Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Ervaringen met Xbox media center - Deel VIII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Arwen / Kayne

http://forum.team-mediapo...s_v0_6d_update-t2263.html

Iemand is bezig een MediaPortal-plugin voor xbmc te schrijven!
PC'tje met tvkaart erin, MediaPortal (of de TVServer ervan) erop en je kan van in xbmc recordings programmeren en daarna gewoon bekijken!!! _o_

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

snelst haas op deze aardekloot
Reg. datum: 26 oktober 2003

quote:
Kun je wel met bijvoorbeeld Internet Explorer een FTP verbinding opstarten met de Xbox? Het ziet er voor mij uit dat de Xbox hem blokt nu...
Ja ik kan altijd FTPen tussen pc en xbox.
andere wachtwoord? ik heb xbmpzilla gebruiken

Fools never move on..
Reg. datum: 01 juni 2001

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 00:58:

PC'tje met tvkaart erin, MediaPortal (of de TVServer ervan) erop en je kan van in xbmc recordings programmeren en daarna gewoon bekijken!!! _o_
THX! Ik ga van de week even kijken als ik tijd heb!

jah jah

Reg. datum: 19 november 2006

quote:
kyddil schreef op maandag 21 mei 2007 @ 16:40:
En heb nog een vraag.. Hoe kan ik een shoutcast radio stream zo instellen dat die elk x automatisch opstart wanneer ik de xbox opstart.. Ik had dit namelijk jaar geleden wel kunnen instellen maar nu kan ik die functie niet meer terug vinden..
Hiervoor gebruik 2 bestandjes:

autoexec.py
import xbmc
xbmc.executescript('q:\\scripts\\kickradio.py')

en een scripje met de verwijzing naar je muziek-station hier kickradio.nl
kickradio.py
import xbmc
pls = xbmc.PlayList(0)
pls.load('http://www.kickradio.nl:8000/listen.pls')
xbmc.Player().play(pls)

Deze zet je beide in de scripts-directory van XBMC in drive E zetten en bij het opstarten van XBMC word dit station automatisch gekozen.

quote:

Dat is naast High Definition dé grote beperking van XBMC, zou dus geweldig zijn als het lukt :)

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:

Thanks voor de spot! Dan zal ik toch zsm een coax moeten gaan doortrekken naar boven :P

Even iets anders: is hier iemand bekend met de live config van de x2 5035 bios, dus het x2config.ini bestandje? Ik heb namelijk gelezen dat je oa de animatie in het begin bij een coldboot van je xbox kan uitschakelen. Iets waar we Fire69 ook blij mee kunnen maken ;)

Surineeslander wijzigde dit bericht 22-05-2007 10:02 (21%)

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:

Prachtig, ik hoop dat het gaat lukken. Dan heb ik meteen problem solved mbt tv op de beamer.
Arwen / Kayne

quote:
Surineeslander schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 09:53:
[...]

Thanks voor de spot! Dan zal ik toch zsm een coax moeten gaan doortrekken naar boven :P

Even iets anders: is hier iemand bekend met de live config van de x2 5035 bios, dus het x2config.ini bestandje? Ik heb namelijk gelezen dat je oa de animatie in het begin bij een coldboot van je xbox kan uitschakelen. Iets waar we Fire69 ook blij mee kunnen maken ;)
Ik heb al even zitten kijken in die ini-file, maar ik vrees dat het niet allemaal kan uitgeschakeld worden.
De "Config Live Loading..." ben ik al zeker van, dat heb ik op het Xecuter-forum gelezen.

Fire69 wijzigde dit bericht 22-05-2007 14:07 (55%)

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Ik ontdek net een geweldige website: http://www.videohybrid.com
Zou iemand hier een script voor kunnen schrijven? Zoiets heb ik nog nooit gezien, complete films en series in hele goede kwaliteit!

Edit:

Oeps, ik was iets te enthousiast.. ik klikte blijkbaar net een film aan die het heel goed deed... (deze) is dus een kwestie van spitten naar de films die het doen :)

Edit2:

Je kunt de hoogst gewaardeerde films bekijken door op Statistics te klikken.

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 22-05-2007 15:44 (43%)

In The Mix
Reg. datum: 15 november 2006

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:03:
[...]

Ik heb al even zitten kijken in die ini-file, maar ik vrees dat het niet allemaal kan uitgeschakeld worden.
De "Config Live Loading..." ben ik al zeker van, dat heb ik op het Xecuter-forum gelezen.
Klinkt logisch aangezien dat 'Config Live Loading scherm" ingebakken zit in de bios... Maar krijg jij het uberhaupt voor mekaar om dat standaard "Flubber" scherm uit te schakelen?

