Nieuwe revolutionaire Pioneer : G8 series

Pagina: 1
Acties:
  • 15.399 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afgelopen week in Rome heeft Pioneer officieel hun nieuwe lijn plasma televisies gelanceerd.
Volgens de fabrikant betreft het een revolutionaire ontwikkeling op het gebied van plasma tv's. Er wordt een contrast verbetering beloofd van 80%. Dit houdt in dat de 720P schermen die in juni in Europa worden verwacht een contrast ratio bezitten van 16.000 : 1 en de 1080p versies, welke we in september mogen begroeten, een contrast ratio van maar liefst 20.000:1 betreft. Dit betreft geen dynamisch contrast. Daar proberen andere fabrikanten je nog wel eens mee te foppen, zo niet pioneer.
De ontwikkeling van deze schermen is binnen Pioneer gedoopt tot project Kuro. Kuro betekent "zwart" in het Japans.
De modellen varieren van 42" tot 60".
Verder ondersteunen alle modellen 1080p/24 input.

Over prijzen zijn nog geen officiele uitlatingen gedaan, wel heeft pioneer medegedeeld niet in het prijzencircus van fabrikanten zoals samsung en panasonic mee te willen gaan. Ze willen zich meer focussen op de high end gebruikers en gaan dus voor kwaliteit.

50 inch:
Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/eur/PDP508_Lady2.jpg

HD Digital Film Direct:
Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/news/images/2007051310358.jpg

De specs:
Afbeeldingslocatie: http://i12.tinypic.com/4qsreau.jpg

De officiele pioneer site over project Kuro:
http://www.pioneer.eu/eur/campaign/products/projectkuro.html

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36
Leuk en aardig, behalve die passage over de prijs van het ding. Het is namelijk zeer zeker niet zo dat een goedkoop product niet goed kan zijn, of dat een duur product dus kwalitatief wel goed is. Beetje psychologisch spel van Pioneer, tenminste ik neem aan dat jij dit niet zelf hebt geschreven....

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Model Intro Adviesprijs
PDP-428XD jul 2.999,00
PDP-5080XD jun 4.299,00
PDP-5080XA jul 3.999,00
PDP-4280XD jun 2.799,00
PDP-4280XA jul 2.599,00

ze kunnen ook niet mee met samsung en panasonic, omdat ze simpelweg die capaciteit niet hebben. dus onder he mom van exclusiviteit, kan de prijs wat hoger t.o.v. de aantallen verkochte plasma's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
koen schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 22:56:
Model Intro Adviesprijs
PDP-428XD jul 2.999,00
PDP-5080XD jun 4.299,00
PDP-5080XA jul 3.999,00
PDP-4280XD jun 2.799,00
PDP-4280XA jul 2.599,00

ze kunnen ook niet mee met samsung en panasonic, omdat ze simpelweg die capaciteit niet hebben. dus onder he mom van exclusiviteit, kan de prijs wat hoger t.o.v. de aantallen verkochte plasma's :)
Maar deze tv's bieden volgens mij zoveel meer voor de ht-freak dan de samsungs en panasonics dat die het prijsverschil er misschien wel voor over hebben. Ik in iedergeval wel.
TrueHD scherm, 1080p24 input ondersteuning, hoge contrastwaarde, 1:1 pixelmapping om maar een paar dingen te noemen. Deze specs vind je volgens mij nergens anders.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Niet online
Ze hebben die nieuwe technologie ontwikkeld samen met o.a. hitachi en panasonic, dus ik verwacht dat er volgend jaar ook van andere merken deze nieuwe technieken in massa productie van de band af rollen.

En hoe vernieuwend alles is, moet ik eerst nog maar eens zien, want de G7 serie zou ook revolutioneer zijn, maar heeft nog steeds wat probleempjes die zijn voorgangers ook hadden. Ben gewoon wat sceptisch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 13:52
Ik persoonlijk vind de prijzen absurd. Nu zul je ze wel voor minder dan de adviesprijs kunnen krijgen, maar dan nog ben je zo 2600(!) Euro kwijt voor een 42" plasma met 1024*768 resolutie. Vergelijk dat eens met een Panasonic en je moet wel héél dol zijn op de extra zwartwaarde. Panasonic had ook een enorm bedrag kunnen vragen voor het nieuwste model omdat de zwartwaarde daarvan beter is dan die van de huidige range van Pioneer. In ieder geval probeert Pioneer het leuk te brengen.
Apache4u schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:14:
[...]

Maar deze tv's bieden volgens mij zoveel meer voor de ht-freak dan de samsungs en panasonics dat die het prijsverschil er misschien wel voor over hebben. Ik in iedergeval wel.
TrueHD scherm, 1080p24 input ondersteuning, hoge contrastwaarde, 1:1 pixelmapping om maar een paar dingen te noemen. Deze specs vind je volgens mij nergens anders.
Op de 42" heb je niks aan 1:1 pixelmapping (want rechthoekige pixels) en TrueHD scherm, wat is dat? Overigens de nieuwe Sony LCD schermen hebben ook 1080p24 ondersteuning, an sich zou dat zelfs goedkoper moeten zijn (want HD bronmateriaal is 24 frames per seconde, dus hoeft er niks omgezet te worden).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03-2023

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ziet er in ieder geval zeer veel belovend uit en zal zeker weer een nieuwe hoogte brengen op plasma gebied!! Mag van mij wel snel september worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 00:03:
Panasonic had ook een enorm bedrag kunnen vragen voor het nieuwste model omdat de zwartwaarde daarvan beter is dan die van de huidige range van Pioneer.
Er blijven echter nog een aantal aspecten open waarop een nieuwe Panny achterblijft bij een huidige Pioneer, zoals meer false contouring, meer dithering, minder goede scaler/processor. En niet geheel belangrijk, het design en de gebruikte materialen.
Hence het mindere bedrag. :)

Het huidige Pioneer niveau, plus een flinke blacklevel-/contrastratio boost wat
G8 gaat brengen (en ongetwijfeld nog betere image processing), en je hebt een superscherm die simpelweg met kop en schouders boven alle andere schermen uitsteekt, = $$$.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2007 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Ik kan het even niet meer vinden, maar las dat het 50 inch van september 2007 rond de 4500 zou gaan kosten. Maar als ik dan nu de prijs van de modellen van juni zie (4300) zal dat nog wel hoger komen te liggen dan.

[ Voor 32% gewijzigd door phemelrijk op 31-05-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:10

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2007 @ 02:08:
Er blijven echter nog een aantal aspecten open waarop een nieuwe Panny achterblijft bij een huidige Pioneer, zoals meer false contouring, meer dithering, minder goede scaler/processor. En niet geheel belangrijk, het design en de gebruikte materialen.
Hence het mindere bedrag. :)

Het huidige Pioneer niveau, plus een flinke blacklevel-/contrastratio boost wat
G8 gaat brengen (en ongetwijfeld nog betere image processing), en je hebt een superscherm die simpelweg met kop en schouders boven alle andere schermen uitsteekt, = $$$.
Allemaal leuk en aardig, maar zolang de Pioneers wat betreft inbranden significant achterblijven op de Pannas blijven zijn ze hun geld niet waard. 't is gewoon te bezeten om zoveel geld voor een scherm uit te geven om dan enkele maanden later te blijven zitten met een SBS6 logotje in beeld.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het eens met Voodoo :

Grote problemen bij de PIO bljiven :

Het INBRANDEN en DIRTY SCREENING

Kijk maar eens naar het topic over de PDP 427 : Niets anders dan klachten over deze 2 verschijnselen , dus laat ze dat nueens als eerste aanpakken voordat ze deze prijzen durven te vragen.

Overigens dat ze 1080/24 hz ondersteunen is mooi maar dat doet de de PDP 427 ook al , maar die op zijn beurd begrijpt weer niets van 50/60 hz dus ben benieuwd hoe dat met die nieuwe modellen zit , want zo probeerd pioneer kopers te bewegen een aaanschaf van de nieuwe Pio Blu Ray speler te doen die ook 24p ondersteund.

zit zelf te twijfelen tussen de PANA P700 of de nieuwe Y700 en de PIO's maar de pio's trekken toch nog ff aan het korste eind door de items hierboven genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De toekomst zal moeten uitwijzen of deze problemen ook te vinden zijn bij de nieuwe modellen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ze liggen sinds afgelopen vrijdag in de US of A in de winkels.

Een gebruikersdraadje op het avsforum:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858455

En ook nog even de adviesprijzen van Pioneer NL in Euri:
http://www.pioneer.nl/files/nl/Home_NL.pdf

PDP-508XD 4.499,00
PDP-428XD 2.999,00
PDP-5080XD 4.299,00
PDP-5080XA 3.999,00
PDP-4280XD 2.799,00
PDP-4280XA 2.599,00

De prijzen van de 60inch die in september worden verwacht zijn nog niet bekend.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Dit lijken toch echt hele, hele mooie schermen te worden waar de concurrentie niet aan kan tippen.

Dat is best jammer, want ze zijn ook best prijzig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 juni 2007 @ 01:40:
Ben het eens met Voodoo :

Grote problemen bij de PIO bljiven :

Het INBRANDEN en DIRTY SCREENING

Kijk maar eens naar het topic over de PDP 427 : Niets anders dan klachten over deze 2 verschijnselen , dus laat ze dat nueens als eerste aanpakken voordat ze deze prijzen durven te vragen.
War kan ik deze PDP 427 Topic vinden aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben trouwens weer eens gaan kijken naar de PDP 427XA in vergelijk met de TH50 PY700
Wel qua beeld kan niks tippen aan een Pioneer. ( Disgin is ook mooi tov Panasonic )

Ook met deze zaakvoeder eens dat inbranden enz... besproken.
Ken die man reeds jaren en nog nooit betrapt op een leugen wij kopen daar al onze elektrische spullen en hebben steeds een uitstekende service nooit problemen met garantie enz....
Hij vertelde mij dat hij dit jaar reeds 152 toestellen van dit type verkocht had en wou me zelfs de uitleverings bonnen laten zien waarbij hij opmerkte dat hij de naam van zijn zaak niet aan een TV merk verbond als hij daar zo een hoop ellende mee zou hebben als ze zo snel inbranden enz....

Hij wees er mij op dat de testbeelden die daar konstant draaien toch logos bevatten en vroeg mij eens heel goed te kijken of ik sporen van inbranden zag op toestellen die daar nu een jaar stonden te spelen ( en dat klopt ook want telkens ik in de zaak kwam stonden deze daar te spelen met die demo ) met deze beelden we hebben hoge kontrasten laag , dynamiek hoog laag helderheid hoog laag enz..... kortom met allerlei instellingen getest eerlijk ik heb niks kunnen vinden.

Voor hem maakt het niks uit wat je koopt want je kan niet zo gek bedenken of het merk verkopen ze daar hoor van lage tot peperduren toestellen, B&O tot LG ......

Persoonlijk had hij zich nu ook een PDP 427 XA genomen ( we zijn in zijn prive gaan kijken ) omdat ze nu in België in promotie gaan daar de PDP 428 eraan komt maar hij deze laatste geen 700 euro meer waard vind.

Persoonlijk denk ik dat ik eruit ben en voor de PDP 427 XA ga

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er mij eens iemand uitleggen wat volgende begrippen juist zijn en hoe ze te herkenen zijn en hoe te voorkomen of wat gedaan ermee.
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

dirty screens
buzzing

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Zijn er al mensen die deze tv hebben gezien in NL? Gisteren waren de "juni" modellen wel beschikbaar bij mijn dealer, maar nog niet aangesloten, waren net met uitpakken bezig. Hij gaf aan dat het verschil tussen de oude 7 serie en de 8 serie minimaal is na meting. IN een superdonkere kamer bij een stilstaand beeld kon je net wat meer donkerte waarnemen itt oudere model waren zijn bevindingen (16000 contrast volgens specs). Zijn inziens nog niet echt de 1000 euro verschil in prijs waard. Ben benieuwd hoe het met de september modellen zit (20000 contrast) Ik ben benieuwd naar evt. ervaringen van mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09
Gisteren de 4280 gezien in de mediamarkt bij het alexandrium in Rotterdam, vond het beeld weer gewoon erg goed eruit zien. Het zwart was gewoon zwarter dan de andere plasma's die ernaast stonden en de kleuren ook weer super. Ze hadden een blue ray demo opstaan.

Heb hier naar volle tevredenheid een 436XDE staan, en die bevalt ook nog erg goed, geen inbranden of dirty screening. Is volgens mij ook erg overdreven dat het een pioneer probleem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freezerator schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 18:01:
Gisteren de 4280 gezien in de mediamarkt bij het alexandrium in Rotterdam, vond het beeld weer gewoon erg goed eruit zien. Het zwart was gewoon zwarter dan de andere plasma's die ernaast stonden en de kleuren ook weer super. Ze hadden een blue ray demo opstaan.

Heb hier naar volle tevredenheid een 436XDE staan, en die bevalt ook nog erg goed, geen inbranden of dirty screening. Is volgens mij ook erg overdreven dat het een pioneer probleem is...
@Freezerator

bekijk dit topic dan maar eens....

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=59572.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10-08 13:52
Ja, maar hoeveel schermen zijn er verkocht? Ik geloof direct dat er problemen met de Pioneer kunnen optreden maar ik heb ook echt het idee dat ze flink opgeklopt worden op internet. Ik heb het al zo vreselijk vaak gezien met diverse producten. Als ik internet mag geloven is mijn TV (ik heb ook zo'n Pioneer 427) al volledig ingebrand, zou mijn camera op elke foto banding moeten laten zien, mijn computerscherm zou roze beeld moeten geven, mijn laptop zou een en al herrie moeten zijn en als keramische kookplaat moeten kunnen dienen, m'n DVD speler elke film met macro blocking weergeven etc. etc. :X Gelukkig ligt het in de praktijk wel wat genuanceerder :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
Abbadon schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 21:25:
Ja, maar hoeveel schermen zijn er verkocht? Ik geloof direct dat er problemen met de Pioneer kunnen optreden maar ik heb ook echt het idee dat ze flink opgeklopt worden op internet. Ik heb het al zo vreselijk vaak gezien met diverse producten. Als ik internet mag geloven is mijn TV (ik heb ook zo'n Pioneer 427) al volledig ingebrand, zou mijn camera op elke foto banding moeten laten zien, mijn computerscherm zou roze beeld moeten geven, mijn laptop zou een en al herrie moeten zijn en als keramische kookplaat moeten kunnen dienen, m'n DVD speler elke film met macro blocking weergeven etc. etc. :X Gelukkig ligt het in de praktijk wel wat genuanceerder :P
Lees deze thread maar: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=544315 Heel veel interessante informatie. Ik heb dus maar een 428XD besteld. Verwacht hem binnen twee weken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 14:22
Ik heb sinds woensdag de 508XD hangen met zijspeakers. Ik heb hem gekocht na hem eerst 3 uur getest te hebben in de winkel. Ik zag hem al staan toen ik de winkel binnenkwam, veel zwarter scherm. Na een lijdensweg met een Philips LCD-TV raakte ik eveneens afgeknapt op LCD. met zogenaamd "dynamisch contrast", 8-bit kleur en de bewegingsonscherpte en al dat gepixel en de slechte kijkhoek kon ik niet meer leven. Dit is een 768p versie met 50 inch, maar daarmee is hij wel scherper dan mijn 37" LCD TV met Pixelplus 3 HD met 1920x1080!!, zelfs van dichtbij.

Het contrast en het donkere zwart is echt ongelofelijk. Ik heb contrast nog laag staan vanwege het inspelen, maar volgens mij is inbranden nu echt volledig verleden tijd. Ik heb zelfs nog niet één spoortje retentie gezien, ook niet een paar seconden. Het is moeilijk te geloven dat het hier om een plasma gaat.

Ik heb tussentijds nog een analoge 50HZ CRT-je gehad. Je ziet dat alleen met hele snelle panshots de CRT nog wat beter is, maar met normale panshots blijft alles gewoon scherp. Maar daar staat zoeveel tegenover en ik ben nog niet klaar met de vele, vele instellingen. Gisterenavond naar HD-DVD gekeken met de lichten uit. Wat een belevenis, van felwit tot diepzwart in een beeld en zo retescherp . Alles ruisonderdrukking heb ik gewoon uitgezet, helemaal niet nodig op 3,5 meter kijkafstand. Alles doet het ook gewoon aan dit ding en zoals het hoort.

Hij ziet er ook nog een super classy uit, gewoon al prachtig als hij uit staat.
Ik ben echt zo blij als een mossel met dit superapparaat.

S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag me alleen af waar het grote prijsverschil met Amerika vandaan komt. Hier betaal je
3400 euro voor een 5080, in de USA ~2500$. (omgerekend is dat minder dan 2000 Euro 8)7 )

USA: http://www.nextag.com/pioneer-5080/search-html

NL: http://www.kieskeurig.nl/...350BEC125730E00429F4A.htm

Gek genoeg betaal je voor een ander populair scherm zoals de Samsung 50Q91 vrijwel
hetzelfde in de US en hier. Een belastingkwestie of andere hogere kosten kan het dus niet zijn, anders zouden die schermen daar ook véél goedkoper zijn.

USA: http://www.nextag.com/Samsung-5064/search-html

NL: http://www.kieskeurig.nl/...639D0C12572AB002B13F4.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 22:41
Apache4u schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 23:14:
TrueHD scherm, 1080p24 input ondersteuning, hoge contrastwaarde, 1:1 pixelmapping om maar een paar dingen te noemen.
Wel heel erg mooi dat 1080p24 nou eindelijk eens wat meer op de markt komt. Eigenlijk geldt al jaren lang dat je het mooiste beeld krijgt door gewoon de meest simpele en meest directe verbinding te gebruiken. Dat was vroeger al zo bij een RGB verbinding. Nooit begrepen dat mensen zo graag allemaal (intern) complexe verbindingen met composite wilden maken.

Voor het huidige film materiaal geldt het zelfde. Waarom zou je het in hemelsnaam eerst ingewikkeld gaan versnellen, en dan kunstmatig de pitch weer omlaag brengen, of nog ingewikkelder, allerlei vreemde 3:2 pulldowns doen, als je het gewoon simpel en direct als 24 beeldjes kan uitzenden en als 24 beeldjes kan weergeven? :?

Soms maken mensen het echt onnodig moeilijker dan het zou hoeven te zijn...

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrutinizer
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 14:22
Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 00:41:
Vraag me alleen af waar het grote prijsverschil met Amerika vandaan komt. Hier betaal je
3400 euro voor een 5080, in de USA ~2500$. (omgerekend is dat minder dan 2000 Euro 8)7 )
Dat is inderdaad een groot verschil. Kanttekeningen zijn dat de Amerikaanse prijzen ex. de Nederlandse 19% BTW zijn. Verder heeft de Amerikaanse 5080HD iets minder mogelijkheden heeft dan de 5080XD. Wat meer overeenkomt is de Amerikaanse Elite PRO-1150HD met de Europese 508XD. Daarvan is de adviesprijs in dollars (ex BTW) gelijk aan de Europes 508XD incl BTW, maar de Elite is dan weer inclusief speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scrutinizer schreef op zondag 15 juli 2007 @ 13:57:
[...]

Dat is inderdaad een groot verschil. Kanttekeningen zijn dat de Amerikaanse prijzen ex. de Nederlandse 19% BTW zijn. Verder heeft de Amerikaanse 5080HD iets minder mogelijkheden heeft dan de 5080XD.
De NL prijs die ik aanhaalde (3400 Euro) geldt voor de XA.

Wat betreft 19% BTW. 2500$ = 1814 Euro. Als we daar de NL BTW bij op zouden tellen kom ik op ~2175 euro. Wij betalen hier echter 3400 Euro!!!

Als je via Nextag kijkt wat een ander populair scherm in Amerika kost, bijv. de Sasmung 50Q91 of de Panasonic PV70, dan scheelt het niet zo veel hier of in de USA.

http://www.nextag.com/Samsung-5064/search-html

http://www.kieskeurig.nl/...639D0C12572AB002B13F4.htm

We worden dus gewoon geript door Pioneer Europe. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 juni 2007 @ 07:43:
Kan er mij eens iemand uitleggen wat volgende begrippen juist zijn en hoe ze te herkenen zijn en hoe te voorkomen of wat gedaan ermee.
Want ik zie door de bomen het bos niet meer.

dirty screens
buzzing

Thx
IK zou toch maar eens naar de nieuwe generatie gaan kijken. Want ik denk dat het verschil tussen de oude en nieuwe zeer groot is . We hebben zie hier allebei naast mekaar in de winkel hangen. En er komt gewoonweg geen enkel scherm in de buurt. Ook de nieuwe Panasonics niet (hoewel zeer close maar dat zijn dan wel Full HD schermen)

Buzzing wordt veroorzaakt door de voeding van deze schermen. Maar ik heb nog geen enkel scherm gevonden die geen zoem veroorzaakt. Het kan natuurlijk wel zo zijn dat je voor een bepaalde frequentie erg gevoelig bent.

Mvg

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Laatst online: 07-06 14:53
De eerste review van de PDP-4280XD is zeer positief. Dit toestel krijgt het oordeel 'reference level' mee.

Ik ben zeer benieuwd of Pioneer met dit panel ook de inbrandproblemen heeft opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ripley schreef op maandag 16 juli 2007 @ 23:32:
De eerste review van de PDP-4280XD is zeer positief. Dit toestel krijgt het oordeel 'reference level' mee.

Ik ben zeer benieuwd of Pioneer met dit panel ook de inbrandproblemen heeft opgelost.
Naar wat ik tot nu toe heb gelezen op de diverse forums kent het nieuwe panel totaal geen
retentie meer. Zelfs uren lang op een zender met een hardnekkig logo en geen spoortje te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
Ik heb op mijn PDP-508XD regelmatig een HTPC aangesloten staan en heb derhalve regelmatig een explorer window op een zwarte achtergrond. Dit staat er soms een uurtje ofzo.

Ik heb nog nooit ook maar een spoortje retentie gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

Crew One schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 17:44:
Ik heb op mijn PDP-508XD regelmatig een HTPC aangesloten staan en heb derhalve regelmatig een explorer window op een zwarte achtergrond. Dit staat er soms een uurtje ofzo.

Ik heb nog nooit ook maar een spoortje retentie gezien.
Dat is goed nieuws dan! En hoe zit het nu twee weken verder? Nog steeds no problemos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Pioneer 428xd aangeschaft en ik kan het beamen,totaal geen retentie te zien,ik zit nog wel in de inspeelperiode,dus ik mijd wel zoveel mogelijk zender s met logo's zwarte balken ect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:23

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Zo. Ik heb de Pioneer PDP-4280XA besteld. Is op voorraad, moet hem alleen effe ophalen. Ben zeer benieuwd hoe hij thuis is. In de winkel was ie inderdaad zeer mooi. M'n ouders hebben de 428X en dat is echt een prachtige TV. Aangezien de 4280 z'n kleine broertje is verwacht ik niets minder :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crew One
  • Niet online
phemelrijk schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:46:
[...]

