[Norton Ghost] Image terugzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.030 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Situatie:
Mijn harde schijf begon raar te doen, dus ik meteen gehaast (en voor het eerst) een image gemaakt van mijn hele harde schijf met norton ghost 10.0 en de image file op een externe harde schijf gezet. Deze image zou dan 2 partities (C:/ en D:/) hebben. Nu heb ik een nieuwe schijf in de computer gezet en wilde de image file weer op de computer kopieren. Achteraf besefte ik dat ik een bootable cd moest maken voor de norton recovery, want anders kan de image niet gekopieerd worden.
Ik heb dus windows opnieuw geinstalleerd en norton ghost gedownload, en dacht ik maak vanaf daar een bootable cd, maar ik kan nergens een optie daar voor vinden.

Vragen:
  • Hoe kan ik deze image nog meer terugzetten op een (makkelijke ;( ) manier?
  • Is er op internet software voor een bootable cd te downloaden? Stel ik boot vanaf de cd, kan ik vanaf daar mijn image op de externe harde schijf benaderen die via usb loopt? M.a.w. gaat dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110847

Ik gebruik hiervoor altijd een PE cd.
Deze kun je maken door op internet naar BartPE te zoeken.

Je kunt ook heel simpel een bootflop maken.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 110847 op 05-05-2007 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212178

Versie 8 had ook floppy's mja, bootable cd kan je eventueel downloaden van het illegale circuit, omdat ik niet echt denk dat deze gewoon downloadbaar is vanaf norton zelf.
Voordeel van de boot cd van Ghost zelf ten opzichte van BartPE is dat je dan 100% weet dat het werkt...
Nadeel is weer dat Ghost 10 (nog) niet alle S-ATA (RAID) chipsets ondersteunt, wat bij mij dus ook het geval was...

De boot cd van Ghost is zegmaar een aangepaste LIVE distributie van Windows, met daarop Ghost die automatisch start. Ik ga er dus vanuit dat USB support ingebakken zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:22
Als je in het bezit bent van Ghost-10, dan heb je meteen ook de 'Recovery Disk' want dat is dezelfde cd als waar je Ghost-10 op hebt gekocht. Dus boot van je Ghost-10 cd en je kunt de image naar de harde schijf overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Ik zal proberen een bootcd te zoeken op internet. Ik heb de shareware versie van 15 dagen gedownload..