[Vista]OS vraagt drivers voor mass storage devices*

Pagina: 1
Acties:
  • 15.893 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Beste tweakers,

Ja, weeral een probleem met Vista. Vandaag wou ik een USB stick (Sony Microvault 1GB) in mijn computer steken en in plaats van netjes het apparaat toe te voegen wou Vista ineens drivers hebben. Ik dacht eerst dat er wat was met de USB stick maar een aantal anderen geven dezelfde melding terwijl alles wel naar behoren werkt op mijn Windows XP computer.

De USB sticks die wel werken zijn (niet toevallig) diegene die voorheen al eens in mijn computer hebben gestoken. Hier heeft Vista ooit al eens drivers voor geïnstalleerd. Dit neemt niet weg dat andere sticks ook gewoon moeten werken. Een USB muis die voorheen ook nog nooit in mijn computer heeft gestoken werkt wel perfect.

Nu ben ik al eens gaan zoeken op GoT en ik heb een topic gevonden met een gelijkaardig probleem:
Vista+usb producten

Hier heb ik ook in gepost maar ik heb toch besloten een nieuw topic aan te maken.

Ik heb al enkele dingen geprobeerd die ik gevonden heb met Google en GoT:
  • In "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion" de sleutel "DevicePath" nagekeken. Deze staat correct op "%systemroot%\inf"
  • De map C:\Windows\inf gekopiëerd naar een andere locatie en de drivers van daaruit handmatig proberen te installeren; Windows zegt dat hij geen geschikte driver kan vinden.
  • SFC /scannow gedaan. Geen bestanden gevonden die beschadigd waren.
  • Alle updates geïnstalleerd
  • Update gedaan van de chipsetdrivers
  • Laatste BIOS geïnstalleerd
In het andere topic werd gesuggereerd om "Microsoft Volumestuurprogramma voor WPD-bestandsysteem" te herinstalleren maar ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. Bij apparaatbeheer staat het in ieder geval niet en Google helpt me niet veel verder.

De relevante specificaties:
Windows Vista Home Premium (OEM) met UAC uitgeschakeld
Intel Core 2 Duo E6420
3GB RAM
Gigabyte GA-965P-S3 (rev 3.3) moederbord
Geprobeerd met de volgende USB sticks: Sandisk Cruzer Micro 1GB (werkt niet), Imation 1GB (werkt niet), Sony MicroVault 1GB (werkt niet), Packard Bell 128MB (werkt wel maar is al eens geïnstalleerd geweest), Emtec 4GB (werkt wel maar is ook al eens geïnstalleerd geweest)

Ik weet niet goed meer wat nog te proberen... maar misschien hebben de tweakers hier nog wel ideeën :)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:57
Ik heb hier ook last van.

Ik heb een USB stick Dane Elec 1GB die doet het perfect.

Gisteren had ik een externe USB harddisk van een huisgenoot die doet het niet. Ook zijn USB stick doet het niet. Maar mijn eigen externe behuizing werkt wel gewoon.

Overigens doet ook mijn D50 het niet. Het rare is dat hij wel zegt USB mass storage device geinstalleerd maar dan flipt hij op Nikon D50 waar hij geen drivers voor kan vinden. Ook komt er dan geen schijf in Computer te staan.

Nadat ik overigens in apparaatbeheer alles usb gerelateerde dingen had weggehaald en hem opnieuw had laten zoeken vond ie de externe schijf van m'n huisgenoot wel, maar als ik hem dan loshaalde en er weer opnieuw indeed begon die weer te zeuren over drivers.

Mijn specs:
Vista Business met UAC aan.
C2D E6600
2GB RAM
MSI 965 Neo

------------

toevoeging:
ik heb overigens een digiconnect usb 2 usb-hub eraan hangen die overigens gewoon werkt (muis en tobo werken). Zou dat voor problemen kunnen zorgen? (direct in het moederbord heb ik hetzelfde probleem overigens)

[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 10-06-2007 18:19 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mijn externe harde schijf behuizing doet het ook gewoon maar deze is natuurlijk al eens geïnstalleerd geweest. USB apparaten verwijderen had ik ook eens geprobeerd maar dat had geen effect...