Dat is goed nieuws dan! En hoe zit het nu twee weken verder? Nog steeds no problemos?
Si senor, nada de problemos aqui! (Geen probleem te bekennen hier!)

Inmiddels heb ik "24" Seizoen 6 gekeken met zo'n irritant FOX logo in beeld, ook daarvan geen spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Microkid schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:43:
Zo. Ik heb de Pioneer PDP-4280XA besteld. Is op voorraad, moet hem alleen effe ophalen. Ben zeer benieuwd hoe hij thuis is. In de winkel was ie inderdaad zeer mooi. M'n ouders hebben de 428X en dat is echt een prachtige TV. Aangezien de 4280 z'n kleine broertje is verwacht ik niets minder :)
Op een paas functies na is ie hetzelfde dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phemelrijk

phemelrijk

Wat is dat dan ?

nou...september is aangebroken...een der dagen zal de full hd variant (PDP-LX508XD) er gaan komen...echter ben ik nu nog wel benieuwd wat laser tv gaat doen...dus ik wacht toch nog eventjes...voordeel is dan dat dit scherm wordt gereviewd. Later is er meer bekend over laser tv e.d. Wellicht zakt de prijs straks van dit nieuwe scherm ook :) IS toch wel prijzig denk ik itt de mooie verhalen van de laser tv prijzen en kwaliteit daarvan Spannend allemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door phemelrijk op 03-09-2007 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:31

d0s

sssst

Kun je die onderste 'box' van het scherm afhalen of is dit niet mogelijk?
Mij lijken de schermen zonder deze box veel mooier, meer schilderij-effect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrakelJos
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
(overleden)
d0s schreef op maandag 10 september 2007 @ 16:55:
Kun je die onderste 'box' van het scherm afhalen of is dit niet mogelijk?
Mij lijken de schermen zonder deze box veel mooier, meer schilderij-effect!
Als je een PDP-508 of 5080 neemt zitten er geen boxen bij dus veel mooier. Wel wat duurder dan een 42" ;)

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 16:41
Ter informatie: de PDP-LX5080D (1080P scherm) staat op de Nederlandse website van Pioneer. Ik ben benieuwd wanneer dit scherm ergens in een winkel hangt zodat ik hem met m'n eigen ogen kan bekijken :).

[ Voor 25% gewijzigd door Access op 13-09-2007 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eerlijk gezegd zojuist van mn "Panasonic-geloof" gevallen en mijn wens (was eigenlijk als eerste en is weer nu) om een Pioneer plasma te kopen. Alleen Pioneer is doorgaans duurder dan zijn "concurrenten". Het model wat op dit mijn interesse heeft, namelijk de Pioneer PDP-LX508D.

Deze tv heeft de Eisa Award 2007-2008 gekregen in de categorie Europese Full-HD plasma-TV.

Afbeeldingslocatie: http://www.eisa-awards.eu/2007/files/Pioneer_PDPLX508Dweb08.jpg

Pioneer brengt in september vier nieuwe Full-HD KURO flatscreen-TV’s op de Europese markt.

Deze TV’s zijn voorzien van het logo “HD ready 1080p”, om aan te geven dat ze volledige high definition kunnen weergeven. Hiermee wordt het volledige gamma high definition-bronnen bedoeld, dus 720p, 1080i en 1080p – de hoogste resolutie die momenteel beschikbaar is. De nieuwe Full-HD TV’s kunnen deze echte high definition video weergeven met een progressieve resolutie van 1.920 x 1.080.

Daardoor vormen ze de ideale partner voor high resolution HD-bronnen zoals Blu-ray, want ze halen het beste uit high definition media: audio en video zoals de filmmakers het wensen, perfect weergegeven bij 1080p en 24Hz. Dus met dezelfde snelheid en met dezelfde 24 frames per seconde waarin de film wordt opgenomen, opgeslagen, gemasterd en weergegeven in de bioscoop.

De Full-HDTV’s maken deel uit van het KURO-gamma van Pioneer. De klant kan kiezen uit twee 60-inch modellen en twee 50-inch modellen.

2 weken geleden werd het Pioneer 50-inch Full-HD KURO-model, de Pioneer PDP-LX508D, door de EISA (European Image and Sound Association) bekroond als beste Europese Full-HD plasma-TV. De jury was samengesteld uit redacteurs van de 50 belangrijkste Europese tijdschriften voor consumentenelektronica.

Pioneer PDP-LX508D specificaties
• Schermgrootte: 50-inch , 127cm
• ‘KURO’ scherm
• Resolutie (horizontaal x verticaal): 1,920 x 1,080, 1080p
• HD Digital Film Direct 24
• Aspect Ratio: 16:9
• Contrast Ratio: 20.000 : 1
• TV Tuners: geïntegreerd Digitaal (DVB-T) en Analoog
• Common Interface slot
• Luidsprekers: optionele hoge kwaliteit zijluidsprekers verkrijgbaar
• Ingangen: 3 x HDMI, 1 x component, 1 x S-video, 1 x RCA AV, 3 x Euro-SCART, 1 x CI slot, 1 x PC input, 1 x USB
• Uitgangen: 1 x optisch, 1 x RCA audio, 1 x koptelefoon, 1 x subwoofer uit
• Intelligente helderheids controle
• ISF Calibratie
• Multiscreen Opties: PiP/PaP
• Elektronische Programma Gids
• Video Signaal: PAL, SECAM, NTSC3.58, NTSC4.43, PAL60, HD
• PC Signaal: VGA, SVGA, XGA, Wide XGA, SXGA
• Audio: 17W + 17W (1 kHz, 10%, 6Ω)
• Toon Controle: Bass, Treble, Balance
• Geluidsopties: SRS (Surround), SRS Focus (Audio orientation) and TruBass (Bass Boost)
• Afmetingen (B x H x D) 1232 x 722 x 120 mm
• Gewicht: 38.3 kg
• Stroomverbruik (standby): 421W (0,3W)

Beeld
• Ultra Black Panel
• Signal Processing Drive 2HD
• Direct Colour Filter 3
• Diepwafelribstructuur
• i-CLEAR Drive
• Dynamische HD-omzetter
• PAL 3D Y/C scheiding
• Intelligent DRE
• Kleurtemperatuurregeling
• Colour Management
• Natural Enhancer
• Digital CTI (Colour Transient Improvement)
• Knippervrij beeld
• Digitale ruisonderdrukking
• MPEG ruisonderdrukking
• Block Noise Reduction
• Analoge Tuner ruisonderbreking
• PureCinema
• Home Gallery (JPEG PictureViewer)
• Modus dubbel scherm (PaP)
• Modus beeld-in-beeld (PiP)
• Videosignalen: PAL, SECAM, NTSC3.58, NTSC4.43, PAL60, HD
• PC-signalen: VGA, SVGA, XGA, Wide XGA, SXGA

Geluid
• Audio-uitgangsvermogen: 17W + 17W (1 kHz, 10%, 6Ω)
• Lage-/hogetonenregeling
• Audio-opties SRS: (Surround), SRS Focus (Audio orientation) and TruBass (Bass Boost)
• Subwoofer-uitgang (variabel)

Digitale Tuner LX5080D
• Geschikt voor DVB-T
• Modulatie: COFDM (2k / 8k)
• Videodecodering: MPEG2 MP@ML
• Audio Decoding MPEG1 1&2, AC-3
• Vooringestelde kanalen 99
• Teletekst (MHEGS)

Analoge Tuner
• Automatisch vooringesteld kanaal
• Vooringestelde kanalen: 99
• Teletekst (CEEFAX/FLOF/TOP)
• Beeld en tekst (dubbelscherm)

Bediening
• Scherminformatie (OSD): 17 talen, incl: Engels, Frans, Duits, Italiaans, Nederlands, Spaans, Portugees, Sweeds, Fins, Noors, Deens, Russisch, Grieks, Turks, Pools Tjechisch en Ukraïens
• Afstandsbediening: Preset (TV, VCR, STB, DVD, DVR, BD)
• HDMI Control
• Connectiviteit andere AV-uitrusting (i/o Link.A)
• Werking andere AV-uitrusting (SR+)
• Energiebesparingsmodes
• Energiebeheer (voor PC)

Aansluitingen
• HDMI 3 (versie 1.3)
• Component video-ingang: 1 (zijkant-in)
• S-Video-ingang: 1 (zijkant-in)
• RCA AV-ingang: 1 (zijkant-in)
• Euro-SCART: 3
• Digitale optische audio-uitgang: 1
• RCA audio-uitgang: 1
• PC-ingang: 1
• Hoofdtelefoon: 1
• Subwoofer-uitgang (Variabel): 1
• Common Interface-sleuf: 1
• SR-bediening: 1
• i/o link.A Select: 1
• Antenneaansluiting digitale tuner: 1
• Antenneaansluiting analoge tuner: 1

Overig
• Voeding: AC220 - 240V, 50/60Hz
• Advies Prijs € 5.499,-

Citaat van EISA:
“Pioneer bewees opnieuw zijn meesterschap op het vlak van beeldkwaliteit van plasmasystemen. De ‘Full-HD’ PDP-LX508D is ongetwijfeld de nieuwe norm voor één van de belangrijkste aspecten van home cinema systemen: diepe zwarttinten.
Om dit uitzonderlijk resultaat te realiseren heeft Pioneer gelijktijdig de drie fundamentele weergave-elementen verbeterd: paneel, filter en elektronica. Bovendien werd extra aandacht besteed aan de beeldverwerking, inclusief subsystemen voor compensatie van bewegingen.
Zoals het een home cinema systeem van klasse betaamt, kan de PDP-LX508D bovendien high definition films weergeven in hun origineel formaat van 24 beelden per seconde, net zoals dat in de bioscoop gebeurt.”
Bron:http://www.hdtvnieuws.nl/...lasma-tv-wint-eisa-award/

Er bestaat ook een versie LX5080D (dus een extra 0) die alleen op de NL site staat. Ik weet niet wat deze anders maakt.

Prijzen op dit moment bekend

50"
• LX5080D varierend van €4.799- €5.499
• LX508D varierend van €5.099- €5.999

60"
• LX6080D €7.499
• LX608D €7.999

Laatste update: het verschil van 500 euro (!!!) tussen de 80 en de 8 ligt puur in een kleurfilter. De 608D heeft 3+ en de 6080D heeft alleen 3. Nou als dat 500 euro moet schelen. (bevestigd door Pioneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Access schreef op donderdag 13 september 2007 @ 21:57:
Ter informatie: de PDP-LX5080D (1080P scherm) staat op de Nederlandse website van Pioneer. Ik ben benieuwd wanneer dit scherm ergens in een winkel hangt zodat ik hem met m'n eigen ogen kan bekijken :).
Hij hangt (de 508 of de 5080) in ieder geval in Correct Rotterdam; gaan we vanavond heen! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou een bezoek aan Correct Rotterdam is uiteindelijk een enorme teleurstelling geweest (lees: nadelig voor de tv). Hier een goed voorbeeld hoe een winkel een tv totaal kan verklooien: slecht opgesteld, laag bij de grond, slechte instellingen: oordeel toen -> dit voor 6.000 euro... pffff Zelfs 1 van 2.000 "zag er beter uit"...

Volgende dag bij Audio Gallery de 60 inch gezien: meteen "verliefd" en wow effect! (nee, dan bedoel ik het beeld natuurlijk, die 60 inch is way too big voor ons haha).

We gaan dus nu de PDP-LX508D bestellen + speakers en standaard (die zijn namelijk ook nog eens exclusief...).

Overigens voor diegenen die het een beetje kwijt zijn met al die nrs:

Afbeeldingslocatie: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;topic=56914.0;attach=44080;image

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2007 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 11:03
Vraagje aan iedereen. In welke mediamarkten zijn deze G8 schermen gesignaleerd?
Want bij ons in Eindhoven worden ze niet gevoerd, omdat ze haast geen Pioneers meer verkopen, sinds Pioneer zoveel duurder is als de andere merken.
En ik MOET bij Mediamarkt kopen omdat ik tegoedbonnen heb.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moris schreef in een ander topic:

"Als ik het goed begrijp biedt de Panasonic VieraLink mij het volgende. Ik kan met dezelfde afstandsbediening van de TV ook volledig de Recorder bedienen en dus ook andersom."

"Gaat dit bij Pioneer net hetzelfde?"

Kan iemand hier al antwoord op geven?

Ik overweeg de aanschaf van een Plasma TV, Pioneer PDP-428XD of een Pioneer PDP-4280XA.
Hoewel mijn keuze was gevallen op een DVD-recorder, Panasonic DMR-H770 geef ik er de voorkeur aan om deze aparaten van hetzelfde merk te kopen, waardoor het naar alle waarschijnlijkheid de Pioneer DVR-LX60 zal gaan worden. De Plasma van Pioneer geeft gewoon een mooier beeld dan de Full-HD van Panasonic (TH-42PY700). Dus het wordt zowiezo Pioneer.

Toch heb ik voor de ervaringsdeskundigen nog enkele vragen:

Mijn kabelaar levert een digitaal signaal dat ik via een Samsung Digital Cable Receiver aansluit op de TV of A/V-receiver. Het klopt dan toch dat ik dan helemaal niets aan een DVB-T tuner heb. Kan iemand dat bevestigen? Nu heeft de Pioneer PDP-428XD enkele functies (Intelligent Brightness Control, ISF en Multiscreen Options) die mij op zich wel leuk c.q. prettig lijken. Vandaar mijn vraag. De meerpijs is voor mij dan allen van toepassing op die laatst genoemde opties, wat dus de basis voor de overweging vormt.

Wellicht wat off-topic, maar toch...
Kan ik via mijn WiFi verbonden laptop, via de met mijn netwerk verbonden Denon 3808, op de harde schijf kijken van de hieraan verbonden Pioneer DVD recorder, DVR-LX60?

Ben zeer benieuw naar ervaringen met de DVR-LX60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat zijn nou concreet de verschillen tussen de 42" modellen?

PDP 428XD digitale tuner, light sensor, 'one body' ?
PDP 4280XD digitale tuner
PDP 4280XA analoge tuner

Qua specs zien de schermen er hetzelfde uit. Maar is dit ook zo. Ik zie dat de 428XD ISF ready is. Dat is op zich handig, want dan kunnen de parameters direct worden aangepast. Ik denk echter dat het bij de andere modellen - welliswaar iets minder handig - ook kan. Ook zie ik iets staan op de Pio site over Intelligent Brightness Control. Dat zou alleen op de 428 zitten. Maar moet ik er nou van uit gaan dat de 428XD nóg mooier is dan de 4280 modellen. Die laatste 2 zijn natuurlijk identiek, behalve de tuners. Die tuners zijn voor mij niet interessant, want ik zap met een Dreambox, dus welke de goeiekoopste is, wordt het.

Hoe zit het nou? :?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-05 11:38
De Pioneer PDP-4280XA met analoge tuner is de goedkoopste en moet wat betreft beeld niet onderdoen voor de duurdere Pioneer broertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05

mphilipp

Romanes eunt domus

Moris schreef op zondag 04 november 2007 @ 17:55:
De Pioneer PDP-4280XA met analoge tuner is de goedkoopste en moet wat betreft beeld niet onderdoen voor de duurdere Pioneer broertjes ;)
Dat klinkt een beetje te vaag. De XA/XD zijn op de tuners na hetzelfde. Ik wil graag weten of er verschil in het plaatje zit tussen de 428XD en de 4280XD? Want ik kan uit de info alleen maar opmaken dat ie wat extra instelmogelijkheden heeft en een fancy brightness control feature. Maakt dat, dat ie nóg mooier/beter is?
Niet onderdoen betekent niet zoveel. Een Panasonic doet er ook niet echt voor onder, gezien de prijs. Maar dat zegt nog niet echt veel over hoe het plaatje eruit ziet.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

mphilipp schreef op zondag 04 november 2007 @ 23:17:
Dat klinkt een beetje te vaag. De XA/XD zijn op de tuners na hetzelfde. Ik wil graag weten of er verschil in het plaatje zit tussen de 428XD en de 4280XD?
Kort antwoord : nee, geen verschil.
Lang antwoord: m'n ouders hebben de 428XD, ik heb de 4280XA. Hier zit exact hetzelfde scherm in, zelfde electronica, enz enz. Alleen heeft de 428XD een draaivoet, een lichtsensor, een metalen afstandsbediening en een USB poort. Maar qua beeld is ie identiek. Als ik bij m'n ouders TV kijk is het dus gewoon hetzelfde als bij mij. Sterker nog: we hebben de kleuren ook hetzelfde ingesteld via het advanced menu. Er is een site waarop de correctie staat zodat het scherm vrijwel foutloos is qua kleurweergave.
Dus als je die extra opties niet direct nodig hebt kan je ook de 4280XA nemen.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustTrying
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:46
Op welke site heb je die instellingen dan gevonden als ik vragen mag? Heb vandaag ook een 428 op bluray bron gezien en daartegenover een 4280XA aangesloten op een splitter en een dvd speler van 99 euro, het leek in de winkel wel een wereld van verschil, maar ik ga de volgende keer eens vragen of ze de 4280XA ook eens op die bluray bron willen aansluiten.

Moet er nog een isf calibratie worden gedaan op zon scherm, of kun je met de juiste instellingen ook een goed beeld bereiken, met de juiste kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid

Microkid

Smile

Zoek eens op http://www.avforums.com. Daar is een heel topic over die dingen en ook met calibratie instellingen.
En het is natuurlijk niet echt fair om een Blueray bron te vergelijken met een 99 euro DVD spelertje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 20:25
Ik ga binnenkort ook aan de Pioneer :)

Denk dat ik gewoon voor het goedkoopste 42" model ga aangezien ik niet vaak kabel tv kijk.

Verwijderd

ik heb de pioneer 428xd besteld maar nou wil ik een digitale samsung ontvanger hd erop aan sluiten kan ik deze met mijn pio afstandbediening bedienen en zo ja hoe kan dat er zit wel een stb keuzeknop op 8)7 hulp gevraagd

Verwijderd

iemand???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Is het 42" model ook alleen als lijst te krijgen? Dus niet met de speakers aan de onderkant? Bij de "Expert" werd beweerd van wel. Ik kan hem dus alleen niet vinden op de pio site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Pioneer PDP-LX508D Test

Full 1080p Plasma:
.......Although its plasma buzzing may pose a problem for those with acute hearing, and its premium pricing may be hard to swallow for some, as an overall package.
I have not seen any other flat screen television in 2007 that could outperform the Pioneer PDP-LX508D in terms of sheer picture quality.

=> HDTV Test Reference Level
Nu 't geld nog..... :o

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, 12.000 gulden voor een TV-tje. Wie heeft het niet liggen zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op vrijdag 23 november 2007 @ 14:11:
Is het 42" model ook alleen als lijst te krijgen? Dus niet met de speakers aan de onderkant?
Nee, jammergenoeg enkel de 50" modellen en groter zijn zonder speakers.

2 generatie's geleden maakte Pioneer voor het laatst een "klein" scherm zonder
speakers, de 436. Helaas is Pioneer vervolgens het slechte pad op gegaan
net als alle andere fabrikanten doen; design verneukende speakers toevoegen
die alleen te verwijderen zijn met een slijptol. :/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:12:
[...]

Ach, 12.000 gulden voor een TV-tje. Wie heeft het niet liggen zou ik zeggen.
Ik heb al jaren geen guldens meer..dus nee, heb ze niet liggen.
Ik ga voor de LX6080... heb hem in aktie gezien..wat een scherm zeg.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache4u schreef op maandag 17 december 2007 @ 09:12:
[...]

Ik heb al jaren geen guldens meer..dus nee, heb ze niet liggen.
Ik ga voor de LX6080... heb hem in aktie gezien..wat een scherm zeg.
En met een beetje goed zoeken betaal je er natuurlijk een stuk minder voor.. De LX6080 en LX5080 zijn trouwens wel uit voorraad leverbaar dus die hebben niet van die absurde levertijden als de -0 modellen..

De LX508 is nog wel steeds mijn droomscherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel vergelijken en kijken ga ik nu ook voor de pdp-4280xa. Super apparaat!

Hier is ie nog geen E 1900,-.

http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?item=24938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 17:02:
[...]

En met een beetje goed zoeken betaal je er natuurlijk een stuk minder voor.. De LX6080 en LX5080 zijn trouwens wel uit voorraad leverbaar dus die hebben niet van die absurde levertijden als de -0 modellen..

De LX508 is nog wel steeds mijn droomscherm :)
Ja, dat gold voor mij ook. Toen heb ik heb een draadje gelezen op avsforum.com . Daar hadden videofielen de LX*080 en LX*08 naast elkaar gezet . Het verschil is een kleurenfilter volgens de specs. Zelfs deze videofielen konden misschien na een half uurtje kijken minieme verschillen ontdekken. Ik ben niet zo'n videofiel als de lui daar en bespaar dan die paar honderd euro liever voor een leuke BR speler :-)

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:52:
Na veel vergelijken en kijken ga ik nu ook voor de pdp-4280xa. Super apparaat!

Hier is ie nog geen E 1900,-.

http://www.pick2pay.nl/kieskeurig.htm?item=24938
Dat is voor mij ook kandidaat nummer één.
Heb je het scherm toevallig nog vergeleken met de Samsung 46F86? (is een LCD maar ik
vond dit ook een heel mooi scherm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 11:03
Eindelijk doet Pioneer ook iets aan de ADVIES prijzen in NL:

Spectaculaire prijsverlaging Pioneer plasma
De plasma flatscreen televisies van Pioneer behoren al jarenlang tot de beste toestellen in deze categorie op de Nederlandse markt. Technologische vernieuwingen als het geavanceerde ultra black panel 'KURO' scherm, de diepwafelribstructuur en HD Digital Film Direct 24 zorgen ervoor dat televisiekijken telkens opnieuw een belevenis is.

Per direct zijn een aantal Pioneer HD-Ready plasma toestellen aanzienlijk in prijs verlaagd. Een paar voorbeelden:

Pioneer PDP-4280XA van 2599,- nu voor 1999,-
Pioneer PDP-4280XD van 2799,- nu voor 2299,-
Pioneer PDP-428XD van 2999,- nu voor 2499,-
Pioneer PDP-5080XA van 3999,- nu voor 2999,-
Pioneer PDP-5080XD van 4299,- nu voor 3299,-
Pioneer PDP-508XD van 4499,- nu voor 3599,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pioneer PDP-4280XD van 2799,- nu voor 2299,-
Pioneer PDP-428XD van 2999,- nu voor 2499,-
Pioneer PDP-5080XA van 3999,- nu voor 2999,-
Pioneer PDP-5080XD van 4299,- nu voor 3299,-
Pioneer PDP-508XD van 4499,- nu voor 3599,-
Nu nog de shops die de verlaging moeten door voeren, zie nog nergens de 508 staan voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Waar komt dit vandaan? Ben blij dat ik mijn bestelling nog even gecanceld heb niet zo lang geleden O-)

[ Voor 3% gewijzigd door lowfi op 30-01-2008 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
Kan iemand meer vertellen of het prijsverschil tussen de 508XD en de 5080XD het geld waard is. Enige verschil dat ik zie is een drietal functies. ISF ga ik niet doen, dus is het dan de moeite waard om alleen voor die Intelligent Brightness Control een paar honderd euro neer te leggen?
-Intelligent Brightness Control
-ISF C³ Ready
-Multiscreen opties (PiP/PaP)

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topgunn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:28:

Hoe staat het met het verschil tussen de 428 en de 427? Deze is nog maar 1.444 euro zag ik bij de MM. De goedkoopste 428 kost bijna 2.000 euro. Is die 550 euro in de pocket het verschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
427 heeft volgens mij erg slechte zwartwaardes en nog een paar nadelen. Ik zou er niet aan beginnen :)

MM werkt de pioneers uit zijn te duur assortiment denk ik. Te duur ivg met de rest wat ze verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Laatst online: 10-08 12:43
De G8 is veel beter als de oudere serie, met name zwart waardes zijn veel beter. Daarnaast hadden de 427 last van DS en inbranden. Zoek maar eens op DS (Dirty Screen) en 427 met google, of kijk eens op htforum.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-08 15:20
nieuwe serie is echt een klap beter. je kunt beter een panasonic nemen dan een 427 pioneer als het geld een issue is. Gewoon voor de 428 serie gaan en je zult meer dan tevreden zijn. Ik heb nu de 5080xa besteld en ga die binnenkort aansluiten op mijn tvixje voor leuk hd kijkwerk ;)

Digital Media Junkie

• lowfi
En ik heb de knoop door gehakt en een 4280xa gekocht. 50" vond ik te groot en ik kon een leuke deal maken bij deze winkel. Helaas wel 2 weken wachten erop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook aan het sparen voor een kuro 4280xa maar goedkoper dan rond de 1990 euro is ie niet te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Pioneer stopt met plasma?

Zie engadget etc voor het nieuws....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lowfi schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 09:47:
Pioneer stopt met plasma?

Zie engadget etc voor het nieuws....
so it seems. Maar ze willen in de toekomst de panelen van Panasonic gaan gebruiken in combinatie met hun elektronica lees ik op avsforum.com? Het maakt het voor Panasonic en Pioneer in iedergeval goedkoper om te produceren en om concurrentieel te zijn met de LCD-markt. Maar of de kwaliteit zo goed is? Het is even koffiedik kijken naar de toekomstige panelen van panasonic :)

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb mijn twijfels. Met veel bombarie de G8 aangekondigd, 9mm plasma en de opvolger van de G8 was ook al op ces te zien. Er komt iig een press release uit op 7 maart.

Vind panasonics toch wel van mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:04
Mijn inziens heeft Pioneer zichzelf de das omgedraait door hun huidige prijsstelling. Er zijn gewoon weinig mensen die zoveel geld neer willen leggen voor een tv. Daarvoor is het kwaliteitsverschil met andere tv's gewoon te klein. Het is er wel, maar om nu bv twee keer zoveel geld te betalen voor een HDready Pioneer plasma tov een HDready Panasonic plasma. Dat is gewoon een te groot gat. Pioneer had het zich misschien makkelijker kunnen maken door enkele budget-modellen te maken die wel kunnen concurreren qua prijsniveau met de betere Pana's, Philipsen en Sony's van deze wereld.
Geloof alleen niet zo in het gerucht dat ze panelen van Panasonic gaan gebruiken. Denk dat ze er eerder mee ophouden, want waarom zou Panasonic haar direct concurrent helpen? Panasonic heeft enorm geinvesteerd in grote, nieuwe plasma-fabrieken en plukt daar nu de vruchten van. Het blijft natuurlijk wel zonde mocht het echt zo zijn, denk bv aan het 'oneindig' zwart scherm op de afgelopen CES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 13:58
om ff dit oude topic nog een kick te geven.

de 5080xd is nu voor rond de 2200 te krijgen :9~

Ben hard aan het twijfelen tussen deze en de 46pz85 van panna (die wel full-hd is)

het lijkt voor me gevoel een no-brainer om voor de pio te gaan, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-07 15:52
Kick

Kunnen mensen met deze tv hun ervaringen delen, ik zit er over te dneken om een G8 serie aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Hobbit
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-11-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ben van plan een PDP-508XD te gaan kopen. Nu vroeg ik mij af of er met deze tv nog lipsync problemen zijn te verwachten als je geen HDMI 1.3 hebt op je afspeelapparatuur. Zag namelijk dat dat bij Philips vaak wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philips heeft daar last van door hun Natural Motion technieken he, die nemen wat tijd in beslag. Heb op m'n 508XD weinig last gehad van lip-sync problemen tot nu toe. Is wel allemaal 1.3-spul echter. Kan me daarentegen niet voorstellen dat dat bij niet-1.3-apparatuur wel zo zou zijn. Het scherm zelf is redelijk snel, daar zal het niet zo gauw aan liggen. Als je PureCinema helemaal uit zet zeer zeker niet, maar de Advanced stand is mijns inziens ook wel snel genoeg om er geen problemen van te hebben.

Erg fijne tv verder wel! Had alleen een maatje groter gemogen, maar ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn PDP-508XD hangt nu enkele weekjes aan de muur (met de WM02 beugel) en ik moet zeggen "i'm very very pleased". beeldkwaliteit, zoomratio en bediening zijn super. Ik heb wel de XD gekozen om zijn IBC functie. Die is erg fijn, ik wordt minder moe 's avonds door de automatische kleur- en lichtaanpassingen.

Mijn oude Yamaha set is vrijwel direct na het ophangen ook vriendelijk bedankt voor haar audio en video diensten en heeft plaats mogen maken voor een set LX71 van Pioneer (past toch echt wel mooi eronder) Natuurlijk ging het me om de HDMI (die had ik ook op een nieuwe yamaha kunnen krijgen, ik weet het), maar de iLink functie is zo lekker lui.. schakel een DVD in en de rest wordt gedaan; TV gaat aan, schakelt het juiste inputkanaal in, de audioinstellingen worden netjes ingesteld en de koffie wordt gezet en gehaald (okok, die laatste doet mijn vriendin, maar wel automatisch!) d:)b

Enige minpuntje dat ik heb gevonden is de DVB-T tuner.. ik heb DVB-C van :Z uggo.... waarom kan je nou niet gewoon een CAM erin steken en de TV tuner de conversie laten doen? Pioneer heeft het voor me uitgezocht, maar kan geen oplossing bieden, jammer...nu wacht ik dus op een prachtcombikruising van een popcornhour B110, 42cm fonkelbehuizing en DVB-C tuner met CAMslot....dan kan die :r lelijke Humax decoder er tussenuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft lang geduurd, maar eindelijk de knoop door gehakt. Bij de MM een 508XD gekocht voor €1850,-
Morgenvroeg kan ik hem gaan ophalen, ben benieuwd hoe het thuis bevalt ten opzichte van mijn 32"CRT.
Zal een wereld van verschil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Zo, gisteren eindelijk de PDP-LX5090 besteld tijdens de MM actie :)

Hij komt als het goed is binnen een week ofzo. Nu moet ik alleen nog een muurbeugel regelen. Heeft iemand daar nog tips voor een betrouwbare goedkope beugel? Zie dat er een officiele is, maar dat is denk ik niet echt nodig toch?

Verder nog andere tips mbt de beugel? Volgens mij heb je aan een kantelfunctie niet zoveel en is het belangrijkste dat je de TV natuurlijk op ooghoogte ophangt als je op de bank zit en niet op ooghoogte als je staat. Het is immers geen schilderij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Niet die van pioneer zelf. Ik heb de goedkoopste vogels gekocht die ik kon vinden. Je betaald al genoeg voor 3 stukken ijzer.

Ik zou zelf deze kopen http://vogels.nl/pages/co...bclassification=31&id=500

Ook bij de MM beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als dat de insteek is, dan zou deze beugel van Vivanco ook moeten kunnen:

http://www.kieskeurig.nl/..._1000_pls/reviews/222810/

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 27-01-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 00:13

Exirion

Gadgetfetisjist

MM rekent wel gewoon de adviesprijzen voor Vogels. Als je een beetje rondshopt heb je 'm zo 35% goedkoper.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Even een tip voor iederee die een muurbeugel koopt. Heb mijn Pio nu opgehangen met een Vogel en dat gaat prima, alleen is het denk ik toch mooier om het met een Pioneer beugel te doen. Nu zie je namelijk van de schuin van voren snel de beugel zitten van Vogel. Bij het systeemvan Pioneer zelf zul je daar niet snel last van hebben, omdat de beugel zo klein is als maar kan. Volgende keer zou ik dus denk ik wel een Pio-beugel hebben gekocht. Heb je toch sneller idee dat je tv "zweeft" voor de muur.

Verder een vraag over de instellingen. Dat menu blinkt namelijk niet uit in duidelijkheid waar de opties zitten en wat ze doen.

Als ik nu bij een tv-uitzending tekst onderlangs zie scrollen (vaak bij het einde van een prog) dan schokt die tekst. Dat ligt aan de TV en niet aan de UPC box, want bij mijn vorige CRT had ik daar 0,0 last van. Dat ging gewoon vloeiend. Welke instelling moet ik uit of aanzetten om dat weer goed te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:28
Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 februari 2009 @ 12:00:
Als ik nu bij een tv-uitzending tekst onderlangs zie scrollen (vaak bij het einde van een prog) dan schokt die tekst. Dat ligt aan de TV en niet aan de UPC box, want bij mijn vorige CRT had ik daar 0,0 last van. Dat ging gewoon vloeiend. Welke instelling moet ik uit of aanzetten om dat weer goed te krijgen?
Dat gaat niet lukken en is één van mijn grootste irritatie-punten aan de tv. Als je hiervoor een Philips of Loewe CRT had ga je dit heel erg zien. Enige dat je kan proberen in PureCinema Smooth/Vloeiend aan te zetten. Als de snelheid van het scrollen dan voor de electronica acceptabel is gaat het redelijk vloeiend, plus de bijbehorende artefacts. Snap niet dat daar in bijna geen enkele review melding van wordt gemaakt, dié processing is echt te slecht voor woorden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Vorige tv was een 10 jaar oude Sony die helemaal geen "beeldverbeterende" technieken in huis had. Dus dat was de reden dat ie daar geen last van had.

Maar gek dat het zo moeilijk is. Je zou dan toch gewoon al die "beeldverbeteraars" uit moeten kunnen zetten? Als jee niks doet en gewoon weergeeft, bestaat het probleem immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Als jij een goeie instelling kan vinden: let me know! :) Scrollteksten zullen blijven schokken, 24p-content zal nooit "smooth" gaan etc. Ik heb sowieso alle beeld"verbeteraars" uit staan. Op eentje na, DRC staat op Medium geloof ik. Gewoon de D-Nice settings gebruiken, calibratie Blu-ray er in, afstellen en genieten. Iets beters is er toch niet hoor. Qua beweging wel, qua algehele beeldkwaliteit echter niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Maar materiaal van de kabel is niet 24p, dat is 50i. Maar dat zal dan wel het probleem zijn. Bij een plasma, moet je e 25p van maken. en dan gaat het kennelijk fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 februari 2009 @ 14:59:
Maar materiaal van de kabel is niet 24p, dat is 50i. Maar dat zal dan wel het probleem zijn. Bij een plasma, moet je e 25p van maken. en dan gaat het kennelijk fout.
Beweer ook nergens dat kabel 24p is hè, alleen dat beiden brakke processing hebben ;) Een Panasonic doet dit bijvoorbeeld veel beter. Het kan dus wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ow nee, bedoelde meer dat dat het probleem is waar LCD en plasma tv´s mee worden geconfronteerd. Een klassieke CRT kan gewoon interlaced weergeven. Het signaal hoeft dus niet bewerkt te worden. Een plasma zal dat altijd moeten doen, dus je hebt niet de optie dat uit te schakelen. En dat is denk ik waar het fout gaat bij Pio.

Maar de 24p weergave vind ik wel weer goed. Als je dichtbij staat zie je wel dat het 24 p is, maar dat zal in een bios niet anders zijn toch? Ook daar worden maar 24 beeldjes per sec getoond en is het dus niet 100% vloeiend. Misschien dat Pana daar dan ook een oplossing voor heeft dat vloeiender weer te geven dan het aangeboden materiaal zelf, dat kan natuulijk wel.

Ik stoor me alleen dus aan die ondertitels. Heb je eindelijk een TV die dat iig zonder ghosting moet kunnen weergeven, verneukt ie het om andere redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Oscar Mopperkont schreef op maandag 16 februari 2009 @ 16:28:
Ow nee, bedoelde meer dat dat het probleem is waar LCD en plasma tv´s mee worden geconfronteerd. Een klassieke CRT kan gewoon interlaced weergeven. Het signaal hoeft dus niet bewerkt te worden. Een plasma zal dat altijd moeten doen, dus je hebt niet de optie dat uit te schakelen. En dat is denk
ik waar het fout gaat bij Pio.
Mja, en dan heeft jouw tv dus al een van de beste deïnterlacers van alle tv's hè... Zo zie je maar ;)
Maar de 24p weergave vind ik wel weer goed. Als je dichtbij staat zie je wel dat het 24 p is, maar dat zal in een bios niet anders zijn toch? Ook daar worden maar 24 beeldjes per sec getoond en is het dus niet 100% vloeiend. Misschien dat Pana daar dan ook een oplossing voor heeft dat vloeiender weer te geven dan het aangeboden materiaal zelf, dat kan natuulijk wel.
De Pioneer geeft 24p-content helemaal correct weer. Gewoon als 3x24=72Hz. Echter IS het dan (uiteraard, zoals je zegt net als in de bios) niét vloeiend. Dus correct is (voor mij) niet altijd het beste ;) Ik vind die "neppe" vloeiende weergave fijner kijken. Niet constant hoor. Maar als je nu bijv. een vrachtwagen chop-chop-chop voorbij ziet rijden stoor ik mij daar wel aan. Maar ja, zo "hoort" het dus inderdaad wel.
Ik stoor me alleen dus aan die ondertitels. Heb je eindelijk een TV die dat iig zonder ghosting moet kunnen weergeven, verneukt ie het om andere redenen ;)
Ja, da's herkenbaar ;) Ook Text-mode aanzetten verandert dat niet. Nu is wel de goede keuze van de Drive-mode nogal belangrijk bij kijken naar kabel-tv hè. Als die fout staat is het echt geen feest!

Pagina: 1