Meesterlijke site, Videohybrid _/-\o_ Script daarvoor zou niet verkeerd zijn... Misschien weet Bigfoot87 hier raadt mee? ;)

Surineeslander wijzigde dit bericht 22-05-2007 16:29 (0%)
Reden: typfout

PC: BlackBox | PSN ID: Dynamix81

quote:
Surineeslander schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 16:28:
[...]
Misschien weet Bigfoot87 hier raadt mee? ;)
Ik zat meer te denken aan GroteBozeWolf ;)
Programmeren is mijn ding niet.
Ik houd me bij de streampacks ;)

Bigfoot87 wijzigde dit bericht 22-05-2007 16:49 (0%)
Reden: Smile verwijderd, werd een beetje overdreven 3 zinnetjes, 3 smiles.

Reg. datum: 22 mei 2007

quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 15:22:
Ik ontdek net een geweldige website: http://www.videohybrid.com
Zou iemand hier een script voor kunnen schrijven? Zoiets heb ik nog nooit gezien, complete films en series in hele goede kwaliteit!

Edit:

Oeps, ik was iets te enthousiast.. ik klikte blijkbaar net een film aan die het heel goed deed... (deze) is dus een kwestie van spitten naar de films die het doen :)

Edit2:

Je kunt de hoogst gewaardeerde films bekijken door op Statistics te klikken.
Ik heb ff net gekeken je kunt em gewoon in XBMC spelen moet je ff de url van de film kopieren en in xbmc zetten ik doe dat door XBMCFOX. bijvoorbeeld The 13 th warrior url is
http://video.stage6.com/1020069/.divx plak em gewoon en kijken maar.

Reg. datum: 01 maart 2004

Beste mensen,
ik ben nu in het bezit van een konig cable, ik kom er alleen niet helemaal uit. Ten eerste moet ik de Xbox op Ntsc zetten; in XBMC staat er nu: for 60hz games Use NTSC-M & NTSC-J en video mode switching enabled, de resolution staat op Ntsc 4:3.
Ik kan verder nergens in XBMC vinden waar ik 720p en 1080i kan enablen. Dit vond ik echter wel in Avalaunch, toen ik daar allow EEPROM writeback enable'de kon ik de videostandard op Ntsc M of Ntsc J zetten (ik weet niet welke de bedoeling is) en vervolgens kon ik 480p 720p en 1080i op enable zetten.
Aangezien ik gelezen had dat ik de settings in MS Dashboard ook moest instellen ging ik daar kijken, als ik hier onder video kijk heb ik alleen maar de keuze tussen Normal/Letterbox/Widescreen.
Verder heb ik ook nog Unleash X onder programma's staan, hier zie ik wel de mogelijkheden voor autoswitch, Multi-region mode en force pal60, wat ik hier ook verander ik kan de 420p 720p en 1080i hier niet op enable zetten.
Ik heb hier ook nog een slayer 2.7 disc liggen, bij optie 6 staat er; video switcher options disabled.

Wat een gekloot allemaal |:( ik kom er niet meer uit

Groeten, tim

Reg. datum: 18 maart 2004

Ik heb me ziek gezocht , is er nou een manier om de xbox in je WERKGROEP te krijgen smb gedoe.?

Arwen / Kayne

Iets meer info zou wel handig zijn... Wat wil je precies? :?

quote:
ikweetniks schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 21:38:
Ik heb me ziek gezocht , is er nou een manier om de xbox in je WERKGROEP te krijgen smb gedoe.?
Je bedoelt dat je de Xbox vanuit Windows Netwerklocaties wilt benaderen?
Onmogelijk.

Reg. datum: 08 maart 2007

Waar kan ik de gecompilede versies vinden?.. (geen IRC/Emule/DirectConnect/Usenet etc.)
Bitcomet schiet ook niet egt op nl.
Op www.xboxmediacenter.de staan nl. alleen de versies die je met kennis van Visual Studio ed. zelf kunt maken :(

Ander vraagje: hoe wijzig ik de rss feed in het hoofdscherm ?

NederVlaming
Reg. datum: 28 november 2000

quote:
v1nzent- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:29:
Waar kan ik de gecompilede versies vinden?.. (geen IRC/Emule/DirectConnect/Usenet etc.)
Bitcomet schiet ook niet egt op nl.
Op www.xboxmediacenter.de staan nl. alleen de versies die je met kennis van Visual Studio ed. zelf kunt maken :(

google is your friend ;-)

Wat betreft feeds staat er eea in de manual van xbmc. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat de manual up-to-date is met de releases? Er zijn nogal wat veranderingen in xml files geweest...

