[OC] Core 2 Duo OC/ info Topic [Deel 9]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicE6600 2.40Ghz @3.42Ghz(1.34v)&testing, ASUS 8800GTS320 (660/975) 3GB Kingston/Corsair PC5300(CL4 -> CL5 @380mhz|Stable@400mhz), ASUS P5B Dlx- Wifi ap, LCPower 550w, Creative X-fi Xtreme Gamers
Inovix wijzigde dit bericht 31-05-2007 21:05 (96%)
Heeft iemand hier ervaring mee?
Edit: Kan niks vinden.. Asus-only?
Revolvist wijzigde dit bericht 01-06-2007 17:15 (16%)
Zou goed kunnen.. Ik heb een P5B.quote:PhrasEEruption schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 17:08:
Edit: Kan niks vinden.. Asus-only?
inderdaad, bij mij was de CPU altijd zo'n 5 C warmer dan de cores. met PECI enabled zijn mijn cores nu 24 en 25 C en de CPU geeft 18 Cquote:Lrod schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 16:23:
WTF! Ik zet PECI aan in Bios en het probleem waar ik al maanden mee zat is gewoon opgelost.![]()
[afbeelding]
EDIT: dit is natuurlijk onmogelijk... mijn kamertemperatuur is nu 23 C, dus dan kan mijn CPU nooit 18C worden met luchtkoeling. ik denk dat de waarde van ongeveer 28 a 30 C die ik heb met peci disabled dat die realistischer zijn
menllyos wijzigde dit bericht 01-06-2007 20:31 (21%)
Ik heb een e6600 en deze draai ik op 3240mhz(360 x 9) dit is op 1.3vcore(bios). Dit gekoeld met een (stock) scythe infinity.
Dit word op full load 62 graden(small fft, coretemp). Dit lijkt me erg veel, want heb toch wel een goede aircooler.
Heb ik nou een enorme heethoofd of ...?
Platform Environment Control Interface, abbreviated as PECI, is a recent (introduced in 2006) technology used for thermal management in the Intel Core 2 Duo microprocessors.
[edit] Details
While previous thermal management technologies have made use of thermal diodes, PECI instead uses on-die digital thermal sensors (DTS). These sensors, after being calibrated at the factory, are able to provide digital data concerning processor temperature information. The PECI bus, allowing access to this data from chipset components, is a proprietary single-wire interface with a variable data transfer speed (from 2 kbit/s to 2 Mbit/s).
From a control standpoint, the main difference between PECI and the previously used thermal monitoring methods is that PECI reports a negative value expressing the difference between the current temperature and the thermal throttle point (at which the CPU reduces speed or shuts down to prevent damage due to overheating) instead of the absolute temperature. For example, for a CPU with maximal temperature of 85 °C and a current temperature reading of 35 °C, the value reported by PECI would be -50 °C.
[edit] Advantages
Since the value reported by PECI takes into account internal processor information about safe operating temperatures, it alleviates the need for the BIOS or operating system to make potentially incorrect assumptions about this limit. Furthermore, it supports dynamic fan control with a high degree of accuracy, where fan speed can be progressively increased as the value approaches zero.
je kan in de middelste drivebay heel goed een stille 120mm fan zetten die voor de extra airflow zorgt direct op je videokaart.. heb ik zelf ook gedaanquote:LORD3333 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 22:14:
Stel ik ga de Thermalright HR-03 Plus kopen om mijn GPU veel beter te koelen, zijn dan de 2 x 120mm fans die standaard in de Antec P180b zitten voldoende om de warmte die de Thermalright HR-03 Plus fan verspreid in de kast voldoende af te voeren?
Heeft iemand hier ervaring mee?

alleen de enige optie die dan over is voor je HDD's is in de drivebay eronder...
ik heb nu de zelfde OC. een e6600 op 3240Mhz (360X9) 1:1quote:barzi schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 20:53:
Ik twijfel een beetje of deze temps wel oke zijn.
Ik heb een e6600 en deze draai ik op 3240mhz(360 x 9) dit is op 1.3vcore(bios). Dit gekoeld met een (stock) scythe infinity.
Dit word op full load 62 graden(small fft, coretemp). Dit lijkt me erg veel, want heb toch wel een goede aircooler.
