Problemen met Hibernate en Sleepmode? Disable Bitlocker!

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poktor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-07 16:10
Hoi,

Na maanden van problemen met Hibernate-mode en Sleep-mode, kwam ik een site tegen met de verzamelde hotfixes voor Vista, www.vistasp1.net.
Na installatie van de hotfixes voor Vista, met name die betreffende de Hybernate en sleepmode, nam ik de proef op de som: systeem in Hybernate, daarna weer starten en kijken of een willekeurig programma nog start. Helaas, weer geen succes. De applicatie hing op de achtergrond en na een paar minuten sloeg het hele systeem zoals gewoonlijk weer muurvast. Grmbl%^%%##@@%$....

Onlangs kwam ik vervolgens op het idee om eens via Control Panel -> "Programs and Features", het nieuwe "add and remove programs", eens te spelen met "Turn Windows features on and off". Ik zette de volgende opties uit, die default aan worden gezet bij installatie van Vista:
- Bitlocker
- MSMQ
- Services for NFS
- Tablet PC optional components
- Telnet server
- Windows DFS replication service
- windows Fax and Scan (Heb je net als ik een scanner met bijgeleverde software, dan kan dit uit!)
- windows meeting space

Hierna Hibernate weer enabled ("powercfg -h on" in een dos-box) en het systeem in hibernate gegooid. Effe paar minuten gewacht, systeem weer aan en hopla, daar was de desktop weer. Toen kwam het uur van de waarheid: Zou een willkeurige applicatie nu fatsoenlijk starten? Firefox hiervoor gepakt, gestart en Jawel! alles werkt! Hierna nog wat tools en progjes gestart, alles doet het nu! :)

Kortom, gooi alles wat je niet nodig hebt uit, grote kans dat hetgeen je wel nodig hebt ineens gaat werken! :Y

Ik heb ook sleepmode getest: doet het nu ook perfect!

Succes!

[ Voor 0% gewijzigd door poktor op 29-04-2007 21:18 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bitlocker staat niet aan by default meen ik?

Ook de telnet server niet.. MSMQ is ook een optional niet standaard geinstalleerd element.

En in de help staat:
To turn on BitLocker Drive Encryption, your computer’s hard disk must:

Have at least two partitions. One partition must include the drive Windows is installed on. This is the drive that BitLocker will encrypt. The other partition is the active partition, which must remain unencrypted so that the computer can be started.

Be formatted with the NTFS file system.

Have a BIOS that is compatible with TPM and supports USB devices during computer startup. If this is not the case, you will need to update the BIOS before using BitLocker.
Nogmaals: dit soort topics zijn erg leuk, maar zorg in ieder geval wel dat je HEEL zeker weet dat je geen verkeerde adviezen gaat geven.

En sites die 4 (!) popup screens proberen open te trekken, voor de eerste helft vol staan met GoogleAds zou ik niet zonder meer 100% "oké" willen noemen eerlijk gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 29-04-2007 21:28 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device