Online Prijsvergelijking Vliegtickets

Pagina: 1
Acties:
  • 2.555 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-01-2022
De vakantie is begonnen, en voor mij betekent dat: USA!
Maar tickets zijn niet goedkoop in de zomer, en Ryanair vliegt pas op New York in 2010 ofzo.

Gevonden vergelijksites:

- www.Orbitz.com (doet ook aan "nearby airports", maar niet aan datumflexibiliteit. GEEN SOUTHWEST VLUCHTEN op deze site. Orbitz is van een aantal maatschappijen, en SW heeft er ruzie mee)
- www.skyscanner.net (alleen low cost airlines, en weinig bestemmingen)
- www.flylc.com (meer een maatschappijzoeker dan prijsvergelijker. Alleen Europa, maar eindelijk eentje die ook naar Ryanair/Easyjet kijkt, ipv alleen de grote maatschappijen waar de website provisie voor krijgt)
- www.kilroy.nl (studententickets, maar zelden echt goedkoper, wel flexibeler)
- www.momondo.com (stuurt je door naar m'ij website)
Wie heeft er nog meer tips voor goedkope tickets?

[ Voor 15% gewijzigd door cornelixnootje1 op 14-10-2008 04:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 23:56

Klippy

Still Game

Ik doe altijd gewooon http://www.cheaptickets.nl of http://www.vliegwinkel.nl

Bijna al die sites zoeken gewoon internationaal tegenwoordig op alle maatschappijen, dus daar zit amper verschil in eigenlijk.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16963

Heb voor mijn ticket naar San Francisco ook zo'n beetje elke site die ik tegen kwam geraadpleegd. Uiteindelijk gewoon bij de luchtvaartmaatschapij zelf geboekt. Scheelde amper iets met de sites als cheaptickets en dergelijke.

Het vervelende van sites als chepatickets enzo is dat ze eerst een prijs geven die erg goedkoop lijkt. Pas als je dan bij stap 3 komt zie je ineens van alles nog erbij komen wat het weer stukken duurder maakt ( security tax).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
http://www.kayak.com/
Is een soort van meta-search (zoekt door 140 online boeking sites) voor dit soort spul.

Ikzelf gebruik vaak orbitz. Het voordeel van een site als orbitz (e.a.) dat ze relatief goedkope tickets aanbieden als je aansluitingen hebt tussen verschillende maatschappijen (dat soort tickets kun je vaak niet eenvouding en goedkoop boeken op de site van een luchtvaartmaatschappij).

Als je een directe vlucht hebt, is het vaak goedkoper om bij de maatschappij zelf te boeken (eventueel na een prijsvergelijk via een orbitz of vliegwinkel). Tickets via boekingsites zijn vaak 1 of 2 dollar/euro goedkoper dan bij de maatschappij zelf, maar je betaalt een boeking fee ($10@orbitz) die het geheel weer iets duurder maakt (geen boeking fee op de website van de maatschappij zelf).

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Niek1616, jij gebruikt je vakantie dus ook om steevast naar the States af te reizen ;)
Als ik ga ( meestal NY > JFK ) dan boek ik mijn tickets via vliegtarieven. Overzichtelijke site, goede tickets, ruime keuze (zowel maatschappijen als vliegvelden) en snelle service.
Succes.. Waar ga je eigenlijk heen?

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Heb inmiddels 2 tickets.

1. AMS-JFK (28jul)
2. SFO-MEM-AMS (22aug)

Domestic flight krijg ik kado. :)

Vakantie in NY en dan nog 2 weken naar vriendin in Sacramento, CA. :)

Tis KLM geworden trouwens, voor 896 euro. Alletyfus hoogseizoen dit.
Een optie was goedkoper met 3 verschillende exotische airlines, voor 850. No thanks. :)

[ Voor 35% gewijzigd door cornelixnootje1 op 04-06-2007 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dat is idd een redelijk heftig prijsje ja.. Maar dat zal ook wel komen omdat je vanaf verschillende luchthavens vertrekt. Speelt ook nog wel eens mee geloof ik.
Waar heb je uiteindelijk je tickets geregelt..?

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
Ik vind dat nog best redelijk goedkoop. Als je een ticket vanuit de VS naar europa boekt is $1500+ geen uitzondering. Ik kan voor die data geen directe vlucht Chicago-Amsterdam vinden voor <$2000.

One semester we took criminology for God's sake! Criminology! Who the fuck are we studying to be, Batman?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Ingmar schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 18:20:
Ik vind dat nog best redelijk goedkoop. Als je een ticket vanuit de VS naar europa boekt is $1500+ geen uitzondering. Ik kan voor die data geen directe vlucht Chicago-Amsterdam vinden voor <$2000.
Directe vluchten zijn sowieso duur. Net als enkeltjes (duurder dan retourtjes).

Dat het dollar/euro verschil zou zijn oid is natuurlijk onzin. Ze zijn altijd even duur.

Neem dan een domestic flight naar detroit trouwens (een red-eye van jet blue bijvoorbeeld) en vervolgens detroit-ams (detroit is de uitvalsbasis van NWA (KLM alliance).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmar
O dat weet ik wel, maar ik vind het voor een dergelijk "gecompliceerd" ticket een erg goede prijs.

(en via detroit is nog steeds $1450+ :P ; goedkoopst is Lingus, via Dublin voor $1140)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Klippy schreef op zondag 03 juni 2007 @ 14:17:
Ik doe altijd gewooon http://www.cheaptickets.nl of http://www.vliegwinkel.nl

Bijna al die sites zoeken gewoon internationaal tegenwoordig op alle maatschappijen, dus daar zit amper verschil in eigenlijk.
Lekker zijn die.

Denk je al je kosten te hebben, komen er aan het eind nog Dossier kosten bij (niet gering).

Daarna de melding dat Tickets per post worden verstuurd (waar zijn de E-tickets), en dat als je die verzekerd wilt versturen er nog een keer 10,- bij komt.

Onverzekerd kan ook, maar als tickets kwijt raken, ben je ze ook kwijt. Rechtsgeldig? Nah, maarja, probeer dat maar eens te regelen 1 dag voor vertrek.

Voorbeeld Cheaptickets:

Vluchtje Kopenhagen, retour 147,-. Dat valt mee.

Ik selecteer die vlucht, en ga mijn gegevens invullen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0331e8ae93c86fbad2e2718d91dafe4f/full.jpg

He, er is 7,50 bij gekomen. Nouja, kan gebeuren.

Vul de adres gegevens in, en druk op next. "Accepteert u de voorwaarden"?. Ja hoor.

Volgende scherm:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b9215561f598607ce3282a3f63366662/full.jpg

Hup, weer 20,- erbij.

Gooien we daarna nog even 10,- erbij voor de verzending.

37,50 meer kwijt dan voor het invullen van mijn gegevens. Zucht.

Ik vlieg een keer of 20 per jaar, maar da's zakelijk. Echter, ik boek er wel eens een ticket bij voor mijn vriendin, zodat die op vrijdag over kan komen, kunnen we nog een weekend blijven.

Uit ervaring kan ik zeggen dat je het beste gewoon de Dreizen in kan lopen.

EDIT:

Doen we even een rondje Vliegwinkel, wederom Kopenhagen:

Ticket kost 169,-. Daar ben ik dus al wat meer kwijt.

Selecteer, en hup:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/08dce378cd2f035525da003827c28651/full.jpg

De eerste kosten. 15,- voor reservering, en een lullige 4,- voor iets wat gewoon in mijn reisverzekering zit.

Next, gegevens invullen. Ticket versturen? Nee, ze leggen hem voor mij klaar. Kost slechts 12,50 en kan niet anders:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b80fde78ddca9410838ec16a833e1b4d/full.jpg

Da's 27,50 kwijt. Nouja, betalen maar. Trek mijn CC tevoorschijn, en:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aa7f9944058b276f05eae3228b1bce95/full.jpg

12,50??? Anno 2007??

40,- naaikosten verder, is mijn "Cheap" ticket weer binnen.

Beide vluchten KLM, dus 100% E-ticket proof, maar niet bij hen.

Dit soort websites moeten geld verdienen, en terecht. Echter, elke stap weer kosten toevoegen, en dat vaak na het invullen van je gegevens is een schande.

[ Voor 61% gewijzigd door PWM op 05-06-2007 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:19
Bij RyanAir denk je ook een goedkope vlucht te boeken maar komt er nog 17 Euro p.p. bij aan creditcardkosten en die ene koffer die zo ongeveer iedereen standaard meeneemt. Waarom op één boeking creditcardkosten per enkele reis en per persoon worden berekend is mij een groot raadsel trouwens :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wat een super topic * bookmarked *

Ik ga ook samen met vriendin naar de US op vakantie voor ca 3 weken. Een hele goede vriend van mij woont 50km uit newark in een klein plaatsje. Woonde eerder in Nederland.

Als je op dit moment besteld ben je vrij veel geld kwijt. Je moet of ver van te voren bestellen >0,5 jaar of een 1 á 2 weken van te voren als last minute. Anders is het duur :P

Als je student bent kun je met klm studententickets goedkoper vliegen, te verkrijgen via kilroy: http://www.kilroytravels.nl/

Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar het zou mooi zijn als ik een mooie korting kan krijgen ;)

Ik heb nog niet kunnen bestellen, omdat ik nog niet wist hoe alles ging lopen met de opleiding en alles. Dus ik ga voor de last minute variant. De vertrek/aankomst datum maakt mij ook niet heel veel uit, want ik ben niet afhankelijk van een hotel/afspraken. Ook zijn meerdere vliegvelden opties, NY JFK, Newark, of Phili, ligt allemaal redelijk in de buurt. Dus ik denk dat het wel moet lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Tipje kijk bijv. via cheaptickets.nl maar boek niet via hun ze vragen namelijk zogenaamd 20euro dossier kosten, slaat nergens op!Ze vragen ook nog eens 5euro CreditCard kosten per ticket dus niet per order :/
Ik kijk daar altijd en boek dan via de website van de vliegmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Bartjuh schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:55:
Wat een super topic * bookmarked *

Ik ga ook samen met vriendin naar de US op vakantie voor ca 3 weken. Een hele goede vriend van mij woont 50km uit newark in een klein plaatsje. Woonde eerder in Nederland.

