Beste tweakers.
De reden dat ik een apart topic aanmaak is omdat ik met vele vragen zit en het niet echt een standaard systeem is. Ook van de dell suport hoef ik niets te verwachten, na meerdere pogingen opgegeven.
Systeem:

Vragen/problemen:
1. Voeding.
De voeding is slechts 375 watt, eerst wilde ik hem upgraiden maar daarbij liep ik tegen
moeilijkheden aan zoals een btx standaard en andere dingen. Ooit heb ik op internet iemand
gevonden die er een 7950x2 in had gezet en een PD 3,4 ghz + extra schijven. Volgens hem kon
door een blijkbaar hoge ampere de voeding wel die videokaart trekken. Er schijnt dus iets
speciaals met de voeding te zijn...Dus advies...
2. Pci-power connector.
Heb ik zoiets? hoe zie ik dat? Ik vermoed van wel omdat dit systeem ook met bijvoorbeeld de
7800 gt etc werd geleverd.
3. Bottleneck.
Is mijn pentium dual core een bottleneck voor deze videokaart?
4.Eventuele c2d
Volgens mij moet de moederbord chipset 1066 mhz fsb aankunnen. (ivm een eventuele c2d).
Maar gaat dit lukken met dit dell moederbord + bios(phoenix)
Met vriendelijke groet veel advies gevraagd
De reden dat ik een apart topic aanmaak is omdat ik met vele vragen zit en het niet echt een standaard systeem is. Ook van de dell suport hoef ik niets te verwachten, na meerdere pogingen opgegeven.
Systeem:
- Dell Dimension 9150.
- Processor: Intel Pentium D 930 @ stock 3ghz
- Geheugen: 2x1gb 533mhz (2gb totaal)
- Moederbord: Dell DXP 051 Lakeport i945G/P (bios- Phoenix)
- Videokaart: Nvidea geforce 7300Le 256 MB
- Voeding: 375 watt dellvoeding

Vragen/problemen:
1. Voeding.
De voeding is slechts 375 watt, eerst wilde ik hem upgraiden maar daarbij liep ik tegen
moeilijkheden aan zoals een btx standaard en andere dingen. Ooit heb ik op internet iemand
gevonden die er een 7950x2 in had gezet en een PD 3,4 ghz + extra schijven. Volgens hem kon
door een blijkbaar hoge ampere de voeding wel die videokaart trekken. Er schijnt dus iets
speciaals met de voeding te zijn...Dus advies...
2. Pci-power connector.
Heb ik zoiets? hoe zie ik dat? Ik vermoed van wel omdat dit systeem ook met bijvoorbeeld de
7800 gt etc werd geleverd.
3. Bottleneck.
Is mijn pentium dual core een bottleneck voor deze videokaart?
4.Eventuele c2d
Volgens mij moet de moederbord chipset 1066 mhz fsb aankunnen. (ivm een eventuele c2d).
Maar gaat dit lukken met dit dell moederbord + bios(phoenix)
Met vriendelijke groet veel advies gevraagd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:36 ]