[Vista] Netwerk XP - Vista werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 5.942 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02 07:01

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Gisteren 2 laptops met Vista gekocht bij Dell. Werkt perfect allemaal. Ziet er goed uit.
Internet werkt goed. Netwerkcentrum werkt makkelijk.

Alleen nu 1 probleem. Ik krijg het netwerk tussen 2 desktops met XP niet goed.
Ze zitten allemaal in dezelfde werkgroep(particuliere netwerk). Alles is ingeschakeld in Vista voor sharing. Firewall uitgeschakeld. NetBios is ingeschakeld.

Heb meerdere topics gelezen, maar niks heeft geholpen.

Wie kan mij helpen?

*edit*
Heb nu voor elkaar gekregen dat je op alle pc's alle pc's ziet.
Maar als ik nu via een XP pc naar Vista pc wil, dan kan ik alleen in Public map. En niet bij C:\. Krijg dan melding dat ik geen machtigingen heb

[ Voor 21% gewijzigd door DNA_Saint op 22-05-2007 18:22 ]

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

hoi DNA_Saint

Heb precies hetzelfde probleem!

Ook gisteren een laptop met Vista aangeschaft. Probeer nu ook een netwerk op te bouwen samen met een XP desktop, maar helaas.

Ik kan vanaf de desktop wel een ping doen naar de laptop, maar andersom niet. Vanaf de laptop zie ik weer wel de desktop?!?!?

Kan jij mij vertellen hoe jij het voorelkaar heb gekregen om op de verschillende PC's alle pc's te zien?? Ook ik krijg dezelfde melding over die machtigingen.
Het lijkt er op dat het iets met het gebruikersaccount heeft te maken ofzo!

Ik hoor graag als jij er uit bent

Verwijderd

Ik heb thuis ook een desktop PC met Vista en een laptop op XP. Ik kan wel via m'n XP laptop naar m'n Vista PC aan alle harde schijven, heb je het volgende al geprobeerd:

1. Alle opties van bestanden delen etc. in vista inschakelen (dit heb je al gedaan zie 'k)
2.De firewall van je XP zo configureren dat uitgaande verbindingen met een extern bureaublad mogen
3.Je C-schijf als Administrator gedeeld in Windows Vista?

Ik heb deze 3 stappen uitgevoerd, en wanneer ik dan van m'n XP laptop naar de Vista PC wil, moet ik gewoon de gebruikersnaam en het paswoord ingeven in een inlogscherm (dit is hetzelfde als je gebruikt om in te loggen op Windows Vista.

Verwijderd

1 Wat bedoel je hier met alle opties?
2) Op de XP heb ik de windows firewall zitten, weet jijj toevallig waar ik dit aan kan passen?

Op VISTA heb de PC Tool Firewall + zitten

Overigens op mijn XP desktop, kan ik onder mijn Werkgroep niet eens de desktop zelf vinden, maar kan wel de laptop pingen??

Al het advis is welkom

• Stormtraxx
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08-2020
Hoi,

Ik heb net hetzelfde probleem. Enkel wanneer ik het wachtwoord intyp, kan ik inloggen desondanks ik dat in het netwerkcenter heb uitgevinkt. Dit is zeer vervelend aangezien mijn andere computers automatisch syncroniseren met mijn vista computer... dat lukt dus niet meer.

Iemand een oplossing.

Verwijderd

Stormtraxx schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 11:05:
Hoi,

Ik heb net hetzelfde probleem. Enkel wanneer ik het wachtwoord intyp, kan ik inloggen desondanks ik dat in het netwerkcenter heb uitgevinkt. Dit is zeer vervelend aangezien mijn andere computers automatisch syncroniseren met mijn vista computer... dat lukt dus niet meer.

Iemand een oplossing.
Hey,
Zat met het zelfde vervelend probleem. Vista geïnstalleerd, en geen verbinding meer met mijn netwerk. Alles keer op keer opnieuw ingesteld en gecontroleerd, maar het spel wilde maar niet aan de praat. 'k Heb dan toevallig de netwerknaam veranderd. De ene heet nu netwerk thuis en de andere netwerk laptop. Onmiddellijk had ik weer toegang tot het netwerk
Eens proberen misschien ;)
Pagina: 1