Vista heeft soms toch van die vage problemen. Volgens mij had Microsoft wat langer aan dit besturingssysteem moeten werken... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Even een kleine update van mijn kant. Ik heb de custom WIDCOMM bluetooth 'stack' geuninstalled die ik had staan en ik heb de sitecom bluetooth usb dongle die ik erin had zitten eruit gehaald en nu werkt alles weer (!) . Ik zal binnenkort nog wel eens proberen om het ding weer terug te hangen en te kijken of dat enig invloed heeft op de werking van het geheel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb echter geen speciale apparaten aan mijn computer hangen. Alleen een USB muis, toetsenbord, printer en externe harde schijf. Deze twee laatste staan niet eens aan. Ik heb wel eens een USB Bluetooth stick gebruikt maar deze steekt er meestal niet in en ik heb er ook geen speciale drivers voor geïnstalleerd. Voor de zekerheid heb ik hem er nog eens ingestoken en hem verwijderd uit apparaatbeheer maar dit bracht ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn laptop. Niks van dataopslag wil werken(SDcard reader, foto camera, usb sticks).

Ik heb overigens een Inter 945PM mobo.

Hier een TechNet topic over het zelfde probleem. De "oplossingen" daar werken bij mij iig niet....
http://forums.microsoft.c...?PostID=1254561&SiteID=17

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Inderdaad, ik heb ook al dezelfde dingen geprobeerd en ze werken niet. Handmatig de WDP driver installeren resulteert in een fout: "het apparaat start niet" of zoiets.

Volgens mij had Microsoft er beter aan gedaan Vista nog even op de testbank te houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs mijn printer installeert ie ook al niet meer :{ Volgens mij doet geen een standaard driver van vista het nog....

edit: Ik duwde er net een standaard Joystick in, maar daar kon ie de standaard drivers ook niet van vinden. Doet andere usb hardware het bij jullie wel? (mijn usb muis doet het btw wel)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2007 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:28

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Admiral Freebee schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:53:
Inderdaad, ik heb ook al dezelfde dingen geprobeerd en ze werken niet. Handmatig de WDP driver installeren resulteert in een fout: "het apparaat start niet" of zoiets.

Volgens mij had Microsoft er beter aan gedaan Vista nog even op de testbank te houden :/
De massa = de testbank... doet Microsoft toch altijd...

IDD vreemd dat er drivers gevraagt worden!

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:12:
Zelfs mijn printer installeert ie ook al niet meer :{ Volgens mij doet geen een standaard driver van vista het nog....
Mijn printer, toetsenbord en muis werken gelukkig nog. Ook andere USB apparaten die al eens geïnstalleerd zijn geweest werken (kaartlezer en twee USB sticks). De drivers zijn er dus nog wel maar Vista weet niet meer waar ze te zoeken. Toch staat het driverpad goed in het register. Heb jij dat trouwens al gedaan? Het staat in mijn TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Admiral Freebee schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:20:
[...]

Mijn printer, toetsenbord en muis werken gelukkig nog. Ook andere USB apparaten die al eens geïnstalleerd zijn geweest werken (kaartlezer en twee USB sticks). De drivers zijn er dus nog wel maar Vista weet niet meer waar ze te zoeken. Toch staat het driverpad goed in het register. Heb jij dat trouwens al gedaan? Het staat in mijn TS.
Dat is het probleem ja, dat alle standaard drivers voor nieuwe apparaten niet meer gevonden kan worden. Vaak zijn dit dus usb apparaten, maar het probleem heeft op zich denk ik helemaal niets met usb te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een mp3-speler die ik kan instellen op op MTP en USB MSC. MTP doet het wel, maar USB MSC (USB Mass Storage Device) niet net zoals als alle andere usb-sticks. Echt een heel irritant probleem!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Inderdaad, bij mijn MP3 speler heb ik ook hetzelfde. Als ik een deel instel als verwisselbare schijf dan zoekt Vista naar drivers maar hij vindt er geen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Een kleine update van mijn kant.

