[MCE2005]PVR-150 MCE Remote werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.034 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-12 14:33
Vandaag lag mijn PVR-159 MCE Kit in de bus, hierin zit:

Een pci pvr-150
Een afstandsbediening
Een USB IR ontvanger
Een ir blaster (die aangesloten wordt op de ontvanger)

Nu plug ik de USB receiver in, dan wordt er een apparaat gevonden genaamd 'MCE TRANCEIVR Emulator device 2006".

Er s echter geen driver voor, niet op de CD, niet bij Windows Update (alle updates heb ik). Op de cd stond een patch, deze heb ik geprobeerd, maar helpt ook niet.

Apparaat deinstalleren en weer in prikken helpt niet, googel bood ook geen uitkomst :(

De receiver is van het merk SMK, model RXX6000-0141E, de afstandsbediening laat alleen maar "RC6ir" weten.

Systeem:

P4 1,6Ghz
512MB Ram
PVR-150MCE

Iemand een idee?

• LiquidSmoke
Hmz, dir de VID id toe te voegen aan de irbus.inf krijg ik hem al aan de praat, maar als ik op pijltje naar beneden druk slaat de boel op hol..

Volgens mij is het apparaat gewoon b0rked...

• LiquidSmoke
Troep, echt waar;

Door VID_0609&PID_0334 toe te voegen kan ik hem installeren; tot zover alles goed

Scrollen is een ramp: naar rechts en naar beneden is geen probleem, maar naar boven en rechts blijft ie maar door ratelen totdat ik op een andere knop druk.

Er kunnen ook 2 IR blasters op aangesloten worden; ik heb er 1 en deze is niet aan de praat te krijgen...

Zelf maar een IR ontvanger en blaster maken, dit schiet niet op....

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet om het één of ander, maar als je een PVR150MCE Kit bestelt met de Microsoft MCE remote dan "Werkt Het Gewoon(tm).".

Wil je (nu we hebben vast gesteld dat je probleem niet echt een OS gerelateerde issue is)dat we 'm verplaatsen ergens anders naartoe?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

How and where can I get that driver liquid?

I have the same problem as you :(

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-12 10:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hmm heb nog nooit een driver voor die ontvanger hoeven installeren :? (zowel XP als Vista)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/cap-team/got/ehome.gif

(Dit is XP MCE 2005)

[ Voor 31% gewijzigd door CAP-Team op 19-06-2007 23:21 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb precies hetzelfde, schoon geinstalleerde (legale) UK XP MCE 2005, netjes alle updates erbij gekregen en windows update gedraaid. Daarna de tv-kaart geinstalleerd en de driver cd erin gedaan. Daarna die IR usb ontvanger eraan. Exact zelfde probleem.

Beetje gaar dit, ik heb alles al geprobeerd :?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ok opgelost met behulp van een Mycom medewerker.

Het zit zo, als je IR module niet herkent wordt in XP heb je de Vista versie, die is niet backwards compatible, het zal gewoon nooit goed gaan werken.

Oplossing van Hauppage. Ze sturen Mycom nu een aantal nieuwe IR ontvangers, waarvan ik er eentje binnenkort ophaal en ik mag de oude houden.

Het is gewoon een inpakfout geweest. De dozen waar zowel Vista als XP MCE 2005 op staat hadden nooit een XP MCE 2005 label mogen hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 25-06-2007 15:51 ]

• Scuzzyyy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-11 12:14
MCE 2005 label?

Ik heb deze geprobeerd in XP, XP MCE en Vista Ultimate en in geen van alle wordt hij herkend.

Door het toevoegen van die regel in de irbus.inf krijg je inderdaad het bekende fenomeen van de 'Sticky' keys. Als je op Omhoog drukt blijf deze, net als scrollen, als maar omhoog gaan. Alsof de knop blijft plakken.

Maar blijkbaar werd de PVR 500 kit vroeger uitgerust met een ander type receiver. Het eerste wat mij opviel toen ik de doos uitpakte was dat mijn receiver er anders uitzag als de receiver van een collega van mij, die precies dezelfde PVR 500 kit heeft gekocht bij dezelfde winkel.

Heeft iemand toevallig een merk/type/serie nummer van deze 'oude' receiver?

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11 21:03
Hier hetzelfde probleem.. op XP sp2

Al van alles geprobeerd, maar blijft inderdaad scrollen.

Verwijderd

Staat wel een stukje over op de site van Microsoft, is schijnbaar een update voor: Keys on Windows XP Media Center Remote Sensor Device Appear to Stick

• Li0nHeart
Ja, maar die update is voor engelse XP.. ik heb 'm al op alle mogelijke manieren proberen te installeren, maar de firmware van m'n ir sensor blijft op 1.0 staan.

Dit is de directe
download link

Maar alleen voor engelstalige XP, dus hij wil bij mij niet installeren. Zit erover te denken om toch ff engelstalige XP te installeren op een andere PC.

[ Voor 46% gewijzigd door Li0nHeart op 17-08-2007 12:08 ]

• Li0nHeart
Ik ben een stuk verder gekomen.

Stap 1 : Installeer via de inf hack de ir driver. ( http://forums.sagetv.com/...ve/index.php/t-25880.html - post van bongi). Ik heb inmiddels al zoveel irbus.sys drivers gebruikt, dat ik niet meer precies weet welke versie ik draai, maar volgens mij maakt dit niets uit.

Stap 2 : Zorg dat je Girder 3.3 te pakken krijgt

Stap 3 : Ga naar http://www.girder.nl/down...odName=Girder&lucCode=800 en download de plugin MCE Remote plugin (Versie 0.18 van BurningZeRoad).

Stap 4 : unzippen, en als enige de dll kopieren naar de plugin directory van Girder.

Stap 5 : In girder de plugin activeren (File - Settings - Plugins)

Stap 6 : Als laatste moet je nu een GML bestand te pakken zien te krijgen voor MCE. Ik gebruik zelf MediaPortal, dus ik heb een GML bestand gedownload voor MediaPortal. Deze werkte pas na enig tweaken, ik moest 'm bijvoorbeeld alle toetsen nog leren.

Het werkt niet vlekkeloos, gister moest ik ff weer usb uit/in en zo voordat het weer werkte, maar daarna kon ik met m'n ab Mediaportal bedienen.

Als iemand de MediaPortal.gml wil hebben, laat dan ff een berichtje achter.

[ Voor 0% gewijzigd door alt-92 op 20-08-2007 10:55 ]

Pagina: 1