3 schermen aansturen via SLI?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.581 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-07 18:14
Beste medetweakers,

Na de afgelopen dagen een hoop google's te hebben doorgezocht zit ik met een paar vragen.

Mijn beoogde opstelling is:
1. 19 Inch tft voor games (wanneer er niet gegamed wordt is dit de uitbreiding van mijn bureablad)
2. 22 Inch tft voor dreamweaver
3. TV waarop de videobeelden automatisch worden uitgezonden.

Huidige situatie:
1. 19 inch tft voor gamen en het huis tuin en keuken werk
2. TV om lekker op de bank een filmpje te kunnen kijken.

Ik heb op internet een aantal zaken opgezocht en uiteraard ook getest. Nu loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik kan maar twee schermen tegelijk aansturen op mijn grafische kaart. Of 1 monitor met tv of 2 monitoren. Mijn tv krijgt dan wel het goede signaal (dus fullscreen video). Wat ik dus wil is 3 schermen tegelijk aansturen zonder dat ik elke keer kabels moet wisselen.

Dit blijkt te komen omdat de videokaart maar 2 ramdacs heeft.... :'(

Mogelijke oplossingen:
Matrox oplossing: Hiervan weet ik niet je deze ook kan instellen dat de tv alleen de video op full screen moet laten zien. Volgens mijn kan deze oplossing alleen maar het bureaublad uitsmeren over 3 schermen.

2de videokaart in SLI hangen: Ik kan nergens vinden of ik dan van beide kaarten 1 DVI kan gebruiken en dan van de eerste kaart ook de tv aansluiting.

Dan komen we ook bij mijn vraag: Heeft iemand een opstelling waarbij hij twee monitoren en een tv in deze opstelling werkend heeft zonder dat diegene stekkers moet wisselen?

Mijn systeemspecs:

AMD X2 4200
Asus M2N32-SLI Deluxe
Asus 7600GT
1 Gig Corsair DDR2
2 monitoren en 1 tv ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
Je kan in een SLI moederbord wel 2 videokaarten stoppen, maar je moet SLI niet aanzetten. Als je het niet aan zet kun je 4 beeldschermen aansluiten (2 per kaart)
Met SLI aan kun je volgens mij 2 beeldschermen aansluiten. (op de hoofdkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Is het in een non SLI opstelling wel mogelijk om via de drivers alle schermen apart aan te sturen? Want dan zou het probleem al snel opgelost zijn.

Dus als je dan bij eigenschappen van je schermen kijkt zie je er geen 2 maar 3(of 4) staan?
Dan zou ik zelfs met een lichtere kaart al klaar zijn, omdat de games dan op de zware kaart worden gedraaid en de tv en normale desktop via de lichte grafische kaart...

[ Voor 25% gewijzigd door muppet99 op 07-05-2007 17:45 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02 17:53
Ik zit exact met hetzelfde probleem en ik probeer daar op dit moment op korte termijn ook een oplossing voor te vinden.

Wat mij het handigst lijkt is om een DVI Switch te nemen en die tussen je 2e TFT en je TV te hangen. Echter ik weet niet wat jij verstaat onder TV kijken, heb je je TV indezelfde kamer en wil je TV kijken én de 2 TFT's aan hebben dan werkt dit niet. Ik heb echter mijn LCD op de 2e DVI aangesloten en die staat in een andere kamer, op een andere verdieping. En als ik daar gebruik van maak via tv-out dan gebruik ik de TFT's niet. Dus ik dacht dan hang ik mn 2e TFT en mn TV aan een DVI switch en wanneer ik een film/serie via tv-out wil kijken dan schakel ik mn TV in en mn 2e TFT dus uit en dan moet dat werken. Hopelijk zonder al te veel resolutie problemen (omschakelen zou niet zo lang moeten duren).

Ik weet zelf alleen nog niet of dit uberhaupt goed werkt (wacht op een antwoord in ander topic) maar misschien heb jij er wat aan, en misschien kan iemand ook antwoord geven op mijn situatie of dit een juiste aanpak is. Ik heb namelijk geen zin in een 2e PCI videokaart daar ik geen SLI kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Als je gewoon 2 videokaarten in niet SLI zet (mogen ook 2 totaal verschillende kaarten zijn) dan worden ze gewoon herkend als 2 losse kaarten en kun je de beeldschermen onafhankelijk van elkaar instellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Als je persee SLI wilt gebruiken en 3 schermen, dan moet je echt een matrox triplehead gebruiken:
pricewatch: Matrox Triplehead2Go

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:49
Gewoon 2 video kaarten nemen, die niet in SLI zetten, en gewoon ff drivers instaleren ;).

Draai hier ook @ een M2N32-SLI Deluxe, met een 7900GT en een 6600LE. 7900 voor mijn TFT en games. En de 6600LE voor de TV. Was eerst de bedoeling om der nog een scherm bij te halen, maar dat doe ik later wel, maar had de kaart toch al :P

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Tnx GoldenBatt. Ik ga zo even het een en het ander proberen. Heb net even snel een Ati X300 gehaald dus ik kan het gaan testen. Ik hou jullie op de hoogte.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pas wel op met de drivers tussen nVidia en ATi ! Het is wel eerder voorgekomen dat een PC vaag gaat doen als je beide kaarten en beide drivers installeert. Succes iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Smoothvision heeft een 7900GTX met daarop een soort verdeel stekker waarop 3 monitors zitten aangesloten, vraag het hem. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 13:40
Er zijn verschillende oplossingen voor jouw probleem, een daarvan is het installeren van een 2e videokaart(je) om zo je aansluitingen wat schermen betreft te verhogen. Let wel op dat ik zeker aanraad om een 2e kaartje van het zelfde merk te hebben zodat je niet nVidia en ATi drivers hoeft te installeren.
Zijn beiden videokaart van het zelfde merk herkend de driver dit en installeert beide kaarten.

Het nadeel is dat jij een 19" (1280x1024) en een 22" (waarschijnlijk 1680x1050) scherm gebruikt waardoor en oplossing dmv een Matrox Triplehead2Go analoog of digitaal, deze bestaat er ook in een Dualhead2Go analoog of digitaal versie waarbij je 2 schermen kunt aansluiten. Nadeel is echter bij beide de schermen in de zelfde resolutie moeten draaien, bij de Triplehead2Go versie is dit tot 1280x1024 per scherm (totaal van 3840x1024).

Maar de DualHead2Go kan en oplossing bieden wanneer je de 22" doorschuift naar een vriend/familielid en zelf een dual 19" TFT opstelling gaat gebruiken.
Anders is de makkelijkste en waarschijnlijk goedkoopste oplossing om een 2e videokaartje aan te schaffen van nVidia, de X300 die je hebt aangeschaft is van ATi, zelf heb ik ondervonden dat het zo af en toe problemen kan gaan veroorzaken wanneer je de beiden drivers installeert van zowel nVidia als ATi.

Als het puur voor het weergeven van beeld is voldoet zo'n kaartje prima. (GeForce 6200LE) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Yup. Ik was toch eigenwijs en probeerde toch ati met nvidia te combineren.... Liep niet helemaal lekker. Morgen maar even een extra nvidiakaartje halen en dan nog een keer proberen ;)

Dus morgen weer een update als het goed is :+

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
Laat even weten of het de oplossing bied waarna je zocht.
Desnoods probeer je het eerst even met een nVidia kaartje die je van een vriend/familielid leent of ergens uit een andere computer thuis haalt om te testen of 't werkt ;)

Waarschijnlijk gaat 't werken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat als je nu 3 beelschermen(19'') wilt gebruiken om 1 game te tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:30:
En wat als je nu 3 beelschermen(19'') wilt gebruiken om 1 game te tonen?
Dan gebruik je of het matrox triplehead2go kastje (ervan uitgaande dat je gewone 5:4 19" modellen hebt en geen widescreen dingen) met als gevolg dat de meeste games daarmee draaien, of je gebruikt 2 videokaarten met als gevolg dat maar een paar games dat ondersteunen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
Ik heb vandaag een 6200 TC gehaald en wat blijkt... Zonder SLI werkt het perfect :)

Op mijn 22 widescreen kan ik nu gewoon bureabladden en dreamweaveren waarbij ik op mijn 19 inch netjes het voorbeeld zie van de website.

Het gamen op de 19 inch loopt perfect... Dit doe ik omdat niet alle spellen breedbeeld ondersteunen maar alleen 4:3.

Mijn tv speelt netjes alle films en dvd's af terwijl ik lekker verder kan werken op mijn andere monitoren.

Dus een toptip Smooth ;)

Misschien dat ik de 6200TC nog ga vervangen door een 8800 maar das de volgende stap eerst maar eens vista gaan tackelen ;)

Edit triplehead werkt niet voor mij:
1. Verschillende resoluties...
2. Ik wil maar op 1 monitor gamen
3. volgens mij kun je geen tv aansluiten op een triplehead... (heb helaas nog composiet uit)

[ Voor 13% gewijzigd door muppet99 op 08-05-2007 20:58 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothVision
Mooi dat 't werkt, simpele oplossing ;)

Luie jij eigenlijk dat je geen kabels wilt wisselen :P

Even een edit, op jouw edit:

Klopt het bied niet de oplossing die je zoekt en het is erg prijzig.
Omdat de beeldschermen o.a. in de zelfde schermresolutie ingesteld moeten zijn,
en aangezien je een 4:3 en een widescreenmonitor bezit is dit al niet echt een optie ;)
Daarnaast is een TripleHead2Go (of DualHead2Go) niet bepaald goedkoop..

[ Voor 63% gewijzigd door SmoothVision op 08-05-2007 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alphafox
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 19:38

Alphafox

wat zeggie!

Ik heb een soort gelijke vraag.

Ik wil namelijk een nieuwe pc aanschaffen, deze wil gaan gebruiken als mediacenter en game pc.
Hiervoor wilde ik een 8800gtx of twee 8800gts in SLI voor gebruiken in combinatie met een tv-kaart.

Daarbij wilde ik twee identieke schermen kopen ongeveer 23" aangezien de prijzen voor grotere schermen (denk aan 32") aanzienlijk hoger liggen.

Aangezien mijn vriendin graag tv kijkt en ik wil gamen, leek het mij dus handig om een scherm als tv te gebruiken en een voor mij om te gamen. Daarbij als er geen tv word gekeken wilde ik het tweede scherm ook gebruiken om te gamen, bijvoorbeeld bij strategie spellen of dergelijken. En natuurlijk bij belangrijke voetbal wedstrijden twee verschillende camerapunten gebruiken of als een groot scherm.

Daarbij wilde ik graag weten of het mogelijk is om gewoon te zappen tijdens het tv kijken (mediacenter), als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben.

Is dit mogelijk met twee schermen of raden jullie mij toch een scherm aan?

wisdom is rarely common

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alphafox schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 14:30:
Ik heb een soort gelijke vraag.

Ik wil namelijk een nieuwe pc aanschaffen, deze wil gaan gebruiken als mediacenter en game pc.
Hiervoor wilde ik een 8800gtx of twee 8800gts in SLI voor gebruiken in combinatie met een tv-kaart.

Daarbij wilde ik twee identieke schermen kopen ongeveer 23" aangezien de prijzen voor grotere schermen (denk aan 32") aanzienlijk hoger liggen.

Aangezien mijn vriendin graag tv kijkt en ik wil gamen, leek het mij dus handig om een scherm als tv te gebruiken en een voor mij om te gamen. Daarbij als er geen tv word gekeken wilde ik het tweede scherm ook gebruiken om te gamen, bijvoorbeeld bij strategie spellen of dergelijken. En natuurlijk bij belangrijke voetbal wedstrijden twee verschillende camerapunten gebruiken of als een groot scherm.

Daarbij wilde ik graag weten of het mogelijk is om gewoon te zappen tijdens het tv kijken (mediacenter), als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben.

Is dit mogelijk met twee schermen of raden jullie mij toch een scherm aan?
Dat word een single kaart.. Sli ondersteund (helaas) maar 1 beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
of twee losse 8800 maar dat gaat heel duur worden denk ik. Ik zou als ik jou was een 8800 voor je monitor gebruiken, deze kaarten zijn voorlopig nog snel zat.

Koop voor je tv een goedkope 6200... een tv daar draait een videokaart zijn hand niet voor om. Lage resolutie en een brak signaal zijn voor een tv al snel genoeg. Mocht je een composiet aansluiting nodig hebben voor je tv dan moet je even zoeken naar een goedkoop kaarten met composite uit. Bij HDMI kun je elke DVI kaart kopen omdat je om van DVI naar HDMI een verloopstekker kan kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door muppet99 op 19-05-2007 11:33 ]

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
oke :P:P vind lullig om nieuw topic aan te maken

maar ik zou gaat 2 beeldschermen in crossfire draaien is dat mogelijk of ????

1950XTX en als slave 1950XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
puddinkie schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 12:10:
oke :P:P vind lullig om nieuw topic aan te maken

maar ik zou gaat 2 beeldschermen in crossfire draaien is dat mogelijk of ????

1950XTX en als slave 1950XT
een 1950 heeft toch 2 aansluitingen, zo ja is het mogenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Maar bij Crossfire wordt de ene kaart toch met de andere kaart extern gekoppeld? Verlies je dan niet 1 van die DVI poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 18:10

heuveltje

KoelkastFilosoof

Nee dat gaat intern, je blijft gewoon die 2 aansluitingen houden .....

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
Ik dacht dat Crossfire zo extern ging:
Afbeeldingslocatie: http://img.presence-pc.com/news/a/t/Ati-Crossfire-Dongle.jpg
Anyways, daar zit inderdaad een extra dvi verloop aan, dus dan blijf je inderdaad 2 beeldschermen houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Laatst online: 21-07-2024
dus als je 2 x dvi per kaart hebt kun je dualscreen draaien in crossfire :) :D zit er nog wel over na te denken om nog een kaart er bij te kopen

damm moet mn waterkoeling weer uit elkaar :P:P dan maar gelijk nog wat extra dingen bij bestellen :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gewonecolalight
  • Laatst online: 17-01 16:22
Is het dan ook mogelijk om een 3e beeldkaart in te bouwen (PCI) om op die manier toch je SLI opstelling te behouden EN een 3e scherm aan te sluiten op de losse PCI-kaart?
Pagina: 1