Hoofdcategorieën
Topicacties

[Tele2] Multimedia-decoder emulator

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 02 januari 2000

zal vant weekend eens rommelen

(Error 0 occured.))

Reg. datum: 26 september 2000

quote:
JW2001 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 14:06:

Voor het geval dat jullie je afvragen waarom ik dat testje zelf niet doe, het is heel simpel ik woon niet in NL en alleen m'n neefje heeft een decoder thuis. Als jullie geen zin hebben, dan wacht twee maanden dan ben ik daar weer op bezoek en kan het zelf doen.

Succes!
Heb je wat aan een losse decoder, of heb je ook de Versatel verbinding nodig voor je experimenten?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Reg. datum: 06 maart 2005

quote:
Heb je wat aan een losse decoder, of heb je ook de Versatel verbinding nodig voor je experimenten?
Voor die testjes in m'n vorige posting heb je een Tele2/Versatel verbinding nodig. Als daar uit volgt dat http replay niet mogelijk is, gaan we in de volgende ronde. Dan wordt het hardcore hacken en schroeven we de decoder open en gaan op zoek naar een JTAG console interface :D

Reg. datum: 05 april 2005

offtopic:
ik blijf op de achtergrond meevolgen, kijkend of het bruikbaar bij ons - de zuiderburen

Je deelt enige gevonden info hier toch mee?
(of start je er een eigen pagina/site voor op ? )

Geen zorg, alle bevindingen worden hier gepost :)

MVP Windows Live Platform

Op 'mijn' forum kunnen we ook plek inrichten hiervoor, dat is wat meer besloten...

is misschien wel een idee... O-)

(Error 0 occured.))

Reg. datum: 05 mei 2000

Move van IH naar Programming

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Reg. datum: 04 november 2000

Wat heeft dit in Programming te zoeken???

"Bonken op de muur helpt niet, een goedgericht nekschot wel" - Sjaak Bral

Reg. datum: 26 september 2000

quote:
JW2001 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 15:58:
[...]

Voor die testjes in m'n vorige posting heb je een Tele2/Versatel verbinding nodig. Als daar uit volgt dat http replay niet mogelijk is, gaan we in de volgende ronde. Dan wordt het hardcore hacken en schroeven we de decoder open en gaan op zoek naar een JTAG console interface :D
Ik kan niets beloven, maar mijn ouders hebben nog twee van die apparaten staan in de kelder. Ze worden beiden niet gebruikt. Ik weet alleen niet of Tele2 ze ooit nog terug wil. Ben je geinteresseerd?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

quote:
Eerst ga je met Wireshark aan de slag. De setup met de hub is precies goed. Je vindt dan het eerste HTTP GET die ik boven heb beschreven en saved hem met Wireshark.
Zet je decoder maar weer uit want ....
Heb wat zitten rommelen, hieronder wat bevindingen...

Als ik wireshark aanzet gaat er al van alles lopen, ook al staat de decoder uit. Voornamelijk verkeer van mijn ip naar de modem. Zodra ik de decoder aanzet zie ik wel wat dingen van en naar decoder gaan, maar ik zie niet waar ik in wireshark die HTTP GET kan herkennen.

en dan:
quote:
Je moet je setup zo maken dat de decoder nu z'n http aanvragen aan Fiddler stuurt en niet direct aan Tele2. Als je dat voor elkaar hebt...
sja.. uhmm.. hoe? 8)7

(Error 0 occured.))

quote:
wcduck schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:19:
[...]

Ik kan niets beloven, maar mijn ouders hebben nog twee van die apparaten staan in de kelder. Ze worden beiden niet gebruikt. Ik weet alleen niet of Tele2 ze ooit nog terug wil. Ben je geinteresseerd?
Als we in de volgende ronde gaan zeer zeker :)
Ben natuurlijk altijd bereid er voor te betalen if the price is right.

quote:
MuRC schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:11:
Heb wat zitten rommelen, hieronder wat bevindingen...

Als ik wireshark aanzet gaat er al van alles lopen, ook al staat de decoder uit. Voornamelijk verkeer van mijn ip naar de modem. Zodra ik de decoder aanzet zie ik wel wat dingen van en naar decoder gaan, maar ik zie niet waar ik in wireshark die HTTP GET kan herkennen.
Je moet het ongeveer zo aansluiten

DSL-modem -> Decoder -> Hub <- Laptop
Zet een vaste IP op je laptop: 192.168.1.3 en netmask 255.255.255.0 en verder DNS of wel leeg of 192.168.1.1
Zet je decoder uit en start Wireshark capture. Dan de decoder aan en na een paar seconden (5-10) de capture stoppen. Dan van boven naar beneden scrollen tot je de HTTP Get gevonden hebt. In de packet details vindt je dan de parameters zoals ik eerder heb gepost.

Met dezelde setup kun je ook met VLC kijken.
quote:
[
sja.. uhmm.. hoe? 8)7
Voor de test met fiddler zal ik een scenario uitwerken en hier posten. Daar moet ik zelf ook eerst mee spelen.

quote:
Alex) schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:20:
Op 'mijn' forum kunnen we ook plek inrichten hiervoor, dat is wat meer besloten...
Bedankt voor je aanbod :)
Kunnen we doen als we in een volgende ronde de decoder moeten openschroeven. Dan is het handig om fotos te kunnen invoegen (zonder externe URLs zoals in dit forum).

quote:
JW2001 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:43:
[...]

Je moet het ongeveer zo aansluiten

DSL-modem -> Decoder -> Hub <- Laptop
Zet een vaste IP op je laptop: 192.168.1.3 en netmask 255.255.255.0 en verder DNS of wel leeg of 192.168.1.1
Zet je decoder uit en start Wireshark capture. Dan de decoder aan en na een paar seconden (5-10) de capture stoppen. Dan van boven naar beneden scrollen tot je de HTTP Get gevonden hebt. In de packet details vindt je dan de parameters zoals ik eerder heb gepost.
Dus vanuit modem in hub, vanuit hub naar decoder en vanuit hub naar pc..., zo staat het reeds inderdaad (alleen gebruik ik een wireless router ipv een hub.. wellicht maakt dat iest uit?)

Echter in wireshark zie ik nergens HTTP GET staan, alleen dingen als IGMP V2 Membership Query.. nogmaals, ik ben geen netwerk expert =\

Moet ik nog letten op verkeer van en naar een bepaald adres?

MuRC wijzigde dit bericht 01-07-2007 16:57 (4%)

(Error 0 occured.))

Pastafari
Reg. datum: 21 december 2003

quote:
MuRC schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:57:
[...]

Dus vanuit modem in hub, vanuit hub naar decoder en vanuit hub naar pc..., zo staat het reeds inderdaad (alleen gebruik ik een wireless router ipv een hub.. wellicht maakt dat iest uit?)

Echter in wireshark zie ik nergens HTTP GET staan, alleen dingen als IGMP V2 Membership Query.. nogmaals, ik ben geen netwerk expert =\

Moet ik nog letten op verkeer van en naar een bepaald adres?
Tijdens een capture: Analyze | Display Filters... | Filter string: (onderaan) "not igmp" Apply | OK

Nog een voorbeeld, om icmp-verkeer van en naar 127.0.0.1 te excluden: "!(ip.addr eq 127.0.0.1) and not ( icmp )" :)

0xDEADBEEF wijzigde dit bericht 01-07-2007 18:04 (1%)
Reden: openingszin aangevuld

“Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion.” -Steven Weinberg

quote:
MuRC schreef op zondag 01 juli 2007 @ 16:57:
Yep, de wlan router laat de http traffic die we willen zien helaas niet door. De IGMP traffic wel, maar daar hebben we nu niets aan. Denk er aan, een hub is wat anders dan een switch. Voor verdere uitleg zie: http://wiki.wireshark.org/CaptureSetup/Ethernet

Kijk nog eens in je kelder of je er nog zo'n ethernet hubje hebt.

JW2001 wijzigde dit bericht 01-07-2007 20:35 (19%)
Reden: verduidelijking hub ipv switch

Acties:

Door: Creepy
Moderator PRG/SEA
Tactical Espionage Splatterer
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Afterlife schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 19:32:
Wat heeft dit in Programming te zoeken???
Ik heb hetzelfde idee. We zitten even in overleg waar het topic beter naar toe verplaatst kan worden.

Some people, when confronted with a problem, think "I know, I'll use regular expressions." Now they have two problems. — Jamie Zawinski

Ja topic is lastig toe te ordenen. Misschien het beste in electronica waar ook Router-hacking zit.

ik heb even een oud 10/100 hubje ertussen gehangen maar snuif nog steeds geen HTTP helaas..

plz advize =]

(Error 0 occured.))

Acties:

Door: Woy
Moderator PRG/SEA
Reg. datum: 28 april 2000

quote:
MuRC schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 00:35:
ik heb even een oud 10/100 hubje ertussen gehangen maar snuif nog steeds geen HTTP helaas..

plz advize =]
Weet je zeker dat het echt een hub is. Vaak zijn het zogenaamde "switching" hubs. Wat dus betekend dat je nog steeds niet al het verkeer over jouw poort krijgt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

je hebt gelijk... tis een switch 8)7

wie heeft een hub te leen??

(Error 0 occured.))

Vraag eens bij je locale computerboer. Die dingen kosten vrijwel niks (5-10¤ voor een 4 port Netgear).

Andere vraag wat is jouw set up om per VLC te kijken?

heb even de it-man hier op werk gevraagd.. die heeft er nog 1, en die gebruijkt hij zelf om te sniffen =\

ik zal eens in de rondte vragen

Verder mijn setup voor per VLC:

Decoder en modem beiden op een ouwe wireless router (van mijn vorige provider) aangesloten. Zodoende dus draadloos door mijn hele huis TV te ontvangen. Zolang de ontvangende PC in dezelfde IP-range zit kan ik vanaf elke computer de stream opvragen.

Zo zat ik dus ook te denken dat deze hele grap ook andersom uit te halen zou moeten kunnen zijn... Dus dat ik een stream uitstuur vanaf MIJN netwerk naar de decoder en deze die dan naar composiet (TV-signaal) omzet, zolang het maar in de mpeg-smaak van de decoder valt. >>> en het mediacenter is (her)geboren...soort van...

(Error 0 occured.))

quote:
Zo zat ik dus ook te denken dat deze hele grap ook andersom uit te halen zou moeten kunnen zijn... Dus dat ik een stream uitstuur vanaf MIJN netwerk naar de decoder en deze die dan naar composiet (TV-signaal) omzet, zolang het maar in de mpeg-smaak van de decoder valt. >>> en het mediacenter is (her)geboren...soort van...
Ja, da's mogelijk.

Hoe vond je de IP adressen in je playlist?

JW2001 wijzigde dit bericht 03-07-2007 21:48 (8%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: