[Vista] Met een 32-bit serial de 64-bit legaal gebruiken?*

Pagina: 1
Acties:
  • 12.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173335

Topicstarter
Ik heb dus onlangs een nieuwe pc ineengestoken en was van plan er 2 gigabyte ram in te stoppen, daarom had ik de 32-bit versie van vista aangschaft, later heb ik op aanraden beslist om er alvast nog 2 gig bij te stoppen...
Toen had ik de 32-bit versie al, maar de 64-bit versie nodig. Volgens pumanike zou de serial van mijn 32-bit OEM ook moeten werken op een 64-bit, zou iemand dit kunnen bevestigen ?
Zou ik dan voldoende hebben als ik enkel deze diskkit aanschaf ?
http://www.azerty.nl/prod...-bit-disk-kit-vol-nl.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Afaik gaat dat niet werken

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BootVluchteling
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-04 16:27
misschien niet helemaal gepast maar goed..

zit er veel verschil tussen 32 en 64 bits met een E6600 processor..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BootVluchteling schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 08:27:
misschien niet helemaal gepast maar goed..

zit er veel verschil tussen 32 en 64 bits met een E6600 processor..?
das wel heel erg offtopic maar ok.
Het enigste (merkbare) verschil van wat ik weet is dat de 64bit je 4GB(<) ram volledig kan benutten

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan - een topic titel als 'vista 32 bit - 64 bit' zegt echt helemaal niemand iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:54

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
En baseer je dit nog ergens op of roep je zomaar wat :) ?

Dit gaat prima werken. Gebruik de zoekfunctie in het vista ervaringen topic en je zult zien dat mensen dit al geprobeerd hebben. Daarnaast kan je als je de 32 bits versie hebt bij MS een 64 bits bestellen tegen iets van 7 euro ofzo

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
We Are Borg schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 10:28:
[...]

En baseer je dit nog ergens op of roep je zomaar wat :) ?

Dit gaat prima werken. Gebruik de zoekfunctie in het vista ervaringen topic en je zult zien dat mensen dit al geprobeerd hebben. Daarnaast kan je als je de 32 bits versie hebt bij MS een 64 bits bestellen tegen iets van 7 euro ofzo

Succes
Bedankt voor de reactie, ik zal even zoeken op de microsoft site voor die 64-bit versie :)
edit: vind het niet direct, enkel iets op marketplace (maar dat is enkel voor Amerikanen normaalgezien)
Kun je me op weg helpen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 173335 op 20-04-2007 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Uiteraard

http://www.microsoft.com/...3/ordermedia/default.mspx

Was even zoeken, dat geef ik zeker toe :) Succes. Bestelling kan max 30 dagen duren heb ik gelezen, dus je zult wel even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147126

We Are Borg schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 20:27:
Uiteraard

Was even zoeken, dat geef ik zeker toe :) Succes. Bestelling kan max 30 dagen duren heb ik gelezen, dus je zult wel even geduld moeten hebben.
Hmm gelijk maar bestellen. Kun je daarmee dan ook een schone install doen (in plaats van alleen een upgrade vanaf XP)

edit:
Alles wat hij met mijn product key zegt:
We're sorry, the following error(s) have occurred:
No Offer Found

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 147126 op 20-04-2007 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb zowel Vista Business 32 als 64 bit kunnen installeren met dezelfde sleutel.
De eerst niet geactiveerd, dat wel.

Yes, but no.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Dat is raar. Zou even MS bellen dan, want je hebt er recht op. Je kan ook een illegale disk gebruiken voor de installatie, aangezien je licentie wel gewoon geldig is, maar zou zelf gewoon even MS bellen en situatie voorleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

volgensmij kun je voor zowel de 32-bit als de 64-bit dezelfde key gebruiken. dit is ook door meerder mensen hier op GoT al bevestigt.

maaar... niet van elke Vista versie is een 64-bit versie. van de Home Basic is alleen een 32-bit versie en aangezien je niet meld welke Vista versie je probeert een 64-bit editie van te krijgen gok ik dat je een 64-bit versie probeert te bestellen met een key waar geen 64-bit versie van is.