Harrie wijzigde dit bericht 22-05-2007 22:38 (21%)

quote:
v1nzent- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:29:
In de map UserData vind je het RSS-feed configuratiebestand.
Openen met kladblok en de RSS link van bijvoorbeeld Nu.nl er in gooien.
Meerdere sites zijn mogelijk, Zo kun je bijvoorbeeld Nu Algemeen, Nu Internet, en die van de Telegraaf er in zetten.

quote:
Harrie schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:31:
[...]

google is your friend ;-)

Wat betreft feeds staat er eea in de manual van xbmc. Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat de manual up-to-date is met de releases? Er zijn nogal wat veranderingen in xml files geweest...
Dankje Harrie, had er flink op los gegoogled maar niet incl. tech
quote:
Bigfoot87 schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:38:
[...]

In de map UserData vind je het RSS-feed configuratiebestand.
Openen met kladblok en de RSS link van bijvoorbeeld Nu.nl er in gooien.
Meerdere sites zijn mogelijk, Zo kun je bijvoorbeeld Nu Algemeen, Nu Internet, en die van de Telegraaf er in zetten.
Ik zie alleen de map UDATA ?

edit: ik zie in de build die ik net heb gedownload, wel de map Userdata staan, maar niet in mn huidige versie... :/

v1nzent- wijzigde dit bericht 22-05-2007 22:57 (5%)

quote:
v1nzent- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 22:49:
Ik zie alleen de map UDATA ?

edit: ik zie in de build die ik net heb gedownload, wel de map Userdata staan, maar niet in mn huidige versie... :/
Dan had je wel een hele oude versie van XBMC. De UDATA map wordt volgens mij al een hele tijd niet meer gebruikt.
Gewoon de laatste T3CH gebruiken, die zijn meestal redelijk stabiel en zijn heel basic.

XOT-Uzg.v3 (voorheen Uitzendinggemist): recente versie 3.2.0b5. Voor XOT-Uzg.v3 is minimaal een XBMC nodig met SVN revision R17016.

Denk dat ik de newe build er vd. week op ga zetten, en ja, het is inderdaad een héle oude versie..
(XBMC Compile Date: Jul 31 2005..) ;)
bedankt tot zover !

Arwen / Kayne

quote:
GroteBozewolf schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:05:
[...]

Dan had je wel een hele oude versie van XBMC. De UDATA map wordt volgens mij al een hele tijd niet meer gebruikt.
Gewoon de laatste T3CH gebruiken, die zijn meestal redelijk stabiel en zijn heel basic.
UDATA en UserData hebben toch niks met elkaar te maken? :)
quote:
v1nzent- schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 23:12:
Denk dat ik de newe build er vd. week op ga zetten, en ja, het is inderdaad een héle oude versie..
(XBMC Compile Date: Jul 31 2005..) ;)
bedankt tot zover !
OMG :X
Prepare to be amazed dan. :P
En begin maar al te vloeken dat je een hoop dingen niet terugvind (gewoon omdat ze op een andere plaats staan of zo :+ )

Held
Reg. datum: 17 januari 2002

Wow, sinds lange tijd weer eens xbmc een update gegeven... De auto-update functie is super, net als het vernieuwde uitzendinggemist script _O_

Reg. datum: 10 maart 2001

Ik wil een xbox draadloos aansluiten op mijn accesspoint, die op zijn beurt weer aan m'n router zit. Vraag is nu hoe dit het best kan doen. Ik zat te denken aan een 2e accesspoint te kopen, die in te stellen als client, en dan aan de ethernetpoort van de xbox. Wat een wellicht goedkopere optie is, gewoon een usb wlan stickje erin pluggen, en zo verbinding maken. Kan dat? Of zijn die 4 usb aansluitingen aan de voorkant daarvoor niet geschikt (USB 2.0 ?).

Ander vraagje

De grootte van mijn E schijf klopt niet. Ik heb laatst hem helemaal leeg gegooid, en een softmod preinstall erop gemikt (Shademand's Ready Made Xbox Softmod.iso), die is iets van 50mb (de E schijf dan) en daarnaast XBMC (laatste T3CH versie 20/05/07) iets van 100mb. De E schijf is volgens XBMC 4.8GB groot, alleen hij heeft dan al meteen 1.5GB ingebruik, terwijl er maar 150mb opstaat?
Iemand weet hoe dat komt?

Ontspan.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: