Strato webhosting

Pagina: 1
Acties:
  • 7.929 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58
op zoek naar wat goedkope webspace, kom ik langs www.strato.nl

De prijzen zijn wel BIZAR laag :?

1 euro (excl BTW) voor 12 maanden hosting inclusief 2 domeinnamen, 1000 MB webspace en 50 GB traffic...

ik addertjes zoeken, amar ik vind niet echt veel meer dan dit:
* Actie geldig t/m. 31.5.2007. Actievoorwaarden: een actieproduct per klant. Webhosting: € 1,- voor een contractduur van 12 maanden, daarna standaardprijs (EasyWeb: € 2,95 p/mnd, PowerWeb: € 5,89 p/mnd, AdvancedWeb: € 8,99 p/mnd) en standaardcontractduur (EasyWeb: 12 mnd, PowerWeb & AdvancedWeb: 6 mnd). Actie BasicShop: € 1,- voor 6 mnd bij standaardcontractperiode van 12 mnd, standaardprijs BasicShop: € 17,90 p/mnd. Gratis contractperiode actieservers 6 maanden, daarna standaardprijs (V-PowerServer A: € 14,90 p/mnd, V-PowerServer C: € 29,90 p/mnd) en standaardcontractduur (V-PowerServers: 6 mnd). Verzendkosten alleen bij bestelling software 9,90 € eenmalig. Alle prijzen excl. BTW. Facturering webhosting in een keer voor de gehele contractperiode, voor webshops maandelijks en voor reguliere servers eens per 3 maanden.

maar the story is nog niet ready.
Want betaal je bij aanrvaag eenmalig €9,90 extra dan krijg je thuisgestuurd:
- Adobe Photoshop Elements 5.0
- Adobe Golive CS2
- Namo Webeditor 2006
- Magix foto's op CD
- Smart FTP 2.0

:?

trials?

nee, want bij het bestel formulier staat
Ja, stuur me de gratis volledige software voor Windows. De verzendkosten bedragen € 9,90.

Ok
what's the cath?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Die webhosting, dat zal ongetwijveld erg budget zijn. Dus de server helemaal volgepropt en dus erg traag.

Wat betreft de software, dat vindt ik erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Prijs na een jaar is 3 euro.
Het goedkoopste pakket krijgt geen php en mysql.
Het middelste pakket (6 euro) krijgt geen mysql.

Nogsteeds erg groedkoop.

edit:
software zullen wel trials zijn ja. (kan bijna niet anders :?)

[ Voor 18% gewijzigd door martijnve op 12-05-2007 19:05 ]

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sky-
  • Registratie: November 2005
  • Niet online

sky-

qn ella 👌

Je hebt het over een van de grootste hosting bedrijven van europa.

Die verdienen genoeg (:9) en zouden vast wel een deal hebben met Adobe oid.

don't be afraid of machines, be afraid of the people who build and train them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan_D
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-08 12:19
Ik heb een jaar gratis een domein gehad met php en MySQL, maar daar was de webspace een stuk minder (50 MB, inmiddels 500) en dat werd later ook gewoon 2 €/maand. Dit soort prijzen zijn niet ongekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:34
Nee die servers dan???
Die eerste is gratis (9,90 opstart kosten)???
Inclusief 100gb transfer/maand.

Daar zou ik alvorens te bestellen eens HEEL goed de kleine lettertjes lezen.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb zeer goede ervaring met strato.de ook met .nl, Heb er 15+ servers onder beheer gehad en werkte perfect. Had toen 1000 mbit aansluiting en 100 mbit transfer per maand op een opteron server voor 130 euro per maand of iets dergelijks. ze zijn SPOT goedkoop en toch goed :) Zover ik weet stoppen ze hun servers niet eens zo vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dus.... m.a.w.
voor 10,90 ( € 12,97 incl BTW) krijg ik:

2 domeinnamen voor 1 jaar
1000 MB webspace voor 1 jaar
voor pak 'm beet 250 euro software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkadon
  • Niet online
van de software weet ik het niet, ik heb toen ook gratis software gekregen. die kon ik downloaden via de control panel. Maar dit was bij strato.de en bij servers.

Waar ze op hopen is dat jij boven je data limiet komt en daarvoor bij moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
maar 50 GB data limiet... is toch best wel heel erg veel enzo :)

ik denk dat ik de gok dan maar ga nemen
wel even goed opletten wanneer je moet opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 15:56
Geen PHP/MySQL is het enige dat me opvalt.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
eg wel

Ik heb het over die advanced web.
is ook 1 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Zie je mail

[ Voor 85% gewijzigd door Xandrios op 13-05-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
mja... maar dan is het nog steeds een factor 5 ofzo duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Verwijderd schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:43:
Ik doe mijn hosting bij xxx zeer goede ervaringen mee.
Wat grappig:
xxx
   Status: active

Registrant:
      TWL000007-REHET
      Twl. van den Hurk

Heeft dezelfde initialen. *kuch* spammer.

[ Voor 5% gewijzigd door Xandrios op 13-05-2007 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dure vogel :o

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

GraveR schreef op zondag 13 mei 2007 @ 15:48:
[...]

Wat grappig:
xxx
   Status: active

Registrant:
      TWL000007-REHET
      Twl. van den Hurk

Heeft dezelfde initialen. *kuch* spammer.
Heel scherp opgemerkt GraveR; het is inderdaad schijnheilige verkapte spam ... slechte zaak :X

PS: Vond in de FAQ mbt. Mailhosting wel de volgende beperkingen: ongelezen mail wordt na 60 dagen verwijderd, gelezen mail al na 7~14 dagen. Niets mis met die beperkingen, maar voor mij genoeg reden om er geen mail te hosten; ik gebruik ook 'backup@' accounts als online archief (ala Gmail, maar dan met garanties) ...

Lees dus niet alleen de kleine lettertjes goed, maar ook de faq ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Xandrios op 13-05-2007 17:13 . Reden: de PS: ]

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Persoonlijk heb ik het niet op dit soort lokkertjes. 1 euro voor een jaar, en daarna 3 euro per maand (=36 euro per jaar)... Tenzij ik na een jaar overstap op een ander (zoals bij GSM-providers) zou ik zo'n host dus niet nemen. En elk jaar overstappen van webhost is ook niet iets waar ik op zit te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb zelf erg goede ervaringen met xxx

Modbreak:Heel fijn, maar dat wordt niet gevraagd. We hebben het hier over Strato mensen!

[ Voor 57% gewijzigd door Xandrios op 13-05-2007 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Lees ik vanochtend in de Metro een advertentie van Strato.
Tot 30 November 1 jaar lang voor 1euro per maand ( 1,19euro incl. btw) webhosting incl. domeinnaam!

Toevallig ben ik op zoek naar goede en goedkope webhosting. Maar op een of andere manier is deze aanbieding eigenlijk te mooi om waar te zijn. :o
Is er een addertje onder het gras? Zijn de gehoste websites traag en/of worden ze toch stiekem voorzien van popups etc.... :/

Wie is er al ingegaan op deze aanbieding? Wie heeft er al ervaring met Strato? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
misschien hypocriet, maar na mijn eerdere post ben ik toch een VPS bij strato gaan huren. En ik kan je vertellen dat het voor die prijs zeker niet gek is.

Strato is een flink groot bedrijf met ervaring. Dat is bij de Virtual Private Servers zeker te merken. Ik heb dus goede hoop voor de webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 13:07

Cis

Verwijderd schreef op woensdag 07 november 2007 @ 17:13:
Hallo allemaal,

Lees ik vanochtend in de Metro een advertentie van Strato.
Tot 30 November 1 jaar lang voor 1euro per maand ( 1,19euro incl. btw) webhosting incl. domeinnaam!

Toevallig ben ik op zoek naar goede en goedkope webhosting. Maar op een of andere manier is deze aanbieding eigenlijk te mooi om waar te zijn. :o
Is er een addertje onder het gras? Zijn de gehoste websites traag en/of worden ze toch stiekem voorzien van popups etc.... :/

Wie is er al ingegaan op deze aanbieding? Wie heeft er al ervaring met Strato? :)
Na 1 jaar moet je woon 8,99 excl btw betalen per maand. Lijkt me niet dat ze er reclame op gaan gooien enzo.
Maar misschien dat er hier al ergens iemand is die ervaring heeft met het hosten...?

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
tjek de banner boven dit topic :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

paQ schreef op zondag 11 november 2007 @ 12:50:
tjek de banner boven dit topic :D
Welke banner? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

a

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2007 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.strato.nl/webhosting/packages.html

staat er bij voorwaarden dit:

Verzendkosten (eenmalig,
in €) Niet verplicht!

Rare jongens!

Kompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 22:40:
http://www.strato.nl/webhosting/packages.html

staat er bij voorwaarden dit:

Verzendkosten (eenmalig,
in €) Niet verplicht!

Rare jongens!

Kompas
Beter leren lezen kerel, er staat nog dit voor; "Bij bestelling van software"

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor. Kijk maar onder het kopje voorwaarden onderaan de pagina.

Verzendkosten (eenmalig,
in €) Niet verplicht!

Het gekke zit hem in het feit dat het niet verplicht is!

Kompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

Ah daar, mijn excuses, beetje vreemd idd

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik durf het echt niet aan. Ben bang dat je er jaren aan vast zit door idote ondoorzichtige opzegprocedures. Pakket software is leuk maar het zal wel maanden duren voordat je het krijgt en het meeste heb ik ook al wel. En waarom stunten andere hostingbureaus niet met dit soort acties?
Blijkbaar hebben zij een meerwaarde die strato ontbreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik ben zo "dom" geweest om deze deal aan te gaan van strato (half jaar geleden nu ruim). Op zich (de eerste twee maanden) nette hosting, site snel geladen, niks geen problemen.
Na die paar maanden werd het langzamer, en werd ik verhuist naar een andere server zonder dat ik ervan op de hoogte werd gestelt, waardoor een SMF forum niet meer correct werkte (absoluut pad vanaf root server klopte niet meer).
Sindsdien is het een beetje bergaf gegaan. De twee sites en bijbehorende fora werden slomer en slomer, mensen begonnen te klagen. Dus toch maar opzoek gegaan naar een andere hosting. Ik gebruik nu die ruimte bij strato als hosting voor grote downloads, daar werkt het prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:16

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Heb nu al een tijdje een VPS daar lopen (goedkoopste pakket) en ben er erg tevreden over. Server is snel, en belangrijker, stabiel snel, dus je merkt niet of nauwelijks dat de snelheden over de dag veranderen. Voordeel van VPS is onder andere dat het via plesk erg makkelijk is om meerdere domeinen te hosten, maar als je bijv debian ipv suse wilt kan dat ook.

Support had ik tot nu toe eenmaal nodig en dat werd eigenlijk best goed opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschillende verhalen inderdaad.. Zal er nog eens over denken.

Maar de vraag blijft hoe kunnen zij zoveel software weggeven? De kosten zijn idioot laag.

vr
gr.
kompas
Koetjeboe schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 09:35:
Heb nu al een tijdje een VPS daar lopen (goedkoopste pakket) en ben er erg tevreden over. Server is snel, en belangrijker, stabiel snel, dus je merkt niet of nauwelijks dat de snelheden over de dag veranderen. Voordeel van VPS is onder andere dat het via plesk erg makkelijk is om meerdere domeinen te hosten, maar als je bijv debian ipv suse wilt kan dat ook.

Support had ik tot nu toe eenmaal nodig en dat werd eigenlijk best goed opgevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Ik ga het erop wagen. Aangezien het een jaarcontract is, kan ik het tijdig opzeggen als het me niet bevalt :)
Het is nu 1 euro voor 12 maanden, daarna 8,99 per maand. Dus mocht het niks zijn, dan ben ik voor 1 euro een jaar goedkoop afgeweest. Alleen dan wel zorgen dat mijn domeinnamen netjes meegenomen kunnen worden naar mijn nieuwe hostingbedrijf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik waag het er ook op:-)

Kunnen we samen uithuilen als het een drama blijkt te zijn:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kompas en Cis: Al actief met de webhosting bij Strato? :9
Ik twijfel nog steeds... :o Maar ik heb nog tot de 30e om te beslissen....

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2007 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codemann
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-08 08:02
Eigenlijk is dit een heel simpele discussie. Ik werk zelf voor een hosting firma, welke doet er niet toe, maar wij kiezen om onze prijzen in het midden van de markt te gooien.

De goedkope zijn ofwel de grote jongens ofwel de prullers. In dit geval is dit duidelijk een grote jongen.
Zijn deze slecht? Meestal niet. Maar je moet niet rekenen op een persoonlijke aanpak, je moet beseffen dat je bij een groot bedrijf terecht komt en dit kan altijd gevolgen hebben : zoals hier in de post ook al werd vermeld kan je bijv. zonder verwittiging eens van server verwisseld worden, de support kan al eens wat tegenvallen, als je een probleem hebt krijg je snel de melding RTFM. Sommige mensen vinden dit niet erg, zeker niet als dit maar af en toe of zelden gebeurt, maar een website waar de uptime belangrijker wordt (zoals bij grotere bedrijven) zou ik nooit onderbrengen bij zo een host.

Daarom hebben wij (en nog andere spelers) ook een reden van bestaan :) Wij nestelen ons mooi in het midden van de markt, hebben zelfs niet de bedoeling om de grootste te worden, maar we willen een mooie klantendatabase opbouwen van tevreden klanten die we graag verder helpen bij een probleem en die steeds kunnen rekenen op een persoonlijke aanpak.

Het is dus eigenlijk maar wat je wilt... Maar ik vind het persoonlijk altijd wel grappig om te lezen dat mensen "teleurgesteld" zijn als ze bijv. geen of slechte support krijgen op een hosting van €5 per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

edit

[ Voor 98% gewijzigd door Cis op 08-08-2018 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik vind die site erg traag eerlijk gezegd. 3-4 seconden laadtijd voor iedere klik is nogal veel voor een site met bijna geen plaatjes. Als dat normaal is ga ik toch maar verder kijken, goedkoop is leuk maar ik wil mijn bezoekers niet pesten met lange tijden (mijn huidige el cheapo host met servers in de VS is nog sneller en die vind ik nog te traag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkere Loempia
  • Laatst online: 05-03 21:33
Cis, mooie blog heb je daar. Ik ben het ook eens met de bovenstaande poster, dat de site wel best traag is voor een blog. En de aanname 'dat de site wel snel zal zijn, omdat de servers in de VS staan' is wel erg kort door de bocht. De snelheid van een site hangt natuurlijk niet alleen van de fysieke locatie van de machines af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:17

GieltjE

Niks te zien...

Idd de laad tijd is nogal wat aan de trage kant, ik zat er zelf aan te denken er een vhost te nemen.
Zijn er meer hosts om te vergelijken?

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Lekkere Loempia schreef op dinsdag 20 november 2007 @ 13:58:
Cis, mooie blog heb je daar. Ik ben het ook eens met de bovenstaande poster, dat de site wel best traag is voor een blog. En de aanname 'dat de site wel snel zal zijn, omdat de servers in de VS staan' is wel erg kort door de bocht. De snelheid van een site hangt natuurlijk niet alleen van de fysieke locatie van de machines af.
Klopt. Maar ik vind niet dat mijn site ondermaats functioneert. Ik probeer het een jaartje uit. Als mijn site na een half jaar nog steeds zo traag is, zal ik serieus overwegen om een snellere (betere?) host te nemen.
Ik weet nu nog niet of de traagheid aan Wordpress ligt, danwel aan de google-ads...

edit: mijn NL-domein is inmiddels ook geregistreerd. Hij werkt prima, zij het een beetje traag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cis op 20-11-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
@CIS:
Als je me even een berichtje stuurt kan ik een gratis accountje voor je aanmaken op een redelijk goeie server buiten Strato. Kun je het een en ander testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Ok, ik wil toch nog even de noot maken: Strato is best wel heel erg traag! :(
Niet dat ik spijt heb dat ik het contract heb afgesloten: voor 1 euro heb ik 2 domeinnamen :)

Maar met Wordpress is de snelheid monsterlijk. Niet mee te werken. Zelfs niet met de WP-Cache plugin :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Niet online
Wat mij is tegengevallen van Strato is dat mod_rewrite niet aanwezig is op de servers. Je zou toch wel mogen verwachten dat dit tegenwoordig aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w3news
  • Laatst online: 25-03 21:42
Ik heb een virtuele server bij strato, en moest daar eerst in plesk het ook aanzetten voor de mod_rewrite werkte. Maar ik weet niet hoe het bij de andere hosting via strato gaat.

Een beter internet begint bij jezelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
Wordt hier nog niet vrolijk van Strato op het moment. Hebben vandaag een klein SMF forumpje met 40 gebruikers er op gezet en het is niet vooruit te branden. Tien, twintig seconden laadtijd is niets ;(

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Chocovla schreef op zondag 09 december 2007 @ 19:59:
Wordt hier nog niet vrolijk van Strato op het moment. Hebben vandaag een klein SMF forumpje met 40 gebruikers er op gezet en het is niet vooruit te branden. Tien, twintig seconden laadtijd is niets ;(
Misschien moet je even vertellen wat je afneemt. Shared hosting(welke?)? VPS(welke?)?

40 gebuikers (tegelijk) is niet niks, zeker niet met SMF. Als het op een goedkope VPS loopt dan is het geen wonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45
Nijn schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:02:
[...]

Misschien moet je even vertellen wat je afneemt. Shared hosting(welke?)? VPS(welke?)?

40 gebuikers (tegelijk) is niet niks, zeker niet met SMF. Als het op een goedkope VPS loopt dan is het geen wonder.
Shared hosting idd met hun advanceweb pakket. De 40 gebruikers zijn nog niet online geweest. Maximum tot nu toe was ongeveer 6 a 7 man. Geen dedicated server of virtual server.

"Better ask questions before you shoot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Heb je een link? Niet dat daar gek veel vanaf te zien is, maar het zou net zo goed een scriptprobleem kunnen zijn.

• parawaus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:58
Oud topic maar ik ga toch nog is een vraag wagen.

Ik wil 3 domeinen laten reggen en doorlinken naar mijn servers thuis.
Heeft iemand daar ooit iets geks mee gehad met Strato?
Ze waren snel met mail en dat het mogelijk is te linken aan een IP adres.
Ook dat ze erg goedkoop zijn trekt me meer hun kant op(wou eerst reggen bij yourhosting.nl)

Bij hostnet.nl vragen ze 12(ofso)euro voor het doorlinken van het adres.
Waarom kost het bij strato niks?

Misschien dat iemand me over de streep kan trekken.

Verwijderd

Strato levert nu ongeveer 2 jaar hosting in Nederland.
Ik heb mij toen meteen aangemeld voor een AdvancedWeb abonnement.
Na 2 jaar ben ik nog steeds dik tevreden.
Je krijgt ook nog gratis volledig werkende software, want je betaalt alleen de verzendkosten.

Mijn website is altijd bereikbaar, net als de gratis helpdesk van Strato.
Ik heb alleen in het begin een aantal keer gebeld met de helpdesk en toen was de kennis van de medewerkers erg slecht. Mogelijk is dit nu een stuk beter.
Een groot voordeel van Strato vindt ik ook de toegang via een shell account.

Mijn website www.spyderweb.nl is overigens wel iets trager geworden, ten opzichte van mijn vorige provider.

• parawaus
Ik ga alleen domein namen afnemen maar het klinkt veelbelovend.
Wat ik tot nu toe gevonden heb aan hosters vragen ze boven de 10 euro per jaar per adres.
Strato bied goeie prijzen.

Verwijderd

parawaus schreef op woensdag 10 september 2008 @ 20:12:
Ik ga alleen domein namen afnemen maar het klinkt veelbelovend.
Wat ik tot nu toe gevonden heb aan hosters vragen ze boven de 10 euro per jaar per adres.
Strato bied goeie prijzen.
Er kan ook hosting worden gekozen via de Duitse en Engelde website van Strato.
Vreemd genoeg hanteren ze daar weer andere (lagere) tarieven en zijn de datalimieten ook hoger.
Helaas kan er dan weer niet voor een .nl domeinnaam worden gekozen.

• Nijn
parawaus schreef op woensdag 10 september 2008 @ 18:17:
Oud topic maar ik ga toch nog is een vraag wagen.

Ik wil 3 domeinen laten reggen en doorlinken naar mijn servers thuis.
Heeft iemand daar ooit iets geks mee gehad met Strato?
Ze waren snel met mail en dat het mogelijk is te linken aan een IP adres.
Ook dat ze erg goedkoop zijn trekt me meer hun kant op(wou eerst reggen bij yourhosting.nl)

Bij hostnet.nl vragen ze 12(ofso)euro voor het doorlinken van het adres.
Waarom kost het bij strato niks?

Misschien dat iemand me over de streep kan trekken.
Persoonlijk vindt ik de DNS services die Strato levert wat tegenvallen. Bovendien zijn de prijzen nou ook weer niet zo geweldig. Zelf zou ik kiezen voor TransIP. Die leveren zeer goede DNS diensten met fallback SMTP server (zorgt ervoor dat mail niet verloren gaat als jouw server uit staat) en verspreide DNS servers.

Bij Strato betaal je voor een .nl domein:
0,49 (ex) per maand.
= 5,88 (ex) per jaar
= 7,00 inclusief BTW per jaar.

Bij TransIP betaal je het eerste jaar
4,99 (ex).
= 5,94 inclusief BTW.

De daarop volgende jaren betaal je
7,50 (ex) per jaar.
= 8,93 inclusief BTW per jaar.

Een rekensom leert dat TransIP na het eerste jaar duurder is. Echter gaat het om zeer kleine bedragen.

Stel, jij wilt 3 domeinen voor een periode van 2 jaar.
Bij Strato kost je dat 7 euro incl. btw per domein per jaar
Bij TransIP kost je dat 7,43 incl. btw. per domein per jaar

Disclaimer: Ik ben slechts klant van TransIP. Behalve een mogelijke verbetering van de service doordat het bedrijf groeit, heb ik geen enkel voordeel bij het winnen van klanten voor TransIP

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 10-09-2008 22:11 ]

• parawaus
Ik ga is ff bij TransIP kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik heb zelf 2 domeinnamen bij Strato maar kan ze niet doorlinken (nog) naar mijn eigen server!.
Daarnaast heb ik een PowerWeb pakket en daar kan ik wel doorlinken naar mijn eigenserver, via DNS.
Maar heeft iemand al ervaring een verhuizing van Strato naar bv Transip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OruBLMsFrl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:05

OruBLMsFrl

Silence Promo Crew

Meestal is de verhuisprocedure vrij simpel. Bij TransIP vul je in dat je bestaande domeinen wil verhuizen en zij vragen een transfer aan. Waarschijnlijk krijg je in de dagen daarna bij Strato een e-mail in je mailbox met de vraag of je domein verhuisd mag worden. Accepteer je die, dan gaat je domein weer een paar dagen later over naar TransIP.
Zorg dat je nameservers al draaien met de juiste informatie voor de domeinen bij aanvraag van de verhuizing, anders heb je nog wel eens wat overgangsproblemen.

Cooling is silver, silence is golden!
Wat je denkt is niet wat je zegt. Wat je zegt wordt anders begrepen.
Main: AMD RX 9070XT Sapphire Pure, 2e PC: Nvidia RTX3080 EVGA FTW3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Bas van der Doorn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:58:
Meestal is de verhuisprocedure vrij simpel. Bij TransIP vul je in dat je bestaande domeinen wil verhuizen en zij vragen een transfer aan. Waarschijnlijk krijg je in de dagen daarna bij Strato een e-mail in je mailbox met de vraag of je domein verhuisd mag worden. Accepteer je die, dan gaat je domein weer een paar dagen later over naar TransIP.
Zorg dat je nameservers al draaien met de juiste informatie voor de domeinen bij aanvraag van de verhuizing, anders heb je nog wel eens wat overgangsproblemen.
Alleen het verhuisformulier is bij TransIP lastig te vinden!!
Je moet bij "Is uw domeinnaam nog vrij?:" je domeinnaam invullen, eerst dan komt de vraag van verhuizen etc...
Maar kun je dan met alleen de domeinnaam deze dan op je eigen server gebruiken bij TransIP?
Ik kan hier niets over vinden bij TransIP of via Google.
Bij Strato is dit zover ik weet alleen mogelijk vanaf het pakket PowerWeb en hoger.

[ Voor 4% gewijzigd door donnervogel op 10-10-2008 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Antwoord reeds gevonden. het heet "DNS Settings".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Ik had vroeger mijn domeinen bij Strato... maar ik zit nu ook een tijdje, = 1 jaar, bij TransIP en het bedrijf zelf zit gewoon veel beter in elkaar (zowel support als voor domein/dns beheer). De enkele keer dat ik vragen had, hoefde ik nooit (lang) te wachten aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donnervogel
Bas van der Doorn schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 15:58:
In het verhuisformulier is niet te lezen dat zij alles regelen voor je. Ik bedoel of je zelf bij Strato moet opzeggen of niet.

Tekst in het verhuisformulier TransIP

(verklaart hierbij genoemde domeinnaam te willen verhuizen, c.q. in te stemmen met de verhuizing van genoemde domeinnaam, naar
nieuwe deelnemer: Transip BV

en verklaart de huidige deelnemer tijdig op de hoogte te hebben gesteld van deze verhuizing en op de door de huidige deelnemer voorgeschreven wijze te hebben opgezegd. Eveneens verklaart ondergetekende dat tussen de houder en SIDN een overeenkomst conform het \'Registratiecontract .nl-domeinnaam\' tot stand is gekomen (zie www.sidn.nl voor de inhoud van dit contract) ).

En bij Strato is de opzegprocedure weer ontzettend moeilijk te vinden.
Het schijnt dat je alleen tefonisch kunt opzeggen (via nr. 00800 800 700 70).

Wie heeft andere ervaringen hiermee!!

[ Voor 8% gewijzigd door donnervogel op 12-10-2008 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is een oud topic, maar die 1 euro is dus alleen voor het eerste jaar (misschien dat het eerst anders was) en de minimale contractduur is 24 maanden. Het tweede jaar kost het 8.99 per maand, dus kom je uit op 120 euro voor twee jaar (als je het meteen weer opzegt), zo supergoedkoop is dat niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
donnervogel schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:19:
[...]

Zo lastig vind ik die opzegprocedure niet. Even één telefoontje plegen, er wordt gekeken of jij werkelijk de klant bent voor wie jij je uitgeeft (bij mij beide keren aan de hand van mijn rekeningnummer), en binnen 5 minuten is de opzegging geregeld.
Nou, dat heb ik wel erger mee gemaakt :P
Marzman schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:36:
Het is een oud topic, maar die 1 euro is dus alleen voor het eerste jaar (misschien dat het eerst anders was) en de minimale contractduur is 24 maanden. Het tweede jaar kost het 8.99 per maand, dus kom je uit op 120 euro voor twee jaar (als je het meteen weer opzegt), zo supergoedkoop is dat niet.
Het was eerst zo dat je maar één jaar een contract had (gelukkig).
Nou, voor die ene euro een jaar webhosting met twee domeinen, vind ik netjes :)
Goed, de kwaliteit was niet heel erg goed, maar goed genoeg voor een simpele site.

[ Voor 34% gewijzigd door EDIT op 12-10-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
donnervogel schreef op zondag 12 oktober 2008 @ 00:19:
[...]

In het verhuisformulier is niet te lezen dat zij alles regelen voor je. Ik bedoel of je zelf bij Strato moet opzeggen of niet.

Tekst in het verhuisformulier TransIP

(verklaart hierbij genoemde domeinnaam te willen verhuizen, c.q. in te stemmen met de verhuizing van genoemde domeinnaam, naar
nieuwe deelnemer: Transip BV

en verklaart de huidige deelnemer tijdig op de hoogte te hebben gesteld van deze verhuizing en op de door de huidige deelnemer voorgeschreven wijze te hebben opgezegd. Eveneens verklaart ondergetekende dat tussen de houder en SIDN een overeenkomst conform het \'Registratiecontract .nl-domeinnaam\' tot stand is gekomen (zie www.sidn.nl voor de inhoud van dit contract) ).

TransIP verhuist je domein. Ze doen niks met jouw contract hoor. TransIP neemt je domein over. De contractuele verplichtingen die je met Strato hebt moet je met Strato uitzoeken. Waarschijnlijk moet je gewoon betalen voor de overgebleven maanden.

Opzeggen is bij Strato doodsimpel, gewoon even bellen. Nog een gratis nummer ook. (Mits je niet met je mobieltje belt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

edit

[ Voor 99% gewijzigd door Cis op 08-08-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn eerste domein geregistreerd met als doel deze voor mijn blogspot te gebruiken.

Dus ik bij blogger de boel instellen en volgens Google moest ik cname records instellen, nou goed ik tussen de DNS beheer kijken, maar geen optie om cname records toe te voegen.

Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje falen, want nu krijg ik mijn domein niet ingesteld zoals ik wil en hopelijk is de klantenservice een beetje behulpzaam.

Want ik wil mijn domein toch echt voor mijn blog gebruiken en niet als doorverwijs domein zoals ik het nu ingesteld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-10-2021
Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:27:
Ik heb vandaag mijn eerste domein geregistreerd met als doel deze voor mijn blogspot te gebruiken.

Dus ik bij blogger de boel instellen en volgens Google moest ik cname records instellen, nou goed ik tussen de DNS beheer kijken, maar geen optie om cname records toe te voegen.

Eerlijk gezegd vind ik dit wel een beetje falen, want nu krijg ik mijn domein niet ingesteld zoals ik wil en hopelijk is de klantenservice een beetje behulpzaam.

Want ik wil mijn domein toch echt voor mijn blog gebruiken en niet als doorverwijs domein zoals ik het nu ingesteld heb.
Hun dns beheer is idd om te huilen vind ik.
Maar als je cname moest instellen, kan je dan niet kijken naar welk ip dat domein verwijst? en gewoon naar dat ip nummer doorverwijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ancoo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:37:
[...]

Hun dns beheer is idd om te huilen vind ik.
Maar als je cname moest instellen, kan je dan niet kijken naar welk ip dat domein verwijst? en gewoon naar dat ip nummer doorverwijzen?
Google zegt dat je de cname records moet instellen, zonder gaat het blijkbaar niet werken.

Dus Strato mag het mooi voor mij instellen, want het is wel erg dat ik blijkbaar niet in het beheer paneel zoiets zelf kan doen. Ben dus eigenlijk ook wel beetje teleur gesteld dat ik mijn domeinnaam niet direct zo kan gebruiken als ik van plan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
Als ik de uitleg van cname goed lees, is enige wat dat doet, kijken naar ip van andere domein en naar dat ip doorsturen. Dus ik denk zou moeten werken.
Snap wel waarom google cname aanhoudt. Als google ip adres verandert, gaat met cname automatisch goed. Als je zelf ip invult, zal je het dan moeten wijzigen. Maar over algemeen worden ip adressen van servers niet vaak gewijzigd.

Maar strato laten regelen kllinkt ook als goede oplossing. Aangezien cname wel een voordeel heeft.

Toevoeging: zie nu ook dat ze je naar 2 verschillende willen laten doorverwijzen. Dat kan strato volgens mij ook niet aan...

[ Voor 11% gewijzigd door Ancoo op 03-04-2014 23:01 . Reden: Puntje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja twee cname records dienen aangemaakt te worden, dat word hier bij easydns ook uitgelegd.

En volgens mij is dit geen rocketscience, snap dus ook niet waarom ze zo'n slechte dns beheer hebben. Enige records dat je blijkbaar zelf kunt instellen is A records en AAAA records.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2014 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
Ja helaas is dat voor subdomeinen. En subdomeinen zit niet bij mijn standaard domeintje in bij strato. Plus dat nog steeds slecht is dat je niet voor je domein zelf kan instellen. Als je dat gevonden hebt hoor ik het graag. En je kan ook geen andere nameserver instellen.

In mijn ogen, schieten ze duidelijk te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:10:
Ja twee cname records dienen aangemaakt te worden, dat word hier bij easydns ook uitgelegd.

En volgens mij is dit geen rocketscience, snap dus ook niet waarom ze zo'n slechte dns beheer hebben. Enige records dat je blijkbaar zelf kunt instellen is A records en AAAA records.
Ancoo schreef op donderdag 03 april 2014 @ 23:36:
Ja helaas is dat voor subdomeinen. En subdomeinen zit niet bij mijn standaard domeintje in bij strato. Plus dat nog steeds slecht is dat je niet voor je domein zelf kan instellen. Als je dat gevonden hebt hoor ik het graag. En je kan ook geen andere nameserver instellen.

In mijn ogen, schieten ze duidelijk te kort.
Nou kan ik me vergissen, maar is het probleem niet gewoon dat jullie proberen om een cname record op het hoofddomein (domein.nl) aan te maken? Dat gaat namelijk niet, niet alleen bij Strato maar nergens. Dat leggen ze zelf netjes uit in deze FAQ:
CNAME-records zijn alleen op subdomeinniveau beschikbaar, omdat hier geen DNS-record voor is ingesteld.Voor een domein echter, worden de nameservers van de provider (STRATO) bij de desbetreffende registry (bijvoorbeeld de SIDN) gedeponeerd. Deze instellingen functioneren via zogenaamde NS-records. Daarmee bestaat er al een DNS-record voor de domeinnaam. Omdat deze record niet kan worden verwijderd, is het gebruik van een CNAME-record op domeinniveau niet mogelijk.
Meer: http://www.strato-faq.nl/...20een%20CNAME-record.html

Je kunt wel een cname record op www.domein.nl instellen, dat is namelijk ook een subdomein. Alleen weet ik niet of dat bij Strato bij het basispakket ook mogelijk is, ik heb er geen account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik zou snel bij Strato weg gaan en bij een degelijke hoster gaan zitten. TransIP of Leaseweb ofzo. Ook voor alleen domeinnamen zijn de tools daar oneindig veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toegeven dat ik ook niet echt happy ben met het DNS beheer, enige optie die ze aanbieden is A record en bij blogger lijkt je toch echt twee cname records toe te moeten voegen.

En ik geloof niet dat het niet zou kunnen, ze hebben alleen niet die optie in het DNS beheer paneel, want als het niet kon zou Google het niet zo doen. Nu heb ik dus voor € 0,84 een domeinnaam voor een jaar, maar het doet inderdaad nog niet wat ik wil.

Dus ik hoop dat men dat oplost voor mij.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://stackoverflow.com/...domain-allowed-by-dns-rfc
http://stackoverflow.com/...domain-cname-restrictions
http://blog.cloudflare.co...-cnames-at-a-domains-root
http://helpdesk.tzo.com/cgi-bin/kb.cgi?view=384&lang=en
http://superuser.com/ques...ple-com-as-a-cname-record
http://serverfault.com/qu...a-domains-root-be-a-cname

Overigens werkt het technisch meestal wel als je een CNAME als root record instelt, maar het is gewoon tegen de specificaties in en je zou er niet vanuit moeten gaan dat het werkt. Ik kan me geen individuele situaties meer herinneren maar ben wel een paar keer tegen situaties aangelopen waarin er erg vreemd gedrag werd vertoond door het aanwezig zijn van een CNAME en andere records voor dezelfde hostname (inclusief domain root records).

Ik kan me prima voorstellen dat ze willen voorkomen dat mensen het internet stukmaken. En anders ga je maar naar een andere hoster die zich daar minder druk om maakt, maar dan moet je ook niet zeuren als er mensen zijn die niet op je site kunnen, of dat je site niet goed wordt geindexeerd door zoekmachines.
Het is waar dat het in de meeste gevallen "wel zal werken" maar dat vereist smerige hacks in het resolven van hostnames. Sta daar wel even bij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het echt niet gaat dan zou ik wellicht zelf mijn blog kunnen hosten.

Maar ik snap dan nog niet zo goed waarom je die cnames van Google moet aanmaken? Want bij mijn gratis hoster kan ik wel de boel instellen met een A record.

Wat ik dan niet begrijp, Google zegt toch niet voor niks dat ik twee cname records moet aanmaken en daarnaast optioneel drie A records.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom je er van overtuigd bent dat het aan Strato ligt, en Google je adviseert om cname records op je hoofddomein aan te maken. In de uitleg van Google waar je nota bene zelf naar linkt staat het volgende:
Voer de CNAME's in. Bij Naam, Label of Host geef je 'www' op en bij Bestemming, Doel of Verwijst naar voer je 'ghs.google.com' in.
[...]
Optioneel: je kunt ook A-records opgeven. Hiermee wordt je lege domein (example.com) aan een feitelijke site (www.example.com) gekoppeld. Als je deze stap overslaat, krijgen bezoekers die de 'www' weglaten, een foutpagina te zien.
Er staat dus heel duidelijk dat je het cname record op het www subdomein aan moet maken, en optioneel A records voor het hoofddomein kunt gebruiken. Er staat nergens dat je een cname record voor het hoofddomein zou moeten gebruiken. Dat heb je blijkbaar verkeerd begrepen. Kan gebeuren, is niet erg, maar geef Strato daar dan niet de schuld van, zeker als zij het zelf ook in een FAQ hebben staan die je ook gemist hebt.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:34:
Als het echt niet gaat dan zou ik wellicht zelf mijn blog kunnen hosten.
Met alle respect, maar als je er zelf niet uit komt om je voldoende in te lezen om een cname record in te stellen zou ik niet beginnen aan het zelf hosten van een blog. Dat wordt een lange weg van problemen en dingen die niet werken en/of niet kunnen. Laat dat lekker aan Google (of een andere aanbieder) over.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:59:

Er staat dus heel duidelijk dat je het cname record op het www subdomein aan moet maken, en optioneel A records voor het hoofddomein kunt gebruiken. Er staat nergens dat je een cname record voor het hoofddomein zou moeten gebruiken. Dat heb je blijkbaar verkeerd begrepen. Kan gebeuren, is niet erg, maar geef Strato daar dan niet de schuld van, zeker als zij het zelf ook in een FAQ hebben staan die je ook gemist hebt.

Alleen jammer dat je geen subdomeinen kan instellen in strato als je daar alleen domein hebt... dan moet je je pakket "upgraden" (hosting erbij nemen). Dus leuk als iets in FAQ staat, maar als je het niet mag van hun, schiet je niet veel mee op.

Daarnaast kun je niet andere nameservers instellen (ook alleen voor subdomeinen) en zo mis ik nog wel meer opties die bij andere hosters wel kunnen. Ze geven je lang geen volledig beheer.

@Diqiu-Long In plaats van zelf hosten zou je ook domein kunnen overzetten naar andere partij. Versio is bv ook niet duur, kan je dit soort dingen wel regelen. (hosting zou niet bij versio afnemen, maar domeintje gaat wel)
Hoewel zelf hosten ook voordelen heeft. (meer controle over je data, voor later evt migreren en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de boel bij Strato geannuleerd naar het over en weer gemail waar Strato gewoon zegt dat ze het niet ondersteunen ofzo, en ik dan zeg maar ik moet echt twee cname records aanmaken en drie A records.

Cname records aanmaken gaat dus gewoon niet bij Strato, maar je kunt ook maar een A record en AAAA record aanmaken. En de instructies van Google zijn mij heel duidelijk, en ze zeggen toch echt dat je twee cname records aan dient te maken en optioneel drie A records.
Optioneel: je kunt ook A-records opgeven. Hiermee wordt je lege domein (example.com) aan een feitelijke site (www.example.com) gekoppeld. Als je deze stap overslaat, krijgen bezoekers die de 'www' weglaten, een foutpagina te zien.
Dus die drie A-records zijn dan denk ik bedoeld om te voorkomen dat je de boel stuk maakt, want daar hadden het een paar het erover en ik heb verder die artikelen niet gelezen, maar als Google zegt dat ik het zo en zo moet doen dan zal dat ook wel kloppen.

Ik heb vanmorgen voor een andere doel een domein geregistreerd bij Versio en mocht ik alsnog een domein voor mijn blog willen registreren dan zal ik dat waarschijnlijk bij Versio doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ancoo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:21:
[...]

Alleen jammer dat je geen subdomeinen kan instellen in strato als je daar alleen domein hebt... dan moet je je pakket "upgraden" (hosting erbij nemen). Dus leuk als iets in FAQ staat, maar als je het niet mag van hun, schiet je niet veel mee op.

