Toon posts:

Dell Dimension 9150 upgraden

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers.

De reden dat ik een apart topic aanmaak is omdat ik met vele vragen zit en het niet echt een standaard systeem is. Ook van de dell suport hoef ik niets te verwachten, na meerdere pogingen opgegeven.

Systeem:
  • Dell Dimension 9150.
  • Processor: Intel Pentium D 930 @ stock 3ghz
  • Geheugen: 2x1gb 533mhz (2gb totaal)
  • Moederbord: Dell DXP 051 Lakeport i945G/P (bios- Phoenix)
  • Videokaart: Nvidea geforce 7300Le 256 MB
  • Voeding: 375 watt dellvoeding
Nu wil ik er een MSI NX8800GTS 320 mb in hebben. Hier loop ik tegen veel moeilijkheden aan omdat het een dell systeem is.
Afbeeldingslocatie: http://i.dell.com/images/emea/specialitems/products/dimen/9150_rs_new1.jpgAfbeeldingslocatie: http://imagenes.solostocks.com/media/0/4/1/media_1328140.jpg

Vragen/problemen:
1. Voeding.
De voeding is slechts 375 watt, eerst wilde ik hem upgraiden maar daarbij liep ik tegen
moeilijkheden aan zoals een btx standaard en andere dingen. Ooit heb ik op internet iemand
gevonden die er een 7950x2 in had gezet en een PD 3,4 ghz + extra schijven. Volgens hem kon
door een blijkbaar hoge ampere de voeding wel die videokaart trekken. Er schijnt dus iets
speciaals met de voeding te zijn...Dus advies...

2. Pci-power connector.
Heb ik zoiets? hoe zie ik dat? Ik vermoed van wel omdat dit systeem ook met bijvoorbeeld de
7800 gt etc werd geleverd.

3. Bottleneck.
Is mijn pentium dual core een bottleneck voor deze videokaart?

4.Eventuele c2d
Volgens mij moet de moederbord chipset 1066 mhz fsb aankunnen. (ivm een eventuele c2d).
Maar gaat dit lukken met dit dell moederbord + bios(phoenix)

Met vriendelijke groet veel advies gevraagd O+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 14:36 ]

Verwijderd

Als ik het goed kan herinneren heb je zowiezo een andere kast nodig, sinds de8800 dual slot is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 14:40:
Als ik het goed kan herinneren heb je zowiezo een andere kast nodig, sinds de8800 dual slot is.
*sloopt kast open*

Boven de x16 slot zit nog een ongebruikt/functieloos slot. ( je bedoelt toch gewoon die metalen dingetjes die er zitten)

Afbeeldingslocatie: http://img260.imageshack.us/img260/3386/dellllllllie7.jpg
Bedoel je zoiets?
Dit is de huidige situatie.

is het dus wel of niet mogelijk met deze kast?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2007 15:15 ]

Verwijderd

Ah dan is het waarschijnlijk wel mogelijk, kzit hier met een 9200, zelfde model, maar er past verdomme geen 8800 in

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:24:
Ah dan is het waarschijnlijk wel mogelijk, kzit hier met een 9200, zelfde model, maar er past verdomme geen 8800 in
Vraag jij je diep van binnen ook wel eens af waarom je ffs voor een dell hebt gekozen ;(

• Ghostface
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09-2025
ik vraag me van beide af waarom jullie voor een prebuild systeem gaan , en dan nu tegen een muur met vragen aanlopen ...

waarom niet gelijk voor zelfbouw gegaan ....

[ Voor 16% gewijzigd door Ghostface op 10-05-2007 15:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ghostface schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 15:30:
ik vraag me van beide af waarom jullie voor een prebuild systeem gaan , en dan nu tegen een muur met vragen aanlopen ...

waarom niet gelijk voor zelfbouw gegaan ....
Oke, een jaar geleden kon ik voor relatief weinig geld dit systeem krijgen. maar goed wat moeten we nu nog met die opmerking?

Verwijderd

Het gaat er niet om of ze een dell systeem hebben, maar laten we ons op de vragen richten. Het afzeiken dat ze een dell systeem hebben is nergens voor nodig (ook al is zelfbouw idd beter ghehe)

Een 8800 kaart gaat er denk ik niet inpassen, Dell kasten zijn vrij klein en ook niet gemaakt voor een grotere kaart. Alleen de duurdere systemen van Dell zoals de XPS etc hebben grotere kasten. Maar anders ga je gewoon meten, en ander zagen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 17:24:
Het gaat er niet om of ze een dell systeem hebben, maar laten we ons op de vragen richten. Het afzeiken dat ze een dell systeem hebben is nergens voor nodig (ook al is zelfbouw idd beter ghehe)

Een 8800 kaart gaat er denk ik niet inpassen, Dell kasten zijn vrij klein en ook niet gemaakt voor een grotere kaart. Alleen de duurdere systemen van Dell zoals de XPS etc hebben grotere kasten. Maar anders ga je gewoon meten, en ander zagen :)
Ik weet niet, er lijkt genoeg ruimte. Vanaf de achterkant van de kast tot aan de voorkant zit er helemaal niets op de plaats van de videokaart. Als hij niet te dik zou zijn zou hij volgens mij makkelijk 30/40 cm lang mogen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Oke over de voeding, hij schijnt 375 watt continue te leveren en is succesvol getest met de 8800 gts.

Nu over de rest van het syteem... Is een pentium D 3.0ghz een bottleneck voor een 8800 gts 320 mb. Op een resolutie van 1280x1024 (19 inch dell ultrasharp waar ik er blij mee ben)

Verwijderd

Ja een pendium D (welke versie dan ook) is een zware bottleneck voor een 8800GTS. Als jij denkt dat de kaart er in past geloof ik je, maar ze zijn iets groter dat je verwacht van een videokaart :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, maar het is toch niet zo erg dat een 8800gts qua prestatie op mijn systeem niet vel verschilt van de 8600gts. Het is toch niet zinloos?

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:01

Appie

F1RST Racing

Je kast ziet er hetzelde uit als de kast van de Dell Dimension 9200 (heb ik zelf ook). Je kan de dimension ook bestellen met een 8800GTX, het lijkt mij dat die kaart dus wel past.

De 8800GTS zal altijd beter presteren dan de 8600GTS, vooral op hogere resoulties. (behalve met h.264 decoding, welk niet hardwarematig afgevangen wordt door de 8800GTS, maar wel door de 8600GTS).

Het verval kan alleen groter zijn met een betere processor.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

Pagina: 1