Ik ben het niet eens met de stelling dat nieuwe apparaten alleen problemen geven, aangezien ik laatst problemen had met m'n D50 zoals hierboven beschreven en die had ik echt al eerder op m'n pc gehad, dit probleem heb ik nu opgelost, al weet ik niet meer hoe. Hierna deed me printer het niet meer, maar dit heb ik opgelost met de Add Printer wizard van Vista.

Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat wanneer ik de USB stick van me huisgenoot erin steek, hij de drivers wel vind en het apparaat installeert, maar hij nog geen schijfletter toekent. Ik heb wel deamon tools geïnstalleerd en de volgende keer dat ik die usb stick heb, zal ik proberen wat er gebeurt als ik alle deamon tools drives op disable zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bij mij lijkt het er op dat alle nieuwe opslagapparaten het niet meer doen. Het aansluiten van een nieuwe muis ging zonder problemen en ook al mijn oude apparaten doen het perfect.

* Admiral Freebee houdt hout vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

titelfix (beter laat dan nooit) op aanvraag ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem, bij was het bestand usbstor.inf uit de \Windows\Inf\ directory verdwenen. Daar door konden nieuwe mass storage devices niet worden geinstalleerd, behalve eerder geinstalleerde devices.
Kijk ook of usbstor.sys in de \Windows\System32\ directory wel aanwezig is.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik ontbreek inderdaad zowel usbstor.inf als usbstor.sys. Ik hoop dat dit de gouden tip is :)

Edit: Dit blijkt inderdaad de oplossing te zijn! Ik heb nog altijd één USB stick die niet werkt maar Windows reageert gewoon helemaal niet als ik hem in een USB poort steek dus hij kan evengoed defect zijn. Ik ga hem even in een andere PC testen. Alle sticks werken! :*)

Heel veel dank voor je tip Casaboontha! _/-\o_

[ Voor 67% gewijzigd door Admiral Freebee op 18-06-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QyRoZ
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 23:37

QyRoZ

Just Q it!

Verwijderd schreef op maandag 18 juni 2007 @ 16:32:
[...]

Ik had hetzelfde probleem, bij was het bestand usbstor.inf uit de \Windows\Inf\ directory verdwenen. Daar door konden nieuwe mass storage devices niet worden geinstalleerd, behalve eerder geinstalleerde devices.
Kijk ook of usbstor.sys in de \Windows\System32\ directory wel aanwezig is.

Succes
Ze staan er niet: waar kan ik die bestanden vandaan plukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik heb ze gewoon gezocht met de zoekfunctie van Windows (ook wel in niet-geïndexeerde plaatsen zoeken, dus echt overal) en ze stonden nog wel in de mappen die Windows had aangemaakt voor de USB sticks die wél werkten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 11:02
Ik heb hierzo hetzelfde probleem, alleen dan met een sweex cardreader. Ik heb WEL de juiste bestanden in mn system32 en in mn inf dir, maar nog steeds blijft ie zeuren om drivers. Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Heb je de dingen uit de startpost al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 27-07 22:56
ik loop ook tegen dit probleem aan. Mijn Vista kan geen "WPD Filesystem volume driver" installeren. Ik krijg de melding "The system cannot find the file specified". Geen melding welke file dat dan moet zijn. Als ik windows de driver wil laten installeren via windows update, krijg ik de melding dat er geen driver is gevonden.
Handmatig installeren lukt niet, want de wpd filesystem device is uit mijn lijst met hardware verdwenen (bij een andere pc met vista staat'ie er gewoon tussen)

De driver valt verder ook nergens te downloaden, behalve een verouderde versie (die ongetwijfeld niet werkt onder vista)

Als ik zoek via google, vind ik alleen mensen met hetzelfde probleem, maar niemand met een oplossing die bij mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo daar heb ook nog steeds problemen met usb drivers voor vista bij mij wil hij steeds drivers hebben en krijg in de foutmelding dat de inf file waarschijnlijk voor win 98 geschreven is terwijl ik de nieuwste driver voor usb 2 heb. deze is echter nog voor win xp en werkt dus niet, heb al veel driver problemen opgelost alleen deze blijft problemen geven het vage is wel dat m'n externe hd het wel gedaan heb en ineens niet meer gepakt werd, nadat hij los geweest was. zie niet in dat dit problemen zou moeten geven.
Is er iemand die usb 2 drivers voor vista gevonden heeft ??????

dit is mogelijk de beste oplossing die ik mij kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Je hebt geen drivers voor je USB controller nodig onder XP SP2 of Vista. Het installeren van XP (voor SP2) drivers hiervoor geeft waarschijnlijk alleen maar problemen.

@Raymond: heb je al eens de inf map gekopiëerd naar een andere locatie en van daaruit de drivers proberen te zoeken?

[ Voor 26% gewijzigd door Admiral Freebee op 04-07-2007 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Dat heb ik idd geprobeerd, vista zegt dan dat'ie geen driver kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tournataka
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-03 19:31
Ik heb hier onder even wat gequote van een microsoft forum, dit heeft bij mij gewerkt.
Ik kan eventueel de benodigde bestanden wel sturen. Moet je maar even een mailtje sturen.
Tournataka at gmail punt com

Succes
PCTester schreef op zondag 4 juli 2007 @ 04:54:

I saw this issue on my coworker's machine where the system failed to mount any USB Thumb drive or USB Multimedia Card Reader.

I believe that possibly during Vista installation, usbstor.inf (inf that installs "USB Mass Storage Device") got corrupted or got accidentally deleted from c:\Windows\inf. When usbstor.inf was restored to c:\Windows\inf and the system was rebooted, the drives mounted normally again when the device is plugged in.

There are two ways to get the usbstor.inf file

1. From another Vista system (copy it out of another Vista system and copy it directly into the C:\Windows\inf directory)

2. If you only have 1 Vista system, run Command Prompt (Run as administrator). From C:\ do a dir usbstor.inf /s . Wherever the file is found, copy it to the C:\Windows\inf directory if it is missing from it. (I remember it being in the driver store cache somewhere on the HDD)

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
USBstor.inf had ik ook al gechecked :) 't is idd wel een oplossing die ik vaker voorbij zag komen en die ook vaak werkte, dus wdb is het wel een goeie tip.

Omdat ik van HDD ben veranderd, moest mijn vista opnieuw geïnstalleerd worden en daarmee ben ik nu ook van dit gezeur af. Ik hoop alleen dat het langer dan een maand blijft werken (mijn vorige vista installatie was maar een maand oud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik had een soortgelijk probleem met mijn Mediabox HD mediaplayer, die opeens drivers vroeg in Vista terwijl hij gewoon als USB mass storage moet werken. Uiteindelijk opgelost door vanuit Apparaatbeheer te kiezen voor driver opnieuw installeren en zelf de plaats van de driver te selecteren en te bladeren naar de directory Windows\System 32.
Toen werd het apparaat opens gewoon goed herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debtor
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-07 10:42
Ik heb het advies hierboven ook gevolgd. En dat werkte perfect bij mijn externe hd, tot nu toe. Ik heb weer gekeken of de desbetreffende bestandjes weg waren maar die staan gewoon op hun plek. Alleen me hd word nog steeds niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista werkt uitstekend. Ik heb al maanden Vista Ultimate OEM (64-bits). Hoef niet naar drivers te zoeken. Vista is door mij zo ingesteld dat het automatisch - op het Internet - naar de geschikste drivers zoekt. Microsoft heeft een goed OS gemaakt. Maar dat moet je het wel leren kennen. Mijn advies is koop een boek over Vista, bv. 'Het Van Duuren Boek', waar o.m. John Vanderaart (Computer Idee FAQ-man) zijn medewerling aan heeft verleend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Het probleem bestaat nog steeds (let niet op de bovenstaande post, die is zo van 'mijn auto doet het altijd, dus die van jou kan nooit stuk zijn'). Ik moet nog altijd als ik een extern apparaat aansluit Vista vertellen waar het de standaard drivers kan vinden (namelijk in zijn eigen system32 directory). Dit gebeurt ook als ik een 'bekende' schijf aansluit op een andere usb-poort, of als ik hem opnieuw formatteer. Zelfs mijn HP printer heeft er last van, omdat daar een kaartlezer in zit.

Het is een probleem met upgrade-installaties. (Ik heb al eens Vista opnieuw 'schoon' geïnstalleerd, maar toen ik dat eindelijk voor elkaar had, bleek dat o.a. Office 2003 en Outlook niet meer werkte. Gelukkig had ik een image van de oude situatie, dus ik ben terug bij af.)

Ik vraag me af of iemand anders al een meer permanente oplossing heeft gevonden. De mijne (zie boven) werkt wel, maar het kost telkens minuten voordat Vista doorheeft dat het niet weet waar die directory staat en mij de kans geeft dat te corrigeren.
Je zou denken dat ze dit probleem inmiddels moeten kennen in Redmond, maar de knowledgebase weet van niets. Of zou het alleen in de Nederlandse versie zitten? Ik heb ook al gemerkt dat Vista flink in de war kan raken omdat Users bij ons Gebruikers heet, maar soms ook niet.

Wie weet lost het service pack het straks op... maar dat duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik heb het kunnen oplossen met een verse Vista installatie en deze werkt gelukkig nog steeds prima.

't is een paardemiddel, maar soms moet je wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook nog steeds. Ik kan niet scannen omdat de stuurprog niet auto worden geinstalleerd, Bluetooth wil niet werken en meer apparatuur. Dat is echt niet leuk. Een verse install is het beste maar ik gebruik die machine wel als reserve. Je kan gewoon bijna niets installeren qua hardware.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Niet online
Ik heb het opgelost!
:)

Met wat doorzoeken vond ik eindelijk een combinatie van berichten en threads die het probleem van de niet herkende USB-opslagapparaten echt oplost.

1. Maak een backup voor je begint, in ieder geval van je Register, maar beter ook een image van je systeemschijf. Er kan van alles misgaan en jouw situatie is wellicht anders dan de mijne.
2. Download een registerpatch om aan je snelmenu (rechtermuisknop) de opdracht Take Ownership toe te voegen. Ga naar http://www.winmatrix.com/forums/index.php?showtopic=13157 en download Own.zip en Own_rem.zip (dit laatste dient om de patch na afloop weer uit je register te verwijderen, hoewel je hem ook gewoon kunt laten staan, want hij kan nog vaker van pas komen). Pak Own.zip uit en dubbelklik op het .reg-bestand.
3. Zoek een aantal bestanden op in je map Windows\Inf, die vermeld staan bij punt 11 in dit bericht (http://forums.logitech.co...bluetooth&message.id=4357). Klik met de rechtermuisknop op elk vermeld bestand en selecteer Take Ownership. Let wel, je hoeft alle andere stappen in deze thread niet uit te voeren, omdat je met Take Ownership eigenaar van de bestanden bent geworden. Het kan daardoor gewoon in Vista.
4. Verwijder de bestanden (of verplaats ze naar een nieuwe map, zodat je ze in geval van nood kunt terugzetten).
5. Herstart Vista en sluit je USB-apparatuur aan. Als het goed is, worden de drivers nu automatisch geïnstalleerd (tenzij je natuurlijk speciale drivers nodig hebt, dan gewoon de cd plaatsen).

Bij mij werkt alles nu weer goed. Hopelijk bij jou ook (ik geef geen garantie, daarvoor moet je bij Microsoft of de leverancier van je pc zijn...) :P

Hiermee verwijder je in feite een corrupte database, zodat Vista van voren af aan kan beginnen en niet steeds drivers opzoekt die het niet kan vinden. Gek dat Microsoft daar zelf geen hotfix voor kan verzinnen...

• gr0bi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 12:29
Admiral Freebee schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 20:53:

Wil niet veel zeggen maar bij XP had je soms al precies hetzelfde

Oops zag dat dat wel een hele oude post was. Mijn excuses...

[ Voor 6% gewijzigd door gr0bi op 20-09-2007 18:56 ]

• Admiral Freebee
  • Niet online
Misschien wel maar in XP was ik het nog niet tegengekomen.
Verder heb ik ook nog altijd problemen met de slaapstand en ook het kopiëren van bestanden ging traag totdat er eindelijk een update voor uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
Ik heb volgens mij precies gedaan wat er beschreven staat in de laatste post van * Rooster in dit topic, toch lukt het maar niet om m'n psp werkend te krijgen onder Vista.
Ik krijg onderstaande melding:
Afbeeldingslocatie: http://xs321.xs.to/xs321/07472/troubles.jpg
Ook een handmatige verwijzing naar een map met usbstor.inf/.sys loopt uiteindelijk uit tot deze melding.
Is er iemand die weet hoe dit probleem alsnog te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-06 11:16
kickje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Heb je dit al geprobeerd?
Verwijderd in "[Vista]OS vraagt drivers voor mass stora..."

Of de dingen uit de startpost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-07 11:59
Ik heb sinds kort een probleem met mijn USB2 hubs. Hij herkent ze wel, maar ik kan er geen apparaten aan hangen, zoals mijn mp3 speler, externe schijf (die btw geen extra stroom nodig heeft).

Vroeger werden die netjes geopend en toegevoegd aan verkenner, nu gebeurt er niks. Het werkt alleen als ik ze direct op een USB poort op kast aansluit.

De apparaten lijken alleen stroom te krijgen via de hub, want ik kan er wel usb opladers mee gebruiken.

Het betreft hier trouwens 1 powered en 1 non powered USB2 hub. Ze worden ook door windows als generic hubs herkent, en ik kan in apparaatbeheer ook zien hoeveel poorten er vrij zijn. Echter herkent hij de HDD die erin zit niet, alsmede de mp3 speler. Enkel de usb kabel van mijn printer wordt herkent.

[ Voor 18% gewijzigd door Sjekster op 02-01-2008 12:37 ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit Uw aller probleem oplost, maar in october/november was er een automatische security update die wat problemen met automatische driverdetectie veroorzaakte, welke echter voor de meeste gebruikers bij een latere update (november/december) weer werden weggenomen.

Er bestaat ook een "work-around".

Alvorens hierop in te gaan:
- Is het probleem de mededeling dat de driver niet gevonden wordt?
- Zo ja, als U dan handmatig als zoekpad "%system%", d.w.z. doorgaans C:\windows\ met subdirectories ingeeft, gaat het dan wel?

Indien dit het geval is, speelt het bovenomschreven probleem, en kunnen we dit gericht oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:47

mendel129

Radioactivator

Mjah...
Sorry voor deze "oude" topic terug op te halen, maar dit is het meest gelijkende op mijn huidig probleem.

Ik zit op een Asus P5W DH Deluxe met een E660 onder Vista Business (alles up to date denk ik)

Zoals je inderdaad al kan raden heb ik hier een usbstick liggen, en wanneer ik deze in men mooi usb-poortje steek doet het niet zo veel.

We krijgen eerst de vraag om een driver te installeren zoals in de volgende foto:
Afbeeldingslocatie: http://mendel.dommel.be/stommevista/frustratie1.jpg
Doet hij perfect, en vista zegt me dat het apparaat geinstalleerd is.
Tien seconden later vraagt hij om een ander "onbekend apparaat" te installeren. Ik weet van niets...
Vista kan de driver ook niet vinden.

