[BBG:mei 2007] High-end gamesysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
Voor het high-end gamesysteem was er dankzij prijsdalingen zowat 250 euro overschot met identiek dezelfde configuratie als de vorige keer. Aan een Core 2 Duo E6600 en een GeForce 8800 GTX valt echter niet veel meer te verbeteren, dus ik heb het op andere fronten gezocht.

Behouden ten opzichte van de vorige editie:
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (Kingston, KHX6400D2LLK2/2G) - 119,07
pricewatch: ALPS Diskette Drive 1,44MB (3,5", Zwart) - 8,25
pricewatch: Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) - 13,90
pricewatch: Asus GeForce 8800 GTX 768MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI) EN8800GTX/HTDP - 508,90
pricewatch: Creative Inspire T7900 (7.1, 7x 8W, 24W, Zwart) - 95,39
pricewatch: Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2x2.4GHz, 4MB, 1066MHz FSB, Boxed) - 203
pricewatch: Logitech G15 Gaming Keyboard (USB) - 63,48
pricewatch: Logitech MX518 Optical Mouse (USB) - 39,49
pricewatch: Samsung SH-S182M 18x (Dual-layer, Lightscribe, Zwart) - 28,23
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.10, 320GB (7200rpm, SATA II, 16MB) - 69,75
pricewatch: Sennheiser PC-150 (Stereo, 3.5mm) - 53,95

En dan wat wel veranderd is:

pricewatch: Asus Striker, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) - 251,53
Een moederbord dat specifiek voor die-hard gamers en echte tweakers bedoeld is. Biedt flinke mogelijkheden tot overklokken en is ruim voorzien van alle noodzakelijke features.

pricewatch: Cooler Master RP-650 Extreme Power, 650W (ATX12V V2.01) - 67
Een losse voeding die ruim voldoende power moet kunnen leveren om het systeem draaiende te houden, inclusief wat overschot voor toekomstige uitbreidingen.

pricewatch: Lian Li PC-V880B (ATX, No PSU, Zwart) - 130
Een stijlvolle, stevige kast van een merk dat verder geen uitleg nodig heeft.

pricewatch: Samsung SyncMaster 225BW (22", Wide, 5ms g>g, D-Sub/DVI, Zwart/Zilver)
De 22"-versie van de monitor uit voorgaande edities

Commentaar is welkom. De keuze voor het niet opnemen van een losse geluidskaart is bewust. Met een processor als deze, zul je niet aan prestaties moeten inboeten in games. Verder:

Het budget is 2000 euro.
Beargumenteer voorgestele veranderingen. "Gooi die Intel eruit en een AMD erin!" kan ik niks mee.
Verander niet om te veranderen.

Suggesties welkom

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik zou het geld eerder besteden aan een tweede seagate 7200.10 320 GB. Die kun je dan in raid 0 plaatsen dat levert meer op (vooral korter laden van levels) dan zo'n heel erg duur moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07 09:56
ik222 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:20:
Ik zou het geld eerder besteden aan een tweede seagate 7200.10 320 GB. Die kun je dan in raid 0 plaatsen dat levert meer op (vooral korter laden van levels) dan zo'n heel erg duur moederbord
Mee eens. Verder zou ik voor een SATA brander gaan en die diskette drive eruit laten. Ziet de kast er van binnen ook heel wat netter uit en die diskette drive kan er IMO nu echt wel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
ik heb ook nog steeds een fdd er in:P wel handig met sata drivers als je nog xp hebt

rounded fdd kabels zijn er ook nog

[ Voor 18% gewijzigd door knight1987 op 27-04-2007 09:38 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06 17:55
Dat ziet er al goed uit. Maar er is nog ruimte voor verbetering. Hier gaat ie dan.

De Striker is leuk, maar behalve de vele kermis-achtige aanpassingen is hij nagenoeg identiek aan zijn broertje de P5N32-E SLI. De Plus versie is niet hetzelfde (andere south- en northbridge), maar hij presteert wel vergelijkbaar. De P5N32-E SLI (al dan niet Plus) is mijn ogen een betere keuze, sinds er dan 'verspild' geld vrijkomt om andere onderdelen te verbeteren.
Een P965-gebaseerd bord clockt beter, maar scoort minder goed op stock. Een DS3, DS4 of een P5B Deluxe (1333MHz FSB-ready via BIOS-flash) zijn dan de borden om naar te kijken.

Dat diskette-station kan er ook uit, en dan vervang je de DVD-RW met eentje die een SATA-interface heeft, zoals de Samsung SH-S183A of de SH-S183L (met Lightscribe).

Het geheugen is een goede keuze. Goedkoop PC6400-geheugen van een A-merk. Maar echte tweakers zouden denk ik de voorkeur geven aan geheugen dat ook over kan clocken als de beste. De Team Xtreem 2x1Gb PC6400 en de GSkill 2x1Gb PC6400 HZ zijn relatief goedkope setjes met Micron D9GMH chips. Die zou ik dus sowieso even bekijken.

Ik neem aan dat de 7200.10 320GB Barracuda's wel in Raid 0 configuratie komen in deze setup? Zoniet, dan zou ik dat proberen om in het budget te laten passen.

De Artic Freezer 7 Pro is een prima ding. Maar voor echte overclocking zou een Scythe Infinity bovenaan je lijstje moeten staan.

De gekozen voeding is niet modulair. In een high-end gamesysteems zou ik dit echter wel verwachten. Om deze setup te kunnen draaien zal een Corsair HX520 of een Zalman ZM-500HP voldoen. Als je wat meer naar het hoge einde wilt, dan kan je de Enermax Infiniti 720W pakken met de nieuwe 8-pin PCI-E connector. Ben je meteen klaar voor de volgende high-end videokaarten!

Laten we eerlijk zijn, het kiezen van een kast is heel persoonlijk. Meestal kies je er een die lang mee zal gaan en er mooi uitziet, maar daar zijn de meningen dan over verdeeld.
In mijn ogen zou hier een Stacker 830, Antec P182, Antec 900 of een Lian-Li PC-A10B moeten staan. De Amtec 900 is het scherpst geprijst, dus die zou ik even bekijken.

De Samsung 225BW is een goede keuze. Als het kan, is een 226BW nog beter! Een 206BW is ook een goed idee, maar ik denk dat veel mensen een zo groot mogelijk scherm willen voor zo min mogelijk geld met een zo laag mogelijk reactie-tijd. Dan kom je dus op de 225BW uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

Topicstarter
(overleden)
l1m1t schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:55:
De Striker is leuk, maar behalve de vele kermis-achtige aanpassingen is hij nagenoeg identiek aan zijn broertje de P5N32-E SLI. De Plus versie is niet hetzelfde (andere south- en northbridge), maar hij presteert wel vergelijkbaar. De P5N32-E SLI (al dan niet Plus) is mijn ogen een betere keuze, sinds er dan 'verspild' geld vrijkomt om andere onderdelen te verbeteren.
Ga ik bekijken
Een P965-gebaseerd bord clockt beter, maar scoort minder goed op stock. Een DS3, DS4 of een P5B Deluxe (1333MHz FSB-ready via BIOS-flash) zijn dan de borden om naar te kijken.
Hoewel overklokbaarheid wèl meegenomen wordt in de overwegingen, is stock performance toch belangrijker.
Dat diskette-station kan er ook uit, en dan vervang je de DVD-RW met eentje die een SATA-interface heeft, zoals de Samsung SH-S183A of de SH-S183L (met Lightscribe).
Diskettestation is telkens weer discussie, met voor- en tegenstanders. Het kan er wellicht een keer uit, maar het is nog steeds handig. I will look into this.
Het geheugen is een goede keuze. Goedkoop PC6400-geheugen van een A-merk. Maar echte tweakers zouden denk ik de voorkeur geven aan geheugen dat ook over kan clocken als de beste. De Team Xtreem 2x1Gb PC6400 en de GSkill 2x1Gb PC6400 HZ zijn relatief goedkope setjes met Micron D9GMH chips. Die zou ik dus sowieso even bekijken.
pricewatch: 1GB x 2 PC6400 DDR2 CL4 (Team, TXDD2048M800HC4DCD) is de goedkoopste met 179 euro. Da's 60 meer dan het huidige geheugen. Ik weet niet of dat budget vrijgemaakt kan worden voor de minimale winst (qua mogelijkheden dan) die dat oplevert.
Ik neem aan dat de 7200.10 320GB Barracuda's wel in Raid 0 configuratie komen in deze setup? Zoniet, dan zou ik dat proberen om in het budget te laten passen.
Raid 0 op de enige twee schijven in een systeem :D Dat zul je me dus _nooit_ horen adviseren.[/quote]
De Artic Freezer 7 Pro is een prima ding. Maar voor echte overclocking zou een Scythe Infinity bovenaan je lijstje moeten staan.
mja, dan kun je het ook bij waterkoeling gaan zoeken of zo. I'll see, maar dit vind ik niet zo urgent
De gekozen voeding is niet modulair. In een high-end gamesysteems zou ik dit echter wel verwachten. Om deze setup te kunnen draaien zal een Corsair HX520 of een Zalman ZM-500HP voldoen. Als je wat meer naar het hoge einde wilt, dan kan je de Enermax Infiniti 720W pakken met de nieuwe 8-pin PCI-E connector. Ben je meteen klaar voor de volgende high-end videokaarten!
Mja, maar de prijs he. De Corsair is iig een zeer degelijke voeding, maar ik bekijk dit wel nog.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Dat ziet er al goed uit. Maar er is nog ruimte voor verbetering. Hier gaat ie dan.

Laten we eerlijk zijn, het kiezen van een kast is heel persoonlijk. Meestal kies je er een die lang mee zal gaan en er mooi uitziet, maar daar zijn de meningen dan over verdeeld.
In mijn ogen zou hier een Stacker 830, Antec P182, Antec 900 of een Lian-Li PC-A10B moeten staan. De Amtec 900 is het scherpst geprijst, dus die zou ik even bekijken.

De Samsung 225BW is een goede keuze. Als het kan, is een 226BW nog beter! Een 206BW is ook een goed idee, maar ik denk dat veel mensen een zo groot mogelijk scherm willen voor zo min mogelijk geld met een zo laag mogelijk reactie-tijd. Dan kom je dus op de 225BW uit.
ben het met 2 dingen niet eens, die scythe's hebben een k*t mounting systeem. De prestaties zijn wel goed dat is het punt niet, maar ik zou voor een high-end luchtkoeler toch eerder voor een Tuniq Tower gaan, of je moet een handyman zijn en dat mounting systeem van de scythe modden...

ten tweede lijkt me een PSU van 720 watt echt way too much, op anandtech stond volgens mij een stukje waar gezegd werd dat een high-end systeem van nu ongeveer 300 a 350 watt @ full load trekt. Als er dan een voeding van 720 watt tegenaangooit, is dat gewoon verspilde energie...een corsair 520 watt is prima, nexus heeft trouwens ook net nieuwe voedingen op de markt gebracht..er zijn helaas nog geen reviews van