Daarnaast kun je niet andere nameservers instellen (ook alleen voor subdomeinen) en zo mis ik nog wel meer opties die bij andere hosters wel kunnen. Ze geven je lang geen volledig beheer.
Ik ben het met je eens dat de dienstverlening van Strato nogal beperkt is. De dienst is duidelijk bedoeld om een domein te parkeren en heeft beperkingen met de bedoeling je over te halen hostingdiensten bij Strato af te nemen, niet elders. Dat is een beetje jammer, maar ze omschrijven het pakket zelf als "Domein registreren en later gebruiken" en op de FAQ pagina is terug te vinden wat je wel en niet in kan stellen.

Ik geef toe dat ze daar duidelijker over zouden kunnen zijn, maar wees eerlijk, je betaalt 84 cent voor een heel jaar (incl. btw), de concurrentie vraagt makkelijk tien keer zo veel. Ook de normale prijs is de helft van wat men elders vraagt. Voor dergelijke prijzen is het wat mij betreft niet vreemd dat de dienstverlening minder uitgebreid is dan elders, daar mag je dan toch eigelijk niet over klagen. Als je meer wil zul je meer moeten betalen, maar dan hebben we het nog altijd over een tientje per jaar, ofwel nog geen euro per maand. Ongeacht je financiële situatie zijn dat toch de grootste kosten niet lijkt me zo.

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:47:
Ik heb vanmorgen voor een andere doel een domein geregistreerd bij Versio en mocht ik alsnog een domein voor mijn blog willen registreren dan zal ik dat waarschijnlijk bij Versio doen.
Dat zal dan wel een ander domein moeten worden. Je kunt je contract met Strato wel opzeggen, maar domeinnamen worden altijd voor een jaar geregistreerd dus die je nu had is voor een jaar vastgelegd. Of je moet een jaar willen wachten natuurlijk, dat kan ook. Je had je domeinnaam overigens ook naar een andere aanbieder kunnen verhuizen zoals Ancoo voorstelde, dat had het probleem ook opgelost. Of accepteren dat als je 84 cent betaalt een webredirect die ook prima werkt goed genoeg is.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:47:
Dus die drie A-records zijn dan denk ik bedoeld om te voorkomen dat je de boel stuk maakt, want daar hadden het een paar het erover en ik heb verder die artikelen niet gelezen, maar als Google zegt dat ik het zo en zo moet doen dan zal dat ook wel kloppen.
Juist ja. Mensen proberen je te helpen en je daarnaast wat bij te brengen. Je neemt niet eens de moeite om het te lezen en begrijpt het dus nog steeds niet. En bedankt. Wens ik je verder veel succes, op deze manier zul je dat hard nodig hebben. :X

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ancoo
Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 02:10:
[...]

Ik ben het met je eens dat de dienstverlening van Strato nogal beperkt is. De dienst is duidelijk bedoeld om een domein te parkeren en heeft beperkingen met de bedoeling je over te halen hostingdiensten bij Strato af te nemen, niet elders. Dat is een beetje jammer, maar ze omschrijven het pakket zelf als "Domein registreren en later gebruiken" en op de FAQ pagina is terug te vinden wat je wel en niet in kan stellen.

Ik geef toe dat ze daar duidelijker over zouden kunnen zijn, maar wees eerlijk, je betaalt 84 cent voor een heel jaar (incl. btw), de concurrentie vraagt makkelijk tien keer zo veel. Ook de normale prijs is de helft van wat men elders vraagt. Voor dergelijke prijzen is het wat mij betreft niet vreemd dat de dienstverlening minder uitgebreid is dan elders, daar mag je dan toch eigelijk niet over klagen. Als je meer wil zul je meer moeten betalen, maar dan hebben we het nog altijd over een tientje per jaar, ofwel nog geen euro per maand. Ongeacht je financiële situatie zijn dat toch de grootste kosten niet lijkt me zo.

[...]
Daar heb je zeker een punt, vind inderdaad alleen dat het wat duidelijker aangegeven mag zijn. Maar volgens mij geld dat wel voor meer hosters. Maar voor simpel website kan je nog prima mee redden. Toch heb ik liever alles zelf in de hand. Dus als mijn domein voor 84 cent afgelopen is zal toch hem gaan verhuizen. Heb uit nieuwsgierigheid geprobeerd, maar ik wil idd meer controle, maar voor de prijs tjaah, dan kan je niet zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 02:10:
[...]
Juist ja. Mensen proberen je te helpen en je daarnaast wat bij te brengen. Je neemt niet eens de moeite om het te lezen en begrijpt het dus nog steeds niet. En bedankt. Wens ik je verder veel succes, op deze manier zul je dat hard nodig hebben. :X
Sorry dat ik het zeg, maar als Google zus en zo zegt dan vertrouw ik wel dat het klopt en werkt, en dan interesseert het mij niet wat een RFC zegt, want ik kan me niet voorstellen dat de instructies van Google fout zijn.

Ik heb het daarom gister maar eens met een .tk domein gedaan, de conclusie een .tk domein bied meer functionaliteit dan een domein van STRATO. Want www.tweakblogs.tk leid nu naar blogger ;) ( Dit was meer bedoeld om de instructies van Google maar eens te testen )

Tevens ben ik naast Tweaker ook gewoon consument, en ik ben niet meer zo technische bezig aangezien ik toch geen technische werk meer doe. Overigens heb ik van STRATO wel een verhuis code gekregen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Topic moge oud zijn, maar ik heb de catch gevonden! Ik had bijna een hostingpakket afgesloten, maar daar zie ik nu wel vanaf dankzij de algemene voorwaarden:
6.10 De klant verplicht zich voorts, geen domeinen of inhoud toegankelijk te maken, die van extremistische (in het bijzonder rechts-extremistische) aard zijn of pornografische, commercieel erotische, gewelddadige, geweld verheerlijkende, racistische, discriminerende, opruiende of voor minderjarigen schadelijke inhoud weergeven, noch domeinen of inhoud die oproepen tot het plegen van strafbare feiten of handleidingen daartoe vormen. Dit geldt ook indien dergelijke inhoud door middel van hyperlinks of andere verbindingen, die de klant op Websites van derden plaatst, toegankelijk wordt gemaakt.
Zo kunnen ze dus 10GB aanbieden voor bijna niks: die krijg je toch nooit vol met zelfgemaakte kleurplaten en de website van de lokale kerkvereniging.

Nu snap ik wel dat een AV vaak een dode letter is, maar in mijn ogen moet je je gewoon niet aansluiten bij een aanbieder met een onacceptabele AV, dode letter of niet. Want ze kunnen altijd besluiten hem tòch te volgen.

