Ervaringen Acer PH530 beamer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.219 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151394

Topicstarter
Hallo,

Op zoek naar een beamer liep ik tegen de Acer PH530 aan. De specs zien er volgens mij niet slecht uit maar ik kan geen enkele review van dit apparaat vinden (twkrs, kieskeurig, google):

- Model: Acer PH530
- Type: DLP
- Native resolutie: 1280 x 720
- 1000 Lumens (800 ECO), 2000h (3000h ECO)
- Geluidsniveau: 31 dB (28db ECO)
- Contrast: 2500:1
- HDMI
- Prijs: ca 730 euro

Ik wil de beamer gebruiken voor projectie op een scherm, afstand lens tot scherm ca 3.5 m. Zou een beeld moeten geven van ca 210 x 120 cm volgens de specs.

Is 800 Lumens voldoende voor deze configuratie zonder dat ik alles verduister? (of moet ik me niet blind staren op dat getal)

En heeft iemand ervaring met dit specifieke model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik heb geen ervaring met deze beamer, maar 1000/800 lumens is vrij normaal voor een home cinema beamer.

Heb zelf de Sanyo z3, ik meen 1000 lumens. Met deze beamer moet ik echt me hele kamer verduisteren voor mooi beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151394

Topicstarter
Erik070 schreef op zondag 22 april 2007 @ 19:09:
Heb zelf de Sanyo z3, ik meen 1000 lumens. Met deze beamer moet ik echt me hele kamer verduisteren voor mooi beeld.
Op welke grootte projecteer jij? Ik zou wel graag voetbal willen kunnen kijken overdag (met gordijnen dicht, maar dan is het nog steeds behoorlijk licht bij mij)

Ik zag trouwens toch nog een review van de Acer PH530 op projectorcentral.com, maar vreemd genoeg kwam die met Google niet naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 05:27
kick...

Deze beamer lijkt mij ook wel interessant! zeer goede specs voor een mooie prijs. Ik wil hem gaan gebruiken voor films en evt een console (ps3 ofzo). Is hij hier voor geschikt? Ik zag overgens dat hij een 7 kleuren wiel heeft dus dat zou snel genoeg moeten zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Wat toevallig; heb deze beamer ook op het oog. Maar omdat de ruimte van beamer tot beeld slechts 2,3m kan zijn (en het beeld tussen 142 en 172 cm kan liggen) twijfel ik of ik niet gewoon een 37" LCD/42" Plasma moet nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atomic frogger
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 05:27
Ik heb hem maar besteld via mijn werk, de specs staan me goed aan! zal een korte review plaatsen als ik hem heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-04 16:06
Stond zonet op het punt te bestellen tot ik de laatste post las, 'k wacht dus nog heel even op atomic froggers bevindingen. :) Hoe bevalt ie?

[ Voor 5% gewijzigd door leploep op 29-05-2007 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Ik zou zelf liever iets meer euro's neerleggen en de Panasonic PT-AE1000U bestellen, komt erg goed uit de reviews (net zoals de meeste Panasonic projectors).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
ja, maak het mij weer ff moeilijk :)
Heb ik net de knoop doorgehakt om niet voor de AE1000 te gaan....
Een maat van mij heeft de AE1000 en 'k moet zeggen, ziet er idd erg mooi uit.

Maar prijs/kwaliteit in ogenschouw nemende denk ik niet dat de panasonic bijna 2x beter is dan de Acer. (acer = 700, panasonic = 1300 en de lampen van de Acer zijn ook nog eens de helft goedkoper.) Tevens weet ik dat ik mijn huiskamer zeer goed kan verduisteren, dus de 1000 lumen kan geen probleem zijn.

Ik moet ze gewoon nooit naast elkaar zetten denk ik, dus die gast komt er dan niet meer in met z'n beamer :)

[ Voor 9% gewijzigd door leploep op 29-05-2007 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

Zit even modellen door elkaar te halen zie ik.
De PT-AE1000U is ong 4000 euro :P

Ik bedoel de PT-AX100U, is 1150 euro bij de goedkoopste shop, scheelt dus weer 150 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
En toch hadden we het allebei over hetzelfde model :)
Das idd een fijn prijsje op projectieshop.nl maar nog steeds 430 euro duurder dan de acer.
Als atomic frogger enigsins tevreden is dan waag ik ook de gok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-04 17:00
Heb de Acer zelf nu zo'n 4 maanden in mijn bezit en ben al paar keer via mail gevraagd wat mijn ervaringen zijn, zal mezelf wel ff quoten..
Mijn bevindingen zijn zeer positief maar dat komt misschien ook omdat ik niet een van de duurdere 720P beamers in werking heb gezien, heb de gok gewaagd en hem gewoon besteld..

Vorige beamer was een epson TW10 en dit ziet er toch vele malen beter uit (logisch ook)

Eerst was het beeld veel te donker en zag je bijna niks in donkere scenes totdat ik de brightness wat opschroefde, nu is het goed in mijn ogen... Met 720p materiaal en hoger vind ik het er in mijn non-profi ogen super uitzien..

Black levels zijn niet perfect maar daar stoor ik mij niet aan..

Laatst wat hd-dvd's gedownload en afgespeeld en je weet echt niet wat je ziet, geweldig beeld..
Met gewone dvd's is ie wel minder scherp maar misschien ben ik wel gewoon verwend met al dat HD-materiaal.

De lichtopbrengst is wel wat minder dan de duurdere modellen/merken maar ik kijk toch alleen 's avonds en kan mijn woonkamer volledig verduisteren dus dat is geen probleem..

Al met al vind ik de beamer absoluut zijn geld waard, scheelt toch al gauw 300-400 euro met bv de optoma HD70 welke ik eerst zou aanschaffen..

Moet hem nog laten calibreren dus het beeld zal nog wel wat beter worden..

Dus echt een addertje onder het gras is er volgens mij niet...
calibreren nog steeds niet gedaan, geniet er teveel van :)
Aangesloten via dvi van mv vidkaart naar hdmi, zit nu op +200 uren en staat bijna elke dag wel te draaien zo niet voor Heroes in 1080i of WWE Wrestling, UFC, DVD's HD-DVD etc :)

Zal binnenkort mijn collega wel s vragen om goeie foto's te schieten, zijn EOS 350D zal wel wat betere plaatjes maken dan mijn K750i camera phone 8)7

het enige nadeel aan deze projector vind ik is de plaatsingsmogelijkheid, de projector heeft een heel klein zoombereik en geen lensshift wat mij behoorlijk wat ellende heeft bezorgd om het beeld goed passend en scherp te krijgen..

[ Voor 15% gewijzigd door Occy74 op 29-05-2007 17:37 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
Topreview-tje Drunkfux!
Ik ben bijna over de streep :)

ondertussen hier en daar nog wat kleine user-reviews gevonden:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16824009099
http://www.projectorcentr...ails.cfm?opinion_id=10027

Nog even over die plaatsing: Heb jij em aan het plafond hangen o.i.d.?
En hoe projecteert hij dan, is de bovenkant van het beeld gelijk aan de bovenkant van de beamer?(eigenlijk de onderkant van de beamer omdat hij op de kop hangt :) )

[ Voor 26% gewijzigd door leploep op 30-05-2007 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
leploep schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:11:
Topreview-tje Drunkfux!
Ik ben bijna over de streep :)

ondertussen hier en daar nog wat kleine user-reviews gevonden:

http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16824009099
http://www.projectorcentr...ails.cfm?opinion_id=10027

Nog even over die plaatsing: Heb jij em aan het plafond hangen o.i.d.?
En hoe projecteert hij dan, is de bovenkant van het beeld gelijk aan de bovenkant van de beamer?(eigenlijk de onderkant van de beamer omdat hij op de kop hangt :) )
Zie mijn problemen met plaatsing, wel een gevalletje apart dat geef ik toe 8)7
Met normaal plafond heb je al een stuk minder gezeik..
Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/4399494DSC00322.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imagehaven.net/img/thumbs/1571745DSC00323.JPG
Je ziet dat het beeld niet perfect past dat komt omdat de beamer eigenlijk hoger geplaatst moet worden maar dan schijnt hij tegen die voorste balken aan, en kan hem niet ervoor plaatsen want dan krijg je het beeld niet vullend (te kort zoombereik etc).
Met vertical keystone is dit te fixen maar dan worden de letters blurry, met film kijken merk je er niks van...