mischien kun je even vertellen wat voor 32-bit oem Vista je een key voor hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Uiteraard

Echt bedankt om me te helpen ! Ga het metteen bestellen :)

Edit: krijg volgende foutmelding: We're sorry, the following error(s) have occurred: No Offer Found...
Weet iemand wat hiervan oorzaak is ? Ik heb Windows vista ultimate OEM

Edit2: Ik heb het nu ook nog met IE geprobeerd en daar wil hij niet eens laden :X

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 173335 op 20-04-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-05 12:02
Ik vroeg me zomaar af of dit ook voor Windows XP geldt. Lijkt me niet nuttig om voor deze vraag een nieuw topic te openen.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-04 13:13

ralfbosz

xm create bosz -c

Anoniem: 173335 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 23:03:
[...]
Edit: krijg volgende foutmelding: We're sorry, the following error(s) have occurred: No Offer Found...
Weet iemand wat hiervan oorzaak is ? Ik heb Windows vista ultimate OEM
OEM :) Dat gaat denk ik niet, waarschijnlijk kun je alleen de 64bit versie upgraden...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:56
Idd de retail versies hebben deze mogelijkheid wel om met dezelfde key 32-bit of 64-bit te installeren. OEM versies echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus niemand heeft eigenlijk mijn post gelezen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Heeft niet te maken met niet lezen, maar gewoonweg niet weten :)
Please Note: OEM Operating Systems include NO manuals or technical support and are not eligible for upgrade.
Dat laatste wist ik niet, maar heb het net opgezocht om te kijken of ralbosz en gremlin-online gelijk hadden: lijkt het wel dus op helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:'(
Zelfs als ik ergens anders een disk-kit koop zal het dus niet werken ?

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 173335 op 21-04-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-11-2023
er is geen verschil tussen 32-64bit keys oid, elke key die op een 32bit disk werkt, werkt ook op een 64bit disk.
je kan dus gewoon de vista 64bit disk downloaden en dan je key daarop gebruiken, dit is ook niet illegaal omdat je het product gewoon hebt aangeschaft.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tjtristan schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:16:
er is geen verschil tussen 32-64bit keys oid, elke key die op een 32bit disk werkt, werkt ook op een 64bit disk.
je kan dus gewoon de vista 64bit disk downloaden en dan je key daarop gebruiken, dit is ook niet illegaal omdat je het product gewoon hebt aangeschaft.
Hoe zeker ben je hiervan? En is dit alleen met retail of ook met de OEM versie?
Je spreekt nu de reacties van 3 personen boven je keihard tegen, dus hoe zeker weet je dat het wél werkt? (en waarom kan ik met mijn OEM-upgrade key dan geen 64-bit DVD bestellen op de microsoft site?)

Zodra ik mijn 7200rpm schijf binnen heb voor mijn laptop zal ik eens een 64-bit (iso-dump van P2P netwerk) proberen te installeren en activeren met de OEM-upgrade key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Anoniem: 147126 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 14:34:
[...]

Hoe zeker ben je hiervan? En is dit alleen met retail of ook met de OEM versie?
Je spreekt nu de reacties van 3 personen boven je keihard tegen, dus hoe zeker weet je dat het wél werkt? (en waarom kan ik met mijn OEM-upgrade key dan geen 64-bit DVD bestellen op de microsoft site?)

Zodra ik mijn 7200rpm schijf binnen heb voor mijn laptop zal ik eens een 64-bit (iso-dump van P2P netwerk) proberen te installeren en activeren met de OEM-upgrade key
je hebt er alleen geen support voor als je OEM hebt. maar de key werkt gewoon op een 64bit versie. download maar gewoon de originele 64bit iso en je kan hem gewoon met die key installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191133

voor de key maakt het niet of je een 32-bit install disc of een 64-bit install disc gebruikt. maar omdat het om een OEM key gaat verwijst microsoft je dus door naar je OEM leverancier die jouw van een 64-bit install disc zou moeten kunnen voorzien.

ik denk dan ook dat je met je OEM leverancier contact moet opnemen om een 64-bit install disc te krijgen.

je zou ook altijd nog op p2p netwerken of usenet een 64-bit install disc kunnen downloaden en daar je key bij gebruiken. zou moeten werken mocht je OEM moeilijk doen of levertijden absurd zijn etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu contact opgenomen met de leverancier (Batum), ik zal hun antwoord nu afwachten...

