Gathering of Tweakers

Quicksearch
ASUS EeePC 701 Specification
Display:7”
CPU & Chipset: Intel mobile CPU & chipset
Communication: 10/100 Mbps Ethernet; 56K modem
WLAN: WiFi 802.11b/g
Graphic: Intel UMA
Memory: 512MB, DDR2-400
Storage: 4/ 8/ 16GB Flash
Webcam: 300K pixel video camera
Audio: Hi-Definition Audio CODEC; Built-in stereo speaker; Built-in microphone
Battery Life: 3hrs (4 cells: 5200mAh, 2S2P)
Dimension & Weight: 22.5×16.5×2.1~3.5cm, 0.89kg

nieuws: Asus' $199-laptop nader bekeken

http://www.hexus.net/content/item.php?item=8955

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_6258.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_7667.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_7672.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_7671.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_7669.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_7668.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_7670.jpg
http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_6305.jpg

http://www.blogsmithmedia.com/chinese.engadget.com/media/2007/06/img_6259.jpg

Promo filmpje van asus zelf:
http://event.asus.com/eeepc/

Met volgens de geruchten nog een 10" variant in de koker met een richtprijs van $300. Met minder dan 1 kilo en kleine afmetingen wellicht de ideale laptop voor school ?

De leverdatum volgens engadget:
quote:
The $199 price tag seemed to be for real, but that's probably just the starting point. A version for "English speaking countries" could hit the streets "as early as August this year". Judging from the fact that the demo machine seem to be in perfect order, that date could be a real possibility indeed.

whiteguy wijzigde dit bericht 11-06-2007 10:52 (9%)

Gsus is my homeboy

Had 't er net al over en zal zeker aangeschaft worden als 't geheugen zo'n 16GB is _/-\o_
Werkelijk ideaal voor 'n filmpje, internetten, MSNen en dergelijke! En zelfs 't design is :)

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Windows compatible met maar 1 muisknop?
Verder is 7" wel erg klein. Compact is fijn, maar dan blijf ik liver bij m'n 12" MSItje. Daarbij lijkt het me dat je met een redelijk lage reso zit wil het werkbaar blijven.
Gsus is my homeboy

Mwah VGA-kwaliteit ofzo op 'n 8" schermpje lijkt me wel te doen :)
Heb 'n PDA gehad met 'n 2,8" schermpje en 'n QVGA-resolutie en dat ging perfect dus.
Ik hoop dat 't zo'n 800x600 wordt of iets in die trend.. mja we zien 't wel.

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Wat voor resolutie zal het schermpje hebben? Ik had hem al eerder gezien en ik dacht dat het schermpje zo groot is als het hele 'zwarte vlak' op de plek van het beeldscherm, maar nu zie ik dat er ook nog speakers naast zitten. Al is een breedte van 800px in principe wel te doen en met een beetje geluk is ie 1024 breed.

Als ie echt voor 200 euro te koop komt dan koop ik hem denk ik wel. Lekker compact en toch een volwaardige PC (itt PDA's e.d.).

Palomar wijzigde dit bericht 07-06-2007 19:00 (11%)

Wat voor OS zit er eigenlijk op?
En het is inderdaad wel jammer dat het scherm zo klein is. Te klein naar mijn mening.
Gsus is my homeboy

Staat in de TS: OS: Linux/ Microsoft Windows XP compatible

quote:
frankiepankie schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 19:01:
Wat voor OS zit er eigenlijk op?
En het is inderdaad wel jammer dat het scherm zo klein is. Te klein naar mijn mening.
in het artikel op de frontpage:
quote:
De Eee PC wordt geleverd met een Linux-distributie van Xandros. OpenOffice en Firefox zijn standaard geïnstalleerd. Na het inschakelen is de laptop binnen 15 seconden klaar voor gebruik.
Maar XP draait er dus ook op. Alleen even de vraag hoe je dat moet installeren zonder cd/dvd--drive, maar ws. lukt dat wel vanaf een externe USB cd/dvd-drive.
hij zal wel boot from USB hebben denk ik...

edit:

Hé dat Xandros linux kost ok nog eens 40 euro... waarom doen ze d'r geen gratis versie bij dan scheelt weer 25 euro in de kosten..

