RC5 - De toekomst

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Topicstarter
[DPC] RC5 stopt mogelijk

Zoals daar valt te lezen is RSA gestopt met het ondersteunen van RC5, geen prijzengeld maar erger nog: geen validatie over de uitkomst.

Nu rijst bij mij de vraag of we dan uberhaupt nog wel met het project door moeten aangezien de stellingen in voltooide tijd zijn. RSA gaat niet stoppen, RSA is gestopt.

Aan de ene kant is dit wel het project waar DPC mee ooit begonnen is aan de andere kant zijn we nu al 1,630 dagen (=4.46 jaar) bezig en zitten we pas op 0.415%.

Ik heb geruchten gehoort dat er een kleine kans is dat RSA over te halen is om de juiste sleutel toch te overhandigen. Dit zijn tot nu toe alleen geruchten, maar als DPC er achter gaat staan kan het misschien een effect hebben ??

Dusssssss, is het nu mijn vraag wat we met RC5 gaan doen ???

Gaan we actief proberen RSA over te halen, laten we het gewoon door lopen tot er te weinig flushers zijn om de stats te rechtvaardigen of gaan we er met zijn allen druk mee verder ??

Uw persoonlijke mening en uw gezamelijke team mening graag ?

Dit is een post van een modje en dus niet van de DPC crew!!, hoewel ik er vlak bij zit zit ik er niet in !

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:33

Wessie

Noizy Cows Crewmember

In mijn ogen is het heel simpel.
Geen validatie is geen project.
Zonder validatie zou je alles nutteloos doen en wij zijn niet gebaad bij nutteloze projecten.

Uit mijn woorden kun je al vissen dat ik niet meer geloof in het RC5 project onder de huiidge omstandigheden.

My 2 eurocents

Overigens is dit mijn persoonlijke mening en niet die van NC of de teamleiders NC.

[ Voor 13% gewijzigd door Wessie op 23-05-2007 23:29 . Reden: Persoonlijke mening! ]

Wessie ... member of the Noizy Cows !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150342

Persoonlijk:
Ik ben doorgeschakeld naar OGR, geruchten zijn niet genoeg om mij verder te laten rc5-en.

Team:
(Dat laat ik even over aan onze zeer deskundige en onvoorwaardelijk wijze TL(-ers))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
Persoonlijk dat we niet met RC5 moeten doorgaan wanneer er geen validatie is. Mocht die validatie er wel zijn dan voel ik er wel voor om er mee door te gaan. Het is toch het project waar het met DPC en voor mij allemaal is mee begonnen.

Binnen BVD zijn we er nog over aan het discusseren. Voorlopig gaan we gewoon door op RC5. Ondertussen kijken we wel naar andere projecten, vooral ook hoe de stats zijn en de subteam ondersteuning.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

Zelf heb ik met RC5-72 niet heel veel meegedaan.
Ben na RC5-64 voornamelijk over gegaan naar OGR omdat dit project een veel snellere afrondings tijd heeft/had.

Mits de key te valideren is, ben ik zelf bereid om nadat OGR afgelopen is (dit kan nog wel een jaar duren) over te gaan op RC5-72 omdat ik de distributed.net client gewoon erg prettig vind en ik hier en daar nog een client heb draaien waar ik eigenlijk niet echt meer bij kom en die automatisch RC5-72 gaan doen als OGR is afgelopen.

Als distributed.net met nieuwe projecten komt welke ook eerder dan RC5-72 kunnen worden afgerond, dat ik daar eerst naar overstap (met de clients waar ik makkelijk bij kan) om daarna weer terug te komen naar het gene waar ook ik ooit mee begonnen ben, namelijk RC5.

Dus mits de key te valideren gaat zijn, zou het door kunnen gaan, en geef ik mijn support als OGR is afgerond.

[ Voor 3% gewijzigd door Robinski op 23-05-2007 23:39 ]

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-04 19:24
Persoonlijk standpunt: Geen validatie mogelijk, einde project.

