MS Syntoy 'echo' functie werkt niet juist.

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:02
Ik maak gebruik van SyncToy om alle bestanden op een externe USB HDD te kopieeren, maar ik zit met het volgende probleem ik maak gebruik van de optie 'echo' dus alles wat veranderd in de orginele map wordt direct overgenomen door de backupmap op de externe HDD.
Opzich werkt dat goed, maar zodra je een map van naam veranderd dan gebeurd het volgende op de externe HDD, er wordt een nieuwe map aangemaakt en de bestanden worden erin gezet maar de orginele map blijft ook staan zonder data.
Om het eventjes duidelijk te maken;

Orginele HDD:
Map A - Bestand A
Map A wordt veranderd in Map B

Externe HDD:
Map A blijft staan en er wordt een Map B aangemaakt en bestand verplaats.

Oftewel ik krijg heel veel lege mappen op deze manier, is er een optie om dit aan te passen of is er een hele andere applicatie nodig?

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ik heb de tool even geinstalleerd.

Wat jij wil is volgens mij echt de synchronise optie gebruiken, deze gooit zowel links (niet belangrijk omdat je alleen naar je HDD toe synced) als rechts de mappen en files weg die aan de andere kant ook weggegooid zijn.

There is no replacement for displacement!

• Hari-Bo
_eXistenZ_ schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 10:05:
Ik heb de tool even geinstalleerd.

Wat jij wil is volgens mij echt de synchronise optie gebruiken, deze gooit zowel links (niet belangrijk omdat je alleen naar je HDD toe synced) als rechts de mappen en files weg die aan de andere kant ook weggegooid zijn.
Dat zou wel werken ja, maar dan loop ik het risico als 'per ongeluk' iets verwijderd wordt op de externe HDD het ook na de volgende Sync verwijderd wordt op de orginele HDD.
Alleen al voor deze reden heb ik gekozen voor echo.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Tja, dat heb je bij syncen. Je kan niet willen dat de bestanden verwijderd worden en vervolgens dat ze er stiekum toch nog waren als je ze nodig heb...

Wat je mss wel kan doen is elke dag echoen, en dan in het weekend syncen als je toch niks meer nodig heb van je externe HDD ofzo.

There is no replacement for displacement!

• Hari-Bo
Eventjes met Syntoy normaal synchroniseren gekozen, maar daar heb ik evengoed hetzelfde probleem dat een map gerenamed wordt een nieuwe map wordt aangemaakt en het bestand verplaatst wordt maar de oude map blijft staan.

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 11:35
Ik zit met precies hetzelfde probleem, waardoor synctoy voor mij vrij waardeloos wordt.
Ik wil gewoon (net als Hari-bo) dat als ik op run klik schijf B precies hetzelfde wordt als schijf A en dat gerenamede mappen oid niet op B blijven staan.

[ Voor 64% gewijzigd door JelleMan op 09-07-2007 10:06 ]

• simplemouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-07 13:55

simplemouse

*.*.*.*

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit probleem nog niet eerder ben tegen gekomen

ik gebruik synctoy ook om me tools dir van me USB stick naar me HDD en andersom te syncen

maarja dan kan ik me ook niet echt herrineren of ik me mappen rename...

BTW heb je wel de laatste versie?

1.4?

en anders MS een mailtje stuuren?

[ Voor 6% gewijzigd door simplemouse op 09-07-2007 09:59 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:21
Is die synctoy realtime of zo? Anders kan je toch gewoon eender welk sync-programma gebruiken? Bvb SecondCopy of zo?

• JelleMan
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 11:35
Ben nog even verder gegaan met synctoy, maar krijg het probleem niet opgelost.

Gebruik nu het programmaatje Syncback (freeware), met de goede instellingen doet hij precies wat ik voor ogen heb.
http://www.freedownloads.nl/syncback.htm

[ Voor 46% gewijzigd door JelleMan op 09-07-2007 10:07 ]

• Hari-Bo
JelleMan schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:06:
Ben nog even verder gegaan met synctoy, maar krijg het probleem niet opgelost.

Gebruik nu het programmaatje Syncback (freeware), met de goede instellingen doet hij precies wat ik voor ogen heb.
http://www.freedownloads.nl/syncback.htm
Dit werkt zeker goed, want hier heb je optie als er bestanden staan die in de doelmap bevinden maar niet in de bronmap worden deze automatisch verwijderd, dus je houdt nooit meer mappen/bestanden over. :)

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maar is het niet zo dat Syncback niet aan folder renaming doet? Dwz. als je een folder renamed, wordt dat als een nieuwe folder gezien en gaat hij alles opnieuw kopieren ipv van een simpele rename. Als je een folder van een hele hoop GB dan renamed is dat wel vrij onhandig!

Verwijderd

Ik gebruik ook al enige tijd synctoy, wat verder OK werkt muv het mappen probleem?
Ik heb nu echter een heel ander probleem, ik heb op de PC een driveletter gewijzigd, je raad het al nu werkt het natuurlijk niet meer. Ik kan in SyncToy echter nergens de mapping wijzigen van alle ingestelde synchronisaties, iemand raad??

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Tja een nieuwe rechter en linkermap maken zou ik zeggen...

Maar ik heb dus ook het map-probleem.. :)
Het komt niet alleen voor wanneer ik mappen rename maar ook als ik ze verwijder.. ;(

ik gebruik synctoy om bestanden van onze tekenaar bij het afmelden te backuppen naar de server, zodat hij lokaal kan blijven werken en de bestanden toch veilig worden opgeslagen.

edit:
Feit is wel dat dit alleen bij mappen zo is..
Als er aan de ene kant een map is aangemaakt waar nog niets in zit, wordt deze ook niet aangemaakt aan de andere kant.. dit is dus wel weer intelligent

[ Voor 21% gewijzigd door burrug op 07-11-2007 15:31 ]

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Pagina: 1