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik had bij zo'n high-end systeem een toch iets betere geluidsset verwacht, eerlijk gezegd. Liever een 2.x set in die range, dan een 7.1 waarvan de subwoofer rap clipt. Zoals:

pricewatch: Logitech Z-3 (2.1, 2x 10W, 15W, Zilver/Hout)
pricewatch: JBL Encounter (2.1, 2x 13W, 34W)
pricewatch: Creative I-Trigue 3600 (2.1, 2x 8.5W, 24W)

[ Voor 3% gewijzigd door mieJas op 27-04-2007 13:03 ]

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8800gts 320 MB in SLI, is net een tikkie sneller, en niet veel duurder (260x2=520 euro).
En meer patsfactor, ook kun je de 2 kaarten niet in SLI draaien voor een 3 monitor setup bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Laatst online: 09-06 17:55
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:39:
8800gts 320 MB in SLI, is net een tikkie sneller, en niet veel duurder (260x2=520 euro).
En meer patsfactor, ook kun je de 2 kaarten niet in SLI draaien voor een 3 monitor setup bijvoorbeeld.
Dat ben ik niet met je eens. Als je 2x 8800GTS 320mb doet, dan heb je ten eerste geen plaats meer om SLI te gebruiken om up te graden.
Verder denk ik dat de 8800GTX voor de resoluties die dit scherm biedt beter past. De resoluties waarin de 320mb SLI de leiding zou nemen, liggen denk ik dermate hoog dat het scherm het niet aan kan. Misschien is dat een idee voor mensen met 27 inch en groter, maar op 22 inch zal de 8800GTX de betere optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 13:39:
Dan lijkt me één GTX beter. Verbruikt volgens mij minder stroom en het scheelt niet zoveel in performance.

Ook zou ik een tweede Barracuda er in doen, eventueel in RAID0. Games worden steeds groter en HD-beelden op 1080P zijn toch ook al snel 20GB(Ja, dit is een game systeem. Maar daar doe je volgens mij gewoon meerdere dingen op.).

En als je zo'n moederbord neemt, neem ik aan dat je wilt overklokken. Volgens mij is de Freezer 7 Pro een stuk luidruchtiger als hij hard moet draaien dan een Scythe Infinity of Ninja :) .

En is die voeding niet een beetje goedkoop voor een 650 Watt voeding :o ? De meeste 500 Watters krijg je niet voor dat geld. Ook is hij niet modulair, wat toch handig is bij een game-systeem.

En een SATA brander is toch gewoon een betere keuze in verband met de dunne kabels?

Dit is volgens mij al deels voorbijgekomen, maar ik meld het toch maar even :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Doet niet zo heel erg terzake aangezien het nauwelijks iets kost, maar zijn er echt nog mensen die diskettes gebruiken? Ik koop binnenkort m'n nieuwe pc, en laatst eentje voor m'n vader besteld, en in stop daar echt geen diskettedrives meer in, volgens mij zijn die dingen echt uit de tijd, iedereen loopt met usb-sticks rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 29-06 08:29
Yoeri schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 10:28:

Raid 0 op de enige twee schijven in een systeem :D Dat zul je me dus _nooit_ horen adviseren.[/quote]
Waarom niet? Volgens mij denken mensen echt dat RAID-0 setups een verhoogde kans op een crash hebben, dit is gewoon niet waar. En wat dan nog als er één schijf uitvalt, belangrijke dingen back je toch wel up...

De keuze van het moederbord vind ik niet goed onderbouwd. "De ultieme gamers-mobo" < Waarom? Omdat hij er spannend uitziet en een leuke naam heeft? De Gigabyte DS4 clockt even goed over en heeft ook heatpipes. Tenzij je echt voor SLi wilt gaan (in de toekomst) is het gekozen mobo echt overkill en useless...

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulpener
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Gulpener

zelluf!

Als ik nu een gamesysteem zou kopen... zou ik absoluut eerst afwachten wat de r600 voor prestaties neerzet.. Wellicht dat deze al meegenomen kan worden? (afhankelijk van de launch date en beschikbaarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:30
Gulpener schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 23:22:
Als ik nu een gamesysteem zou kopen... zou ik absoluut eerst afwachten wat de r600 voor prestaties neerzet.. Wellicht dat deze al meegenomen kan worden? (afhankelijk van de launch date en beschikbaarheid)
En hoe wil je dat gaan doen zonder concrete prijzen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3 schijven in RAID 5 kan ook wel eigenlijk. 300GB Schijven kosten geen zak meer, 3x500GB kan misschien nog wel in budget (1TB woei!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwee
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-07 06:59
Is het geen idee om een USB diskette drive te gebruiken? Alle argumenten die ik tot nu toe heb gehoord om een diskette drive te blijven zijn alleen voor incidentele gevallen. Alle argumenten tegen waren dat hij lelijk is en troep in je kast veroorzaakt. Ik verwacht dat iedereen die een dergelijke PC aanschaft nog wel eens vaker een systeem gaat bouwen (al is het maar voor kennissen). Dan kun je bij ieder systeem wel blijven investeren is een lelijke diskette drive, of je hebt aan 1 externe drive voor alle toekomstige systemen genoeg. Blijft je kast intern mooi, en ben je voor altijd van alle gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iets heel doms misschien, maar waarom wordt bij het budget geen OS gerekend? Zeker voor zoiets als een gamesysteem ga je zeker windows gebruiken, kies dan evt nog tussen XP of Vista, maar iets als 'dat bepaald men zelf' dus hoeven we niet te berekenen gaat niet op, ook niet omdat bv tobo en muis wel erin staan. Nou snap ik ook wel dat veel mensen windows niet legaal kopen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-07 03:41
Heel even over de Floppy drive.

- Windows XP SP2 heeft al geintergreerde SATA en RAID driver. Daarnaast kan indien je driver niet aanwezig is je cd slipstreamen.
- er zijn ook USB fdd drives te koop. zijn ze ook nog draag baar mocht je ergens andres nog eens een PC fixen en hebt Floppy's nodig :+
- Je kan ook je Drivers bij installeren ook van een machine ook van een USB mem stick halen. veel mainbords zijn hier compatible mee.
- Windows VISTA kan de drivers automatiche downloaden mochten deze nodig zijn

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 26-07 03:41
Verwijderd schreef op zondag 29 april 2007 @ 11:05:
iets heel doms misschien, maar waarom wordt bij het budget geen OS gerekend? Zeker voor zoiets als een gamesysteem ga je zeker windows gebruiken, kies dan evt nog tussen XP of Vista, maar iets als 'dat bepaald men zelf' dus hoeven we niet te berekenen gaat niet op, ook niet omdat bv tobo en muis wel erin staan. Nou snap ik ook wel dat veel mensen windows niet legaal kopen, maar toch...
Meeste mensen hebben al een licentie en kunnen deze overdragen. aka deze doen iets meer moeite om hun OEM OS over te zetten naar de nieuwe machine

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houseparty
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-01 23:04
Yoeri schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:16:

pricewatch: Asus Striker, nForce 680i SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) - 251,53
Een moederbord dat specifiek voor die-hard gamers en echte tweakers bedoeld is. Biedt flinke mogelijkheden tot overklokken en is ruim voorzien van alle noodzakelijke features.
Wat die Striker betreft.. Dat bord is veel te duur voor wat het aan voordelen biedt. De overklokbaarheid van dat ding is grotendeels een marketingpraatje in vergelijking met andere moederborden en chipsets. Bovendien hebben veel mensen er stabiliteits problemen mee. En qua extra features (welke??) is de extra prijs niet te verantwoorden als je aan zo'n strak budget gebonden bent.

Waarom is het zo dat minimale twijfelachtige verschillen bij een moederbord wél een véél te dure prijs rechtvaardigen en bij bijvoorbeeld geheugen of CPU koelers niet?
Yoeri schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:16:
pricewatch: Lian Li PC-V880B (ATX, No PSU, Zwart) - 130
Een stijlvolle, stevige kast van een merk dat verder geen uitleg nodig heeft.
Dat is een desktop kast! Waarom zou je überhaupt in een game-systeem een desktop kast aanraden?
Bovendien ben ik bang dat die 8800GTX überhaupt niet gaat passen, met de voeding en drives aan de overliggende zijde. Als de voeding niet te "lang" is dan is montage best mogelijk, maar waar ga je al je kabels langs frotten?
Zie:
Afbeeldingslocatie: http://www.cluboc.net/reviews/cases/lian_li/v880/Finished.JPG

Bovendien is zoals je ziet de kast ook nog eens uitgerust met van de rottige kleine exhaust fannetjes.. Gezien de hitte die dit game systeem gaat afleveren zullen die al snel op hun top moeten gaan staan loeien om de warmte afgevoerd te krijgen. Qua airflow mogelijkheden (bekabeling en fans) lijkt me deze kast niet echt geschikt voor zo'n zwaar systeem, behalve als je graag een stofzuiger naast je hebt.
Hier sluit ik me volledig bij aan.

[edit]
typo ed

[ Voor 3% gewijzigd door houseparty op 30-04-2007 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Die case is inderdaad zonder twijfel een mooie case, maar wordt vaak ook aangeduid als 'HT Case'. Een prima desktop case voor systemen waar verder nooit aan geknutseld wordt en mooi in de meubelkast kan worden verwerkt dus, maar voor de kamer is een tower toch een stuk handiger en gunstiger (zols hierboven al wordt gezegd). De PC-V600 is in dezelfde prijscategorie, dat ontwerp is wel bekend hier en bevordert ook nog eens de airflow. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Laurent op 29-04-2007 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Ome Tom heeft ook een stukje geschreven over de performance vn de ICH 7, 8 en nForce 680i SLI. Daar komt intel duidelijk beter uit qua disk performance. Mijn voorkeur zou dan ook naar een 965 bord gaan. Liefst een P5B-E Deluxe.

Ik draai al jaren een stripe voor mijn OS en Games (wel 2 partities) Met de nieuwe chipsets kan je op 2 disken een Raid0 en een Raid1 setje maken. Kan je je data toch mirorren.
Persoonlijk: 20GB voor OS, 60GB voor games, beide striped en de rest voor je "repository" in mirror.
Het is een game PC. Daarbij geldt natuurlijk snelheid voor alles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

met xAn52, in een game rig lijkt mij het probleem van data verlies niet heel erg groot, anders idd een beetje geld vrij maken voor een extra schijf. Verder lijkt me dan ook een wat goedkoper moederboard handig, de striker is zoals al gezegt erg gehyped. Overigens is een puntje om rekening mee te houden de Vdrop op sommige asus mobo's. (hoewel ik niet geheel op de hoogte ben van de ernst van deze kwaal tegenwoordig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je met een single 8800 GTS 320, redelijk goed kunnen gamen op een 22" 1680 x 1050 scherm?
of gaat dat echt niet.

hier voor is dit topic niet, er zijn zat reviews te vinden op het net over deze grafische kaart. Graag dit topic over de samenstelling van het BBG systeem laten gaan

[ Voor 42% gewijzigd door Turkish op 01-05-2007 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-07 00:18

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Nu mijn zegje:

MOEDERBORD:

De ASUS Extreme is absoluut een overkill, en de P965-moederborden kun je heel goed overklocken. Hier is de P5B Deluxe toch wel de beste. Ik kijk ervan op waarom dit moederbord nooit in de BBG is gekomen. :O Het is toch wel een van de beste MoBo's op dit moment. Overklocken kan hij ook als de beste, de 3,6 Ghz met een 6600 is geen enkel probleem. De koeler kan ook worden veranderd naar een Zalman 9500 CNPS of een 9700 CNPS. DIe ogen mooi , veel beter dan die ijzeren shlt.