K750 zuigt met foto's met weinig licht, in het echt is het superstrak en perfect te lezen..
Heb al aantal keren zo zitten CnC3-en :)

Als de beamer normaal en horizontaal geplaatst is (niet op de kop dus) dan projecteert hij een beetje omhoog, you get the picture..

[ Voor 12% gewijzigd door Occy74 op 30-05-2007 13:03 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
A picture says more than a thousand words... _/-\o_

Ziet er zeer sweet uit hoor, je zolder-theater.

Je kunt je probleem in 1 klap oplossen door je scherm iets te verlagen natuurlijk, dan kan je de beamer gewoon horizontaal laten schijnen.

Maar in ieder geval heb je me met die foto's over de streep getrokken. Ik ga dr 1-tje halen. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
leploep schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 13:35:
A picture says more than a thousand words... _/-\o_

Ziet er zeer sweet uit hoor, je zolder-theater.

Je kunt je probleem in 1 klap oplossen door je scherm iets te verlagen natuurlijk, dan kan je de beamer gewoon horizontaal laten schijnen.

Maar in ieder geval heb je me met die foto's over de streep getrokken. Ik ga dr 1-tje halen. :9~
Als ik het scherm lager zet en op de bank zit zie ik de onderkant niet meer door de tv :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
Dan kun je nog:
de bank verhogen en/of de tv verlagen :)
Maarja je moet ergens een keer ophouden met tweaken en gewoon gaan genieten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
leploep schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 14:30:
Dan kun je nog:
de bank verhogen en/of de tv verlagen :)
Maarja je moet ergens een keer ophouden met tweaken en gewoon gaan genieten inderdaad.
TV begint kuren te vertonen dus zodra ik die vervang voor een plasma komt er ook een lager meubel, 2 vliegen in 1 klap...
Kan voor deze tv geen lager meubel vinden dat in mijn budget past en ten tweede heb ik weinig zin om met dat ding te sjouwen (kreng weegt 89kg)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
Sinds gister staat ie bovenop mn kast te stralen, wat een pracht! Het formaat van het apparaat heeft me enorm verrast, wat is ie lekker compact zeg. Waar ik ook zeer blij mee ben is dat bij ceiling-projection het beeld bijna een halve meter lager schijnt dan de lens zelf.
Ik heb hem nu alleen nog maar aan m'n pc gehangen en wat HDTV gekeken, testdrive unlimited gespeeld(fan-tas-tisch! Ineens een raam van 2 meter in mijn muur met uitzicht op Hawai) en Satelliet gekeken (BBC HDkanaal ook zehr schon!).

Blijkbaar zo in slaap gevallen want toen ik vanochtend wakker werd stond hij nog steeds te stralen :)
Als ik een dikke 2000 lumen had gehad, dan had ik wel even gebaald maar die lampen voor dit ding zijn zo lekker cheapo dat ik me daar echt niet druk om ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
leploep schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 12:31:
Sinds gister staat ie bovenop mn kast te stralen, wat een pracht! Het formaat van het apparaat heeft me enorm verrast, wat is ie lekker compact zeg. Waar ik ook zeer blij mee ben is dat bij ceiling-projection het beeld bijna een halve meter lager schijnt dan de lens zelf.
Ik heb hem nu alleen nog maar aan m'n pc gehangen en wat HDTV gekeken, testdrive unlimited gespeeld(fan-tas-tisch! Ineens een raam van 2 meter in mijn muur met uitzicht op Hawai) en Satelliet gekeken (BBC HDkanaal ook zehr schon!).

Blijkbaar zo in slaap gevallen want toen ik vanochtend wakker werd stond hij nog steeds te stralen :)
Als ik een dikke 2000 lumen had gehad, dan had ik wel even gebaald maar die lampen voor dit ding zijn zo lekker cheapo dat ik me daar echt niet druk om ga maken.
Mooi, weer een tevreden gebruiker erbij :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Laatst online: 28-03 18:12
Na zoveel goede geluiden gehoord/gelezen te hebben heb ik hem ook maar besteld.
Heb nog even getwijfeld tussen een breedbeeld TFT van veel inches, maar toch maar besloten voor de Acer PH530.

Ik zal mijn ervaringen mbt installatie en beeld hier ook nog even posten. Als het goed is heb ik hem vanavond...

Inmiddels wel op kieskeurig.nl

[ Voor 15% gewijzigd door einstein op 22-06-2007 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik zit er ook over te denken om deze beamer aan te schaffen, maar ik heb nog even wat vraagjes.

1) Wat is het voordeel van een projectiescherm t.o.v. een witte muur?
2) Als ik de beamer 5 meter van de projectiemuur bevestig hoe groot zal het kleinste beeld dan zijn?
3) Hoe hebben jullie de beamer bevestigd?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

groet
Kasj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17
Ik wil deze beamer ook aanschaffen maar is hij ook goed geschikt voor films te kijken? Omdat ik hem daar alleen maar voor wil gebruiken.en tot hoe groot kan het scherm worden en toch scherp blijven?

Mvg Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leploep
1) Wat is het voordeel van een projectiescherm t.o.v. een witte muur?
Over het algemeen krijg je een wat hoger contrast en hoef je je kamer iets minder te verduisteren.
Ik kijk overigens gewoon op een wit gelatexte muur

2) Als ik de beamer 5 meter van de projectiemuur bevestig hoe groot zal het kleinste beeld dan zijn?
Ik projecteer van +/- 3,5 meter en heb hem op de grootste stand staan, dit levert een beeld op van 2 meter breed(niet diagonaal). Ik schat dat op 5 meter en op de kleinste stand dit ook +/- 2 meter zal zijn.

3) Hoe hebben jullie de beamer bevestigd?
Ik heb hem vooralsnog op een hoge boekenkast gezet maar ga dr nog iets speciaals voor maken/kopen.

En dan nog voor dhr/mevr Geldermalsen:
Hij is m.i. absoluut geschikt om films op te kijken. Met name door de DLP techniek zijn de donkere scenes iets mooier. (je hebt niet het idee dat je door een vliegenhor aan het kijken bent)
Sommige mensen hebben echter last van een regenboogeffect met DLP, dus dat is meer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Hallo,

Sorry dat ik in een oud topic ga posten maar om iets nieuws te openen is ook weer zo wat.

Ik wil deze beamer gaan aanschaffen ben er al voor wezen kijken. Maar kan hem nergens vinden
om te testen of ik het wat vind. Verder wat voor scherm kan ik het beste kopen voor alleen de films
Ik zie namelijk dat je speciale 16.9 schermen heb en met verschillende zwart waardes. Welke kan ik het beste nemen.

Met vriendelijke groet Roy Drost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Films zijn sowieso niet altijd 16:9, zelfs met een 16:9 scherm zal je vaak zwarte balken hebben. Als je wilt weten waarom:
http://en.wikipedia.org/w...sently_used_aspect_ratios

Kwa schermkeuze kan ik je voor de rest niet helpen, ik heb zelf ook maar gewoon een willekeurig scherm besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Oke heb al een ander topic aan gemaakt hopen dat daar iemand kan helpen maar 16.9 scherm is dus eingelijk even goed als een gewoon vierkant scherm? en wat is het verschil kwa mat of glans en een zwarte rand of een witte rand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238669

Roy,

Het lijkt me toch zeer belangrijk dat je eerst ergens een demo krijgt alvorens een projector aan te schaffen. Bij elke gebruikte technologie zijn er voor- en nadelen.
Bij dlp heb je op een single chip model inderdaad regenboog effect.
Bij lcd projectoren hadden we vroeger screendoor effect, wat vandaag de dag is gereduceerd tot een iets mindere scherpte.
Dlp geeft beter zwart en lcd geeft een rustiger beeld.
Dit is wel zeer uiteenlopend en hangt ook nog eens af van merk tot merk en naargelang de prijsklasse.
Die verschillende zwartwaarden van schermen, daarmee bedoel je het kader neem ik aan?
Een mat fluweel kader zal meer restlicht opslorpen en daardoor geen reflectie geven op het doek aan de zijkant. Zo'n gelakte versie is goedkoper, maar geeft wel wat reflectie.
Je neemt best een zwart kader en geen wit, aangezien de perceptie van contrast zal verhogen met een zwart kader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roy,

Als de projector native 16:9 is, dan neem je best een 16:9 scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
oke dus ik kan beste een 16.9 nemen voor deze beamer? ik kan hem alleen nergens testen vrees ik weet iemand waar ik deze beamer kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van welke regio ben je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldermalsen
Gelderland. Maar als het een eindje rijden is om een ph530 bezig te zien is het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dvamber
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-10-2023
geldermalsen schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 10:17:
Hallo,

Sorry dat ik in een oud topic ga posten maar om iets nieuws te openen is ook weer zo wat.

Ik wil deze beamer gaan aanschaffen ben er al voor wezen kijken. Maar kan hem nergens vinden
om te testen of ik het wat vind. Verder wat voor scherm kan ik het beste kopen voor alleen de films
Ik zie namelijk dat je speciale 16.9 schermen heb en met verschillende zwart waardes. Welke kan ik het beste nemen.

Met vriendelijke groet Roy Drost
een beter scherm qua prijs/kwaliteitverhouding dat dit ga je niet vinden. Ik gebruik het ook in combinatie met een Acer PH530 http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50122570 Wel de witte kleur kiezen hè (en de juiste breedte).

[ Voor 3% gewijzigd door Dvamber op 02-11-2007 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• einstein
  • Laatst online: 28-03 18:12
Hallo Roy,

Ik gebruik de PH530 al weer enige tijd met veel plezier. Het beeld is (zeker voor dit geld) gewoon goed te noemen. Hier en daar lees ik dat hij niet zo stil zou zijn, maar ik vind 28 dB een hele mooie (stille) waarde.
Als ik toch iets moet noemen (en dan moet ik echt zoeken want het is een geweldige beamer) dan is het misschien de zwart weergave. Die is donkergrijs. Nu kan bijna geen enkele beamer geweldig zwart weergeven (zoals een tv met een CRT buis dat kan), maar bij deze beamer is dat wat minder goed. Maar dat valt onder muggeziften want het is allesbehalve slecht. Om op je vraag terug te komen: een projectiescherm met een grijs ipv herlder wit oppervlak verbetert de mindere zwart weergave. Perse noodzakelijk is dit niet, je kunt ook het hierboven genoemde rolgordijn gebruiken. Ervaring heb ik hier niet mee, ik gebruik een (inderdaad licht grijs) mobiel projectiescherm (16:9) van 1,80m breed. Dat is een mooie breedte als je ook tv wilt kijken. Een breder scherm is niet aan te raden voor tv tenzij je er meer dan 10m af gaat zitten.

TIP: Als je de HDMI ingang gebruikt om digitale tv (= MPEG2-TS = interlaced) weer te geven moet je Ffdshow gebruiken om met (bijv. het 'Kernel Bob' filter) te deinterlacen. Dan is je beeld werkelijkwaar subliem.

Succes!

[ Voor 25% gewijzigd door einstein op 14-11-2007 11:55 ]

Pagina: 1