NC standpunt: Er wordt nog over gediscusseerd. Een aantal hebben dezelfde mening als mijn persoonlijk standpunt. Aan de andere kant zijn er ook echte die-hard RC5-ers bij NC die, als het project toch door blijft gaan zonder validatie, naar mijn idee gewoon door zullen gaan. En die houden wij dan natuurlijk niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoY
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-01-2024

JoY

Wij zijn mij er eentje

RC5 is waarmee ik in deze familie terecht ben gekomen
(daarna overgestapt naar distributed folding en vervolgens f@h, maar rc5 heeft nog steeds een plekje in mijn hart ;) ),
is toch wel een roemloze dood zo als ik het goed begrijp, validatie is toch de main drive.
toch?

\TP51/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hier nog zo iemand wiens eerste stapjes RC5 waren. Qua nostalgie zou ik het jammer vinden, maar op deze manier zou ik er in ieder geval niet meer aan mee doen en zou ik er (maar zie onder :+ ) voor kiezen om te stoppen..

Disclaimer: ik sta een nog stuk verder van de DPC crew af dan Pim. En draai op het moment de client niet dus heb helemaal geen recht van spreken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63996

iemand al eens contact met de russen en de duitsers gezocht over hoe hun er over denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puchelaar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09-2024
Ben zelf ooit met RC5-72 begonnen. Vervolgens ook nog Rosetta en F@H gedraait, maar vanwege de client weer naar dnet gegaan. Wel naar OGR, en dat had voor mij voornamelijk te maken met de lange tijdsduur van RC5. Had voor mezelf bedacht misschien toch terug te gaan na OGR, maar als nu de validatie er ook niet is... Nee, wat mij betreft heeft het project dan geen officiële basis meer. Iedereen die onder DPC vlag door wil gaan kan dat natuurlijk doen, maar als DPC zou ik ophouden met er reclame en stats voor te maken.
Al met al erg jammer, vooral door de manier waarop; ik had een kleine waarschuwing (en/of overleg over het wèl vrijgeven van de sleutel zonder de prijs uit te betalen) van RSAlabs toch wel op prijs gesteld. Vind het niet netjes om een wedstrijd die je uitschrijft op zo'n manier onderuit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-RaY99
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42
7 jaar geleden ben ik zelf met RC5 begonnen en heb dit (op een paar nodes na) altijd gedaan.
Op het moment dat RC5-72 bekend werdt gemaakt viel in eerste instantie de verschrikkelijk lange projectduur mij op. Na gedacht (en nog steeds denk ik dat) te hebben dat er in een paar jaar wel machines waren die het allemaal een stuk sneller konden ook begonnen aan het RC5-72 project.
Nu waren/zijn we bijna zover dat we ook clients op videokaarten kunnen draaien gebeurt dit... ;(

Voor mij geld ook gewoon dat wanneer er geen validatie is het voor mijn zinloos is om met dit project verder te gaan. Nu ik ben overgeschakeld naar OGR zal ik dan ook eerst dat project (helpen) te beëindigen in het voordeel van DPC. Mocht er tegen die tijd een betere toekomst zijn voor RC5-72 zal ik zeker daar weer naartoe overschakelen.

18kwp solar, 9kw Panasonic WH-MDC09G3E5 voor 580m3 huis + 60m3 zwemvijver. Edel Water 200L SWW, Gas contract loos sinds 19/2/2019, Gas meter/leiding verwijderd 14/11/2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt00kirk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-05 14:20
* Cpt00kirk vind dat RC-5 NU niet meer dan CPU cycles gebruikt die beter ergens anders ingezet kunnen worden.

wat is er slechter dan grazen voor iets waar niemand ooit wat aan gaat hebben. :X

wel vindt ik dat we als DPC de stats gewoon moeten blijven posten voor de leden die WEL verder willen grazen, niets is slechter dan grazen EN GEEN stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

ParaNoiMia schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 23:51:
:Y

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittev1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 11:11
* Wittev1 doet hier ook niet meer aan mee.