4play wijzigde dit bericht 07-06-2007 20:49 (64%)

= Medion Akoya E1210 - 3Dmark 03 - 617 points = member of Het Aeglos Genootschap

wanneer komt hij hier uit? En word hij ook in nederland maar 200 dollar, dan ga ik er echt wel serieus over nadenken
Het idee is wel erg interessant moet ik zeggen. Hopelijk is die ook voor 200 euro dan in NL te krijgen, inclusief alle belastingen etc.

Het design is wel alleen redelijk slecht vind ik. Het heeft het formaat 11" widescreen laptop, maar daar van wordt maar 7" gebruikt voor het scherm. De rest is ugly scherm en zelfde boxjes. Een 10" scherm variant, desnoods zonder speakers zou mij veel meer aanspreken, oordopjes is makkelijker mee te nemen dan 3" op je monitor erbij te plakken.

Maargoed, voor 200E zou ik hem waarschijnlijk wel kopen. Het zal regelmatig van pas komen als je een 2e pc nodig hebt (irc tijdens gamen ofzo :P). Als primaire bak lijkt deze laptop mij wel een klein beetje ongeschikt :+
quote:
Terw_Dan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:50:
Verder is 7" wel erg klein. Compact is fijn, maar dan blijf ik liver bij m'n 12" MSItje. Daarbij lijkt het me dat je met een redelijk lage reso zit wil het werkbaar blijven.
Ik heb op mn werk regelmatig asus notebooks gespot met 'een' knop... maar je kan wel gewoon links en rechts gebruiken. Het zijn gewoon twee knopjes - in het midden zit een buigzaam gedeelte in plaats van een breuk zoals normaal.
quote:
wanneer komt hij hier uit? En word hij ook in nederland maar 200 dollar, dan ga ik er echt wel serieus over nadenken
Ik las ergens dat asus verwacht hem over een maand of twee te gaan verschepen. Best snel al dus!

quote:
blackangel schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:32:
Het idee is wel erg interessant moet ik zeggen. Hopelijk is die ook voor 200 euro dan in NL te krijgen, inclusief alle belastingen etc.

Het design is wel alleen redelijk slecht vind ik. Het heeft het formaat 11" widescreen laptop, maar daar van wordt maar 7" gebruikt voor het scherm. De rest is ugly scherm en zelfde boxjes. Een 10" scherm variant, desnoods zonder speakers zou mij veel meer aanspreken, oordopjes is makkelijker mee te nemen dan 3" op je monitor erbij te plakken.

Maargoed, voor 200E zou ik hem waarschijnlijk wel kopen. Het zal regelmatig van pas komen als je een 2e pc nodig hebt (irc tijdens gamen ofzo :P). Als primaire bak lijkt deze laptop mij wel een klein beetje ongeschikt :+
met een 10" of 11" scherm wordt ie denk ik veel duurder. Scherm is toch een van de duurste onderdelen van zo'n ding. Zal iig wel een overwogen keus zijn geweest om zo'n klein schermpje te gebruiken ;)
HU rulesz

Als de 10" versie idd rond $ 300,00 gaat kosten dan wil ik er wel 1.
Das met de huidige koers ongeveer ¤ 225,00.

Ik zou hem dan als een PDA met een groot scherm gaan gebruiken.
Puur voor E-mail ( via Wifi ) en wat surfen en Office geneuzel.

PC zooi | Mijn lenovo V200 ( T8300 ) 12,1" | Mail me --> willow.tien@gmail.com

Als de 10" versie een ongeveer verhoudingsgewijze afmeting heeft zal die net wel/net niet een fullsize tobo hebben, wat het (naar mijn mening) een volledige laptop maakt. Tel daar eens bij op dat die waarschijnlijk dan 300E zou gaan kosten en de performance dan heeft die ik nodig heb. Wat wil een mens nog meer? :) Het enige wat ik hoop is dat ze dan iets aan die dikke rand doen :)

Overigens ziet die 7" variant er ook zeker wel interessant uit, maar ik vind hem te klein en vooral, een te klein scherm hebben. Voor erbij is leuk, maar het is zeker niet de laptop die ik altijd al gezocht heb.