Het volgende verschijnt in apparaatbeheer:
Afbeeldingslocatie: http://mendel.dommel.be/stommevista/frustratie2.jpg
dus in feite is die usb-stick wel geinstalleerd, alleen wilt hij nog een 2de ding installeren...

De usb-stick zou wel geinstalleerd zijn, maar wordt nergens weergegeven, zie deze afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://mendel.dommel.be/stommevista/frustratie3.jpg

Ik dacht misschien heeft het wel iets me die inf's te maken, of sys. Hele boeltje geprobeerd dat hier in het topic, en meerdere topic's op het internet beschreven staat.
Infcache verwijderen, regedit's toepassen, inf's kopiëren... Noem het maar op...

Ik zou begot geen uitweg meer weten...
Misschien dat iemand van jullie dit zaakje kan redden?
Ik was al aan het denken van toch geen bios instelling ergens?

Btw, ik heb een 2de usbstick met dezelfde klachten. Wel een ander merk... (beide zo van die reclame-usbsticks...)
Een usbstick die ik reeds sinds het begin van installatie gebruik werkt wel!

--edit--
wat hebben we reeds gedaan:
inf files ververst
system32\driver files ververst
liggen klooien met devicepath
infcache.1 verwijderd (wordt ook niet meer aangemaakt?)

[ Voor 11% gewijzigd door mendel129 op 27-01-2008 23:22 ]

Bringer of heat, food and silence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

bescheiden bumpje? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 15:18

PaulX

Beyond your imagination...

Wel mendel129, zo'n soortgelijk probleem ondervind ik helaas ook...
(Je hebt 't mooi uitgelegd zo met die screenshots erbij) ;)

Heb zelf ook al heel wat geprobeerd maar tevergeefs...
USB sticks (mass storage) zijn nog steeds niet te benaderen. (In devmgr zie ik code 28 bij usb stick device. De 'non-public hotfix' geprobeerd maar heeft niet geholpen)
Dit heb ik onder andere geprobeerd:
  • [small]
  • Stroom er even helemaal af (stekker uit voeding en reststroom eraf)
  • Nieuwste chipset drivers moederbord en reboot.
  • Controle op aanwezigheid usbstor.inf & usbstor.sys in C:\Windows\System32 folder (bleek gewoon aanwezig)
  • Infcache.1 verwijderd uit de C:\Windows\Inf folder.
  • [/small]
Misschien dat Vista Service Pack 1 (SP1) het probleem oplost (komt waarschijnlijk ergens midden februari uit).
Als dat niet helpt vrees ik dat een her-installatie van het besturingssysteem nodig zal zijn...

ASRock Z97 Extreme6, Intel Core i7-4790S, G.Skill 16GB DDR3-1866, Samsung 950 Pro 256GB m.2 SSD (GPT, Bootdrive)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

mjah...
kheb geen zin om men besturingssysteem daarvoor opnieuw te installeren...

we zullen inderdaad moeten hopen dat service pack 1 de oplossing biedt!
nog even wachten lukt wel :p

merci in alle geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Je zou kunnen kijken of in je schijfbeheer die USB stick zonder driveletter staat (of met een driveletter die al door een ander device in gebruik is, wil nog wel eens gebeuren met netwerkdrives)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mendel129

mendel129

Radioactivator

Raymond, dat is absoluut het geval...
Maar wanneer ik dan probeer om die stick een letter toe te wijzen weigert hij: druk bij acties op verversen of herstart de computer. (beide geen verschil, blijft niet werken)
Ook formatteren vanuit schijfbeheer is niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

KB940199 heeft het probleem voor mij opgelost.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-07 18:50
Ik heb precies dezelfde problemen als mendel129. Heb alles geprobeerd wat er in dit topic staat als oplossing. Windows vista geeft zelf ook al de update KB940199 aan als oplossing. Als ik deze wil installeren krijg ik echter de melding dat deze update niet geschikt is voor dit systeem.

Ondertussen doet mijn memmory stick het nog steeds niet...

(Of hij doet het wel, net als bij mendel, maar het is onmogelijk hier en stationsletter aan toe te kennen zoals ook bij hem het geval was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Ik weet niet of het in Vista ook werkt maar open eens een command prompt en probeer het volgende:
C:\>set devmgr_show_nonpresent_devices=1

C:\>start devmgmt.msc

In apparaatbeheer vink je dan aan dat je verborgen apparaten wil weergeven.
Verwijder hierna dan eens alle mass storage devices die grijs weergegeven worden. Pas op, dit is maar een probeersel (ik zit ondertussen terug op XP) en kan er ook voor zorgen dat de USB sticks die voorheen wel werkten, niet meer werken totdat je het probleem echt kunt oplossen!

Voor het probleem van het dubbel installeren maar niet weergeven kan het misschien wel helpen.

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-03-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Er komen helemaal geen mass storage diveces voor in mijn apparaatbeheer.. (die al dan niet wel OF niet in gebruik zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Mijn excuses, je moet in apparaatbeheer dan ook nog aanvinken dat je verborgen apparaten wilt weergeven. Anders zie je alsnog niets :) Ik heb het aangepast.

[ Voor 7% gewijzigd door Admiral Freebee op 31-03-2008 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Hmm.. nog steeds niks te zien. Moet ook zeggen dat het enige apparaat dat hier ooit wel op gewerkt heeft is een extrerne harde schijf. Voor de rest heeft een memory stick het nooit gedaan. Die externe harde schijf zie ik trouwens ook nergen terug in apparaat beheer (ook niet lichtgrijs dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
drfruit in "[Vista] driver nodig voor USB stick!?"

Hierin wordt verwezen naar: http://forums.logitech.co...bluetooth&message.id=4357 en die hielp bij mij....

Ik ben inmiddels na 4 re-installs overgestapt :P

[ Voor 50% gewijzigd door joeltje op 01-04-2008 10:00 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils_vdg
Ook dat had ik al geprobeerd.. alleen dan met de "take ownership"-tool en niet via de vista boot cd, maarja, dat moet op hetzelfde neerkomen lijkt mij.

Wat wel vreemd is, en ik weet niet of dit bij iedereen zo was, is dat het apparaat wel herkend wordt. In het systeemvak komt ook gewon het pictogram met "veilig hardware verwijderen".. hierin is mijn USB stick gewoon terug te zien.

Bij schijfbeheer is de stick ook gewoon te zien. Het is alleen niet mogelijk een stationsletter aan de stick toe te kennen.

Ook blijft windows ondertussen de melding geven dat de driver niet geinstalleerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of dit probleem nog actueel is, of dat iedereen hier al een oplossing voor heeft gevonden.
Maar ik wilde toch even melden dat ik een oplossing voor dit probleem heb gevonden.

Ik had hetzelfde probleem. USB aansluiten, kan geen drivers vinden, vraagt om drivers, zoeken op schijf en vervolgens een fout bij het installeren.

Dit is DE oplossing voor degene die het niet zien zitten om heel windows opnieuw te moeten installeren voor dit probleem:

http://forums.logitech.co...bluetooth&message.id=4357

Hierbij gebruik je dus de setup-dvd van Vista om windows te 'repareren' door in DOS het 1 en ander te verwijderen, zodat windows zichzelf weer kan herstellen.

Volg deze stappen goed en je bent van het probleem af. (hoop ik voor jou ;) )

ps. ze hebben het hier over logitech setpoint, maar hier moet je niet op letten, werkt voor alle usb-opslag-apparaten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2008 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
het wissen van de drivercache is iets dat ik ook heb geprobeerd toen ik het probleem had, maar het hielp toen niet.

Mijn probleem is verdwenen na een reinstall en ik heb het gelukkig nooit weer gehad :)
Pagina: 1