Als je op dit moment besteld ben je vrij veel geld kwijt. Je moet of ver van te voren bestellen >0,5 jaar of een 1 á 2 weken van te voren als last minute. Anders is het duur :P

Als je student bent kun je met klm studententickets goedkoper vliegen, te verkrijgen via kilroy: http://www.kilroytravels.nl/

Ik heb me daar nog niet helemaal in verdiept, maar het zou mooi zijn als ik een mooie korting kan krijgen ;)

Ik heb nog niet kunnen bestellen, omdat ik nog niet wist hoe alles ging lopen met de opleiding en alles. Dus ik ga voor de last minute variant. De vertrek/aankomst datum maakt mij ook niet heel veel uit, want ik ben niet afhankelijk van een hotel/afspraken. Ook zijn meerdere vliegvelden opties, NY JFK, Newark, of Phili, ligt allemaal redelijk in de buurt. Dus ik denk dat het wel moet lukken ;)
Kilroy heeft bijna geen tickets meer voor studenten deze zomer. KLM vrouwtje zei ook al dat ze zo goed als op waren. Bovendien zijn ze sowieso niet echt veel goedkoper, meer flexibeler.

Heb je ervaringen met last minutes? Het lijkt mij nogal lastig namelijk. Regelmatig werd er (bij NWA) omgeroepen dat als iemand zijn plaats opgeeft, hij/zij daar een 300 dollar voucher voor krijgt. Dat betekent dat de lastminuter er dus nog veeel meer voor neer moet tellen.

En dat was in april. Vrije stoelen die voor een schijntje gaan in de zomer? Ik ben bang van niet...

Als ik jou was zou ik zsm boeken. En vliegen op Philly doet US airways veel. Weet je dat ook weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Qorne schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 20:57:

Ik kijk daar altijd en boek dan via de website van de vliegmaatschappij.
Wie niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:26

aerofreak

Steve Jobs

www.vliegtickets.nl :Y

paar keer meegemaakt dat ie een paar tientjes goedkoper was :)

[ Voor 59% gewijzigd door aerofreak op 06-06-2007 19:32 ]

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Voor studenten is het zeker eens leuk op STA Travel te kijken. Deze hebben soms ook leuke aanbiedingen en in sommige gevallen krijg je er een kortingspas bij waarmee je korting krijgt in ho(s)tels, restaurants en shops ed.

@ Bartjuh, het moet zeker geen probleem zijn om zo last minute nog naar NY te vliegen. Dat is me tot nu toe al 4x gelukt. (1x Newark International, 3x JFK).
De vlucht naar Newark heb ik destijds via Dreizen geregelt, deze was op dat moment het goedkoopste.
De andere 3 vluchten via vliegtarieven.
Alle vluchten heb ik in een tijdsbestek van 1 tot 2 weken voor de actuele vlucht geboekt,
Philly ligt ongeveer op 2 uur rijden (Interstate 95). NY Metropolita Area wordt het verkeer drukker, maar de weg ook 6 baans, dus over het algemeen goed te doen.
Maar nogmaals, het moet geen enkel probleem zijn om een last minute te regelen. Ik weet niet waar je precies woont, maar als het omg. Eindhoven, Nijmegen, Venlo is, kun je eens kijken naar Dusseldorf Airport. Hiervan heb je leuke en goede vluchten naar New York. Ik kan je de Air France hiervan zeker aanraden.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Calitomnication schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:06:
Voor studenten is het zeker eens leuk op STA Travel te kijken. Deze hebben soms ook leuke aanbiedingen en in sommige gevallen krijg je er een kortingspas bij waarmee je korting krijgt in ho(s)tels, restaurants en shops ed.

@ Bartjuh, het moet zeker geen probleem zijn om zo last minute nog naar NY te vliegen. Dat is me tot nu toe al 4x gelukt. (1x Newark International, 3x JFK).
De vlucht naar Newark heb ik destijds via Dreizen geregelt, deze was op dat moment het goedkoopste.
Alle vluchten heb ik in een tijdsbestek van 1 tot 2 weken voor de actuele vlucht geboekt,
Philly ligt ongeveer op 2 uur rijden (Interstate 95). NY Metropolita Area wordt het verkeer drukker, maar de weg ook 6 baans, dus over het algemeen goed te doen.
Maar nogmaals, het moet geen enkel probleem zijn om een last minute te regelen. Ik weet niet waar je precies woont, maar als het omg. Eindhoven, Nijmegen, Venlo is, kun je eens kijken naar Dusseldorf Airport. Hiervan heb je leuke en goede vluchten naar New York. Ik kan je de Air France hiervan zeker aanraden.
LTU (www.ltu.com) heeft vanaf Düsseldorf ook rechtstreekse vluchten naar o.a. New York, Los Angeles en Las Vegas en nog veel meer bestemmingen met overstappen op hun hub's (i.s.m. Delta Airlines geloof ik). Genoeg retourtjes voor onder de 500 Euro p.p. inclusief alle taxes te krijgen daar.

Düsseldorf is overigens ook een prima keuze als je uit Twente of omgeving Emmen ofzo moet komen. Voor mij in Enschede zijn er 5 luchthavens die dichterbij liggen dan Schiphol (Münster, Dortmund, Düsseldorf, Köln, Niederrhein), en nog 2 die iets verder weg liggen (Bremen, Paderborn, eventueel Hamburg) maar alsnog erg goed te bereiken zijn vanwege de grote Duitse Autobahn :). Met name Düsseldorf is daarbij een erg handige optie omdat dat een behoorlijk grote (Internationale) luchthaven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:40

Zym0tiC

^_^

Grappig wilde net een soort gelijk topic openen. In augustus vertrek ik voor een half jaar naar de States voor een afstudeer opdracht aan de Tennessee Tech Universiteit. Ik woon op dit moment in Limburg dus de kans dat ik vanuit Duitsland vertrek is redelijk groot aangezien wat rondzoeken mij heeft geleerd dat dit stukken goedkoper is dan via Schiphol.

Bookmarked :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Düsseldorf is voor mij zeker de beste uitkomst. Ik woon in gemeente Venlo, en sta binnen 30/45 minuten op de luchthaven van Düsseldorf. In het uiterste geval kan ik nog met de trein daarheen, dat duurt ongeveer 60 minuten. Venlo > Mönchen-Gladback > Düsseldorf
Die LTU vlucht heb ik een keer gehad. Het enige vervelende aan die vlucht is het terugkomen in Duitsland. De vlucht komt (volgens schema) om 7.02 's morgens aan. US tijd is dat dus 1.02 's nacht. Aangezien ik rond die tijd meestal nog in de bioscoop of ergens in een bar/metro zat doe je tijdens die vlucht geen oog dicht...Dat kán 's morgens heel vervelend zijn.
De vliegtuigen van de LTU zijn ook meer van het kaliber "Duitse degelijkheid". Puur erop gericht om je van A naar B te krijgen, maar weinig comfort. Zeker als je maatschappijen als Air France, Singapore Airlines, Swiss Air, United en American gewend bent maak je, voor je gevoel, een stap terug in de tijd. Maar voor de rest niets te klagen, nette service en "goed' eten en regelmatig drinken.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Calitomnication schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:06:
Hardstikke bedankt voor de tips, heb ik veel aan _/-\o_

Toch nog een vraagje: waren dit "normale" tarieven? Als ik namelijk in Januarie had geboekt, was ik rond de 400 kwijt voor NY. Nu is dat al gauw 700.... Hoeveel is het binnen een week van tevoren?
Wouter! schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 11:44:
[...]
LTU (www.ltu.com) heeft vanaf Düsseldorf ook rechtstreekse vluchten naar o.a. New York, Los Angeles en Las Vegas en nog veel meer bestemmingen met overstappen op hun hub's (i.s.m. Delta Airlines geloof ik). Genoeg retourtjes voor onder de 500 Euro p.p. inclusief alle taxes te krijgen daar.

Düsseldorf is overigens ook een prima keuze als je uit Twente of omgeving Emmen ofzo moet komen. Voor mij in Enschede zijn er 5 luchthavens die dichterbij liggen dan Schiphol (Münster, Dortmund, Düsseldorf, Köln, Niederrhein), en nog 2 die iets verder weg liggen (Bremen, Paderborn, eventueel Hamburg) maar alsnog erg goed te bereiken zijn vanwege de grote Duitse Autobahn :). Met name Düsseldorf is daarbij een erg handige optie omdat dat een behoorlijk grote (Internationale) luchthaven is.
Toevallig woon ik heel dicht bij Enschede, 20min met de bus. Dus dit is ook een hele goede tip voor mij! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Bartjuh schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Toevallig woon ik heel dicht bij Enschede, 20min met de bus. Dus dit is ook een hele goede tip voor mij! :)
Grote voordeel van een aantal van die luchthavens is dat er behoorlijk wat low-cost-carriers vandaan vliegen en je dus eenvoudig, snel en goedkoop door heel Europa kunt vliegen :). Ik vlieg ook dit jaar weer voor een leuk prijsje richting Spanje, evenals de afgelopen paar jaren :). Op anderhalf uur rijden vanaf hier liggen goedkope vliegverbindingen richting o.a. Barcelona, Malaga, Madrid, Lissabon, Mallorca, Rome, Milaan, Venetië, Londen, Liverpool, Edinburgh, Dublin, Nice, Stockholm, Warschau, Boekarest, Boedapest, Praag, Moskou, Griekse Eilanden, Athene, Turkije, Canarische Eilanden, Marokko (vanaf oktober), enz, enz, enz (om maar even wat aansprekende bestemmingen te noemen) :).

Ik vind dat echt fantastisch 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter! op 08-06-2007 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Bartjuh schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 21:55:
[...]

Hardstikke bedankt voor de tips, heb ik veel aan _/-\o_

Toch nog een vraagje: waren dit "normale" tarieven? Als ik namelijk in Januarie had geboekt, was ik rond de 400 kwijt voor NY. Nu is dat al gauw 700.... Hoeveel is het binnen een week van tevoren?
Wanneer je 2 tot 3 weken van te voeren gaat kijken zitten de prijzen ongeveer rond de €300/€400. Hier komt dan wel nog een heel boekwerk aan belasting bovenop. Voor €600max. kun je dan een retour NY hebben.
Bij mij begint het nu ook weer te kriebelen, vandaag stapt een vriendin op het vliegtuig voor 10 weken summercamp. Over een kleine 10 uur zal die midtown Manhattan staan.... Heb dr vast voorbereid, maar je moet het toch echt met je eigen ogen zien... Zoals de New Yorkers zeggen.. Het beste aan de stad is de "first Impression".
Voor de first impression kun je trouwens het beste over Newark vliegen. Je moet dan via de Lincoln tunnel naar Manhattan. Op het moment dat je de tunnel indraait kijk je vol tegen de Midtown Manhattan skyline aan.. "first-timers" plakken dan letterlijk tegen de ramen van de bus/taxi/whatever.
Zeker, met de Duitse aubobahm is dat goed te doen. Ik ben niet zo heel bekent in de hoek. Maar volgens mij gaat er een Autobahn rechtstreeks van Enschede naar Möchen-Gladbach. Eenmaal in Gladbach aangekomen staat Düsseldorf al aangegeven en is het nog iets van 10/15 minuten rijden geloof ik.

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Calitomnication schreef op vrijdag 08 juni 2007 @ 09:17:

Zeker, met de Duitse aubobahm is dat goed te doen. Ik ben niet zo heel bekent in de hoek. Maar volgens mij gaat er een Autobahn rechtstreeks van Enschede naar Möchen-Gladbach. Eenmaal in Gladbach aangekomen staat Düsseldorf al aangegeven en is het nog iets van 10/15 minuten rijden geloof ik.
't Is de A31 die loopt van Emden in 't noorden van Duitsland (enigszins in de buurt van Groningen) naar Bottrop. Vanuit Enschede ben je in 10 minuutjes op de A31 bij Gronau en in ongeveer 3 kwartier bij Bottrop, vanaf Bottrop is het nog ongeveer een half uurtje naar Düsseldorf. Bij Bottrop volg je de A3 richting Köln en dan staat het vliegveld van Düsseldorf al gauw op de borden, je moet dan op een gegeven moment vanaf de A3 de A52 (o.a. ook richting Mönchen-Gladbach) op en die voert je haast tot aan het vliegveld welke direct langs de snelweg ligt. Langs Mönchen-Gladbach zelf kom je vanuit Enschede niet.

Vanaf hier is die Duitse autobahn ook erg handig voor bestemmingen in Limburg, het oosten van België (Luik, Ardennen) en enkele in Brabant. Ik ben vorige week nog naar Eindhoven gereden via Duitsland, da's 30km meer dan via Nederland maar het duurt net zo lang (op de terugweg ben ik via Nederland gereden). Echt ideaal die Duitse Autobahn :), en vooral op het eerste stuk tot aan Bottrop is het meestal erg rustig en mag je zonder beperking hard rijden (alleen is 'r nu al enige tijd een stuk wegwerkzaamheden maar daar ben je zo doorheen).

... maar goed, di's een klein beetje off-topic :P

Oh ja, en wat ook een groot voordeel is wanneer je met eigen auto naar het vliegveld gaat is dat het lang parkeren in Duitsland ongeveer de helft goedkoper is dan op Schiphol.

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 08-06-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 15:20
Even tussendoor (heb topic niet volledig gelezen alleen gescand op het voorkomen van 'mijn' linkje): hebben jullie deze site al eens bekeken?

http://www.momondo.com

Ben zelf niet zo'n vliegtuigtype, maar ik weet wel dat bovenstaande site middels mash-up de informatie van bakken andere prijsvergelijkingssites en maatschappijen zelf haalt (zie deze link naar de lange lijst).

Geen ervaring mee, ken alleen het technische concept...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Het is weer zover. Iedereen slaat aan het boeken. Met de lage dollar en het open skies verdrag zijn vluchten naar de VS al een stuk goedkoper lijkt het.

Iemand al betere website gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb m'n tickets voor komende zomer allemaal al geboekt. Eigenlijk door eerst op www.cheaptickets.com (en .nl), www.kayak.com en nog wat meer van dat soort sites te kijken wat de opties zijn, om vervolgens bij de maatschappijen rechtstreeks te boeken.

3 juni: AMS - JFK (KLM)
6 juni: JFK - SJO (Delta) (deze was slechts 160 Euro, enkele reis van ruim 5 uur)
22 juni: SJO - PTY (Copa)
26 juni: PTY - UIO (Copa)
11 juli: GYE - AMS (KLM, met 2 tussenlandingen)

Dit alles bij mekaar voor ongeveer 1500 Euro inclusief alle belastingen en toeslagen. Allemaal rechtstreekse vluchten, daar heb ik ook bewust naar gezocht. Met tussenstops in bijvoorbeeld Londen, Atlanta, Houston, Miami of Madrid was het overigens niet of nauwelijks goedkoper (en vaak enorme transfer-tijden). Nu heb ik er maar twee dagen New York tussenin gelast, da's altijd leuk natuurlijk! Maar het was vooral goedkoper en makkelijker.

Dan ga ik in augustus nog 10 dagen naar Spanje, en dat heb ik bij RyanAir geboekt voor ongeveer 120 Euro retour inclusief alles (BRE - GRO). Er komt daar tegenwoordig overigens 26 Euro aan kosten bij als je gewoon één koffer meeneemt. Dat ze op één boeking (en één creditcardbetaling) per persoon per enkele reis creditcardkosten berekenen vind ik overigens belachelijk. Dan heb je nog incheckkosten en incheckkosten voor de ruimbagage. Samen betekent dat 26 Euro p.p. aan extra kosten. Sja, ze moeten die brandstoftoeslag die ze niet berekenen toch ergens vandaan halen hè ...

Ik kwam er overigens onlangs achter dat Continental ook vanaf Köln voor ongeveer 450 Euro retour naar Newark vliegt. Lufthansa vliegt sinds 1 mei vanaf Düsseldorf ook voor prijzen vanaf ruim 400 Euro naar o.a. Newark en Chicago, en LTU vliegt al enige tijd voor ongeveer dezelfde prijzen vanaf Düsseldorf naar New York en nog wat andere plaatsen, met eventuele transfers (Delta Connection geloof ik) naar vele plaatsen in de USA. 't Kan misschien nog wel iets goedkoper als je via Londen vliegt ofzo, maar ik betaal liever 50 Euro meer zodat ik geen transfer heb en daardoor meestal al gauw minimaal zo'n 3 tot 4 uur korter onderweg ben.

Al die zoek-sites zijn voor mij eigenlijk niet meer dan een hulpmiddel om uit te vinden welke trajecten mogelijk zijn. Ik check dan bij de maatschappij wel wat ze kosten :).

Hier trouwens ook nog wat links die volgens mij nog niet in dit topic staan:

www.expedia.nl
www.wegolo.com
En deze stond er dacht ik al wel ergens: www.skyscanner.net

[ Voor 13% gewijzigd door Wouter! op 11-05-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

ryanair :')

Brussels (Charleroi) (CRL)
Valladolid (VLL) (spanje)

Going Out (Web Fare)
2 Adult @ 24.99 EUR 49.98 EUR
Taxes/Fees details 29.98 EUR
Coming Back (Web Fare)
2 Adult @ 34.99 EUR 69.98 EUR
Taxes/Fees details 35.30 EUR
Total Cost of Flight 185.24 EUR

Taxes & fees: weelchair fee :? + insurance.. , magoed 185 eur voor 2 pers is goedkoop naar spanje.

NEXT>

Baggage/Check-In Fee (1 bag per persoon) 30 eur pp
Priority Boarding Total (priority om op een vliegtuig te geraken? Ryanairs manier van business class? staat standaard aan) 10 eur pp
Insurance Total (verzekering:? nog een verzekering? waarom? staat standaard aan) 15 eur pp

Totaal + 110 eur extra kosten

Vanaf nu moet ik persoonlijke data invullen en ik heb er al geen zin meer in, want daarna voel ik gewoon nog een credicard cost aankomen..

* Yalopa pakt wellicht de auto naar spanje, scheelt me nog een huurwagen ook. Helaas gaat lufthansa / star aliance niet naar mn bestemming. Anders was mn keuze snel gemaakt..

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Je kunt die dingen toch gewoon uitvinken :?

Volgens mij komt er bij die 185 Euro nog exact 34 Euro p.p. bij aan kosten als je één koffer meeneemt en betaalt met creditcard. Okey, de manier waarop dat allemaal gebeurt is belachelijk ... maar het blijft toch nog steeds wel voordelig.

Incheckkosten: 4 Euro p.p. per enkele reis, dus 8 Euro p.p. retour
1 Koffer: 9 Euro p.p. per enkele reis, dus 18 Euro p.p. retour
Creditcard: 4 Euro p.p. per enkele reis, dus 8 Euro p.p. retour
Totaal: 34 Euro p.p. retour

Sja, ze moeten die brandstoftoeslag die ze niet berekenen toch ergens vandaan halen hè ...
Vooral de creditcardkosten die ze p.p. per enkele reis berekenen over één creditcardboeking vind ik volslagen belachelijk :/.

Een auto huren in Spanje kost je bij Hertz via RyanAir voor 10 dagen 190 Euro (bijv. Renault Clio, Peugeot Partner). Da's toch wel goedkoop te noemen.

Als je met eigen vervoer gaat betaal je retour zeker 150 Euro aan tol, en daarnaast brandstof voor weet ik veel hoeveel kilometers. Afhankelijk van waar je vandaan moet komen toch minstens 3000 km. Da's dus al gauw weer minimaal 200 Euro aan brandstof (maar waarschijnlijk eerder 300 Euro).

Al met al doet 't mekaar dus niet veel qua kosten en is vliegen waarschijnlijk goedkoper. Afgezien daarvan ben je uiteraard veel sneller en relaxter op je bestemming :). Ik heb dezelfde afweging gemaakt en kon daarbij de kosten voor brandstof en tol zelfs delen door 5 personen (in één auto dus). Met de auto was dan welgeteld 20 Euro p.p. goedkoper ... maar eigenlijk zouden we met twee auto's moeten, en dan is het alweer een stuk duurder. Vliegen is toch wel effe een stuk makkelijker :). 's Ochtends weg en 's middags al aan een lekkere koude San Miguel aan de Costa Brava 8). Met de auto doe je dat niet na :P.

[ Voor 33% gewijzigd door Wouter! op 11-05-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Dat weet ik wel maar ik voel me geript als ik de kosten zie bijkomen. bovendien is chareleroi ook weer eens stuk moeilijker dan brussel, en zit ik met ryanair op 250 km van de plek waar ik eigenlijk moet zijn...

Ipv allerhande kosten uit te vinden om toch maar aan de prijs te komen moeten ze gewoon maar zeggen dat ticket kost in totaal 300 eur, dan zou ik denken "relax dat is iets meer dan de helft als met Brussels Airlines". Nu ben ik al aan het vrezen dat ik terplekke nog allerhande kosten aangesmeerd krijg.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Inderdaad, zo zou het moeten zijn.

Ze willen op deze manier promoten dat je met minder bagage reist (alleen handbagage) zodat het gewicht van het vliegtuig afneemt en de brandstofkosten dalen ... alleen dan betaal je 23 Euro p.p. (geloof ik) minder.

Helaas beginnen meerdere maatschappijen (vooral low-cost) dit soort fratsen te introduceren :|

Zit er bij je plaats van bestemming geen ander vliegveld? Er zijn zó veel mogelijkheden tegenwoordig :) ! 250km vanaf Valladolid is toch wel 'n eind ... dan zit je al in Bilbao, Santiago, Madrid, Santander, Léon of ergens in Portugal ofzo. TuiFly gaat vanaf Köln naar Bilbao.

[ Voor 17% gewijzigd door Wouter! op 12-05-2008 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Zo. in de winter heb ik nooit zo'n behoefte om op vakantie te gaan, maar nu de zon schijnt, het lekker warm is begint het weer te kriebelen.
Straks maar eens kijken wat de vluchten richting NY dit jaar mogen kosten...

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Heb geboekt via Orbitz, voor volgende week al! Over 6 dagen vlieg ik naar San Francisco voor slechts 476 euro retour. :)

Wel via Munchen, en in de VS moet ik 25 dollar extra betalen voor mijn 2e tas die met domestic flight extra geld kost, maar verder alles ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

cornelixnootje1 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:12:
Heb geboekt via Orbitz, voor volgende week al! Over 6 dagen vlieg ik naar San Francisco voor slechts 476 euro retour. :)

Wel via Munchen, en in de VS moet ik 25 dollar extra betalen voor mijn 2e tas die met domestic flight extra geld kost, maar verder alles ok!
Dat is geen geld.. San Francisco is een heerlijke stad !!!! En die 25 USD zijn nog te verwaarlozen.. Voor € 490 vlieg je dik 12.000 kilometer, krijg je met een auto niet voor elkaar om die afstand voor dat geld te overbruggen ;)

tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Da's wel heel erg goedkoop inderdaad. Met welke maatschappijen en op welke trajecten vlieg je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Het is mijn 5e keer naar San Francisco en dit is de 1 na goedkoopste. Ben ooit voor 430 gegaan, maar dat was in oktober. In Augustus heb ik wel eens 1000 betaald.

Was via Orbitz met Lufthansa en United. Via Munchen heen en via Cincinatti terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:31
Ik ben nu ook maar eens aan het kijken. Ik wil eind januari voor 3,5 week naar de VS. Om precies te zijn: op de heenweg (waarschijnlijk) vliegen op Phoenix en op de terugweg vanaf San Fransisco. Kunnen de meer ervaren Amerika-gangers mij vertellen of dit een betaalbare tijd is wat betreft vliegtickets? En hebben jullie misschien verder nog tips? Ik woon in Den Haag, dus vliegen vanaf Amsterdam is voor ons het handigst. Maar mocht Brussel nou heel veel goedkoper zijn, dan is dat het overwegen waard natuurlijk.

Ik heb even op Orbitz gekeken, dit heb ik gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6dPP73a5CawugnBa38LLP9Ni/full.png

$721. Daar zal vast nog wel het een en ander bij komen aan toeslagen. Is dit een beetje een normale prijs?

[ Voor 19% gewijzigd door posttoast op 02-09-2008 21:16 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
721 is de totaalprijs. In januari is het idd allemaal lekker goedkoop. :)

Mijn record (ben nu 6x geweest naar SFO) is 550 dollar via orbitz, maar dat was toen de dollar nog 1,22 deed tov euro. En zonder die absurde 44 euro schiphol tax, die recentelijk is ingevoerd.

Gewoon boeken die handel. :)

[ Voor 14% gewijzigd door cornelixnootje1 op 02-09-2008 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik heb effe gekeken bij mijn favoriet:
www.edreams.com

En daar was het €555.50, dat is (1,42 tot de dollar) 788,81 dollar p.p.

Niet slecht dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Als mijn berekening klopt zou dit minder dan 500 euro p.p zijn. Daar kun je het zelf niet voor maken :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Megamind schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 22:12:
Ik heb effe gekeken bij mijn favoriet:
www.edreams.com

En daar was het €555.50, dat is (1,42 tot de dollar) 788,81 dollar p.p.

Niet slecht dan.
1,42??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Hij staat nu op 0.6895. Dus andersom is dat 1,45. Maar ik had voor het gemak 0,70 genomen dus dat is ongeveer 1,42...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ik ben nog een beetje aan het kijken en vroeg me af wat jullie ervaringen met de verschillende maatschappijen zijn. Een vlucht van Amsterdam naar Phoenix is erg lang, dus het mag best een beetje comfortabel zijn. Op mijn laatste grote reis vloog ik naar Cancun met Martinair in Comfort Class. Dat was best goed te doen, vooral door het persoonlijke entertainment center waarop je filmpjes kon bekijken.

Ik heb al gezocht naar recensies (bijvoorbeeld op turbulentie.nl, maar die zijn erg wisselend over alle maatschappijen. Hoe zijn bijvoorbeeld jullie ervaringen met Northwest, Air France, Contintental, Delta en British Airways? Ik ben best bereid een klein beetje meer te betalen als ik in ruil daarvoor een stuk uitgeruster aankom.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Northwest is top! Veel filmpjes en legspace.

Airfrance, daar loop ik met een boog omheen. Oude vliegtuigen met nog van die gare TV's die in het gangpad hangen, slecht eten, en ENORM oncomfortabele stoelen! Net als KLM, dat is 1 pot nat.

BA is ook goed, veel legspace en eigen films vaak.

Kijk anders ook eens naar Swissair, goeie toestellen, maar ze vliegen niet overal heen, wel goedkoop weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

posttoast schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:02:
Ik ben nog een beetje aan het kijken en vroeg me af wat jullie ervaringen met de verschillende maatschappijen zijn. Een vlucht van Amsterdam naar Phoenix is erg lang, dus het mag best een beetje comfortabel zijn. Op mijn laatste grote reis vloog ik naar Cancun met Martinair in Comfort Class. Dat was best goed te doen, vooral door het persoonlijke entertainment center waarop je filmpjes kon bekijken.
Daar heb je geen Martinair 'comfort class' voor nodig, dat heef elke intercontinentale vlucht (uitgezonderd de meeste MD11's en een slinkend aantal 747's van KLM, die zijn ze nog aan 't upgraden) tegenwoordig standaard aan boord. Martinair, echter, vraagt er graag 50 euro extra voor.
Ik heb al gezocht naar recensies (bijvoorbeeld op turbulentie.nl, maar die zijn erg wisselend over alle maatschappijen. Hoe zijn bijvoorbeeld jullie ervaringen met Northwest, Air France, Contintental, Delta en British Airways? Ik ben best bereid een klein beetje meer te betalen als ik in ruil daarvoor een stuk uitgeruster aankom.
AF/BA zijn gewoon degelijk. Zelfde idee als KLM. CO vlieg ik begin volgende maand zelf mee naar de VS, nog nooit eerder gedaan maar schijnt de betere te zijn van de amerikaanse maatschappijen. NW/DL zijn soortgelijk aan elkaar (en aan het praten of ze niet kunnen fuseren). 't is geen van allen slecht, overigens, dus ik raad je aan voornamelijk te letten op prijs, waar je eventuele frequent flyer miles kwijt kunt (als je die spaart) en welk soort vliegtuig ze naar je bestemming sturen. NW stuurt bijvoorbeeld heel vaak 757's uit amsterdam overal heen, BA is juist de grootste operator van 747's. Geen van beide ideaal (wegens 3 man aan het raam,) maar 747 geniet de voorkeur. Als je echter een A330, A340 of 767 kunt vinden zit je met twee man aan het raam: geen 'middle seat' daar dus, en maximaal 1 persoon om overheen te klimmen (of als je juist graag aan het gangpad zit: maximaal 1 persoon die over je heen klimt.)

Ik zou in ieder geval niet te sterk afgaan op reviews online: daar komen voornamelijk negatieve ervaringen uit voort van mensen die hun onvrede kwijt willen. KLM staat over 't algemeen toch te boek als een goede maatschappij qua vliegkunsten, maar laatst uit FCO had ik daarmee toch een landing van 'ja, zet daar maar neer ja'-type. Dat kan gebeuren.

Feitelijk is alles wat geen Low-Cost Carrier (LCC) is, best prima voor transatlantische vluchten.

Oh: en let op waar je heen moet natuurlijk. AF gaat gegarandeerd via CGD (te doen, maar een beetje om), BA gegarandeerd via LHR (te vermijden, hoewel hun nieuwe T5 mischien helpt.) CO/NW/DL hebben eigen hubs in de VS (CO in IAH en EWR, andere twee geen idee.)

Nog een ding: ik weet niet waar je woont, maar als dat nou toevallig in het oosten des lands is, kijk dan vooral naar wat 't kost om vanuit Duitsland te vliegen. Soms is vanuit Duitsland via Amsterdam vliegen goedkoper dan in Amsterdam opstappen! Voor mij is 't de moeite niet waard (de Polderbaan ligt hier bijna in m'n achtertuin), maar als je verder bij Schiphol vandaan woont is 't vaak de moeite waard.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeR op 12-10-2008 21:23 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 27-05 20:09
posttoast schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 21:02:

Ik heb ervaring met Northwest, Continental en Delta (allemaal naar de US of A) en deze waren alle 3 prima en alle 3 met eigen entertainment-scherm in de stoel voor je, zeker niet te vergelijken met chartervluchten van bijv. Arkefly of Corendon die ik heb meegemaakt ;)
British Airways heb ik alleen naar London meegemaakt, dat was een korte vlucht en ik hoop dat ze op langere vluchten meer beenruimte bieden ;)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 27-05 23:56

Klippy

Still Game

Op die korte stukjes zijn het allemaal dezelfde vliegtuigjes, of je nou met elcheapo of met BA vliegt.

Maar verder vlieg ik ook graag met BA, prima verzorgd altijd en vriendelijk personeel.
Laatste keer was American Airlines trouwens ook goed bevallen, toestel was wat ouder, maar wel eigen entertainment en erg goed eten (en veel) dat was wel leuk aan die Amerikaanse maatschappij, pizza, lasagna, candy bars, taart. En de hele vlucht door kon je achter en vooraan het toestel drinken halen, incl. bier en fris.
Kreeg je ook een volledig blik frisdrank of een flesje sap in plaats van die miniblikjes of kleine plastic bekertjes water die je bijvoorbeeld bij BA krijgt.

Vroeg boeken (indien mogelijk) blijft overigens wel de beste manier om geld te besparen. In augustus naar Chicago en 3 weken later terug vanaf LA (aparte vluchten dus en vaak duurder dan retour) hadden we voor 550pp in januari geboekt terwijl zo'n zelfde tripje in juni vanaf 850 het goedkoopste was.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Bedankt voor al jullie tips! Als ik het zo hoor is het vooral mooi om in een A330, A340 of 767 te vliegen, bij voorkeur eentje van een Amerikaanse maatschappij (voor het eten en de service).

Ik vertrek eind maart (heen AMS -> Phoenix, terug SF -> AMS) dus ik ben op zich nog redelijk op tijd. Ik wil in de loop van de komende week boeken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh, nog eentje: kijk op seatguru.com naar de seat maps. Kun je redelijk precies zien (niet alles is 100% accuraat, maar meestal wel) welke stoel je moet kiezen. Bijvoorbeeld, sommige maatschappijen hebben voor bepaalde stoelen laptopstroom aan boord. Die kun je vaak niet ver vantevoren kiezen, maar wel bij de online check-in 24-uur vantevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Laatst online: 09:21

Stewie!

Keen must die!

Ik vlieg veel met Delta, echte aanrader. Als je business class gaat zou ik sowieso voor een Amerikaanse maatschappij gaan. Die kennen net dat beetje extra service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Business class zit er niet in denk ik, volgens mij schiet de prijs dan echt omhoog. Dat geld geef ik dan liever uit aan iets leuks in de VS! ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Over kleine vs grote vliegtuigen: de kleintjes zijn vaak een stuk comfortabeler dan de grotere. Een aantal keren voor het werk gevlogen in A300s en vergelijkbare Boeings en ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Verschrikkelijk veel kabaal, weinig beenruimte... Toen een keer in een veel kleinere Embraer gezeten. Nadeel: je wordt vaak met een shuttlebus er naartoe gebracht en moet dan dus een stukje buiten lopen wat vooral een nadeel is bij slecht weer. Ook wordt je grote handbaggage bij het instappen "afgenomen" en bij het uitstappen weer teruggegeven. Maar de vliegtuigen zijn stiller, je zit ruimer, en ik heb de indruk dat je veel minder risico hebt op zoekraken of vertraging van je bagage omdat er natuurlijk ook minder bagage in het vliegtuig zit. Ik heb in ieder geval bij vluchten met grotere vliegtuigen al drie keer problemen met de bagage gehad, en met de kleintjes nog nooit.

Bij online prijsvergelijkers en laagsteprijzenzoekers zijn trouwens lang niet alle interessante prijzen vertegenwoordigd. Voor ons reisje naar West-Afrika hebben we ook veel online geshopt, en uiteindelijk een vlucht gevonden die een stuk goedkoper is dan het goedkoopste wat met de prijsvergelijkers te vinden is... Maarja, dan vlieg je wel met Afriquiyah (aka Kadaffi Air) en die gaan niet naar Amerika ;)

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Mx. Alba schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:05:
Over kleine vs grote vliegtuigen: de kleintjes zijn vaak een stuk comfortabeler dan de grotere. Een aantal keren voor het werk gevlogen in A300s en vergelijkbare Boeings en ik moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk was. Verschrikkelijk veel kabaal, weinig beenruimte... Toen een keer in een veel kleinere Embraer gezeten. Nadeel: je wordt vaak met een shuttlebus er naartoe gebracht en moet dan dus een stukje buiten lopen wat vooral een nadeel is bij slecht weer. Ook wordt je grote handbaggage bij het instappen "afgenomen" en bij het uitstappen weer teruggegeven. Maar de vliegtuigen zijn stiller, je zit ruimer, en ik heb de indruk dat je veel minder risico hebt op zoekraken of vertraging van je bagage omdat er natuurlijk ook minder bagage in het vliegtuig zit. Ik heb in ieder geval bij vluchten met grotere vliegtuigen al drie keer problemen met de bagage gehad, en met de kleintjes nog nooit.

Bij online prijsvergelijkers en laagsteprijzenzoekers zijn trouwens lang niet alle interessante prijzen vertegenwoordigd. Voor ons reisje naar West-Afrika hebben we ook veel online geshopt, en uiteindelijk een vlucht gevonden die een stuk goedkoper is dan het goedkoopste wat met de prijsvergelijkers te vinden is... Maarja, dan vlieg je wel met Afriquiyah (aka Kadaffi Air) en die gaan niet naar Amerika ;)
Hoe "shop" je dan naar vluchten? Gewoon alle luchtvaartmaatschappij-websites bekijken?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 14:49

Mx. Alba

hen/die/zij

Stap 1: prijsvergelijkers. (ze zijn niet perfect maar ze geven al wel een goede indruk)
Stap 2: bij de resultaten uit de prijsvergelijkers nagaan of het goedkoper kan. (dus idd alle maatschappij-websites bekijken en evt bellen)
Stap 3: navragen bij andere mensen die zulke reizen hebben gedaan; zo kregen wij ook de tip over Afriquiyah, anders hadden we niet eens geweten dat die maatschappij bestond...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:26
Oeh, leuk topic, zeker omdat ik in maart naar de VS wil :)

Voor de mensen die over Düsseldorf willen vliegen, NS Hispeed heeft momenteel aanbiedingen lopen, voor €19 (enkele reis) ga je van iedere plek in Nederland naar Düsseldorf Flüghafen (overstappen in Düsseldorf Hauptbahnhof). Zie voor meer reizen en prijzen www.bahn.de, of www.nshispeed.nl. Klein nadeeltje: je kan tot december vooruitboeken, dit (denk ik) ivm. een nieuwe dienstregeling die dan effectief wordt.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49
DaMorpheus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:49:
Ik vlieg veel met Delta, echte aanrader. Als je business class gaat zou ik sowieso voor een Amerikaanse maatschappij gaan. Die kennen net dat beetje extra service :)
Zo zijn iedereen zijn ervaringen anders. Voor ons was Delta de slechtste maatschappij die we de laatste jaren gebruikt hebben. (Iedereen van Delta moest in de wachthal blijven wachten, terwijl andere maatschappijen wel doorkonden, 17 plaatsen overboekt, slechte zetels, betalen voor alles, geen apparte schermpjes op een intercontinentale vlucht, smakeloos eten, en toen was er nog niet eens iets aan de hand zoals stakingen/natuurrampen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Mx. Alba schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 09:05:
Dat is niet per definitie waar hoor. Sterker nog: vaak is 't precies andersom, omdat ze dan net een rij extra in die kleine vliegtuigjes kunnen proppen zonder dat er al te veel over geklaagd wordt omdat 't toch maar een kort vluchtje is. (En da's 't tweede punt meteen: die Embraers gaan echt niet de atlantische oceaan over ;)) En verder is 't afhankelijk van de maatschappij. KL bijvoorbeeld heeft in de meeste gevallen een seat pitch van 31". Dus de afstand tussen punt X op een stoel en hetzelfde punt X op de stoel ervoor is 31". CO heeft dat ook op hun short-haul vliegtuigen (737's enzo), maar op sommige van hun long haul kisten (767) krijg je een inch meer, dus 32". CX doet alleen long haul, die hebben overal 32". SQ idem. MH heeft zelfs 34". (Bron: seatguru.com.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DaMorpheus schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 22:49:
Mijn ervaring is juist dat aziatische maatschapijen betere service geven...

Ik heb een keer business class naar Sydney gevlogen met Singapore Airlines en de service was perfect!
Zowiezo vind ik SingAir een erg goede maatschappij.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nee, daar schiet ik veel mee op, met al die wisselende meningen, haha!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

posttoast schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 15:46:
Nee, daar schiet ik veel mee op, met al die wisselende meningen, haha!
Nou ja, daar ga je dus al zoals ik zei: elke maatschappij heeft goede en slechte ervaringen. Over het algemeen kun je stellen dat je bij de premium aziatische carriers (SQ/CX/MH/NH) het best zit, vervolgens heb je nog de degelijke europese en amerikaanse carriers (KL/NW/DL/LH/AF/BA/CO/UA). Daarbij zit je ook goed. D'r zullen absoluut ook slechte dingen over te vinden zijn. Dat ligt er gewoon maar net aan wie er in 't vliegtuig werken en of ze goed geslapen hebben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Vind ik niet, als je naar KLM kijkt dan zie je dat die vloot toch sterk verouderd is! Ik heb nog nooit met een KLM toestel gevlogen die eigen schermpjes had. En ik heb nog nooit in een normale stoel gezeten, alleen maar op planken.
Los angeles - amsterdam
zurich - miami
amsterdam - chicago.

Nee, liever geen KLM of AF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Vandaar dat je dus moet kijken naar 't soort vliegtuig dat gebruikt wordt: ook dat probleem vind je namelijk bij alle carriers terug die vloten hebben met een gemiddelde leeftijd hoger dan een jaar of 7. (En dat zijn er veel-- er zijn er weinig die een lage gemiddelde leeftijd aanhouden zoals CX en SQ dat doen.)

KLM heeft overigens ook gewoon per stoel een schermpje in hun A330's en hun B777's, en in de andere types wordt daar nog aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Ik heb de afgelopen tijd intercontinentaal gevlogen met Delta (757), KLM (A330, 777 en MD11) en Northwest (A330). Ik vond alle vluchten prima. Alleen in de MD11 is het jammer dat je geen eigen schermpje voor je neus hebt, maar met een schuin oog op de centrale TV kom je de vlucht ook wel door (ik zat er met tussenstops in totaal 14 uur in). In de A330 van Northwest waar ik mee vloog was het entertainmentsysteem defect, dus dat was jammer ... maar ook daar is het normaalgesproken goed uit te houden. Bij Delta moest je voor zo ongeveer alles behalve movietrailers en radio op het entertainmentsysteem extra betalen.

KLM met de A330-200 en 777-300ER zijn me tot nu toe het beste bevallen :).

Je kunt natuurlijk altijd bij een prijsvergelijker kijken wanneer een vlucht het goedkoopst is en vervolgens bij de maatschappij zelf kijken welk vliegtuig er voor die vlucht staat ingeboekt. Dat kan misschien nog veranderen, maar dan kun je vaak al kiezen waarmee je vliegt omdat er meestal meerdere trajecten mogelijk zijn voor dezelfde prijs. Zo doe ik het meestal tenminste :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Laatst online: 09:44

André

Analytics dude

Ik boek vaak op www.budgetair.com, handige site en zoekt in de grotere gangbare databases. Ik ga begin november naar SFO en daar is maar 1 directe vlucht, en aangezien ik geen zin heb in overstappen heb ik die maar geboekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Even tussendoor trouwens. Orbitz.com geeft geen SouthWest vluchten meer weer. Momondo.com nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Extra vraag: hoe zijn jullie ervaringen met Lufthansa en United? En een Boeing 777, is die een beetje fijn?

[ Voor 25% gewijzigd door posttoast op 15-10-2008 21:19 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

United een keer en toen nooit meer. Vies, vol en smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Allemachtig, wat is dit moeilijk (of ik maak het mezelf moeilijk)...

Iedere keer als ik iets gevonden denk te hebben heeft het vliegtuig geen TV schermpjes in de stoel (groot gemis vind ik) of is het niet wat het leek (Lufthansa blijkt operated by United te zijn). Maak ik het te ingewikkeld en moet ik gewoon boeken met mijn donder, of ben ik hier gewoon niet zo handig in? Ik kijk nu op budgetair.com en orbitz.com. Mocht iemand een geniale tip hebben voor twee personen (21 maart: Amsterdam -> Phoenix, 15 april: San Fransisco -> Amsterdam) dan hoor ik het graag ;)

Misschien is het handiger om twee losse vluchten te boeken (een voor heen en een voor terug), omdat ik toch al geen retourtje heb (ivm verschillende luchthavens). Of schiet de prijs dan omhoog?

En hoe zit dat eigenlijk met inchecken? Kun je bij de meeste vluchten online inchecken en hoef je dan niet 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn (want om 8.30 vertrekken betekent dan wel héél vroeg mijn bed uit)?

Je ziet, ik heb heel veel vragen. Wie ze kan beantwoorden is een held :P

[ Voor 29% gewijzigd door posttoast op 15-10-2008 22:03 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 08:04

mrsar

waar een sar is,is een wodka

vergeet het babbeltje niet bij de gate ingang (waarvoor naar de vs,ga je een aanslag doen etc)

NWA beviel mij goed :P maja,had dan ook upgrade naar business class :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Hoe bedoel je, vergeet het babbeltje niet? Dat dat ook tijd kost?

Tja, business class zit er voor ons niet in. Dan moeten we 3 weken op een houtje bijten in de VS. Lijkt me ook niet de bedoeling.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

posttoast schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:56:
Allemachtig, wat is dit moeilijk (of ik maak het mezelf moeilijk)...

Iedere keer als ik iets gevonden denk te hebben heeft het vliegtuig geen TV schermpjes in de stoel (groot gemis vind ik) of is het niet wat het leek (Lufthansa blijkt operated by United te zijn). Maak ik het te ingewikkeld en moet ik gewoon boeken met mijn donder, of ben ik hier gewoon niet zo handig in? Ik kijk nu op budgetair.com en orbitz.com.
Operated by United is niet superboeiend hoor, enige is dat je dan een ticket koopt bij LH (tegen hun prijzen, wat goed en slecht kan zijn) maar in een UA vliegtuig stapt en dat LH verantwoordelijk is om jou naar de andere kant van de oceaan te krijgen (wat bijvoorbeeld in het geval van AZ bijvoorbeeld een goed plan is de afgelopen tijd.)
Mocht iemand een geniale tip hebben voor twee personen (21 maart: Amsterdam -> Phoenix, 15 april: San Fransisco -> Amsterdam) dan hoor ik het graag ;)
Bij Continental heb ik dat via Houston voor €585 pp in een 767 van AMS naar IAH en dan 3 uurtjes naar PHX in een kleiner vliegtuigje, en op de terugweg van SFO naar IAH in een 737 en naar AMS weer in een 767. (Hier is nog wat subtiele variatie in te bedenken trouwens afhankelijk van hoe laat je gaat.)
Misschien is het handiger om twee losse vluchten te boeken (een voor heen en een voor terug), omdat ik toch al geen retourtje heb (ivm verschillende luchthavens). Of schiet de prijs dan omhoog?
Neen, dat is niet handiger want inderdaad: bij enkeltjes schiet de prijs omhoog. Wat je wilt is een zogeheten 'Open Jaw' ticket: een ticket waarbij je vertrekt vanaf punt A naar punt B, en vervolgens vanaf punt C weer terug gaat naar punt A.
En hoe zit dat eigenlijk met inchecken? Kun je bij de meeste vluchten online inchecken en hoef je dan niet 3 uur van tevoren op Schiphol te zijn (want om 8.30 vertrekken betekent dan wel héél vroeg mijn bed uit)?
Je kunt vantevoren inchecken, ja. Maar dat is voor internationaal eigenlijk alleen om aan te geven dat je nog komt en dat je graag een bepaalde stoel wilt hebben. Vervolgens moet je nog steeds je baggage afleveren bij een incheckbalie alwaar je overigens wel wat sneller weer weg mag dan wanneer je nog niet ingecheckt had. Twee tot drie uur vantevoren komen is nog steeds wel aan te bevelen, zeker met vluchten naar de VS als je een amerikaanse luchtvaartmaatschappij gebruikt omdat die je nog een soort bekentenis dat je terrorist bent uit je willen halen voor je 't vliegtuig in stapt.
Je ziet, ik heb heel veel vragen. Wie ze kan beantwoorden is een held :P
Kwalificeer ik? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
DaMorpheus schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 21:20:
United een keer en toen nooit meer. Vies, vol en smerig.
Achja, dat heb ik ook wel eens met Delta en KLM gehad, en US Airways is helemaal jaren 70 met CRT beamers en zelfs een kakkerlak in de WC.

Maargoed, dan zou ik nog voor het goedkoopste gaan. 100 euro is gemakkelijk verdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

posttoast schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:05:
Hoe bedoel je, vergeet het babbeltje niet? Dat dat ook tijd kost?
yup :) kost ook tijd,hangt er vanaf hoe veel,,is ongeveer 20min wachten,en 5 min ofzo babbelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Ik vond dat babbeltje best leuk eigenlijk.

"Waarvoor ga je naar de VS?"
MVP Summit van Microsoft
"Wie heeft je koffer ingepakt, en wanneer?"
Ikzelf, gisteravond
"Waar is die koffer sinds gisteravond gebleven?"
Op mijn slaapkamer, en in de auto die mij hierheen heeft gebracht
"Heb je die koffer de hele tijd binnen bereik gehad?"
Jep
"Geen pakketjes aangenomen van mensen die je niet kent?"
Nope
"Ok, dan is alles in orde. Fijne vlucht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Alex) schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:41:
Ik vond dat babbeltje best leuk eigenlijk.

"Waarvoor ga je naar de VS?"
MVP Summit van Microsoft
"Wie heeft je koffer ingepakt, en wanneer?"
Ikzelf, gisteravond
"Waar is die koffer sinds gisteravond gebleven?"
Op mijn slaapkamer, en in de auto die mij hierheen heeft gebracht
"Heb je die koffer de hele tijd binnen bereik gehad?"
Jep
"Geen pakketjes aangenomen van mensen die je niet kent?"
Nope
"Ok, dan is alles in orde. Fijne vlucht."
Dat is een ander babbeltje, meen ik, wat je al bij 't inchecken krijgt? Als je met een amerikaanse carrier vliegt, krijg je bij de gate nog een ander babbeltje wat iets belachelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
CyBeR schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:57:
[...]

Dat is een ander babbeltje, meen ik, wat je al bij 't inchecken krijgt? Als je met een amerikaanse carrier vliegt, krijg je bij de gate nog een ander babbeltje wat iets belachelijker is.
Dit kreeg ik bij de gate. Bij het inchecken heb ik geen babbeltje gehad (E-Checkin), pas in de VS heb ik weer een babbeltje gehad bij Customs.

Was ook goed te doen, aardige man daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
CyBeR schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:26:
[...]

Bij Continental heb ik dat via Houston voor €585 pp in een 767 van AMS naar IAH en dan 3 uurtjes naar PHX in een kleiner vliegtuigje, en op de terugweg van SFO naar IAH in een 737 en naar AMS weer in een 767. (Hier is nog wat subtiele variatie in te bedenken trouwens afhankelijk van hoe laat je gaat.)
Je bedoelt denk ik de Continental Airlines 59 en Continental Airlines 2898 voor de heenweg van 08.30? Er is ook nog een optie om 12:40 zie ik. Ben je wel pas laat in Phoenix, dus daar moet ik nog even over nadenken. Goede tips!
Kwalificeer ik? :P
Je staat bij deze op mijn heldenlijst ;)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

posttoast schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:24:
[...]

Je bedoelt denk ik de Continental Airlines 59 en Continental Airlines 2898 voor de heenweg van 08.30? Er is ook nog een optie om 12:40 zie ik. Ben je wel pas laat in Phoenix, dus daar moet ik nog even over nadenken. Goede tips!
Yep. CO59/CO2898 heen en CO1536/CO46 terug lijken mij goede opties.

Ziet er ongeveer zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://gc.kls2.com/cgi-bin/gcmap?PATH=AMS-IAH-PHX,SFO-IAH-AMS

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeR op 15-10-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik wil in januari naar NY en via jullie hier ben ik dus bij orbitz.com terecht gekomen en het is echt een superfijn website. Nu zie ik dat zo'n retourvlucht mij ongeveer $800 gaat kosten.
Ik zie nu Delta, American Airlines, Continental en NWA staan. KLM en andere Europese vliegtuigmaatschapijen wil ik vermeiden omdat ik naar the states nu in een USA Carrier een reis wil beleven.
Ik zag hierboven een comment over Delta staan dat zij prima zijn. Wat zijn de verschillen tussen de andere aanbieders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelixnootje1
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:18:
Ik wil in januari naar NY en via jullie hier ben ik dus bij orbitz.com terecht gekomen en het is echt een superfijn website. Nu zie ik dat zo'n retourvlucht mij ongeveer $800 gaat kosten.
Ik zie nu Delta, American Airlines, Continental en NWA staan. KLM en andere Europese vliegtuigmaatschapijen wil ik vermeiden omdat ik naar the states nu in een USA Carrier een reis wil beleven.
Ik zag hierboven een comment over Delta staan dat zij prima zijn. Wat zijn de verschillen tussen de andere aanbieders?
Nogmaals, Orbitz heeft NIET ALLE maatschappijen meer! Je hebt dus kans beter af te zijn bij momondo.com

En er zijn geen verschillen, het zijn allemaal boeings of dergelijke, ze hebben allemaal beroerde service, en zijn allemaal veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:18:
Waarom de Europese carriers vermeiden? Met Lufthansa vlieg je vanaf Düsseldorf voor prijzen vanaf 411 Euro inclusief belastingen rechtstreeks naar New York (Newark). Dat is bijna 30% goedkoper! Ik heb laatst wat maatschappijen en trajecten met elkaar vergeleken en heb daarbij Amsterdam, Brussel en Düsseldorf als luchthavens meegenomen. Vanaf Düsseldorf is het met Lufthansa verreweg het goedkoopst, gevolgd door LTU vanaf Düsseldorf. Daarna komen de trajecten vanaf Brussel en alle trajecten vanaf Schiphol zijn aanzienlijk duurder.

Vanuit grote delen van Nederland is Düsseldorf dichterbij of nauwelijks verder dan Schiphol.

Ik ga in het voorjaar/de zomer van 2009 waarschijnlijk òf naar Zuid/Oost-Azië, of (weer) naar Midden-Amerika. Ik heb dus ook nog wat vliegticket-uitzoekwerk voor de boeg de komen de tijd :).

[ Voor 11% gewijzigd door Wouter! op 16-10-2008 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Wouter! schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:48:
[...]

Waarom de Europese carriers vermeiden? Met Lufthansa vlieg je vanaf Düsseldorf voor prijzen vanaf 411 Euro inclusief belastingen rechtstreeks naar New York (Newark). Dat is bijna 30% goedkoper! Ik heb laatst wat maatschappijen en trajecten met elkaar vergeleken en heb daarbij Amsterdam, Brussel en Düsseldorf als luchthavens meegenomen. Vanaf Düsseldorf is het met Lufthansa verreweg het goedkoopst, gevolgd door LTU vanaf Düsseldorf. Daarna komen de trajecten vanaf Brussel en alle trajecten vanaf Schiphol zijn aanzienlijk duurder.

Vanuit grote delen van Nederland is Düsseldorf dichterbij of nauwelijks verder dan Schiphol.

Ik ga in het voorjaar/de zomer van 2009 waarschijnlijk òf naar Zuid/Oost-Azië, of (weer) naar Midden-Amerika. Ik heb dus ook nog wat vliegticket-uitzoekwerk voor de boeg de komen de tijd :).
Ik woon in Eindhoven dus Dusseldorf is eigenlijk vrij goed te doen. 411 euro voor een retourvlucht is wel erg netjes zeg. Vlieg je dan in een Boeing dan? of een Airbus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Anoniem: 181923 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:53:
[...]

Ik woon in Eindhoven dus Dusseldorf is eigenlijk vrij goed te doen. 411 euro voor een retourvlucht is wel erg netjes zeg. Vlieg je dan in een Boeing dan? of een Airbus?
Airbus A340. Doet dat er toe trouwens?

Check gewoon even op www.lufthansa.com (DUS-EWR) zou ik zeggen :). Newark ligt overigens ongeveer net zo ver van Manhattan verwijderd als JFK, voor het geval je dat nog niet wist. Ik ben inmiddels op beide luchthavens geland en vervolgens doorgereisd naar Manhattan ... en het maakt eigenlijk niet veel uit qua tijd. Je bent in beide gevallen al gauw een uurtje onderweg. Vanaf JFK neem je eerst de airtrain en vervolgens voor een paar dollar de metro en vanaf Newark neem je eerst de airtrain en vervolgens voor ongeveer 15 dollar een trein (NJ Transit) naar Penn Station en dan ben je er ook :). 't Maakt vrij weinig uit.

Klein beetje off-topic: Mocht je vanaf JFK gaan, neem dan wel de goede metrolijn. Je hebt twee keuzes en afhankelijk van waar je in Manhattan moet zijn moet je goed op de overstappunten letten.

Ik vind www.kayak.com overigens een minstens zo prettige website. Die kijkt o.a. ook in de systemen van Orbitz en Cheaptickets.

Ik weet overigens niet hoe het met de prijzen in januari zit. Die 411 Euro is een vanaf-prijs uiteraard ... (en die had ik enkele weken geleden opgezocht, ik weet niet hoe het nu is).

edit: Ik kan op dit moment die prijzen vanaf 411 Euro zo gauw niet meer terugvinden trouwens. Maar feit blijft dat vliegen vanaf Düsseldorf gewoon goedkoper is :).

[ Voor 83% gewijzigd door Wouter! op 16-10-2008 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Wouter! schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:54:
[...]

Airbus A340. Doet dat er toe trouwens?
Ja :) Vooral vanwege 't feit dat Airbus meestal (buiten A380) nadenkt over simpele dingen als, 'wanneer een persoon vanaf een niet-gangpadstoel naar 't gangpad wil, over hoeveel mensen moet die persoon dan heen klimmen?'. Uiteraard is 0 ideaal, maar da's niet haalbaar. Dus stellen ze: maximaal een. Dus dan krijg je in de gemiddelde A340 (als een carrier 't per see anders wil, ja dan moet 't maar) een 2-4-2 config. Er zijn maar weinig Boeings waar dat geldt. De enige waar ik van weet is de 767 (2-3-2,) afgezien van de 777's van AA waar 't om de een of andere reden 2-5-2 is ipv 't gebruikelijkere 3-3-3.

Verder vliegt Airbus of Boeing even goed natuurlijk. Airbussen gaat vaak wat minder snel omhoog, wat leuker is voor diegenen aan 't raam maar niet zozeer voor diegenen die nodig naar de wc moeten.

Oh, los hiervan heb je dus ook nog 't probleem van narrowbodies die ingezet worden op sommige vluchten, zoals 757's. Dan heb je dus buiten een gegarandeerde 3-3 config (zie boven) ook nog 's te maken met dat je maar één gangpad hebt, wat weer kut is als je naar de wc moet wat uiteraard gegarandeerd het geval is precies terwijl ze eten uit staan te delen.

Soms heb je geen keuze, maar als je dat wel hebt is een A340 overigens bijzonder fijn. Vorig jaar mee naar HKG gevlogen met CX. Goed spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
cornelixnootje1 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 00:25:
[...]

Nogmaals, Orbitz heeft NIET ALLE maatschappijen meer! Je hebt dus kans beter af te zijn bij momondo.com

En er zijn geen verschillen, het zijn allemaal boeings of dergelijke, ze hebben allemaal beroerde service, en zijn allemaal veilig.
Kun je op Momondo ook open jaw tickets boeken? Die optie vind ik er niet terug namelijk.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

Alex) schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:11:
[...]

pas in de VS heb ik weer een babbeltje gehad bij Customs.

Was ook goed te doen, aardige man daar.
wees blij,die van mij begon opeens te schreeuwen tegen iemand anders....uit het niets...schrok me dood :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

CyBeR schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:57:
[...]

Ik heb nog nooit een ander babbeltje gekregen dan die domme vragen en vlieg toch met grote regelmaat naar NYC.

@die incheck vraag: zorg dat je er 1 uur tevoren uiterlijk bent, liefst eerder. 3 uur is niet nodig. Zelfs met 1 uur tevoren zit je nog 30 minuten bij de gate.

[ Voor 16% gewijzigd door Stewie! op 16-10-2008 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaMorpheus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 10:29:
[...]

@die incheck vraag: zorg dat je er 1 uur tevoren uiterlijk bent, liefst eerder. 3 uur is niet nodig. Zelfs met 1 uur tevoren zit je nog 30 minuten bij de gate.
Ik heb vaker dan eens al meer dan een uur in de rij gestaan om in te checken... Als 't heel rustig is kan 't, maar ik zou 't er zelf niet op wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Nooit wachtrijen met frequent flyer breezeway/elite/whatever de naam volgende maand is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
DaMorpheus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 20:31:
Nooit wachtrijen met frequent flyer breezeway/elite/whatever de naam volgende maand is. ;)
Tja, maar dat is allemaal niet gratis natuurlijk :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

Jawel, dat is het mooie :)
Ook een tip: als je een amex hebt kan je voor elke euro een airmile krijgen. 25k airmiles is een gratis upgrade. Als je naar de VS vliegt heb je vaak al 7 tot 12k aan airmiles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
DaMorpheus schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:13:
Jawel, dat is het mooie :)
Ook een tip: als je een amex hebt kan je voor elke euro een airmile krijgen. 25k airmiles is een gratis upgrade. Als je naar de VS vliegt heb je vaak al 7 tot 12k aan airmiles :)
Ik heb een KLM American Express Corporate Card... zou ik toevallig daar ook nog airmiles van dit jaar bij kunnen krijgen? Ik vloog toen met KLM/NWA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Je kunt miles van vluchten tot 6 maanden terug nog claimen: KLIK

Ook van alle KLM-partners trouwens. Als je met KLM of Northwest vliegt en je vermeldt je Flying Blue-nummer bij het inchecken dan spaar je automatisch, maar ook miles van vluchten met (in mijn geval) Delta en Copa kunnen achteraf worden geclaimed. Alle KLM-partners staan wel op de KLM-site (sowieso alle Skyteam-leden). Daarnaast zijn er ook nog allerlei niet-airline-partners waarbij je miles kunt sparen.

Of je kunt upgraden met behulp van de miles is trouwens volledig afhankelijk van het ticket type. Ik heb 'n keer een vraag gesteld over geclaimde miles en kreeg toen een uitleg met type tickets van A t/m Z teruggestuurd waar ik geen touw aan vast kon knopen. Ik heb bij m'n boeking namelijk nooit gezien wat voor type ticket ik had. Ik wist alleen dat 't "Best Economy" was ofzo ...

edit: Even het mailtje opgezocht:
Het aantal te verdienen Flying Bluemiles hangt af van de partner en wordt bepaald door de gevlogen afstand en de betaalde prijs.

Op KLM-vluchten verdient men in de V- en N-klasse 25% van de gevlogen afstand. Dit 25%-percentage geldt ook voor tickets die geboekt zijn tegen het "Take Off"-tarief. Met W-, G- en D-klasseboekingen kunnen geen FB-miles worden verdiend.

Op Air Francevluchten verdient men, in plaats van 100%, in de G- en U-klasse 50% en in de L-, en N-klasse 25%. Voor de A-, O-, E-, en X-klasse kunnen geen FB-miles worden bijgeschreven. Uitzondering: op Europese vluchten wordt in de A-, E- en L-klasse 100% verdiend.
Voor Europese vluchten krijgt men, al naargelang de betaalde prijs, minimaal 750 FB-miles en voor vluchten binnen Frankrijk 250 tot 1000 FB-miles. Afhankelijk van uw kaartniveau komt u in aanmerking voor bonusmiles.

FB-miles voor vluchten die niet automatisch zijn geregistreerd kunt u, indien dit niet mogelijk is via de KLM-website, laten bijschrijven door instapkaart en ticket(omslag) per post op te sturen. Voor e-tickets dient u de instapkaart en een kopie van het e-ticket toe te sturen. Wij raden u aan gebruik te maken van het milescorrectieformulier, dat u via de KLM-website kunt afdrukken.

Het is mogelijk om op de vluchtdatum of achteraf, tussen 2 weken en 6 maanden na de vlucht, miles te laten bijschrijven. De automatische registratie van FB-miles voor Air France- en KLM-vluchten duurt minimaal 72 uur. FB-milesregistratie met SkyTeampartners neemt maximaal 2 weken in beslag. Het bijschrijven van FB-miles voor vluchten met andere partners of van FB-miles die niet met vluchten zijn verdiend, duurt maximaal 4 weken. Ook vluchtmilescorrecties duren 4 maximaal weken. Iedere twee maanden ontvangt u een FB-milesoverzicht.
Er bestaan dus sowieso A, D, E, G, L, N, O, U, W en X-tickets 8)7

[ Voor 89% gewijzigd door Wouter! op 16-10-2008 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
OK, zoiets moet ik gewoon aanvragen bij de maatschappij waarschijnlijk?

Beetje suf trouwens: ik ben net een half uur bezig met boeken op Orbitz, pakt ie aan het eind mijn mastercard niet. Mijn bank zou geen authorisatie geven. Daarna nog even met de creditcard van iemand anders geprobeerd (ook Postbank) met hetzelfde resultaat. Morgen maar even de Postbank bellen en het nog een keer proberen. Onhandig dat Orbitz niet je gegevens bewaart.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wouter! schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:43:
Je kunt miles van vluchten tot 6 maanden terug nog claimen: KLIK

Ook van alle KLM-partners trouwens. Als je met KLM of Northwest vliegt en je vermeldt je Flying Blue-nummer bij het inchecken dan spaar je automatisch, maar ook miles van vluchten met (in mijn geval) Delta en Copa kunnen achteraf worden geclaimed. Alle KLM-partners staan wel op de KLM-site (sowieso alle Skyteam-leden). Daarnaast zijn er ook nog allerlei niet-airline-partners waarbij je miles kunt sparen.
[...]
Hmm, ik ben op 12/4 heengevlogen, 20/4 was ik terug in NL, ben benieuwd of dat nog op tijd is dan. Morgen even regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
Alex) schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:26:
[...]

Hmm, ik ben op 12/4 heengevlogen, 20/4 was ik terug in NL, ben benieuwd of dat nog op tijd is dan. Morgen even regelen :)
Ik heb destijds een miles-claim gestuurd die op het moment dat hij door Flying Blue in behandeling werd genomen waarschijnlijk net na de 6 maanden was (toen ik de claim verzond was het nog net binnen de 6 maanden), maar heb de miles wel allemaal gewoon gekregen. Ik zou er dan nu in elk geval haast mee maken :).

[ Voor 6% gewijzigd door Wouter! op 16-10-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

[b][message=30902747,noline]Wouter! schreef op donderdag 16 oktober 2008

Er bestaan dus sowieso A, D, E, G, L, N, O, U, W en X-tickets 8)7
Ja, dat is de fare of booking class (en zie zijn er idd van A tot Z zo'n beetje). Die bepaalt het tarief dat je betaalt, of je wel of niet kunt upgraden met miles, wel of niet kunt annuleren of wijzingen, etc. Over het algemeen geldt dat A een full-fare eerste klas ticket is, C en J full-fare business en Y full-fare economy. (Echter dit kan verschillen.)

Overigens is er ook nog zoiets als een cabin class, wat op je bp geprint wordt: F, C/J, Y voor first, business, economy.

Er zijn zelfs tickets die je bij andere maatschappijen kunt gebruiken: een ticket van KL kopen en 'm bij CO inwisselen (als zij dat willen voor die route.) Dat zijn wel uitsluitend full-fare tickets, aangegeven met, bijvoorbeeld, booking code YY. De meeste tickets zijn dat niet, daar staat met grote letters 'NON-ENDORSABLE' op, of een afkorting daarvan.

--

Miles claimen kan overigens bij KLM idd tot 6 maanden terug, mits je account niet nieuw is. Dwz, als je een nieuw account aanmaakt kun je vluchten slechts tot drie maanden daarvoor bij laten tellen. Andere maatschappijen hanteren ws. andere limieten.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 17-10-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar

mrsar

meeste tickets die ik heb gehad zijn inderdaad Y :)

Pagina: 1