[WinRAR+WMP] Uitpakken van files, krakende muziek??

Pagina: 1
Acties:

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Beste Tweakerts,

Wanneer ik een willekeurig .rar bestand wil uitpakken. En ik heb gelijktijdig WMP opstaan met een livestream van www.livesets.com dan is het zo dat de muziek gigantisch over zijn nek gaat. Kraak in de muziek, langzaam spelen. Je kent het wel, t is alsof WinRAR alle system resources opslurpt om die rar files te onleden. Maar het systeem reageert verder snel, de processor wordt ook maar voor de helft gebruikt. Geen rare dingen te zijn in taakbeheer.

Ik heb geprobeert WinRAR een single thread applicatie te laten zijn, lage prioriteit te geven wil ik liever niet aangezien dit ten koste gaat van de snelheid.

Ik heb WMP een hogere prioriteit gegeven, de affiniteit van de applicatie op 1 core proberen te laten draaien.

Allen zonder enige vorm van succes. Hoe kan ik dit oplossen en toch mijn muziek stream behouden? Want zonder muziek rars uitpakken is geen optie aangezien ik nog 500GB moet uitpakken. Onder Windows XP was dit nooit een probleem, waarom onder Vista dan wel?

Specs:

AMD 64 X2 4600+ S939
2048 MB DDR RAM
Windows Vista Ultimate NL

..::System Specs::..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

Krakende muziek tijdens HD activiteit doet mij aan een HD die in pio draait denken.
Kan je dat eens controleren?

• Ibidem
job schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:13:
Krakende muziek tijdens HD activiteit doet mij aan een HD die in pio draait denken.
en hoe kan ik dat controleren? Want het is toevallig ook wel die HDD, waar de bestanden op open via WinRAR, naartoe schrijf! Plus het feit dat die schijf zo af en toe "wegvalt" uit Windows, schijf wordt onzichtbaar, ontoegangelijk. Na een reboot werkt ie weer!

Schijf is een Samsung SATA300 250GB HDD, uit de Spinpoint series. Draaiende op een onboard nVidia nForce 4 controller waar ook andere schijven opzitten. Kan dit er iets mee te maken hebben :?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 23:31

job

rechtermuisklik op "deze computer", klik op eigenschappen.
Klik daar vervolgens op systeembeheer. Zoek je ide conrollers op, en ga via de rechtermuisklik eigenschappen alle tabbladen bij af. Daar kom je vanzelf tegen of een HD op pio of udma draait.

• Ibidem
probleem is inmiddels verholpen, maar s besloten om de standaard MS SATA controller driver te vervangen voor de SMBUS drivers van nVidia. Dit loste het zaakje op, ondanks het feit dat ik mijn Windows moest heractiveren :+

Verwijderd

Grappig, ik dacht dat dit door de CPU kwam en heb het dus altijd maar voor lief genomen... Ik dacht echter wel dat ik de juiste sata-drivers had. Moet ik misschien eerst de oude drivers verwijderen?

Verwijderd

job schreef op zondag 03 juni 2007 @ 15:13:
Nee hoor.

Dat is volkomen normaal. Als jij een rar archief uitpakt dan is je schijf voor 98% daarmee bezig. Streams en dergelijk lopen dan vast. Waarschijnlijk gaven die drivers ietwat meer 'loadbalancing' op je taken, en eventueel moet je anders dat process gewoon op background zetten.

Eitherway, als je toch graag streams luisterd, gebruik dan Winamp Lite, die vreet bijna niets aan resources tov WMP.

En zowiezo is het verstandiger om een groot rar archief op een andere disk dan je OS schijf uit te pakken. :)
Pagina: 1