Wat het team doet is nog niet duidelijk. Wel zijn er veel mensen die overstappen naar OGR. Wat we na OGR doen... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 07:48

Bio1ogics

Logisch toch?

Een project zonder uitkomst, wat met de huidige rekenkracht nog 800 jaar gaat duren.
Als je het energieverbruik van 1 dagje rekenwerk ook nog eens zou kunnen weten, dan heb je het mijns inziens het niet meer over "het inzetten van je idle time voor een goed doel".

2c

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-05 06:55

Ravefiend

Carpe diem!

Bio1ogics schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 09:08:
Een project zonder uitkomst, wat met de huidige rekenkracht nog 800 jaar gaat duren.
Als je het energieverbruik van 1 dagje rekenwerk ook nog eens zou kunnen weten, dan heb je het mijns inziens het niet meer over "het inzetten van je idle time voor een goed doel".

2c
Yup, helemaal mee eens en dat is ook het gevoel dat ik heb over RC5-72. Leuk maar toch een tijdrovende bezigheid met weinig uitzicht op completion.... :+

Aggregate Statistics
Percent Complete: 0.416%
Time Working: 1,633 days

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:02
Geen validatie mogelijk, einde project.
:Y

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:00

Qwerty-273

Meukposter

Zelf ben ik ooit nog eens begonnen met DES en CSC bij D.net (en natuurlijk het #koffie team).
[/oude lul modus]
Maar voor mij heeft het RC5-72 project afgedaan (afgezien van de lange tijd om de volledige keyspace af te zoeken) nu RSA Labs de prijzen niet meer toekent. (ook de andere challenge van RSA is gestopt en RSA kennende zal daar niet meer verder over gecommuniceerd/behandeld worden).
Op dit moment wordt RC5-72 eigenlijk net zo iets als Ubero, alleen te draaien voor stats - en verder geen doel. Ubero had al tig keer het zelfde project afgerond - RC5-72 is geen prijs meer te winnen / validatie is niet meer officieel / geen erkenning van het winnende antwoord.

Aangezien de d.net client wel een van de fijnste clients is om mee te werken is het natuurlijk makkelijk om over te schakelen naar OGR-25 om deze sneller af te ronden. Wat ze daarna op gaan pakken bij d.net is natuurlijk te bezien.

Men wilt het liefste een project wat lang duurt (ontwikkeling tijd voor clients/proxies/keyservers etc. moet de moeite waard zijn - dus niet binnen een aantal dagen af te ronden). Men wilt graag zo makkelijk mogelijk de reken code aangeleverd krijgen (d.net ontwikkelt alleen het platform - de uit eindelijke core wordt door anderen ontwikkeld/geoptimaliseerd). Het moet weinig dataverkeer opleveren - en de mogelijkheid om makkelijk stats te bouwen.

Eigenlijk een van de weinig opties is dan om een ander cryptografisch project (met een te winnen prijs) op te zoeken en hier een core voor te ontwikkelen. Eigenlijk kom je dan of bij de Certicom ECC challenges ( http://www.certicom.com/index.php?action=ecc,ecc_challenge ) of de NTRU challenges ( http://ntru.com/cryptolab/challenges.htm ) uit.

Er is al een client geweest voor ECCp en ECC2 waar men oplossingen heeft mee gevonden - en er loopt een gerucht dat men momenteel ook achter de schermen bezig is om een van deze uitgeschreven prijzen binnen te halen. Opzich zou je 'eenvoudig' met de bron code en toestemming van de originele ontwikkelaar een ECC project bij d.net op kunnen zetten.