blackangel wijzigde dit bericht 08-06-2007 00:21 (21%)

Gsus is my homeboy

Zijn er al concrete bronnen dat hij ook in de EU wordt 'gereleased' of zal 't 'n kwestie worden van eBay!?

wow wat een vet ding :P Daar wil ik zeker een van hebben :P

voor die prijs vind ik het best een mooi apparaatje, mooi voor school of om bijvoorbeeld een filmpje te kijken in de trein.

het Hardware-Hondje :]
Reg. datum: 21 januari 2000

Inderdaad mooi. Ben benieuwd wanneer hij hier in NL in de winkels ligt.

[DPC]Happy Hour

quote:
Terw_Dan schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 18:50:
Het is mogelijk, alleen de "handige" functies zijn wat lastiger te bereiken.

Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario

Ziet er mooi uit, maar zoals gezegd had er voor 250 euro ofzo wel een 10/11" scherm in gemogen. Dit ding ziet er iig een stuk beter uit als die lelijke OLPC (mijn mening uiteraard). Of het 1 muisknop is? Ik denk zelf van niet eignelijk. Er staat verder niks, maar het zou me niet verbazen dat de ene hoek de rechter knop is en onder de andere kant de linker. Volgens mij heeft de nieuwe Asus F3 ook "één knop".

Edit: Dat heb ik idd goed, zie hier een F3: Veels te groot plaatje voor GoT ;)

GENETX wijzigde dit bericht 08-06-2007 14:11 (14%)

Kryptonite | AMD A X2 5600+ - GigaByte-MA790X-DS4 - 4GB DDR2 - HD3870 512MB - 500GB - openSUSE FormulaF | Asus F3Sc - C2D T7100 - 2GB DDR2 - GeForce 8400M G - 160GB - openSUSE

Volgens mij mis ik een dvd-speler in dat ding, of ben ik gewoon scheel. Dat zou wel eens een groot nadeel kunnen zijn/worden
quote:
Vintendo schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:21:
Volgens mij mis ik een dvd-speler in dat ding, of ben ik gewoon scheel. Dat zou wel eens een groot nadeel kunnen zijn/worden
ja zeg, wat wil je in een compacte laptop van 200 dollar? DVD is imo iets wat niet perse meer nodig is, dus vind het ook niet erg dat het er niet in zit. Je kunt altijd nog een externe aanschaffen en anders alles via het netwerk of usb-stick doen. Het ding is geen desktopvervanger, maar volgens mij echt gericht op mobiliteit en dan heb je geen rek met dvd's in je binnenzak zitten ;)
als dit echt waar zou zijn ( de prijs ) dan sta ik als eerste in de rij om er 1 te halen. Lekker portable om mee te nemen en ff snel te internetten of een video te kijken. Ben benieuwd naar de definitieve prijs en spec ...

IMHO --->

quote:
GremliN-Online schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 14:10:
Ziet er mooi uit, maar zoals gezegd had er voor 250 euro ofzo wel een 10/11" scherm in gemogen. Dit ding ziet er iig een stuk beter uit als die lelijke OLPC (mijn mening uiteraard). Of het 1 muisknop is? Ik denk zelf van niet eignelijk. Er staat verder niks, maar het zou me niet verbazen dat de ene hoek de rechter knop is en onder de andere kant de linker. Volgens mij heeft de nieuwe Asus F3 ook "één knop".

Edit: Dat heb ik idd goed, zie hier een F3: Veels te groot plaatje voor GoT ;)
Alle A6, A8, F3 series etc hebben een enkele knop waarin 2 knoppen verborgen zitten. (En alle nieuwe series die op de brakke A8 behuizing gebaseerd zijn).

Links is links en rechts is rechts.

Het zou echt nergens op slaan om er maar een enkele knop op te zetten, dat maakt namelijk echt geen verschil in prijs (misschien zelfs duurder, je kunt dan geen standaard 13 in dozijn ding pakken) en het wordt er alleen minder functioneel van.

I'm always thinking one step ahead, like a carpenter - who makes stairs

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws