/info?p=1468&n=&c=321_360 Zit zelfs een 8600GT in ;) Wel iets boven je budget.

[ Voor 4% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 13-06-2007 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:57:
Ik heb verder geen ervaring met Acer, maar lees erg vaak dat je geen Acer moet nemen omdat de behuizing erg brak zijn en soms uit elkaar vallen.

En ja af en toe een spelletje? Wat voor spellen?

http://www.laptops4u.nl/info?p=1468&n=&c=321_360 Zit zelfs een 8600GT in ;)
Ik kom met die 'Compal' laptop ver boven het budget uit als ik erin wil hebben wat die Acer ongeveer heeft :P (1.121 EUR). En wat is de kwaliteit van 'Compal'. Nooit van gehoord namelijk...

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 13-06-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
Gewoon geheugen veranderen in 2GB. Wordt € 988.

Compal schijnt goed merk te zijn, en levert ook aan de bekende merken zoals Zepto, BTO en Asus. Het voordeel hiervan is dat de Compal je zelf kan samenstellen wat het goedkoper maakt.

Hmm er moet zeker ook nog een OS bij...
Maarja de arvaring die ik hoor over Acer zijn niet al te best. Net zoals die videokaart, verwacht er niet veel meer van dan een intergrated.

[ Voor 110% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 13-06-2007 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:04:
Gewoon geheugen veranderen in 2GB. Wordt € 988.

Compal schijnt goed merk te zijn, en levert ook aan de bekende merken zoals Zepto, BTO en Asus. Het voordeel hiervan is dat de Compal je zelf kan samenstellen wat het goedkoper maakt.

Hmm er moet zeker ook nog een OS bij...
Maarja de arvaring die ik hoor over Acer zijn niet al te best.
Yup... 2GB + OS en dan zit ik alweer boven de 1100 euro..

voor zo'n verschil wil ik wel een risico nemen met Acer ;)

Wat betreft de videokaart maakt het ook niet zoveel uit, maar nvidia drivers zijn in ieder geval in orde.

[ Voor 8% gewijzigd door Bosmonster op 13-06-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOEPSTENGEL13
Ik denk dat die van ATI meer in orde zij dan die van Nvidia, maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

SOEPSTENGEL13 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:04:
Het voordeel hiervan is dat de Compal je zelf kan samenstellen wat het goedkoper maakt.
Gisteren las ik juist het omgekeerde. Het custom samenstellen zou duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-05 16:02
Custom build notebooks zijn over het algemeen duurder.
Kijk maar naar een merk als bijv. Jewel. Die hebben zichzelf uiteindelijk om zeep geholpen.
Het idee was goed, BTO (niet het merk, maar de afkorting voor Built to order) notebooks leveren, alleen toen de notebooks een beetje in trek kwamen, kwam ook de wens van mensen om de laptop die ze uitkozen, meteen mee te kunnen nemen.
Ook de prijs daalde enorm, en merken als Acer kregen daarmee een aardige positie in de markt.
Dus wat ga je doen als zelfbouwer...goedkopere onderdelen gebruiken, en daarmee heeft Jewel zijn ondergang bezegeld.

Maar goed, even afgedwaald, nu weer terug:
Compal is zeker geen slechte fabrikant. Sterker nog, een groot gedeelte van bijv. de Dell Latitude serie (als ik me niet vergis tenminste, die namen haal ik nog wel eens door elkaar) zit in Compal behuizingen.
De CL50 en CL56 zijn 2 hele bekende behuizingen van ze. Google er maar eens op, grote kans dat je hem kent als bijv. een Jewel notebook (Jade 8010/8080) of als een Toshiba, of als de eerder genoemde Dell. Goed spul, zonder meer.

Alle enge verhalen over Acer, leuk, ik kan je dezelfde enge verhalen over Asus vertellen (laptop kwijt, reparaties die 4 maand duren etc). Mijn persoonlijke ervaring: Gewoon die Acer nemen, lap er eventueel een 100-nogwat euro bij en je hebt je laptop 3 jaar lang in de garantie, incl. schadeherstelverzekering enz.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
quote: Gisteren las ik juist het omgekeerde. Het custom samenstellen zou duurder zijn.

No Kidding
Laptops4u vraagt voor 1gb extra 89 euro terwijl datzelfde geheugen in de pricewatch staat voor 31,24 euro.
pricewatch: 1GB PC5300 DDR2 SO-DIMM (Kingston, KVR667D2S5/1G)

Opties zoals harddisks , geheugen en dingen zoals pcmciakaarten kan je beter zelf los bijkopen , zeker als je bv allebei de geheugensloten vol hebt vragen ze vaak een prijs erbovenop die evengroot is als loskopen maar ze halen wel het andere geheugen eruit waar je opzich ook voor betaald hebt.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedhaste
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 19:38
Die ACER is wel een goede laptop, ik heb ook ervaringen met Compal (heb zelf 1 onder de naam Zepto) maar deze ACER doet er niet veel voor onder.

Onderstaande is niet bedoeld als reclame.

Wil je heb perse in een winkel kopen of is via internet ook geen probleem?
Dan is het bij centralpoint wel voordeliger inc verzend kosten:
http://www.centralpoint.n...pire_5613Z_WLMi_2048.html

Afgelopen week daar ook een laptop voor m'n vader gekocht en in 2 dagen thuis, is een vergelijkbare Acer maar dan met 17" scherm:
http://www.centralpoint.n...pire_9413Z_WSMi_2048.html

Misschien is die ook een optie voor je, tot nu toe werkt hij erg goed en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Informatique is een internetwinkel met afhaal/servicebalie. Het zit hier in de buurt en heb er goede ervaringen mee. Dat vind ik wel een beetje extra waard (vooral dat het in de buurt zit, kun je er nog eens langs zonder dat je 3 uur in de auto zit of het op moet sturen :P)

Vanavond denk ik die Acer maar bestellen.

Is het het waard om die 3 jaar garantie erbij te nemen? Kost bij Acer iets van 130 euro, maar daar krijg je dan wel weer een tas + muis bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Niet online
2 jaar garantie is toch standaard voor alle hardware , dan vind ik 130 voor dat 1 jaar extra toch best veel.

Informatique is overigens wel 1 van de beste winkels wat mij betreft.

[ Voor 25% gewijzigd door enchion op 13-06-2007 16:20 ]

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:21

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ACER is in principe een goed merk. Heb er al 9/10 jaar goede ervaringen mee..

Echter zijn de behuizingen van een 'breekbaar' plastic gemaakt. Neem je zo`n ding dus veel mee onderweg, dan loop je het risico scheurtjes te krijgen in de behuizingen...

Staat dat ding echter altijd op het bureau en gaat het incidenteel/af en toe mee in een goede tas, hoef je je nergens zorgen om te maken :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Dat laatste is wel ongeveer het geval. Hij zal meestal op het bureau staan en soms op schoot of mee ergens naar mij of der ouders, maar dan inderdaad gewoon in een tas. Sowieso een beetje voorzichtig doen kan geen kwaad, het blijft persoonlijk eigendom, niet van de zaak :P

Die 17" versie is even duur als de 15", das wel weird :? Toch die 17" nog maar eens wat beter bestuderen, das toch lekkerder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83626

De ACER van mijn broertje flikkert uit elkaar van ellende, maar dat kan puur pech zijn natuurlijk.
(beeldscherm wiebelt, touchpad valt af en toe uit, cdrom-cover flikkert er continu af, ding kraakt)

Mijn asus voelt toch een stuk degelijker en wordt ook minder warm (zowel qua cpu als qua beenwarmte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Vanaf HIER beginnen de leuke Acer verhalen.... Zelf raad ik ze in alle omstandigheden af aangezien er altijd wel andere merken zijn de soortgelijke laptops hebben voor leuke prijzen maar wel stevig en goed gebouwd zijn...

Tis jammer dat Brede P zulke slechte ervaringen heeft, maar heb je er wel achteraan gebeld? Van de paar gevallen die ik ken is de laptop eigenlijk binnen 10 dagen terug... Buurjongen van mij heeft de laptop uit de link die ik post en dat is 1 jaar ellende, met 33% van de tijd geen laptop. Heeft nu een nieuwe en slechtere (na 3 maanden wachten!). Uit het Asus A6 topic kreeg iemand zonder problemen een nieuwe dualcore met nieuwe gen videokaart (die 50% sneller was als zn oude)...

5 mensen uit mijn klas willen NOOIT weer acer en er zijn al een stuk of 6 a 7 kapot gegaan in 9 maanden...

Lijstje met ergernissen
- Slechte garantie
- Scheurende scharnieren
- Geen beeld
- Gaten boren ivm koeling HDD
- Slechtere CPU terug (hitteprobleem verholpen..)
- Schroeven die er gewoon uit vliegen
en zo kan ik nog wel een uur blijven bashen.. En het zijn geen uitzonderingen, nee gewoonte van die laptops....

Ik ben misschien aan het flamen, tis puur dat ik niemand de hell genaamd Acer wil aandoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Bosmonster schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:49:
Een merk als Dell valt voor mij af door de 90 euro verzendkosten. Dat is namelijk gelijk 10% van de waarde van de bestelling namelijk...
Vaak heb je acties dat verzendkosten gratis zijn (en geld kortingen etc. etc.) dus schrijf niet gelijk een merk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

GremliN-Online schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:17:
Vanaf HIER beginnen de leuke Acer verhalen....
Ik hoor ook vaak slechte verhalen over Acer. bijna altijd gaat het over de Aspire serie, de goedkope serie.

Nu zag ik dat nieuwe Travelmate serie 6292 magnesium behuizing gebruikt. Wellicht dat die beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:56
Dat wordt zelfs door Acer zelf bevestigd zei imenad op GoT:
Helpdesk: Meneer, de Aspire serie is er ook niet voor gemaakt om mee te nemen, die hoort u thuis op ene bureau te gebruiken. Als u met de laptop van A naar B wilt moet u de Travelamte serie nemen aangezien die daar voor zijn bedoeld
Lijkt me genoeg zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
BoyzNDaHood schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:29:
[...]

Vaak heb je acties dat verzendkosten gratis zijn (en geld kortingen etc. etc.) dus schrijf niet gelijk een merk af.
En toevallig kun je op dit moment de Dell Inspiron 6400 kopen zonder verzendkosten te hoeven betalen...
Over twee weken komen trouwens de nieuwe modellen (1520 en 1720), misschien de moeite waard om die even af te wachten?
En bij Dell kun je aan de telefoon vaak nog afdingen. Kijk maar eens in het Dell 6400 topic wat mensen zoal voor elkaar krijgen.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
qtee schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:01:
[...]

En toevallig kun je op dit moment de Dell Inspiron 6400 kopen zonder verzendkosten te hoeven betalen...
Over twee weken komen trouwens de nieuwe modellen (1520 en 1720), misschien de moeite waard om die even af te wachten?
En bij Dell kun je aan de telefoon vaak nog afdingen. Kijk maar eens in het Dell 6400 topic wat mensen zoal voor elkaar krijgen.
Dat is goed om te horen! Ik ga eens naar die nieuwe modellen kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Laatst online: 17:15

JdM

Humbled

GremliN-Online schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 19:48:
Dat wordt zelfs door Acer zelf bevestigd zei imenad op GoT:

[...]

Lijkt me genoeg zeggen...
Ik heb een travelmate 630 en die flikkert ook uit elkaar :( , ook mijn touchpad kapt er soms mee, het is een baggerding qua stevigheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ok, na nog een beetje verder zoeken toch maar kiezen voor een Asus laptop. Het budget ook maar iets omhoog geschroefd. Ik kom nu op de volgende:

http://www.laptops4u.nl/info/s96jm-q350-1177.html

Met een originele vista home premium komt die op 1123,-. Dat is volgens mij dan een betere keuze dan die Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:47
Ik heb (had) een Acer Travelmate 4100, en die is na anderhalf jaar gebruik simpelweg op: de behuizing verliest stukjes, de schermscharnieren hebben veel speling, de DVD-brander wil niet meer branden, de accu werkt nog maar <1 uur en volgens mij hoorde ik laatst de harddisk al onheilspellende klikkende geluiden maken.

Met mijn steekproef van één zou ik dus zeggen: voorlopig geen Acer meer, tot ze hun produktkwaliteit flink opschroeven. Ik heb nu net een Asus Z53 gekocht, die voelt in ieder geval een stuk steviger aan én er zit twee jaar garantie op (de Acer had maar één jaar).

Overigens -beetje OT- ben ik met mijn Acer N35 PDA zeer tevreden, die gebruik ik nog zeer regelmatig (vooral voor navigatie) en dat gaat nog altijd goed. Ze kúnnen het dus wel.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Nou sorry hoor ik heb 4 acers gehad, 1 is bijna 5 jaar oud alleen nieuw geheugen en hij ging weer. Niks geen kutsmoesjes over afvallende stukjes e.d. Ik heb zelf een Aspire gehad en nu weer 1 en die gaat overal mee naar toe, vaak het vliegtuig in e.d. en nog nooit gezeik mee gehad. Voor mij is Acer goed genoeg! Die laptop die je bij Informatique heb gezien ziet er goed uit, geen Vista teminste en een aardige graka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

Een Asus lijkt me wel een goede keus.Met mijn a6ja heb ik nog totaal geen problemen gehad verder,ik heb ehm alweer 1.5 jaar nu :) .En is nog zo goed als nieuw,geen behuizing die uit elkaar valt van ellende,of andere problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-05 12:54
Iets wat me bijgebleven is van het nog steeds niet gehaalde statistiek vak is dat dit geen representatieve steekproef is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Anoniem: 101642 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:18:
Een Asus lijkt me wel een goede keus.Met mijn a6ja heb ik nog totaal geen problemen gehad verder,ik heb ehm alweer 15 jaar nu :) .En is nog zo goed als nieuw,geen behuizing die uit elkaar valt van ellende,of andere problemen.
Denk dat je 1,5 bedoelt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101642

woops inderdaad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-05 07:20

Praetextatus

the dutch_paki

Ik weet niet wat sommigen van jullie allemaal uitspoken met laptops, maar ikzelf heb nu bijna 2 jaar een Acer. Op wat krasjes op de behuizing na in perfecte staat. Heb er alleen extra RAM bij geprikt en voila. :) Als je wilt gaan rugby-en samen met je latop ala, maar gewoon school-thuis gebruik is t een perfecte machine als je budget al te hoog is. 8)

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ik ben ook zeer tevreden over de Acer 9300 serie die ik heb. 17" scherm en voelt lekker degelijk aan. Maar goed, ik heb hem dan ook uitsluitend als desktop vervanger gekocht. Ding weegt wel een ton en de standaard batterij is snel leeg met Vista (zonder de pc power aan te passen naar "besparende" stand). Maar goed, voor mij maakt dat niet uit aangezien hij amper zonder voer gebruikt wordt. Deze acer was trouwens toen ik hem kocht 899 euro.. Nu zie ik hem al voor 699 euro in de winkel liggen :(

Signature van nature

Pagina: 1