De punten apart:

• "extremistische (in het bijzonder rechts-extremistische) aard": oh, moslim- en communisme-extremisme is wel okay? Maar een site voor Geert niet? (niet dat Geert rechts is, maar dat is wel de publieke opinie)
• "pornografische, commercieel erotische inhoud": ik zou niet het risico nemen kunst bij Strato te hosten, laat staan Sports Illustrated-achtig spul of modelfotografie. Daarvoor is de lijn tussen kunst en "commercieel erotisch" gewoon te dun.
• "gewelddadige, geweld verheerlijkende inhoud": first-person shooters en GTA-achtige games reviewen of hosten, beter van niet. Zelfde voor 16+ films.
• "racistische, discriminerende": "tot hun grote verdriet, geen site bij Strato voor Sint en Piet" <+:)
• "opruiende": ook geen site voor Occupy. http://www.defectivebydesign.org/ lijkt me ook geen site om bij Strato te hosten.
• "voor minderjarigen schadelijke inhoud": Bernie und Ert is denk ik niet zo goed voor kinderen. Schelden en vloeken ook niet. (Scheiße!) Door de leeftijd niet te specificeren mag je eigenlijk niets op je site zetten wat als "schadelijk" zal worden gezien voor een kleuter. :X

Bij de test van BOF deed Strato het ook goed: bij het hosten van content uit het publieke domein gooien ze bij een (onterechte) klacht gewoon je hele site offline, zonder pardon. :|

Zal Strato ook actief alle webspace modereren en alles offline halen wat ze niet zint? Natuurlijk niet, maar deze AV hangt wel als een zwaard van Damocles boven je site.

Stel je rant op een bedrijf vanaf je Strato weblog en zegt "steun $bedrijf, zeg je abo op!" en $bedrijf zou daarover een klacht indienen bij Strato, dan kan zomaar je hele site offline gaan vanwege het "opruien"-punt in de AV. Je weet het niet. Ik ga het niet proberen, je kan beter elders een host zoeken.

Dus ja, je hebt 10GB, maar je mag er eigenlijk niks mee. :N

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 25-02-2015 14:51 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
W3ird_N3rd schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:43:
[...]

Topic moge oud zijn, maar ik heb de catch gevonden! Ik had bijna een hostingpakket afgesloten, maar daar zie ik nu wel vanaf dankzij de algemene voorwaarden:

[...]

Zo kunnen ze dus 10GB aanbieden voor bijna niks: die krijg je toch nooit vol met zelfgemaakte kleurplaten en de website van de lokale kerkvereniging.

Nu snap ik wel dat een AV vaak een dode letter is, maar in mijn ogen moet je je gewoon niet aansluiten bij een aanbieder met een onacceptabele AV, dode letter of niet. Want ze kunnen altijd besluiten hem tòch te volgen.

De punten apart:

• "extremistische (in het bijzonder rechts-extremistische) aard": oh, moslim- en communisme-extremisme is wel okay? Maar een site voor Geert niet? (niet dat Geert rechts is, maar dat is wel de publieke opinie)
• "pornografische, commercieel erotische inhoud": ik zou niet het risico nemen kunst bij Strato te hosten, laat staan Sports Illustrated-achtig spul of modelfotografie. Daarvoor is de lijn tussen kunst en "commercieel erotisch" gewoon te dun.
• "gewelddadige, geweld verheerlijkende inhoud": first-person shooters en GTA-achtige games reviewen of hosten, beter van niet. Zelfde voor 16+ films.
• "racistische, discriminerende": "tot hun grote verdriet, geen site bij Strato voor Sint en Piet" <+:)
• "opruiende": ook geen site voor Occupy. http://www.defectivebydesign.org/ lijkt me ook geen site om bij Strato te hosten.
• "voor minderjarigen schadelijke inhoud": Bernie und Ert is denk ik niet zo goed voor kinderen. Schelden en vloeken ook niet. (Scheiße!) Door de leeftijd niet te specificeren mag je eigenlijk niets op je site zetten wat als "schadelijk" zal worden gezien voor een kleuter. :X

Bij de test van BOF deed Strato het ook goed: bij het hosten van content uit het publieke domein gooien ze bij een (onterechte) klacht gewoon je hele site offline, zonder pardon. :|

Zal Strato ook actief alle webspace modereren en alles offline halen wat ze niet zint? Natuurlijk niet, maar deze AV hangt wel als een zwaard van Damocles boven je site.

Stel je rant op een bedrijf vanaf je Strato weblog en zegt "steun $bedrijf, zeg je abo op!" en $bedrijf zou daarover een klacht indienen bij Strato, dan kan zomaar je hele site offline gaan vanwege het "opruien"-punt in de AV. Je weet het niet. Ik ga het niet proberen, je kan beter elders een host zoeken.

Dus ja, je hebt 10GB, maar je mag er eigenlijk niks mee. :N
Dit zijn eigenlijk toch best gangbare AV's voor de meeste webhosts naar mijn ervaring. Ook moet je wel rekening houden met het feit dat Strato in de kern een Duits bedrijf is, die zijn nu eenmaal strenger waar het bepaalde content betreft door de wetten daar.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Centurius schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 03:03:
[...]

Dit zijn eigenlijk toch best gangbare AV's voor de meeste webhosts naar mijn ervaring. Ook moet je wel rekening houden met het feit dat Strato in de kern een Duits bedrijf is, die zijn nu eenmaal strenger waar het bepaalde content betreft door de wetten daar.
Ik heb nooit eerder echt serieus gekeken voor hosting en het valt me nu verschrikkelijk vies tegen.

Vrijheid van meningsuiting is tegenwoordig blijkbaar overrated. Maar als ik toch niks mag dan zie ik het nut van een eigen site ook amper. Een eigen site heb je volgens mij toch vaak omdat je de vrijheid wil om ervan te maken wat je wil, maar dat kan dus niet bij de gemiddelde host.

Het is alsof je een auto zou kopen die alleen naar de supermarkt en naar je grootmoeder kan rijden. Ook al rij je in de praktijk misschien nooit ergens anders naar toe, what's the freaking point?

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 26-02-2015 03:56 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
Het is grappig dat je juist bij Strato over de voorwaarden valt omdat die hoster juist door fotografen wordt genoemd als voorbeeld waar ze net als op Tumblr zonder problemen hun foto's kunnen plaatsen waar bijvoorbeeld Yahoo/Flickr of Photobucket alles er steeds afgooit. Blijkbaar practicen ze bij Strato niet wat ze preachen :) Dat de servers in Duistsland staan zie ik overigens wel eens genoemd als voordeel omdat ze daar de privacy meer zouden waarborgen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen let op , Strato verlengt nu ook al domeinen die al maanden geleden zijn opgezegd

Je hebt het opdrachtnummer 4533511 onder het klantnummer 73330157 in je STRATO-contract stopgezet.

Hierbij bevestigen we de opzegging van het opdrachtnummer 4533511. Het contract eindigt op 01.03.2015.

Het domein is aangekocht in 1-30-2014

en opgezegd in augustus 2014

verlengt op 1-3-2015

Nog erger het domein is allang verhuisd naar een andere registar ,
toch krijg is de rekening

Geen aanbeveling
wel aanmaningen
sly
Pagina: 1