NTRU heb ik nog geen enkel client/project voor gezien, en opzich zou dat intressanter zijn dan ECC (in mijn optiek). Het ontwikkelen en defineren van een core en stats neemt veel tijd in beslag wat iemand (of een groep ontwikkelaars) opzich zouden moeten nemen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
Cpt00kirk schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:22:
* Cpt00kirk vind dat RC-5 NU niet meer dan CPU cycles gebruikt die beter ergens anders ingezet kunnen worden.

wat is er slechter dan grazen voor iets waar niemand ooit wat aan gaat hebben. :X

wel vindt ik dat we als DPC de stats gewoon moeten blijven posten voor de leden die WEL verder willen grazen, niets is slechter dan grazen EN GEEN stats.
Kortom de stekker uit de stats halen dus.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio1ogics
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-05 07:48

Bio1ogics

Logisch toch?

offtopic:
beetje offtopic: RSA-1024 ook te kraken, nieuws: 'Rsa-1024 niet meer veilig voor moderne pc's'

"Results! Why, man, I have gotten a lot of results. I know several thousand things that won't work." Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151618

joh14vers6 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 13:04:
[...]

[...]

Kortom de stekker er niet uit halen dus. lol
wel vindt ik dat we als DPC de stats gewoon moeten blijven posten voor de leden die WEL verder willen grazen, niets is slechter dan grazen EN GEEN stats. Mee eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 08:46

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ja stats mogen verder gepost worden voor die leden die toch RC5 verder doen.
Als schat ik dat dit minder en minder leden zullen zijn.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

STVP. Ik schaam me verder diep dat ik dit nu pas zie :$ maar volgens mij is dit wel de doodsteek voor het project. Ik ga dan ook alle geassimileerde machines (met name bij degenen die zo'n koe in hun systray wilden 'want dat ziet er zo leuk uit') naar OGR overzetten.

Wat de stats betreft: ik denk dat een mooie sticky met een linkje naar de distributed.nets-pagina de beste oplossing is - beschikbaarheid van de stats is dan gegarandeerd, zonder dat er tijd en moeite in topics hoeft te worden geinvesteerd. Een strijd zonder zonder concreet doel is tenslotte meer werkverschaffing dan iets anders, en dat vind ik zonde van de moeite.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 20-05 14:48

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Ik maak nog mijn huidige proxy leeg,en daarna ga ik ook over op ogr.dit zal ergens in het weekend zijn :(

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

Qwerty-273 schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:50:
<snip, snip>

Eigenlijk kom je dan of bij de Certicom ECC challenges ( http://www.certicom.com/index.php?action=ecc,ecc_challenge ) of de NTRU challenges ( http://ntru.com/cryptolab/challenges.htm ) uit.

Er is al een client geweest voor ECCp en ECC2 waar men oplossingen heeft mee gevonden - en er loopt een gerucht dat men momenteel ook achter de schermen bezig is om een van deze uitgeschreven prijzen binnen te halen. Opzich zou je 'eenvoudig' met de bron code en toestemming van de originele ontwikkelaar een ECC project bij d.net op kunnen zetten.
<snip, snip>
* Funcracker hoort een bekende term..
ECC! :>

Toch wel wat wrang..
Net nog een mooie NC BBQ achter de rug waar we nog hun laatste NC flush gevierd hebben, en nu lijkt het alsof ze opeens met die MF kroon in hun maag gesplitst zitten...

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00
Ben maar over gestapt naar OGR. Ken het verder niet, maar heb eigenlijk niet het idee dat het "goed" zal komen.

Gelukkig heb ik een simpel programma waardoor mijn koetjes keurig updaten naar een nieuwe instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Laatst online: 20-04 21:15

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ge-flopt schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 18:05:
Ben maar over gestapt naar OGR. Ken het verder niet, maar heb eigenlijk niet het idee dat het "goed" zal komen.

Gelukkig heb ik een simpel programma waardoor mijn koetjes keurig updaten naar een nieuwe instelling.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Is dit overigens intern in een netwerk, of werkt dit ook via internet?

Wil namelijk ook wel zoiets hebben zodat ik instellingen makkelijk (op afstand) kan veranderen.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 18:00

Qwerty-273

Meukposter

Als je zorgt dat je toegang hebt tot het ini bestand op elke client, en daar in aangeeft dat bij een ini wijziging de client herstart. Dan kan je volgens mij dat behoorlijk makkelijk scripten (nieuwe ini aanmaken, verspreiden over je clients, klaar).

http://distributed.net/download/addon.php
- Distributed Cows :? ( http://www.klootzak.be/cakkie/dcows/ )

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26032

Ik blijf het lomp vinden van RSA labs dat ze die key niet willen valideren. Dat ze beslissen om die challenges te stoppen is hun keuze en vind ik niet zo erg. Dat ze belissen om geen prijzengeld meer uit te geven kan ik ook prima mee leven - tenslotte is niemand er in geslaagd om die challenge binnen de levensduur te halen en anders kan iedereen zeggen 'ik ben bezig met die challenge' en bij wijze van spreken over 60 jaar met een oplossing komen omdat de vooruitgang van de techniek er misschien voor gezorgd heeft dat je die challenge op je eigen quantum bak in een handvol uur oplost ofzo en hop, kassa.

Maar dat ze dan een gigantische effort van jaren werk door vele duizenden even onderuit halen omdat ze die key niet 'for the fun' willen valideren is gewoon onbegrijpelijk. Dat noem ik bewust mensen treiteren!

Ik doe nog steeds RC5-72 met iedere transistor en vezel die ik kan inzetten omdat ik tegen beter weten in nog steeds hoop om die DPC overall top 30 te halen voor het einde van het project.

Mijn mening: als RSA Labs niet op hun besluit terugkomt om de key te valideren, vind ik dat dnet moet stoppen met het project (maar dan wel liefst nog heel eventjes wachten zodat ik eerst nog iets kan doen :P ). Gewoon omdat ik denk dat er voldoende mensen zijn die verder zullen gaan met RC5-72 als dnet het doet, hoe zinloos het project dan ook is. En dan heb je de keuze: ook verder gaan of al je werk, inzet en moeite zien verdwijnen in de stats. Dus als dnet zou beslisen het project toch door te zetten zonder validatie van RSA Labs, dan blijf ik m'n positie daar hoogst waarschijnlijk wel verdedigen tot het bittere einde. Maar zoals gezegd zou ik dus ook liever vermijden om een pak CPU tijd te moeten inzetten op een hersendood project...

Ondertussen ben ik er ook uit: als RC5-72 stop ga ik OGR-25 doen tot het einde van dat project. Daarna zien we wel weer. Eén ding is zeker: ik wil enkel projecten ondersteunen die hun zaakjes op orde hebben, en dan denk ik aan een stabiele client, beschikbaar voor meerdere platformen (Linux, Windows, Mac OS X), een client die geen tientallen megabytes geheugen zuipt, etc. Maar goed, zorgen voor later want OGR-25 zal nog wel heel even meegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-04 14:20
OGR-25 misschien niet zo heel lang meer, maar we kunnen er toch wel vrij zeker van zijn dat daarna OGR-26 wel zal komen :)

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Zoals ook in de .plan vermeld, ligt de keuze voor doorgaan bij de deelnemers. Er is technisch geen probleem om het project voort te zetten - als het wel reëel is en het niet voor een paar vergeten deelnemers is.

Er is discussie ook via de mailinglists, waarover je hier meer info vindt:
http://distributed.net/discussion/

Als je een bijdrage inzendt, kan het zijn dat het enkele dagen duurt, of zelfs helemaal je bericht niet de lijst ingestuurd wordt. Dit is omdat er anders nogal een lading mail overal zou binnenkomen, en het niet zinnig is mails van dezelfde strekking 60x te krijgen. Alle mails komen iig wel langs de d.net crew.

Als DPC er voorstander van is het RC5 project voort te zetten, dan is het aan te raden dat via
PV of crew/woordvoerder op de mailinglist in te zenden. Er zijn daar ook al meldingen langsgekomen van een aantal Duitse teams bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Robinski schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 13:09:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen?
Is dit overigens intern in een netwerk, of werkt dit ook via internet?

Wil namelijk ook wel zoiets hebben zodat ik instellingen makkelijk (op afstand) kan veranderen.
Heb in Delphi een programma geschreven wat een ini file ophaalt vanaf internet. Als in die ini file een ander versie nummer heeft dan wat lokaal staat haalt hij de nieuwe ini file, en nieuwe executables op (kan zijn dat alleen de ini file veranderd is, maar dan haalt hij toch alles opnieuw op. Heb niet gezegd dat het effeicient is) en daarna start hij het. Meer is het niet.
Qwerty-273 schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 14:00:
Als je zorgt dat je toegang hebt tot het ini bestand op elke client, en daar in aangeeft dat bij een ini wijziging de client herstart. Dan kan je volgens mij dat behoorlijk makkelijk scripten (nieuwe ini aanmaken, verspreiden over je clients, klaar).

http://distributed.net/download/addon.php
- Distributed Cows :? ( http://www.klootzak.be/cakkie/dcows/ )
Heb het dus net even anders gedaan omdat de clients meestal pc's van vrienden, familie en kennissen zijn. Tja het herinstalleren van een pc moet ook mij wat opleveren. :P Ze weten er overigens allemaal vanaf, dus het is niet gedaan zonder hun medeweten.

[ Voor 33% gewijzigd door ge-flopt op 26-05-2007 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:00

Jive

MooMooMastah

@ge-flopt maar dit progsel moet dus wel altijd draaien/automatisch starten na boot ?

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4681

Jive schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:33:
@ge-flopt maar dit progsel moet dus wel altijd draaien/automatisch starten na boot ?
Jive, deze ken je toch wel ?

http://www.xs4all.nl/~johanw/rscc/

erg handig om via het netwerk je clients te updaten en installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:00

Jive

MooMooMastah

@mo-bees : het scriptje van ge-flopt is wel degelijk interessant, omdat je daarmee dus ook die paar machines bij vrienden/kennissen/familie makkelijk bij zou kunnen houden.
Ik gebruik rscc ook al een aantal jaar voor me koeien ..maar dat werkt eigenlijk alleen binnen een netwerk, en niet over internet.

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
Jive schreef op zondag 27 mei 2007 @ 13:27:
@mo-bees : het scriptje van ge-flopt is wel degelijk interessant, omdat je daarmee dus ook die paar machines bij vrienden/kennissen/familie makkelijk bij zou kunnen houden.
Ik gebruik rscc ook al een aantal jaar voor me koeien ..maar dat werkt eigenlijk alleen binnen een netwerk, en niet over internet.
Misschien moet ik mijn oplossing dan maar es afmaken, want die werkt wel over internet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Jive schreef op zondag 27 mei 2007 @ 10:33:
Wordt gewoon opgestart via startup/opstarten. Hebben de mensen er last van kunnen ze de client dus simpel disablen door hem daaruit te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
Ok, op een mailinglist van dnet is de volgende uitspraak van decibel gepost gisteren:
Based on what people have said on lists and the fact that we don't
currently have another project to replace it with, we intend to leave
RC5 running, at least for now. If we get another project going we might
revisit that decision.
Verder geen informatie over validatiechecks en prijzengelden (voor zover iemand dat laatste interessant vindt ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door ParaNoiMia op 07-06-2007 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theuno
  • Laatst online: 00:12

Theuno

Da Devil Crew

Funcracker schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 16:18:
[...]

* Funcracker hoort een bekende term..
ECC! :>

Toch wel wat wrang..
Net nog een mooie NC BBQ achter de rug waar we nog hun laatste NC flush gevierd hebben, en nu lijkt het alsof ze opeens met die MF kroon in hun maag gesplitst zitten...
Count us in!

Verder moeten we gewoon rustig aan blijven crunchen tot de russen gestopt zijn, en dan even flink gaan sparen zodat we ze gewoon in een keer voorbij kunnen klappen (verspreid over een aantal dagen, anders vind dnet het niet grappig). Maar dat we iig op #1 eindigen :D

[ Voor 26% gewijzigd door Theuno op 07-06-2007 10:12 ]

Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroVince
  • Niet online
Elitehackers.info is over naar OGR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funcracker
  • Laatst online: 07-03-2024

Funcracker

The LedZ Collective

I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy

Pagina: 1