[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 173335 op 22-04-2007 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-03 12:43
Quote uit Computer!Totaal Nr. 5 Mei 2007, pagina 27:
... Helaas geldt dit 'aftermarket fulfillment' programma niet voor OEM-versies van Vista. Bij een 32bits OEM kunt u dus niet zomaar even een 'andere' dvd bestellen: een OEM-licentie geldt, anders dan de upgrade en de volledige licentie, alleen voor de 32bits óf de 64bits-versie. U moet dus bij de aanschaf nadrukkelijk voor een van de twee kiezen, en wilt u later toch veranderen, dan is een volledig nieuwe licentie nodig. Microsoft ontkent overigens niet dat het kan voorkomen dat een OEM-productsleutel wordt geaccepteerd op de website waar de 64bits dvd's kunnen worden besteld. Doordat de 64bits-dvd echter een retail-versie is, kan deze vervolgens niet met de OEM-productsleutel geïnstalleerd worden en is hij dus voor de gebruiker nutteloos. ... De consequentie van kiezen voor OEM is wel dat u niet kunt wisselen van 32- naar 64bits, maar behalve dat hier voorlopig ook weinig redenen voor zijn is het zelfs nog steeds goedkoper in een dergelijk geval een nieuwe 64bits OEM-versie aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mailtje van microsoft:

Geachte heer Knockaert,

Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft.

De aankoop van een OEM-licentie appart zonder nieuwe PC is niet toegestaan. Indien u een 32-bit-licentie heeft gekocht bij een 64-bit-PC is dit uw keuze geweest en een OEM-licentie geeft niet het recht tot keuze voor of het een of het ander product.

Enkel de aankoop van een apparte licentie Windows Vista als retailproduct geeft het recht deze keuze te maken.

U dient dus nu degelijk wel een retailpaket aan te kopen om de 64-bit editie te kunnen gebruiken.

Echter willen wij erop attent maken, dat eleke Windows Vista vanaf de Basic wel 4 GB ram ondersteunt.

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.B.A.

Microsoft Contact Center
e-mail: mccbel@microsoft.com
tel.: +32 (2) 503 31 13
fax: +32 (2) 513 7181

http://www.microsoft.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01 20:02

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 173335 schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:01:
De aankoop van een OEM-licentie appart zonder nieuwe PC is niet toegestaan. Indien u een 32-bit-licentie heeft gekocht bij een 64-bit-PC is dit uw keuze geweest en een OEM-licentie geeft niet het recht tot keuze voor of het een of het ander product.

Enkel de aankoop van een apparte licentie Windows Vista als retailproduct geeft het recht deze keuze te maken.

U dient dus nu degelijk wel een retailpaket aan te kopen om de 64-bit editie te kunnen gebruiken.

Echter willen wij erop attent maken, dat eleke Windows Vista vanaf de Basic wel 4 GB ram ondersteunt.
offtopic:
lekker Nederlands van Microsoft :X

Dit klopt wel :) Alleen i.c.m. een Retail versie van je Vista kun je ook de bijbehorende 64-bit versie bestellen en gebruiken met dezelfde key. Voor OEM- en SystemBuilder-edities gaat dezelfde vlieger niet op. :) Precies zoals verscheidene mensen hierboven ook al zeiden.

[ Voor 3% gewijzigd door Cloud op 23-04-2007 17:10 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar die 4 gig klopt niet echt ;)

btw. net antwoord van batum gekregen:

Geachte heer, mevrouw,

Uw vraag hebben wij doorgestuurd naar onze leverancier. Zodra wij bericht
hebben, komen wij hierop terug.