Heb ik nou een enorme heethoofd of ...?
temps idle is 30 graden en full load (orthos) is max temp 50 graden.. en dan heb ik een hele hoge Vcore van 1.450 (bios reading)
maar ik heb dan mijn e6600 wel gelapped.. ( scheelde enorm bij mij )
sorry vergat te melden ik heb ook de scythe infinity. maar ik heb em wel vastzitten met M4 boutjes en springveertjes..(zit ie wat zekerder en steviger)
murky123 wijzigde dit bericht 01-06-2007 21:12 (9%)
Ik hoop echter wel te kunnen overclocken. Ik heb een P5B Deluxe met Scythe Infinity en Arctic MX-1 koelpasta. Ik hoop eigenlijk toch zeker de processor aan 3GHz te kunnen clocken. Kunnen jullie alvast enig idee scheppen over hoe ver deze kan worden geclocked? Google laat niet echt veel zien, dus ik hoop dat jullie meer weten. Zondag ga ik het systeem in elkaar zetten dus vanaf dan kan ik het echt proberen. Alvast bedankt!
E6600 @ 3,2GHz, 4GB PC6400 CL4, Sparkle 8800GTS640, P5B Deluxe, Scythe Infinity, 2x 500GB Samsung SpinPoint, SB X-Fi XtremeMusic, Vista HP x64
Hielp dit veel?(kwa tempraturen)quote:murky123 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:10:
[...]
ik heb nu de zelfde OC. een e6600 op 3240Mhz (360X9) 1:1
temps idle is 30 graden en full load (orthos) is max temp 50 graden.. en dan heb ik een hele hoge Vcore van 1.450 (bios reading)
maar ik heb dan mijn e6600 wel gelapped.. ( scheelde enorm bij mij )
sorry vergat te melden ik heb ook de scythe infinity. maar ik heb em wel vastzitten met M4 boutjes en springveertjes..(zit ie wat zekerder en steviger)
Kan ik hieruit opmaken dat ik wat verkeerd heb gedaan?
Of dat ik gewoon een heethoofd heb(is trouwens week 29b)
barzi wijzigde dit bericht 01-06-2007 21:51 (4%)
lappen en AS5 koelprut scheelde ongv. 7 a 8 graden..quote:barzi schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:17:
[...]
Hielp dit veel?(kwa tempraturen)
Kan ik hieruit opmaken dat ik wat verkeerd heb gedaan?
en vervangen van die standaard brakke intel push pinnetjes voor M4x40 boutjes scheelde 2 a 3 graden.
alles bijelkaar ongv 10 a 11 graden.
ik heb de temperaturen vergeleken uit de logfiles van coretemp . na het lappen en modden, en van voor het lappen en modden.

je ziet nog 1 klein plekje nikkel zitten maar ik vind het best zo..
edit: en ik vond het wel leuk om te doen. hehehe ding was nog geen dag oud. had alleen nog maar bios gezien en huppa bakkie water en schuurpapier
murky123 wijzigde dit bericht 01-06-2007 21:29 (11%)
je kan in de middelste drivebay heel goed een stille 120mm fan zetten die voor de extra airflow zorgt direct op je videokaart.. heb ik zelf ook gedaan
goede tip, is het eenvoudig vast te zetten daar? welke fan heb jij genomen?
Ik heb maar 1 HDD dus dat is geen probleem
LORD3333 wijzigde dit bericht 01-06-2007 21:33 (11%)
Enneh.. uiteraard heb je erop gelet dat de ambient temperatuur voor en na het lappen en modden precies hetzelfde waren toch? Verschil tussen 17 en 27 graden buiten is ook behoorlijk als je kijkt naar je proc temps.quote:murky123 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 21:27:
[...]
ik heb de temperaturen vergeleken uit de logfiles van coretemp . na het lappen en modden, en van voor het lappen en modden.
http://www.hardware.info/nl-NL/usersys/cmxxZp1mk2Sd/view/
maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn pc wel in een redelijk ideale situatie staat.
Ik heb een splitlevel woning en hij staat in de onderste kamer in een hoekje onder het buro op een houten vloer. omgevinstemperatuur is heel constant op 19 graden.
(onderstekamer is 1.40m lager dan staat niveau. uitgegraven in de fundering... snappie
(19 graden naast de kast onder het buro als ie uit staat dan he) (loopt op natuurlijk naarmate ie aanstaat)
en welke fan ik gebruik. dat is de 800rpm fan van de scythe kamabay die ik er ook nog eens boven in heb zitten.
die scythe kamabay heb ik een tricool gegeven van antec een 2000rpm..
als je goed op het plaatje kijkt zie je nog die transparante fan zitten..
dat is de scythe kamabay..
de scythe kamabay scheelt ook weer een paar graden. maar let wel op er is verschil met deurtje open of dicht van je P180B
http://www.modthebox.com/review458_1.shtml

maar goed mijn temps zijn prima inorde zo.. ik zal later wel ff een screen daarvan posten.. ik zit nu ff op een andere bak..
maar ik heb dus een hoge Vcore van 1.45. dat drijft de coretemps weer wat op met een paar graden..
Vcore kan best lager.. maar ik hou wel van een beetje volt..
[edit] hier is het linkje met mijn temperaturen tijdens een 20 uur durende orthos test. op 3240Mhz
[img=http://img398.imageshack.us/img398/5276/3240mhz20horthosstablebj5.th.jpg]
murky123 wijzigde dit bericht 02-06-2007 07:55 (58%)
Welke mobo's halen op hun sloffen een FSB van 400? Ben van plan weer een systeempje in elkaar te gaan knutselen binnenkort, en dan kies ik voor een E6600 (na de komende prijsverlagingen, dan kost ie wss echt niets meer).
Doel is 9 x 400, maar ik ben dus bang dat ik dat met een gewone P5B niet ga halen. Zijn er nog andere opties, de P5B Deluxe zal het vast halen maar is wat ongunstiger geprijsd (doh) dan z'n kleine broertje.
Waarom zou dat met een gewone p5b niet gaan? Zon bordje kan prima 500 doen afaik. Wat is je budget en wat moet er allemaal op het bord zitten? Raid? Firewire?quote:AllStar schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:19:
Vraagje aan de heren OC'ers:
Welke mobo's halen op hun sloffen een FSB van 400? Ben van plan weer een systeempje in elkaar te gaan knutselen binnenkort, en dan kies ik voor een E6600 (na de komende prijsverlagingen, dan kost ie wss echt niets meer).
Doel is 9 x 400, maar ik ben dus bang dat ik dat met een gewone P5B niet ga halen. Zijn er nog andere opties, de P5B Deluxe zal het vast halen maar is wat ongunstiger geprijsd (doh) dan z'n kleine broertje.
haalt FSB 500Mhz ..........
Heb toevallig eergisteren voor de gein de MP op mijn e6420 eens omlaag gegooid en draai nu 457x7quote:AllStar schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 09:19:
Vraagje aan de heren OC'ers:
Nu ik er toch over spreek, ik krijg mijn CPU niet fatsoenlijk verder dan 3.2GHz.. Toen ik mijn systeem enkele weken geleden in elkaar zette had ik hem binnen een paar uurtjes op 400x8 op 1.45V (hoewel dat waarschijnlijk nog omlaag kon), maar ik wilde, ras-tweaker zijnde, uiteraard verder dus probeerde ik naar de 425x8 te schieten. Dit lukte echter niet, behalve als ik het voltage op een insane 1.55V zette.. Waarbij mijn Hyper6+ er nog maar slaagde de CPU op 55 en core0/1 op ~48-50 graden te houden in Orthos.. dat vond ik iets teveel van het goede voor die 200MHz. Omdat ik toch wat wilde veranderen ben ik maar eens van 400x8 / DDR2-800 4-4-4-15 naar 457x7 / DDR2-914 5-5-5-15 gegaan (hoewel die timings nog wel strakker kunnen me dunkt), ik heb echter nog geen prestatiewinst hieruit kunnen halen zoals ik al verwachtte. (echter nog niet uitgebreid getest)
Dit is mijn eerste c2d, mis ik nog wat fijne kneepjes van de serie?
instantfaal.nl / e6420 @ 3.28GHz, Asus P5B-E Plus, 2GB OCZ ddr2-800 @ 3-4-4-15, X1950pro 256MB, WD Raptor 7400ADFD, ~1.5TB Western Digital Caviars
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.