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/uploaded/31617_2e523d8f.jpg

CASE

Antec 900. :>
Heel erg mooi, Top-Fan zodat hete lucht uit de bopvenkant wordt uitgelaten, 2 Massieve koelers aan het front, met een blauwe LED. en plaats voor 9 front-5,25'' bays mocht je die willen. Ook zit er een side-plexiglass die heel stevig en super mooi is. Geen goedkoop spul dus. 90 Euro. Deze kast helpt de Moederbord dus heel erg goed met overklocken. ;)

Afbeeldingslocatie: http://hi-techreviews.com/reviews_2006/Antec_900/900_q.jpg

BEELDSCHERM

Ik begrijp echt niet waarom de 225 wordt gekozen. :( (zet aub de prijs, 270 erachter, mod)
Hij is in hoogte verstelbaar, pluspunt. Maar in combinatie met de Antec 900, de Muis en Toetsenbord is hij neit zo mooi. Met het geld dat je bespaart van de Asus Striker Xtreme > Asus P5B Deluxe, kun je de 225 vervangen door een 226: Mooie, glanst mooi, heeft een blauwe led (Ook de Antec 900) en ksot nu maar 330 Euro. PS: Hij is 2 MS ook nog! tegenover de 5MS van de 225 , de responsetij is heel erg belangrijk...

Afbeeldingslocatie: http://img5.pcpop.com/ProductImages/500x375/0/294/000294681.jpg

MUIS

De 518 is goed, maar voor sommigen is de G5 toch wel mooier, beter.

PSYSHICS

We kunnen ook ipv al die extra dingen, er gewoon een Ageia Phisichs-card in stoppen, kost maar 199 Euro.

RAM

Een andere keus, is om er 4X 1 GB Ram in te stoppen, dat zal over een aantal maandjes belangrijk zijn, aangezien het maar 240 Euro kost.

[ Voor 9% gewijzigd door SalimRMAF op 30-04-2007 23:38 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:31:
zou je met een single 8800 GTS 320, redelijk goed kunnen gamen op een 22" 1680 x 1050 scherm?
of gaat dat echt niet.
Ja dat kan wel, maar voor dit soort vragen is dit topic niet bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ff een heel klein vraagje tussen door hoor rustig maar. ik neem zelf de p5b deluxe moederbord. veel mensen in me buurt zeggen dat die ''perfect'' is. scherm scheelt toch weer 60 euro als je de goedkopere neemt, ik ga zelf voor een mirai 22" wide. goede reviews, en prima prijs. onder 250. (vandaar mn vraag over de scherm omdat ik geen gtx neem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-06 15:32
salimrmaf schreef op maandag 30 april 2007 @ 23:33:
Nu mijn zegje:

MOEDERBORD:

De ASUS Extreme is absoluut een overkill, en de P965-moederborden kun je heel goed overklocken. Hier is de P5B Deluxe toch wel de beste. Ik kijk ervan op waarom dit moederbord nooit in de BBG is gekomen. :O Het is toch wel een van de beste MoBo's op dit moment. Overklocken kan hij ook als de beste, de 3,6 Ghz met een 6600 is geen enkel probleem. De koeler kan ook worden veranderd naar een Zalman 9500 CNPS of een 9700 CNPS. DIe ogen mooi , veel beter dan die ijzeren shlt.

[afbeelding]

CASE

Antec 900. :>
Heel erg mooi, Top-Fan zodat hete lucht uit de bopvenkant wordt uitgelaten, 2 Massieve koelers aan het front, met een blauwe LED. en plaats voor 9 front-5,25'' bays mocht je die willen. Ook zit er een side-plexiglass die heel stevig en super mooi is. Geen goedkoop spul dus. 90 Euro. Deze kast helpt de Moederbord dus heel erg goed met overklocken. ;)

[afbeelding]

BEELDSCHERM

Ik begrijp echt niet waarom de 225 wordt gekozen. :( (zet aub de prijs, 270 erachter, mod)
Hij is in hoogte verstelbaar, pluspunt. Maar in combinatie met de Antec 900, de Muis en Toetsenbord is hij neit zo mooi. Met het geld dat je bespaart van de Asus Striker Xtreme > Asus P5B Deluxe, kun je de 225 vervangen door een 226: Mooie, glanst mooi, heeft een blauwe led (Ook de Antec 900) en ksot nu maar 330 Euro. PS: Hij is 2 MS ook nog! tegenover de 5MS van de 225 , de responsetij is heel erg belangrijk...

[afbeelding]

MUIS

PSYSHICS

We kunnen ook ipv al die extra dingen, er gewoon een Ageia Phisichs-card in stoppen, kost maar 199 Euro.

RAM

Een andere keus, is om er 4X 1 GB Ram in te stoppen, dat zal over een aantal maandjes belangrijk zijn, aangezien het maar 240 Euro kost.
En waar is de rest? Of blijft dat hetzelfde als in de TS?

