Tagan 480W --> Voeding kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-02 08:15
En uiteraard begint de ellende weer als het een "feestdag" is en alle winkels dicht zitten.

Vanmorgen draaide mijn PC nog prima, alleen dat de internetverbinding eruit lag. PC uitgezet, router even gereset en toen dat er allemaal weer goed uitzag de computer weer aangezet. Tenminste... dat was mijn bedoeling maar de PC werkte niet mee.

Hij reageerd helemaal NIET meer. Niks geen piepjes, niks geen draaiende fans en het mobo-lampje begint niet te branden.

nu ben ik net begonnen met het doornemen van de FAQ waarin staat dat je de ATX-connector van heb mobo moet losmaken en met een paperclipje even de groene draad moet verbinden met een willekeurige zwarte. Zodra ik dat doe gebeurd er HELEMAAL niks...

Voeding is een Tagan 480W zoals topic al zegt.

Kan ik de aanname doen dat mijn voeding kapot is? 'k heb helaas geen andere liggen om die te proberen :(

Als jullie nog andere tips hebben om het verder te controleren dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Probeeer die draadjes eens (kortstondig?) te verbinden en dan te meten hoeveel volt er uit de voeding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat lijkt me wel dat hij kapot is. anders ging hij wel aan toen je de draadjes met elkaar had verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Dutch_Razor schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 11:59:
Probeeer die draadjes eens (kortstondig?) te verbinden en dan te meten hoeveel volt er uit de voeding komt.
Je bedoeld een spanningsmeter op de groene + zwarte draad zetten?? (Heb nog nooit een voeding getest :? )

Zodra ik de spanningsmeter op de op de connector houd (zwart op zwart, rood (van spanningszoeker) op groen) gebeurd er ook niks :'(

En waar haal je op een dag als vandaag een voeding :(

[ Voor 22% gewijzigd door -Leon- op 17-05-2007 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Nog even ander stopcontact + kabel proberen, en natuurlijk checken of de schakelaar achter op de voeding wel goed zit :)

Anders... idd dood :'(

[ Voor 10% gewijzigd door Tutti-frutti op 17-05-2007 12:20 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tutti-frutti schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:19:
Nog even ander stopcontact + kabel proberen, en natuurlijk checken of de schakelaar achter op de voeding wel goed zit :)

Anders... idd dood :'(
Ander stopcontact geprobeerd, andere kabel heb ik helaas niet maar denk niet dat dat het is want zodra ik de stroomstekker achterin de voeding steek hoor ik wel heel even dat lichte gekraak wat je normaal hoort als je de stekker erin steekt.

Hoe controleer ik het schakelaartje?

[ Voor 3% gewijzigd door -Leon- op 17-05-2007 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
even de componenten los halen en even opnieuw inelkaar videokaart en ram willen wel eens losschieten.
ram niet zo gauw mits de klemmtjes goed vast zitten maar toch veel meer kun je niet doen deze dag.
voeding meten of lenen van een vriend dan weet je tenminste iets meer.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
dezejongeman schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:25:
even de componenten los halen en even opnieuw inelkaar videokaart en ram willen wel eens losschieten.
ram niet zo gauw mits de klemmtjes goed vast zitten maar toch veel meer kun je niet doen deze dag.
voeding meten of lenen van een vriend dan weet je tenminste iets meer.

suc6
Componenten heb ik allemaal doorgelopen. Voeding lenen is effe geen optie ('k zou niet weten van wie op dit moment) en meten levert dus al weinig op (met paperclipje of spanningsmeter). Daarnaast gaat het lampje van mijn mobo niet eens branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

-Leon- schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:21:
[...]

...

Hoe controleer ik het schakelaartje?
Bedoelde meer oftie op "aan" staat :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
Tutti-frutti schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:32:
[...]

Bedoelde meer oftie op "aan" staat :)
'k was al erg benieuwd hoe je dat wilde gaan doen, maar ja... ;) Aan staat ie...

'k vrees het ergste... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

er zit meestal wel een zekering in de voeding, je laatste hoop kan zijn dat die er gewoon uit ligt. Schroef hem even open, zoek de zekering en kijk of die stuk is. Is die nog heel dan zal je voeding stuk zijn lijkt me. Overigens als er nog garantie op zit zou ik hem niet openschroeven want dan vervalt die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Leon-
StuiTeR schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 12:45:
er zit meestal wel een zekering in de voeding, je laatste hoop kan zijn dat die er gewoon uit ligt. Schroef hem even open, zoek de zekering en kijk of die stuk is. Is die nog heel dan zal je voeding stuk zijn lijkt me. Overigens als er nog garantie op zit zou ik hem niet openschroeven want dan vervalt die.
Dan laat ik hem fijn dicht want zie net dat er 3 jaar garantie op zit, dus heb nog 4 maanden tegaan :D

hij zal wel kapot zijn... dan maar morgen een nieuw halen.

TNX iig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-08 22:01

Wildfire

Joy to the world!

Als je persé vandaag een nieuwe voeding wilt... zit je in de buurt van een MediaMarkt? Veel MediaMarkten zijn vandaag namelijk open en ik denk dat je daar wel een voeding tevoorschijn kunt toveren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1