Toon posts:

Problemen met 2900XT

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Mijn vriend heeft een nieuwe computer gekocht, vandaag doosje binnen gekregen met dit als inhoud:
~Intel E6700
~4GB Kingston DRR2-900
~MSI P6N SLI Plantinum(nVidia SLI based)
~ATI 2900XT(Sapphire)
~570 Watt voeding(ruim genoeg)

Wij dat ding in elkaar zetten.. slingeren em aan voor de eerste keer.. en WTF geen beeld.

Ik zie mensen al denken: Ati grafische kaart en nVidia chipje.. kan niet. Maar op hardware.info ook gevraagt en werd gezegt dat het gewoon zou werken, alleen geen Crossfire ondersteuning..

Wat gebeurt er:

De computer start, fans gaan draaien, hardeschijven spinnen up. De XT gaat aan de gang en maakt een ontiegelijke tornado.. En die blijft daarmee doorgaan. Geen beeld. In beide PCI sloten getest.. gebeurde gewoon het zelfde. De kaart krijgt extra voeding via PCI-EX 6pinns op de kaart, deze komt uit de voeding. Er zit ook een 8pinns aansluiting op.. Als we daar de 6pinns op aan sluiten, dan maakt de kaart geen tornado en gaan de ledjes van de kaart niet aan... Dus te weinig voeding?

Wat wij geprobeert hebben:

Wij hadden ook al gekeken of het miss het ram was, maar zonder ram gewoon piepen en met niet.. ligt het dus niet aan.
Wij hebben het al getest met een andere grafische kaart (6600V+ Nvidia) En die doet het gewoon.. geeft gewoon beeld..
Met deze kaart even in de bios gekeken.. alles stond standaart, dus zal wel goed zijn.
We hebben ook al de CMOS al gerest.. Geen resultaat... Nog steeds geen beeld.

Wat wij denken dat de oplossing is:

Ander moederbord, of die NForce chip werkt niet met ATI, en heeft men op hardware.info mij verkeerd geinformeert.

Alvast vooraf bedankt:

E.Peters & H. Zonderland

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:26
Je moet 2x 6 pins PCIe aansluiten (1 op de 8 pins en 1 op de 6 pins)

Verwijderd

Je zegt wel...570watt voeding..
Maar wattage zegt niks over de voeding
Wat voor merk voeding is het?...Qtec?, of tagan, enermax ofzo?
Als het een qtec is is het niet zo gek dat het allemaal niet wil lukken ;) , die dingen zijn gewoon brak om het zo maar te zeggen.

En als er een 8 pins aansluiting op die kaart zit....waarom sluit je dan een 6pins er op aan?...
En als die lampjes gaan branden die bij die conector zit, dan krijgt hij iid te weinig voeding.

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Even snel geknipt en geplakt vanuit een Sapphire forum, misschien is dit de oplossing aangezien je zegt dat je maar één zes pins plug hebt aangesloten?

"You need to connect either two six pin plugs or one six pin and one 8 pin. If you want to use Overdrive to overclock that card then you need the six pin and eight pin combo. This is because the eight pin (PCIe2.0) connector can carry more power, and this extra juice is needed if you want to overclock."

edit: Wow, drie reacties in zeven minuten, ik was net een minuutje te laat :)

[ Voor 8% gewijzigd door bogaards op 23-05-2007 20:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
De 8 pinns aansluiting zat niet in de doos...
De voeding is van Trust.. ik denk dat moet wel snor zitten..

En ik ben niet van plan de kaart te overclocken

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 20:51 ]

• n0pe
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:50:

Je moet er OF 2 keer 6 pins OF1 keer 8 en 1 keer 6 pins op aansluiten, daarbij is trust niet echt een goed merk :'(

• Bull
  • Registratie: December 2000
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:50:

Hmm, een Trust voeding. Heb niet al te beste ervaringen met Trust.

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-07 10:07
Dat is dus echt geen A merk voeding, whaha zulke hardware en dan zo'n c-merk voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dan 2x die 6pinns moet aansluiten.. waarom zit die niet in de doos, bij de kaart? Want dan koop je een kaart, zonder een omzet stukje..? Slaat nergens op. En we hebben er een 1x 6pins op..

Dus lekkere manier van werken daar bij ATI.. incomplete shit meeleveren..
En de kaart draait net zo hard zonder die 6pinns.. als met

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

1. ATI kaarten werken prima op nVidia chipsets
2. Je moet idd 2x 6pins aansluiten
3. Trust is een baggermerk..no doubt.

Verwijderd

Koop dan meteen een goede voeding waarop ook de stekkers zitten. Als ik die wat voor config het om gaat kan er toch nog wel 100 euro uitgegeven worden? Dan heb je ook daadwerkelijk iets beters.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:55:
Maar als ik dan 2x die 6pinns moet aansluiten.. waarom zit die niet in de doos, bij de kaart? Want dan koop je een kaart, zonder een omzet stukje..? Slaat nergens op. En we hebben er een 1x 6pins op..

Omdat je een goede voeding moet hebben en geen Trust van 30 euro. De betere voedingen hebben die 2x 6 pins gewoon. Allemaal dikke high-end hardware met een el-cheapo voeding is geen goed idee.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hij draait dus niet.
En verwacht aub niet veel van die Trust, die 570W is PEAK power...

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07 12:00
Trust is inderdaad niet goed bij voedingen.

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-05 14:51
slaat wel ergens op

alle fatsoenlijke voedingen hebben voldoende pci aansluiting, daarbij worden er nooit (of tenminste bijna noiot) voedingsverloopjes meegeleverd voor PCI-e.

om te beginnen zou ik die trust terugsturen voor een tagan/OCZ/Coolermaster/thermaltake

dan 2keer 6 en dan werkt ie wss wel :)

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat slaat toch nergens op is het zelfde als het kopen als een auto zonder moter.. Maar de voeding staat hier buiten, hij heeft 570 wat.. dus genoeg.. Maar ik ben niet de eigenaar v/d pc (Zonderland) dus het is niet mijn geld.. Bij mijn 7950GX2 zat de connector dr ook gewoon bij.. ondanks die niet aan de voeding zat.. En ook een C/D merk voeding..

Dus we brengen de voeding terug.. en dan halen we even een A merk.. met genoeg pinns..
Tweakers BEDANKT voor de hulp.. we dachten dat de kaart kapot was..

• n0pe

Als je zelf een computer samenstelt wordt er ook verwacht dat je zelf wat onderzoek doet, plaatje van de ati/amd site:
Afbeeldingslocatie: http://ati.amd.com/products/radeonhd2900/images/pwrconnect.jpg

Daarbij is Trust een van de slechtere merken als het gaat om PSU's dat is ook aan de prijs te zien.
Oplossing:
Als je de PC een lang leven toewenst: koop een nieuwe voeding met 2 x pci-e 6 pins of doe eens gek en koop er een met 1x6 pins en 1x8 pins.
Quick fix: koop een verloopkabeltje van 2xmolex naar 6 pins pci-e. (vraag me af of die trust dat uberhaupt trekt mja)

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SymenGT schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 20:54:
Dat is dus echt geen A merk voeding, whaha zulke hardware en dan zo'n c-merk voeding.
:?

Je kunt proberen om je PC op te starten zodat dat er iets extra's in zit, dus geen Hard Disks, 1 latje RAM geheugen, geen fans, geen dvd speler etc etc etc..

Boot ie dan wel? Probeer dan ding voor ding weer aan te sluiten tot ie het niet meer doet.

• question
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 22:57
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:01:
Maar dat slaat toch nergens op is het zelfde als het kopen als een auto zonder moter.. Maar de voeding staat hier buiten, hij heeft 570 wat.. dus genoeg.. Maar ik ben niet de eigenaar v/d pc (Zonderland) dus het is niet mijn geld.. Bij mijn 7950GX2 zat de connector dr ook gewoon bij.. ondanks die niet aan de voeding zat.. En ook een C/D merk voeding..

Dus we brengen de voeding terug.. en dan halen we even een A merk.. met genoeg pinns..
Tweakers BEDANKT voor de hulp.. we dachten dat de kaart kapot was..
goedkoop is vaak duurkoop met voedingen..
je vriend heeft een porsche met fiat blok gekocht..

[ Voor 3% gewijzigd door question op 23-05-2007 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
FiXeR.nl schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:04:
[...]

:?

Je kunt proberen om je PC op te starten zodat dat er iets extra's in zit, dus geen Hard Disks, 1 latje RAM geheugen, geen fans, geen dvd speler etc etc etc..

Boot ie dan wel? Probeer dan ding voor ding weer aan te sluiten tot ie het niet meer doet.
Uhmm dat hebben we wel gedaan, maar we krijgen geen beeld. En het ziet er naar uit dat het probleem is opgelost.. Extra stekkertje halen

• Bull
  • Registratie: December 2000
De Coolermaster iGreen 600w is een goede koop, lekker stil en levert genoeg power voor een leuk prijsje. Draait hier al een jaar zonder problemen :)

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Verwijderd

Topicstarter
OF ja dat bedoelden we ook.. we halen wel een:

PowerSupply Enermax Liberty 620W ATX:
http://www.gistron.com/in...2265024408b3006f18e0d1e14

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:10:
OF ja dat bedoelden we ook.. we halen wel een:

PowerSupply Enermax Liberty 620W ATX:
http://www.gistron.com/in...2265024408b3006f18e0d1e14
Ja, die voeding is goed, als je die haalt zal het systeem perfect draaien.

http://specs.tweak.to/15535

• meddle
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-07 22:23

meddle

:o

570W trust + HD2900xt, hmm dat wordt mooi vuurwerk als je straks gaat gamen :9~.

specs PC

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Ik zie mensen al denken: Ati grafische kaart en nVidia chipje.. kan niet. Maar op hardware.info ook gevraagt en werd gezegt dat het gewoon zou werken, alleen geen Crossfire ondersteuning..
Dat zal hier niet snel gebeuren. :)

Heb je wel ervaring met systeem bouwen, anders zou ik eerst even alles aan de kant leggen. en eerst maar eens een paar dagen gaan inlezen over hoe en wat. ;)

Alle info is via de quiksearch en google te vinden in het nederlands. (En als je er echt niet uitkomt kan je het als nog hier vragen, wel eerst zelf zoeken)

En Trust :X , vertrouw ik niet als rechtsvorm. :P Meestal is het troep wat niet wetende consumenten perongeluk kopen en achteraf met de gebakken peren zitten.

Voeding is één van de blangrijkste dingen van je systeem (net zo belangrijk als een cpu of gpu) bespaar daar dus niet op.

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 23-05-2007 21:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bezig met het demonteren van de voeding ;) Morgen dan maar even nieuwe halen en dan EINDELIJK gamen ;)

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:14:
[...]

Heb je wel ervaring met systeem bouwen, anders zou ik eerst even alles aan de kant leggen. en eerst maar eens een paar dagen gaan inlezen over hoe en wat. ;)
En ja ik heb wel ervaring met systemen bouwen, alleen dat bedrijf een 2x6pinns connector vraagt voor een kaart die niet mee gelevert wordt vind ik alleen raar en hartstikke gek.. anders hadden we nu misschien wel vuurwerk gehad ;) .. Maar goed gelijk wat tips erbij wat bedreft voedingen.. Ik denk door toch maar hier te posten dat ik gelijk dat bespaard heb, een vuurwerk show op mijn slaapkamer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2007 21:19 ]

• Totaalgeflipt
  • Laatst online: 08-07 19:24

Totaalgeflipt

De enige echte

Never trust a Trust
Modbreak:Lekker gevat, maar niet onderbouwd...

Niet flamen aub :o

[ Voor 68% gewijzigd door dion_b op 23-05-2007 23:58 ]

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
ja ze hebben wel ervaring maar jah met pci-e is t natuurlijk weer ff anders met de voeding van de onderdelen enzo. Ik had op school nog gezegd koop een goede voeding van thermaltake of enermax ofzo en nu zie je wel weer :P

@ ultimation,
Ik heb nog gezegd dat vrijwel alle a merk voedingen 2x 6 pins hebben nu en dat daarom maar weinig van die kabels worden meegeleverd want men verwacht niet dat je zulke hardware met een slechte voeding gebruikt. En de saphire kaart is goedkoper als andere merken en meestal betekend dat dat er is bezuinigd op de verpakking en of accesoires :P

[ Voor 44% gewijzigd door dutch_warrior op 23-05-2007 21:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
dutch_warrior schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:19:
ja ze hebben wel ervaring maar jah met pci-e is t natuurlijk weer ff anders met de voeding van de onderdelen enzo. Ik had op school nog gezegd koop een goede voeding van thermaltake of enermax ofzo en nu zie je wel weer :P
Hey martijn.. maar Eddy heeft hem gekocht, en je hebt het tegen Eddy gezegt ;) En niet tegen mij.. anders ja.. dan was dit topic er niet geweest

• n0pe
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:17:
[...]

En ja ik heb wel ervaring met systemen bouwen, alleen dat een bedrijf een 2x6pinns connector vraagt voor een kaart die niet mee gelevert wordt vind ik alleen jammer, anders hadden we nu misschien wel vuurwerk gehad ;) .. Maar goed gelijk wat tips erbij wat bedreft voedingen..
Ligt btw meer aan de AIB's (sapphire in dit geval) sommige leveren nl wel twee Molex > PCI-e convertor erbij, aan de andere kant zijn de andere 2900 XT's 20 euro duurder dan de sapphire terwijl zo'n kabeltje maar €1,85 kost.

Verwijderd

Haal a.u.b. een nieuwe voeding , van een degelijk merk! zoals Coolermaster, Tagan, Antec, etc. en dan MINIMAAL 400-450 Watt !

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:20:
[...]

Hey martijn.. maar Eddy heeft hem gekocht, en je hebt het tegen Eddy gezegt ;) En niet tegen mij.. anders ja.. dan was dit topic er niet geweest
Eh ya nou hij vroeg t toch en t is toch zijn pc maar hij vond t niet nodig hij vond meer als 50 eur te duur voor een voeding zei ie nog :P

Ze kopen nu een 620 watt enermax liberty dies dus wel goed

FF over de converters van molex naar 6/8 pins voeding. Deze kan je er wel bij krijgen maar dan nog zou die slechte voeding het waarschijnlijk erg zwaar krijgen, het is ook afhankelijk van de ampere's die de 12v rail levert.

[ Voor 26% gewijzigd door dutch_warrior op 23-05-2007 21:27 ]

• Remmertjuh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

Mad_MaX_101 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:13:
570W trust + HD2900xt, hmm dat wordt mooi vuurwerk als je straks gaat gamen :9~.
Niet dus want hij draait niet ;(

XBL: Warheadheadshot

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 11:14

Fab1Man

Live life to the fullest

Ik kan je ook de Zalman ZM-600HP aanbevelen. Niet vanwege de heatpipe koeling, maar omdat ik gewoon een geweldige ervaring ermee heb. De ledjes zijn leuk, maar een overbodige luxe. De 12-volt rails, daar ging het mij om, en die is zeer goed. Daarnaast Zalman is een A-merk en dat was ook een pre. Heb een tijdlang een Qtec gehad icm mijn huidige systeem. Om te janken...

Verwijderd

Topicstarter
Morgen het resultaat (foto`s) van de mod..., de case, inhoud en een 3dmark score.
bedankt voor de informatie en tips.,

• beunhaasbaas
  • Laatst online: 20-06 17:55
Hoeveel ampere zit er op de 12v dan? want als het goed is had ik dat gelezen in een ATI topic.
30 A raden ze aan voor een 2900xt. Correct me als ik fout zit _/-\o_

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 14:00
Inderdaad. Alles van dat merk is brandhout weet ik uit eigen ervaring :/
Modbreak:Al was je Anand Lal Shimpi danwel Thomas Pabst zelf zou je een dergelijke uitspraak moeten onderbouwen. Doe je dat niet, dan ben je puur aan het flamen :o

Het is makkelijk om een low-end merk de grond in te stampen. Zeg liever "Alles van dat merk wat ik zelf in handen gehad heb, namelijk ... is in mijn ervaring ontoereikend/traag/wat dan ook" gebleken.

[ Voor 47% gewijzigd door dion_b op 23-05-2007 23:57 ]

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

dutch_warrior schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:23:
[...]

Eh ya nou hij vroeg t toch en t is toch zijn pc maar hij vond t niet nodig hij vond meer als 50 eur te duur voor een voeding zei ie nog :P

Ze kopen nu een 620 watt enermax liberty dies dus wel goed

FF over de converters van molex naar 6/8 pins voeding. Deze kan je er wel bij krijgen maar dan nog zou die slechte voeding het waarschijnlijk erg zwaar krijgen, het is ook afhankelijk van de ampere's die de 12v rail levert.
Ja maar, waarom niet gewoon een 400-450 watt voeding? Die 650 watt voeding is minder efficient als je niet volledig belast(al scheeld dat niet echt veel). Of je moet nog willen uitbreiden naar 20 HDD of Xfire of SLI, anders gewoon een Aopen 450 watt of antec kost 60 a 70 euro ofzo.

Wat kost die enermax wel niet?

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Wie van jullie heeft bedacht om er zo'n cheapo voeding in te zetten? Trust is echt bagger is mijn ervaring. Ik zou geen videokaart van 360 euro koppelen aan een voeding die maar 36 euro oid kost.

Ga eens kijken bij een van onderstaande merken:
- Tagan
- Enermax
- Coolermaster
- OCZ
- BeQuiet
- Zalman
- Nexus
- Corsair
- Silverstone

... en dan een vermogen van 550W of meer. Dat systeem wat jullie hebben samengesteld zal aardig wat stroom lusten, ik schat zo'n 350-400W op volle load. Houd een goede marge aan en je hebt een solide werkend systeem.

Voeding is de basis voor een stabiel systeem. en echt een must als je er zulke high-end hardware in zet.

En over de connectoren op de HD2900XT: óf tweemaal 6pins óf 1x 6-pins + 1x8pins. Oppassen met de 8-pins, want er zijn ook 8-pins CPU stekkers. Deze zijn volgens mij wel dikker, maar let er iig op. :P

En die 8 pins is echt geen vereiste hoor, is gewoon bedacht om de stroomkabels te ontlasten. Een kwaliteitsvoeding heeft wel goede kabels die dik genoeg zijn dus dan gaat tweemaal zespins ook goed en stabiel hoor.

Goud is geen geld

Verwijderd

Fab1Man schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:30:
Ik kan je ook de Zalman ZM-600HP aanbevelen. Niet vanwege de heatpipe koeling, maar omdat ik gewoon een geweldige ervaring ermee heb. De ledjes zijn leuk, maar een overbodige luxe. De 12-volt rails, daar ging het mij om, en die is zeer goed. Daarnaast Zalman is een A-merk en dat was ook een pre. Heb een tijdlang een Qtec gehad icm mijn huidige systeem. Om te janken...
Naja dat is dus ook echt je eigen ervaring met zalman. Er zijn PSU's getest en fortron's komen er meestal als 'best effiecient' uit. Dat betekend dat zo'n voeding het beste weet om te gaan met de energie zodat er zo min mogelijk verloren gaat.

Bij de voeding is het meestal zo dat hoe goedkoper het is je er absoluut niet veel van moet verwachten.

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

@frankknopers
Aopen vergeten, goedkoop en kan makelijk mee met dat lijste van jou. ;)

Edit/
Ze kopen eerst een voeding van 31 euro en nu gelijk weer een die erg duur is.

Tip voor topic starter

Kijk eerst eens naar wat reviews en ga dan pas iets kopen. ;) Weet wat je koop zou ik maar zeggen.

[ Voor 64% gewijzigd door mad_max234 op 23-05-2007 22:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
frankknopers schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:06:
Wie van jullie heeft bedacht om er zo'n cheapo voeding in te zetten? Trust is echt bagger is mijn ervaring. Ik zou geen videokaart van 360 euro koppelen aan een voeding die maar 36 euro oid kost.
Ach ja het budget was laat maar zeggen op.. Maar morgen weer studie finansiering..
... en dan een vermogen van 550W of meer. Dat systeem wat jullie hebben samengesteld zal aardig wat stroom lusten, ik schat zo'n 350-400W op volle load. Houd een goede marge aan en je hebt een solide werkend systeem.
Het idee is een 620W voeding of een 500W.. Waarschijnlijk de 620W.
En over de connectoren op de HD2900XT: óf tweemaal 6pins óf 1x 6-pins + 1x8pins. Oppassen met de 8-pins, want er zijn ook 8-pins CPU stekkers. Deze zijn volgens mij wel dikker, maar let er iig op. :P
.
Oke bedankt voor de tip ;)
mad_max234 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:08:
@frankknopers
Aopen vergeten, goedkoop en kan makelijk mee met dat lijste van jou. ;)

Edit/
Ze kopen eerst een voeding van 31 euro en nu gelijk weer een die erg duur is.

Tip voor topic starter

Kijk eerst eens naar wat reviews en ga dan pas iets kopen. ;) Weet wat je koop zou ik maar zeggen.
Nou ja ik ben de topic starter, maar ik heb alleen geholpen met het in elkaar zetten van het systeem. Ik had helemaal niets gelezen over de 2900XT(ik de topic starter) En dacht van dat ATI net als mij GeForce 7950GX2 wel de connector zou meeleveren.
Maar ja.. Gistron zit hier in de buurt. En om dan weer 2 weken op een nieuwe voeding te wachten..(wat over dreven) Maar ik(de koper) heb al 3 weken op me pakketje moeten wachten, 2 keer aangepast en van een 8800GTS 320 mb toch maar deze 2900 XT gekozen..

Maar morgen foto's en een 3dmark score.. Voor de geintereseerden..

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Als je bespaart op een processor is ie hooguit trager ;) als je bespaart op een voeding kan alles naar de klote gaan :X

Maarja, die Enermax is een erg mooi ding. Die kan de kaart makkelijk hebben :)

Youtube Download ubersnel.nl

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Bull schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:07:
De Coolermaster iGreen 600w is een goede koop, lekker stil en levert genoeg power voor een leuk prijsje. Draait hier al een jaar zonder problemen :)
Ik had precies die voeding en vond hem echt NIET STIL. Ik heb een Nexus voeding en dacht dat die te zwak was, 400 watt voor de pc in mn gallery... maar het lag niet daaraan bleek later.
Dus ik had die iGreen600 gekocht, had gelezen dat die stil was en daarmee verkopen ze hem ook... maar dat ding maakt een herrie (naar mijn mening) Op dat moment was de voeding het luidrustigste van mn hele pc...
Maarja sommige mensen hebben 3-4 casefans in hun kast die een pokkeherrie maken, en dat vinden zij nog 'stil'...

En idd, ga voor die enermax ;), een trust muisje oid is misschien leuk.. maar om een voeding te nemen van dat merk.. doe ik niet zo snel... vroeger wel voedingen van sweex gehad, zelfde soort merk kwa hardware... en niet al te beste ervaringen mee uiteindelijk...

[ Voor 18% gewijzigd door BiG-GuY op 23-05-2007 22:46 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:59

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

BiG-GuY schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:43:
[...]
Maarja sommige mensen hebben 3-4 casefans in hun kast die een pokkeherrie maken, en dat vinden zij nog 'stil'...
Liever een voeding die je hoort, dan een voeding die je ruikt :+
Dat zou je met die Trust trouwens vrijwel zeker gekregen hebben met de juiste verloopstekkertjes tijdens het gamen, dus wees maar blij dat je iets anders haalt :)

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
question schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:05:
[...]

goedkoop is vaak duurkoop met voedingen..
je vriend heeft een porsche met fiat blok gekocht..
lol, dat noem ik een Ferari

Do as I say, don't do as I do.

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 22:47
Kijk ook eens naar een Thermaltake Thoughpower 550W of evt de 600W versie.
Die dingen hebben een lading ampere op de 12V lijnen staan, meer als genoeg voor een HD2900XT. (combined geloof ik al ~40A)

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:01:
Maar de voeding staat hier buiten, hij heeft 570 wat.. dus genoeg..
wattage zegt niet veel...

amperage zegt veel meer over de voeding....

dat er geen 2x 6pins connectors op de voeding zitten, kan ati niks aan doen...heb destijds ook een andere voeding moeten halen voor m''n 8800

[ Voor 22% gewijzigd door Mr. Detonator op 24-05-2007 00:27 ]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:31

Bever!

3

Verwijderd schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:27:
[...]

En dacht van dat ATI net als mij GeForce 7950GX2 wel de connector zou meeleveren.
Je koopt geen kaart van Ati, maar van Sapphire. Extra's liggen dan ook aan Sapphire. :)

Verwijderd

Topicstarter
Bever! schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:28:
[...]

Je koopt geen kaart van Ati, maar van Sapphire. Extra's liggen dan ook aan Sapphire. :)
Ja maar dan nog, dat zou dan nog steeds het zelfde zijn als het kopen van een auto zonder startmotor, of het kopen van een auto zonder sleutels. Als dit is wat Sapphire levert, dan vind ik het wel een beetje makkelijk. Ik bedoel, je kan als bedrijf er maar niet zo van uit gaan dat de koper een standaart een voeding heeft met de juiste aansluitingen. Dus daarom vind ik het zo jammer dat die lui die kabeltjes niet gewoon meeleveren, dan doe je ze er gewoon bij, als de klant ze nodig heeft gebruikt hij ze, heeft de klant ze niet nodig dan gebruiken ze de kabeltjes niet. Dat dus sapphire die kaart uit geeft zou het zelfde zijn als dat je zelf je bios moet gaan programeren.. OF zelf je onboard geluidskaart op het moederbord solderen/maken.

• Andros
  • Laatst online: 19:14
Daar kunnen ze WEL vanuit gaan. Noem mij es een voeding van minimaal 550W waar GEEN 2x 6pins PCIe aan zit...

• HellPunk
  • Laatst online: 09-07 11:35
Trust levert voedingen voor goedkope budgetsystemen. Een van de redenen dat de prijs zo laag zit is net dat ze geen extraatjes meeleveren :).

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Verwijderd

Topicstarter
Cubefanatic schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 08:36:
Daar kunnen ze WEL vanuit gaan. Noem mij es een voeding van minimaal 550W waar GEEN 2x 6pins PCIe aan zit...
Uhmm de door hem gekochte trust voeding (570W) 8)7

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Systemen die je net in elkaar gezet hebt en dan niet wil booten, dat gebeurd wel vaker.
Neem ook zeker even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door.

Je vermoed de X2900 zeg je. Stop er dan eens een andere videokaart in en kijk wat het doet, dat mag dan een PCIe of PCI kaart zijn, dat maakt niet uit zolang het maar werkt.
Er zijn nog voldoende dingen die je kunt proberen of werkt het inmiddels al? 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door Ultraman op 24-05-2007 11:17 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-07 10:29
|Die voeding van Trust is volgens mij al een aardige tijd op de markt. Trust zelf zal uiteraard zeggen dat het allemaal goed moet werken met de juiste verloop stekkers.. Ik denk dat ze voor het ontwerp niet hebben gekeken naar de huidige standaards voor aansluitingen maar dat ze gewoon hun lichtere voedig hebben aangepast zodat ie meer stroom geeft zonder verder iets te wijzigen.

Verder zijn mijn ervaringen met Trust en vergelijkbare voedingen ook niet super, is er zelfs al eens een in mijn handen 'ontploft' Harde knal en een flinke steekvlam, gelukkig niet in mijn richting. Wel een paar minuten lang constante piep in mijn oor :s

• Andros
  • Laatst online: 19:14
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 10:12:
[...]

Uhmm de door hem gekochte trust voeding (570W) 8)7
Ik had het over ECHTE watts kerel, geheid dat dat ding geen 570 levert :P

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-06 21:53
Cubefanatic schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 12:18:
[...]

Ik had het over ECHTE watts kerel, geheid dat dat ding geen 570 levert :P
jawel hoor...maar dan op 10.5 volt ipv 12 volt :)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Gadgeteer schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 11:17:
|Die voeding van Trust is volgens mij al een aardige tijd op de markt. Trust zelf zal uiteraard zeggen dat het allemaal goed moet werken met de juiste verloop stekkers.. Ik denk dat ze voor het ontwerp niet hebben gekeken naar de huidige standaards voor aansluitingen maar dat ze gewoon hun lichtere voedig hebben aangepast zodat ie meer stroom geeft zonder verder iets te wijzigen.

Verder zijn mijn ervaringen met Trust en vergelijkbare voedingen ook niet super, is er zelfs al eens een in mijn handen 'ontploft' Harde knal en een flinke steekvlam, gelukkig niet in mijn richting. Wel een paar minuten lang constante piep in mijn oor :s
het kan zo'n "oude" type voeding zijn die 570 als piek heeft maar vooral juice heeft op de 5volt lijn en veel minder op de 12volt lijn. Laat me eens kijken op de website...okay! Het downloaden van de brochure heeft ook zoveel zin aangezien ze de amperelages niet willen vermelden. Nu ja misschien zijn er wel reviews online ( zou een wonder zijn )

Yup geen enkele website heeft informatie! Nu ja het antwoord is al gegeven, een 500+ watt voeding zal wonderen doen voor de vriend van TopicStarter! Van een goed merk en met mooie amperellages.

Ik heb voor mijn videokaart zelfs een extra voeding van Thermaltake gekocht, een tje die special voor videokaarten is en twee 6 pins voedt met maximaal 250Watt. Het is de Thermaltake Power Express!

There is no place like ::1

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-06 14:26

r.marijnissen

sapphire512mb

En al met een nieuwe voeding getest?

Er is nu al tig x gezegt nieuwe voeding maar buiten dat het een budget voeding
is kan het probleem nog steeds ergens anders liggen.

• m277755
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-01-2022

m277755

leest meer dan hij typt

Mr. Detonator schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 00:18:
[...]

wattage zegt niet veel...

amperage zegt veel meer over de voeding....
Je weet wel dat vermogen (in watt) spanning * stroomsterkte (in ampere) is toch? Het is belangrijk om te weten of de voeding op alle spanningen genoeg vermogen kan leveren, maar dat hoeft echt niet in amperes.

Verwijderd

Mogelijks natuurlijk :-)
Ook een goede voeding is de Be Quiet 600W (SP). Maare.... Het is nogal moeilijk eraan te raken. Maar wel 85-90 euro voor goeie kwaliteit ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen. De computer draait met een nieuwe voeding:
Thermaltake Thoughpower 750W.. iets anders dan geplant, maar ook uitstekend ;)

Ook hebben we wat getest, en hieronder kan je de uitslag vinden van de 3dMark '03 en '06:

EDIT: Omdat imagesshack de hele dag al loopt te bitchen, kunnen we de verse screenshots met de uitslag niet laten zien. Iemand die nog een ftp rescource heeft, waar ik dit kan uploade?

Omdat we op het moment geen goede camera hebben, nog geen foto's van dit killerapparraat met magetron ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 22:35 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:33:
Oke mensen. De computer draait met een nieuwe voeding:
Thermaltake Thoughpower 750W.. iets anders dan geplant, maar ook uitstekend ;)

Ook hebben we wat getest, en hieronder kan je de uitslag vinden van de 3dMark '03 en '06:

EDIT: Omdat imagesshack de hele dag al loopt te bitchen, kunnen we de verse screenshots met de uitslag niet laten zien. Iemand die nog een ftp rescource heeft, waar ik dit kan uploade?

Omdat we op het moment geen goede camera hebben, nog geen foto's van dit killerapparraat met magetron ;)
Tja mooi dat het antwoord simpel was deze keer! Het blijfen complexe apparaten maar een goed moederbord en voeding hebben ze allemaal nodig!

There is no place like ::1

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:35

Thapous

Nee toch niet.

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:33:
try www.tinypic.com

//Thapous

Verwijderd

www.photobucket.com heeft mij nog nooit in de steek gelaten :)

Oook niet tijdens mijn CiP met aardig wat pics ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja jammer dat de plaatjes te groot zijn..

Oke 3d-mark '03

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/66vnccw.jpg

&&&&

3d-mark '06

Afbeeldingslocatie: http://i9.tinypic.com/4kao6di.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Erg lekkere score's hoor :)

Zo zie je maar hoe belangrijk een goede voeding tegenwoordig is met high-end hardware :P

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:24

Pinjataaa

Hit me!

Mad_MaX_101 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:13:
haha idd, ik zou zo'n dure kaart niet eens aan zo'n voeding durven te knopen.
Heb al vaak genoeg meegemaakt dat de voeding een hele pc op blaast :D

Beetje late reactie, had niet gezien dat dit forum al op pagina 3 zat |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Pinjataaa op 25-05-2007 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jonges bedankt, de foto's van de kast komen er aan.. we kunne het wel met de telefoon doen maar ja dat is niet echt top kwaliteit.. Dus zeg het maar..

BTW, die test zijn gemaakt met windows XP. En we gaan ze vandaag maken met Windows Vista Ulti.. want DX10 kaartje met een DX10 O.S versie lijkt dat hij beter moet scoren

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-07 09:44
Maakt die 2900XT nog veel lawaai dan?

Ben daar wel benieuwd naar omdat ik binnenkort waarschijnlijk ook de 2900XT ga kopen. Ik koop er de Antec Neohe 550 Watt of de OCZ GameXStream 600 Watt bij, welke zouden jullie kiezen, en waarom?

Neem trouwens dan waarschijnlijk de 2900XT van Asus, met de Black Box en S.T.A.L.K.E.R. :D

Misschien ook een optie om dit te bestellen :D _/-\o_

Weet iemand of er ook al een 4 pin molex naar 8 pin pci converter bestaat?

[ Voor 42% gewijzigd door mauricedb op 26-05-2007 20:42 ]

Verwijderd

Volgens mij staat er in de ts 4 gig ram geheugen toch? En ik zie in de screenshot "maar" 3gig staan? Komt dit door 3dmarks? kijk anders even met cpu-Z ;)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Welke voeding kun je nu het beste halen voor de 8pins PCIe stekker, ik kan deze nl. nergens vinden.

Sowieso de eisen die hier staan van minimaal een 500W voeding lijken me een beetje overdreven, draai zelf een systeem op de zalman 460W met 6 HD`s , Intel E6420@3200Mhz@1,4V en een 2900XT@850/1000 dit draait allemaal perfect op mijn voeding echter kan ik dus nergens die 8pins PCIe stekker vinden.

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:10
maddog_rvo schreef op maandag 25 juni 2007 @ 13:16:
Welke voeding kun je nu het beste halen voor de 8pins PCIe stekker, ik kan deze nl. nergens vinden.

Sowieso de eisen die hier staan van minimaal een 500W voeding lijken me een beetje overdreven, draai zelf een systeem op de zalman 460W met 6 HD`s , Intel E6420@3200Mhz@1,4V en een 2900XT@850/1000 dit draait allemaal perfect op mijn voeding echter kan ik dus nergens die 8pins PCIe stekker vinden.

M3P - M3LR - 6320Wp

Verwijderd

Hallo allen!!

Nog even een addon in de vorm van een vraag on-topic..
Heb hier een systeem liggen dat ik a.s. week ga bouwen

watergekoeld en al. Her gaat hier om:

intel core conroe 6600
2x hd 2900xt
4x ocz pc 6400 water cooled ram
be-quiet dark power 850 watt
etc.... (de rest is bij deze vraag even niet van belang)

het gaat hier om de voeding. Deze wordt aangeschreven als goede voeding
echter zit ik met het 6+2 pci-e probleem... volgens mij heeft deze voeding wel de mogelijkheid tot
het verschaffen van de desbetreffende aansluiting,, want er zitten 2 modulaire aansluitingen op. Echter worden deze geconverteerd naar de standaard 6-pins aansluiting. er zitten ook geen optionele kabeltjes bij.

weet iemand of hiervoor de mogelijkheid is om losse kabeltjes bij te "bestellen"of dat het überhaupt
de juiste connectie is???

bij voorbaat dank.. Tiemo!

Verwijderd

lol..

sry bokkow,, volgens mij kijk ik met mijn neus :P

Echter heb je hiermee dan niet een power verlies?

ik neem aan dat een pci-e 6 pins niet zomaar naar een 6+2 pin geconverteerd kan worden.. ??

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2007 01:19 ]

• MauSS
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-06-2023
Fab1Man schreef:
Ik kan je ook de Zalman ZM-600HP aanbevelen.
Ik ook :)
(heb hem ook draaiende fijn/stabiel/stil/betrouwbaar)
R-O-Y schreef:
Als je bespaart op een processor is ie hooguit trager ;) als je bespaart op een voeding kan alles naar de klote gaan :X
Sluit ik me volledig bij aan!
vb: een mooie grote villa bouw je ook nie op een fundering van Lego ;)
Tiemoow schreef:
Heb hier een systeem liggen dat ik a.s. week ga bouwen

intel core conroe 6600
2x hd 2900xt
4x ocz pc 6400 water cooled ram
Kerel wat ben jij van plan? :P 2 x 2900XT? :|
op welke reso game je ? 2560x1600 O-)
The_Nizzle schreef:
Volgens mij staat er in de ts 4 gig ram geheugen toch? En ik zie in de screenshot "maar" 3gig staan?
Scherp! :) zag het inderdaad ook al,... maar komt waarschijnlijk doordat ie XP/Vista 32(bits) draait
3 was ook genoeg geweest (dan wel geen 2x dualchannel maar toch)

A world without gadgets is no world ;)

Verwijderd

Kaasje123 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 22:01:
[...]

Inderdaad. Alles van dat merk is brandhout weet ik uit eigen ervaring :/
[modbreak]Al was je Anand Lal Shimpi danwel Thomas Pabst zelf zou je een dergelijke uitspraak moeten onderbouwen. Doe je dat niet, dan ben je puur aan het flamen :o

Het is makkelijk om een low-end merk de grond in te stampen. Zeg liever "Alles van dat merk wat ik zelf in handen gehad heb, namelijk ... is in mijn ervaring ontoereikend/traag/wat dan ook" gebleken.[/modbreak]
Ik heb ooit een Trust digitaal gamepad gekocht in het verre verleden(2002) en dat ding doet het nog steeds,en er zijn via de site nog steeds drivers voor!Prima ding dus.Maar goed,een voeding is wat anders

Verwijderd

nouja ik heb een keer een trust muis gekocht, was draadloos nog geen maand was ie al kapot tja 40 euro weggegooid

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:24

Pinjataaa

Hit me!

[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:30:
nouja ik heb een keer een trust muis gekocht, was draadloos nog geen maand was ie al kapot tja 40 euro weggegooid
[/quote]

Had die muis minder dan 1 maand garantie dan?

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 19:30:
Zo zie je maar weer dat Trust niet te vertrouwen valt :P

/flauw :P

[ Voor 27% gewijzigd door MensionXL op 09-07-2007 18:24 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

hoooi!!

ben ik weer..

Heb nu mijn systeem draaien

intel core e6600 water cooled
dfi infinity 945
4x 1 gig ocz pc6400 800mgh water cooled
2x sapphire hd2900xt 512 mb water cooled
creative x-fi fatality gamer pro
thermaltake modulair 850 watt
36 gig raptor schijfje water cooled
300 gig barracuda schijf water cooled

Ik heb hiermee 3dmark06 gedraaid, echter kom ik met
het systeem niet hoger dan 7500 puntjes...........
ik draai windows vista 64bit ultimate
en kom er niet uit. Kan iemand licht in de duisternis werpen???
ik heb niets overgeclocked.

greets... Tiemo

• BlackWolf666
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-06-2022

BlackWolf666

Dawn's Moonlight

Uhm.. Volgensmij is dat moederbord van jou SLI en geen Crossfire..

Specs

Verwijderd

nee is een crossfire mobo

http://us.dfi.com.tw/Prod...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US

maar heb een foutje gemaakt in het nummer.. is een dfi 975x/g

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2007 21:17 ]

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Mss eens in je eigen topic blijven en niet crossposten ??

Verwijderd

sry..

had het berichtje hier geplaatst

waarna ik de tip kreeg om een eigen topic te maken...
wil het gewoon graag oplossen....

• 430xlkod
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-07-2025
Verwijderd schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 21:23:
sry..

had het berichtje hier geplaatst

waarna ik de tip kreeg om een eigen topic te maken...
wil het gewoon graag oplossen....
Geen probleem, maar voor het makkelijker te maken kun je beter in je eigen topic blijven ;).

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-07 09:26
Bull schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 21:07:
Neen!

Fout.. Coolermaster heeft recentelijk de fan van de Igreen 600w vervangen door een ander exemplaar. die dus en takkeherrie van hier tot tokio maakt.

Ik ging ook uit van de reviews dat ie stil zou zijn, maar dat viel echt heel vies tegen.

Jouw model zal wel de oudere , stille fan gebruiken.

Heb 'm na een aantal dagen van pure ellende omgeruild voor een Be Quiet! 600w voeding, en die hoor ik nooit :)

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 19:20
Ey mensen,

Ik heb een E6850 op een GA-P35-DS3R moederbord, 2GB DRRII 800 en 4x500GB Samsung T166 en een Club3D HD2900XT videokaart (en verder nog een Samsung DVD-RW en een NEC DVD-ROM)

Dit alles zit op een Antec SP500 voeding, opzich allemaal prima tot nu toe, ik geloof niet dat ik problemen heb doordat de voeding het niet zou trekken ofzo (nog niet gemerkt en volgens mij is het ook wel een redelijk degelijke voeding, maar hij zat standaard bij de kast...dus misschien gaat deze op jullie advies vervangen worden, maar liever niet gezien de kosten.

Wat is het probleem:

Het probleem is de Antec SP500 slechts 4x 4pins aansluitingen heeft op de voeding, en ik er dus niet genoeg heb om de videokaart, 2x6pins, alle 4 de schijven en mijn DVDdrives van stroom te voorzien.

Nu heb ik dus
4pins naar 2xSATA
4pins naar 2xSATA
4pins naar 6pins PCI-e
4pins naar 6pins PCI-e

ik kom er dus 1 tekort,

4pins naar 2xIDE

plus het feit dat ik eigenlijk liever een 8pins aansluiting heb dan een 6pins, op de videokaart

4pins naar 8pins PCI-e

Wat zou ik het beste kunnen doen nu?

is het bijvoorbeeld mogelijk om iets als dit te kopen?om bijvoorbeeld de harde schijven en de DVDdrives van stroom te voorzien?
http://www.performance-pc...ath=186&products_id=21235

en iets als dit, om de 8pins op de videokaart aan te sluiten?
http://www.performance-pc...ath=186&products_id=21721

uw advies graag :)

::edit::

maakt dat wat uit voor de compatibiliteit dat die kabel van de link een Enermax is op een Antec voeding? Of is dat tegenwoordig echt allemaal universeel?

[ Voor 5% gewijzigd door StraightOn.NL op 01-08-2007 15:32 ]

Pagina: 1