Work hard & be brave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Nu mijn zegje:

MOEDERBORD:

.. knip ..
Ben ik het mee eens al zou ik eerder neigen naar de Gigabyte DS4. Die Extreme is echt niet zo nodig in dit systeem..
CASE

.. knip ..
Case is best wel persoonlijk vind ik. Veel mensen vinden deze case mooi maar het is niet zo mijn stijl.
BEELDSCHERM

de responsetij is heel erg belangrijk...
Zelf zou ik ook voor de 226BW gaan maar de responsetijd is ook niet alles he!
MUIS

Ook weer iets persoonlijks. De een vindt een Razer fijn de ander een Logitech.
De mx518 is goed genoeg en als er dan gekozen zou worden voor de G5 pak dan de 2007 editie.
Die heeft zelfde layout als mx518 wat ik zelf toch fijner vind, met name die forward/backward knopjes gebruik ik erg vaak en dan mis je de backward knop toch best wel.
PSYSHICS

Je noemt de Extreme overkill en vervolgens opper je een Physics-card |:( ..
En maar 199 euro, het is toch anders een grote bak met geld imo en zoveel voegt die op dit moment nog niet toe..

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-07 11:59
=====================
EDIT: Ik was scheel.
en zie de voeding nu staan.
=====================

Mis ik hier niet de voeding?

[ Voor 64% gewijzigd door Akuma2000 op 02-05-2007 21:41 ]

HighFlow.nl // PinballShop.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Nu mijn zegje:

MOEDERBORD:

Die Asus P5B ondersteunt geen SLi geloof ik.
Dat is toch wel zonde, als je 8800GTX erin gooit en genoeg gespaard hebt voor een 2e 8800GTX.

Ik ben nu zelf ook een High End Game Systeem aan het samenstellen:

1) 1x Intel Quad Core Q6600
2) 1x MSI P6N SLI Platinum
3) 4x Chaintech 1GB DDR2 800Mhz
4) 2x 74GB WD Raptor (raid 0)
5) 1x 500GB Samsung Spinpoint
6) 1x Recom Power Engine 600W
7) 1x XFX PCIe 768MB 8800GTX
8) 1x Samsung SH-S182M DVD-RW

Voor moederbord kies ik dus voor de MSI P6N, die is relatief goedkoop en komt goed uit de reviews én ondersteunt SLi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Waarom gaan mensen altijd voor de 74GB versie van de raptor en niet de 150GB versie?
Is daar zoveel verschil tussen? De 150GB versie heeft toch een grotere cash?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Kain_niaK schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:35:
Waarom gaan mensen altijd voor de 74GB versie van de raptor en niet de 150GB versie?
De 150GB versie kost een tikkie duurder, en als je in raid 0 gaat, betaal je dus de dubbele meerprijs.

Als je budget het haalt, dan kan je idd beter voor de 150GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kain_niaK schreef op donderdag 03 mei 2007 @ 19:35:
Nee, er is een 74GB revisie van de 150GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Striker Extreme echt overdreven.
Ik zou het zo doen:

P5B Deluxe/DS4
E6600
Kingston PC6400 2GB
8800GTX
XtremeMusic
2X Barracuda 7200.10 320GB
D163C
S183A
Kast
Enermax Liberty
MX518
G15
226BW

Moederboard is prima. Genoeg functies, snel genoeg, overclocken, de Extreme heeft veel features waarvan je er wellicht een paar van zal gebruiken. Verder 2X SG Barracuda, aangezien dat snel genoeg is, genoeg ruimte, anders een 3e erbij. Muis + tobo heb ik zelf en kan ik alleen mar aanraden en de 226BW word al snel geleverd. VOlgens velen het scherm van dit moment.
Veel success met de samenstelling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Leuk, veel van mijn tips zitten nu in de BBG, zoals; 226BW Scherm, Antec 900.

Wat ik raar vind, is de 700 Watt voeding... De PC zal zelfs niet eens 450 watt gaan gebruiken, daarom kun je beter, voor de marge/overklock een 600 Watt voeding nemen. De beste hiervan, die ook eens modulair is en met een blauwe LED-lampje, dat past bij de Antec900 kast en de 226BW is de Zalman 600HP. Die is ook nog eens 60 Euro goedkoper, en voor 40 euro kon je inplaats van de Creative Extreme Gamer, de Creative Extreme Gamer Fatal1ty halen, en die 20 Euro kon je dan weer uitgeven aan een Mitsumi 25 in 1+ Floppy in een, 3,5" Bay. DIe zien we niet vaak, terwijl het wel een goed ding is. Tip voor de volgende keer misschien? ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.greenlyph.com/images/mitsumibk.jpg
Mitsumi 25 in 1 Cardreader + Floppy Disk Drive 3,5" Bay. Cardreader: USB2.0 , Floppy: Floppy-connectie op MoBo.

Afbeeldingslocatie: http://www.ct-systemen.nl/images/product_1396_1367.jpg
Zalman Modulaire SLI/CF 600 Watt, hele goede stroomvoorziening.

[ Voor 16% gewijzigd door SalimRMAF op 04-05-2007 18:46 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zalman 600w is FSP rebrand. M.a.w. je wordt afgezet.
"The most interesting thing that we discovered opening this power supply is that Zalman ZM600-HP and OCZ GameXstream 700 W are internally the same power supply, manufactured by FSP, using exactly the same components."

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2007 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op vrijdag 04 mei 2007 @ 18:50:
Zalman 600w is FSP rebrand. M.a.w. je wordt afgezet.
"The most interesting thing that we discovered opening this power supply is that Zalman ZM600-HP and OCZ GameXstream 700 W are internally the same power supply, manufactured by FSP, using exactly the same components."
Dat weet ik, en die 700 Watt voeding kost minstens 30 Euro meer,.... Wat wil je anders? ksot maar 95 euro. Ik weet niet hoe ze die 700 Watt in 600 Watt hebben veranderd, maar doet er niet toe; een betere merk?! voor een lagere prijs. Yammie! >:)

[ Voor 73% gewijzigd door SalimRMAF op 04-05-2007 19:14 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seasonic 500w modulair is beter, Corsair betrekt zijn voedingen ook van Seasonic, en over de 620w Corsair heeft de in-depth review van Hardwaresecrets niks te klagen.
Sowieso is de hele power-sectie van Hardwaresecrets een van de weinige goede bronnen over PSU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

[miereneukmode]
Het plaatje dat in de bbg bij de 226bw staat klopt niet, de afbeelding is waarschijnlijk nog van de 225bw blijven staan.
[/miereneukmode]
O-)

Verder wel oké wat mij betreft

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Klopt, had ik al gezien. Dat plaatje verandere is wel even belangrijk: Zilver past niet bij een zwarte PC-Case. Nu alleen nog maar een P5B-Deluxe en de 25-in-1 floppy dan is hij egt top!

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:38
Als ik de verschillende meningen zo zie dan heeft de P5B toch wel de voorkeur boven de P5N32-E. Hoe kan het dat laatstgenoemde dan wel uiteindelijk in de BBG van Mei is terechtgekomen?

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:18
salimrmaf schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 11:39:
Nu alleen nog maar een P5B-Deluxe en de 25-in-1 floppy dan is hij egt top!
Maar waar haal je zo'n 25-in-1 floppy? Pricewatch kent 'm niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, ik weet ook niet waarom die niet in de Pricewatch staat. :? Hij ziet er echter wel heel mooi uit.
PS: Ik zag gisteren de Antec-900 Kast in een winkel. :/ Hij zag er nog mooier uit dan op plaatjes! Nu ga ik zeker deze kast halen! >:)
Hier bijvoorbeeld heb je m. Bijna hetzelfde als de Mitsumi. PS: 7-in-1 is t zelfde als 51 in 1, want bij de 7 in 1 wordt Memorystick, MS Pro, MS pro duo etc gewoon vertaald als Memorystick.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:18
Hmm, die TEAC is idd wel n goed alternatief. 50-in-1 hoeft voor mij ook niet, dat geeft zo'n zooi met kabels binnen in je kast. 1 of 2 USB interne kabels, daar moet t bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Maak je daarover geen zorgen. De TEAC of Mitsumi's hebben allebei hetzelfde ontwerp denk ik.

De cardreader, 7 in 1 of 52 in 1 >:) word gevoed en verbonden met de interne USB-plug op het moederbord.

De Floppy drive, wordt verbonden middels de normale floppy-kabel. FDD dus.

heel goed vind ik dit, dus je kunt gewoon booten vanaf floppy, in plaats van USB. USB kan ook, als je de bestanden hebt op de flash-drive stick.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Een 8800GTX heeft 2 PCE-E aansluitingen nodig.
De voeding die nu geselecteerd is, heeft er maar 2.

Als je dus later een 2e 8800GTX in douwt voor SLi, dan kom je 2 PCI-E aansluitingen van de voeding te kort :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dat kan worden opgelost, doordat nVidia altijd bij de 3D kaar een verloopstekkertje meeleverd, van MOLEX naar 2X PCI-E. ;)

Beter voor hun hadden ze de Zalman ZM600MP

-Mission Accomplished-

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
salimrmaf schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 20:10:
Dat kan worden opgelost, doordat nVidia altijd bij de 3D kaar een verloopstekkertje meeleverd, van MOLEX naar 2X PCI-E. ;)

Beter voor hun hadden ze de Zalman ZM600MP

-Mission Accomplished-
Ik heb een XFX 8800GTX PV-T80F-SHD9 aangeschaft.
Hier zat geen verloopstekkertje bij.
In de handleiding staat juist nadrukkelijk geschreven dat een verloopstekkertje NIET goed is.
Ik denk dat je voor 8800GTX in SLi toch moet denken aan een 1000Watt voeding met 4 PCI-E stekkertjes.

Maar ja, dat is niet belang in deze topic, aangezien het hier om bestbuy gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmm, 1000 watt is overdreven. Het gaat niet om de kwantiteit, maar kwaliteit.
De Zalman 600W heeft in ieder geval wel verloopstekkertjes als het goed is.
"SLi Ready"

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Die verloopstekkertjes worden dus afgeraden bij de 8800GTX kaarten.
De "SLi Ready" logo betekent dat die 2 pci-e stekkertjes heeft.
Omdat alle PCI-E kaarten slechts 1 pci-e stekkertje nodig heeft, behalve de 8800 modellen -_-

Alleen voedingen vanaf 1000 Watt hebben 4 pci-e stekkertjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Dan weet ik het ook niet. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akuma2000
Je kan altijd nog een 2e voeding bij plaatsen :)
Als je een grote bigtower hebt, kan die vast nog wel ergens tussen gepropt worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Ik vind dat zalman niemand afzet, als ze de prijs maar rechtvaardig houden en dat hebben ze gedaan, je kunt gewoon geen topklasse voeding verwachten van 600w voor 90 euro.

Maar persoonlijk zou ik 15 euro meer uitgeven en een:
Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) kopen, dan heb je dus zeker weten met goede componenten te maken heb.

voor 600watt hoef je het niet te doen, want 2x 8800GTX in SLI is zowiezo no go, daarbij komt nog dat de effiecientie van de tagan erg goed is.

[ Voor 17% gewijzigd door duncanvdlinden op 14-05-2007 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-07 19:15
Ik zou gewoon uitgaan van een goede voeding die hier genoemd wordt:
nieuws: 52kW aan voedingen getest
En dan geen modulaire, want dat levert weer een extra gevaar op bij hoge vermogens. Dan staren we ons in elk geval niet blind op merken en ervaringen, maar gewoon keiharde tests uit de werkelijkheid :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

De modulaire afwijkingen van de Zalman 600HP zijn minimaal, en hij blijft gewoon binnen de grenzen van wat mogelijk is. Daarom heb ik liever een modulaire voeding, voorla omdat het mooier is, en het bevorderd ook de luchtstroom in je PC kast, alsof dat niet genoeg is met een ANtec-900. :P

PS: de 600HP heeft een rendement van 85%...

[ Voor 7% gewijzigd door SalimRMAF op 17-05-2007 13:38 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het raar om dit hier te zeggen, maar de Be quiet 600W straight power is 15 euro goedkoper (niet zoveel, maar wel iets voor de sparende mens, zoals ik). Is wel niet modulair en heeft geen blauw LEDje. Maar is wel zeer goede kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom zegt niemand iets over dat toetsenbord? Imo is een G15 een beetje onzin, het toetsenbord is echt heel mooi, maar waarom niet de G11 (zelfde zonder scherm)? Dat scherm is toch nutteloos, en het kost je pc zelfs nog wat meer (niet veel moet ik toegeven, maar wel wat) power, wat ten koste gaat van de FPS. Bespaart 20 euro die je dan weer ergens anders in kunt steken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:20:
Waarom zegt niemand iets over dat toetsenbord? Imo is een G15 een beetje onzin, het toetsenbord is echt heel mooi, maar waarom niet de G11 (zelfde zonder scherm)? Dat scherm is toch nutteloos, en het kost je pc zelfs nog wat meer (niet veel moet ik toegeven, maar wel wat) power, wat ten koste gaat van de FPS. Bespaart 20 euro die je dan weer ergens anders in kunt steken :)
Processor-Power besparen? :?

Dat kleine ding is heel handig. Je kan er, zoals bekend het aantal kogels op weergeven van een game die je op dat moment aan het spelen bent, je kan er de tijd/datum op laten zien als de pc uit is. Zelfs de Core snelheid van je Dual core weergeven, per core! Heel handig voor mij, en de rest. :P

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakod3x schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:03:
Als ik de verschillende meningen zo zie dan heeft de P5B toch wel de voorkeur boven de P5N32-E. Hoe kan het dat laatstgenoemde dan wel uiteindelijk in de BBG van Mei is terechtgekomen?
Ik vraag mij dit ook af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperActivE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 17:20

HyperActivE

Niet zo actief als verwacht

Is die P5N32-E nu helemaal van de baan geschoven? Ik ben erg benieuwd naar ieders mening gezien het feit dat ik zelf op zoek ben naar een nieuw systeem.

Voor mij is al dan niet overclocken geen issue, al lijkt het me wel leuk me daar eens mee bezig te houden. Ik ben toch vaak bang dat ik de apparatuur beschadig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ja wat is dat nou met dat moederbord,

voor het standaard highend gamepakket wat geboden is, mag je dan klagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 18:38
MAW: wat bied een P5N32-E nu extra tov de P5B, en zijn deze evt. extra's uberhaupt interessant???

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wanneer komen de systemen van de maand juni?:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Niet, BBG's zijn tweemaandelijks. You do the rest of the math.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 02:17:
wanneer komen de systemen van de maand juni?:D
Die zijn er al. Dat is deze BBG namelijk. De BBG wordt om de twee maanden uitgebracht.

Hahn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oh :d haha ja ik ben hier ook beetje nieuw :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Iemand een linkje van die muizen test? Ben ik wel benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-07 22:26

Vuurvoske

Nunquam cede!

Thomaszki schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 09:25:
[...]

Mee eens. Verder zou ik voor een SATA brander gaan en die diskette drive eruit laten. Ziet de kast er van binnen ook heel wat netter uit en die diskette drive kan er IMO nu echt wel uit. :)
Eigenlijk zou elke Tweaker gewoon een diskette drive moeten hebben natuurlijk! ;)

* Vuurvoske mompelt iets van voltage meter ipv diskettestation hier.... O-)

Beroeps brabander | Battle.net: Reshnar#2661

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen losse geluidskaart genomen omdat de processor toch krachtig genoeg zou zijn, maar in games zoals FSX en in de toekomst waarschijnlijk nog meerdere games is de processor wel degelijk een bottleneck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet niet of het erbij toedraagt maar wilde er even aan toevoegen dat in sommige mmo games de G-15 Gaming keyboard geblocked is vanwege de macro's die je erbij kunt uitvoeren. Weet niet of dat in de toekomst bij meer games gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:47:
weet niet of het erbij toedraagt maar wilde er even aan toevoegen dat in sommige mmo games de G-15 Gaming keyboard geblocked is vanwege de macro's die je erbij kunt uitvoeren. Weet niet of dat in de toekomst bij meer games gaat gebeuren.
Wat apart zeg, want World of Warcraft ondersteunt de G15 volop (ingebouwde LCD plugin), en Blizzard heeft zelf aangegeven de macro's niet als cheaten te zien omdat je zelf nog achter de pc moet zitten, in tegenstelling tot bots die alles automatisch doen.

Maarja, zo heeft elke developer weer hun eigen visie op dit soort zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 17:47:
Is dit serieus? Nemen deze devvers zichzelf serieus?

Kom op zeg, kan ik dalijk mijn G11 afschrijven omdat ik er niet mee kan gamen, of moet je alle software er weer afgooien, en de boel masken, omdat sommige devvers zo naïef zijn te denken dat macro's alleen op deze toetsenborden bestaan.. 7(8)7

Ik denk dat het beter is hier, als het daadwerkelijk zo is, nog even niet aan toe te geven en lekker de G15 te blijven gebruiken / opschrijven in de BBG.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.