Met vriendelijke groeten,

Batum International

namens deze
Ilse Kerckhoffs
Tel. : 0900-5553355 (tussen 10.00 en 16.00)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou ik die 32-bit versie voor mijn andere pc kunnen gebruiken en hier dan de 64-bit opzetten (heb nog een 2e gekocht) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Anoniem: 173335 schreef op maandag 23 april 2007 @ 17:47:
Zou ik die 32-bit versie voor mijn andere pc kunnen gebruiken en hier dan de 64-bit opzetten (heb nog een 2e gekocht) ?
:?

Die tweede die je gekocht hebt, is dat dan een 64-bit versie? Of is dat een Retail versie?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die 2e staat er nog niets op, heb ik voor de zekerheid nog mee gewacht...

edit: werkt toch blijkbaar toch niet, ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en zal gewoon 1 gigabyte eruit halen en verder doen met de 3 gigabyte. Dat zal ook nog meer dan genoeg zijn en dan kan ik dat ene nog verkopen.

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 173335 op 23-04-2007 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Werkt dual-channel wel bij 3 reepjes? O, en de OEM-versie kan je op een andere pc installeren mits je hem nog niet hebt geactiveerd op de huidige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alex Picard schreef op maandag 23 april 2007 @ 18:34:
Werkt dual-channel wel bij 3 reepjes? O, en de OEM-versie kan je op een andere pc installeren mits je hem nog niet hebt geactiveerd op de huidige.
Idd, al geactiveerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex Picard
Jammer. Maar dual-channel met 3 geheugenmodules, werkt dat?

Sowieso lijkt me zo'n OEM-licentie niet handig voor de meeste tweakers, aangezien deze gebonden is aan je moederbord. Als je die vervangt door een ander model moet je dus weer in de buidel tasten dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Alex Picard schreef op maandag 23 april 2007 @ 22:49:
[...]

Jammer. Maar dual-channel met 3 geheugenmodules, werkt dat?
offtopic:
Nee dat werkt niet met alle drie de modules inderdaad. Waarschijnlijk heeft hij nu twee modules in dual-channel draaien en de andere module gewoon normaal.
Sowieso lijkt me zo'n OEM-licentie niet handig voor de meeste tweakers, aangezien deze gebonden is aan je moederbord. Als je die vervangt door een ander model moet je dus weer in de buidel tasten dan...
Dit valt wel mee hoor. Want de Retail licentie is wel meer dan 2 keer zo duur als een Systembuilder licentie. Je kunt dus sowieso twee keer je moederbord vervangen en een nieuwe Systembuilder licentie kopen en dan ben je nog steeds goedkoper uit dan met een Retail. :)

Daarnaast, geloof het of niet, niet alle tweakers vervangen hun hardware zo vaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je moederbord toch zeker niet :P
Trouwens, tegen dat ik een nieuw moederbord koop zal er zelfs mss weer een nieuwe windows zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Microsft Belgium (ik vraag me af waarom ze mensen aannemen die er niets van kennen en alles gewoon aflezen :P):
Geachte heer Knockaert,

Wij bedanken u voor uw e-mail aan Microsoft en uw feedback wat onze producten aankunnen.

We vragen ons wel af, waarom u contact opneemt met de helpdesk als u het beter weet?

Mogelijkerwijze gelooft u ons niet, dan volg a.u.b. de link onderaan vermeld. Hier kan u degelijk wel opvragen wat welk besturingssysteem aankan op een site niet van Microsoft:

http://mywebpages.comcast...CD/VistaRequirements.html

Met vriendelijke groet,
Microsoft B.V.B.A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247440

Windows Vista Ultimate 32bit OEM NL --> Upgraden naar --> Windows Vista Ultimate 64bit OEM NL

door wat problemen met software en meer dan 4GB intern geheugen heb ik voor in de plaats 32bit Vista 64bit te installeren.

ik had een 32bit Ultimate OEM NL versie die geactiveerd was op deze computer. Op de pc van mijn vriendin heb ik Home Premium 64bit OEM NL geinstalleerd en geactiveerd.

Ik heb de Home Premium 64bit OEM NL disk in mijn computer gestopt en de orriginele serial gebuikt van de 32bit ultimate. Automatisch werd de 64bit Ultimate geinstalleerd. na de installatie online activeren, en presto... alles werkt naar behoren!!!

DUS: IK HEB EEN 32BIT ULTIMATE OEM GEUPGRADE MET EEN HOME PREMIUM 64BIT OEM DISK, ONLINE ACTIVEREN EN IK HEB VISTA ULTIMATE 64BIT OEM NL.

ps. op elke disk staat immers alle versies van vista, de serial zal het installatie programma vertellen welke versie hij moet installeren.

Ik hoop dat ik hiermee iedereen genoeg heb geinformeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
Dit zei ik vorig jaar al in dit topic dat dit altijd uiwisselbaar was, niemand geloofde me alleen, zelfs microsoft niet, nouja, het werkt gewoon, 32/64bit is qua keys niks verschillend van elkaar, welke licentie dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dit was al langer bekend hoor. Bij Ultimate krijg je zowel de 32-bit als de 64-bit versie dvd(s). Je krijgt er geen twee licenties bij, dus de 32-bit key werkt ook in de 64-bit versie.

De activatiemethode is gelijk in alle versies, dus hetzelfde gaat blijkbaar ook op voor niet-Ultimate versies. Bij niet-Ultimate versies moet je alleen de 64-bit versie (of 32-bit afhankelijk wat je gekocht hebt) apart bestellen (tegen verzendkosten o.i.d.) maar de licentie blijft hetzelfde.

Dat Microsoft dit niet goed beschrijft klopt, want ik lees het nergens op deze manier. Het valt alleen af te leiden uit de diverse blogposts e.d. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Cloud op 11-02-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62272

Ali, gaat dit zo uitproberen.
Ik heb een 32-bit OEM Vista Home Premium en ik ga deze upgraden naar een 64-bit OEM Vista Home Premium met een ISO van het I-net.

Als het werkt meld ik mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Het is mij in ieder geval gelukt om met mijn OEM serial een 64 bits versie van Vista Home Premium te installeren ipv de standaard geinstalleerde 32 bits versie om mijn Acer Aspire laptop.

Gelukkig is het gelukt, nu heb ik tenminste een 64 bits versie en kan ik mijn 4 GB geheugen gebruiken, 32 bits Vista zag maar 3GB. Maar belangrijker, nu heb ik weer een schone installatie zonder al die meegeleverde troep.

Het ging echter niet helemaal vanzelf:
- Vista dvd van internet gedownload, zo'n All In One (AIO) geval omdat ik geen installatie media verder heb.
- Tijdens de installatie moet je je key opgeven. Hierbij mijn OEM key van de sticker ingegeven. In het volgende scherm heb je dan de keus voor je OS versie. Als je geen key ingeeft kan je kiezen uit alle versies, echter nu waren maar 2 versies beschikbaar: Vista Home Premium 32 bits en 64 bits.
- Installatie 64 bits gedaan. Echter krijg wel de melding dat Vista binnen 30 dagen geactiveerd moet worden.
- Activatie gedaan -> Helaas de melding dat activatie niet gelukt is omdat key niet geldig is voor het product. Je hebt dan een aantal keuzes waaronder een nieuwe key kopen, key wijzigen, etc. Ik heb geloof ik de optie genomen als je problemen hebt met activatie, waarbij ik een gratis nummer van Microsoft kan bellen zodat je bij een geautomatiseerd systeem je key kan activeren.
- Bellen, heel lang nummer intoetsen op telefoon, maar deze staat op je scherm. Kreeg toen de melding dat deze key al een keer geactiveerd is. (Klopt natuurlijk, op de 32 bits versie).
- Daarna aangeven dat het hetzelfde systeem is en dat de key bij dit systeem geleverd is.
- Kreeg toen een heel lang nummer te horen wat je in moet voeren in je activatie scherm.
- Vista 64 bits geactiveerd :*)

Dus nu al een paar dagen blij op mijn 64 bits Vista aan het werk.

Van te voren wel op GoT gekeken en op internet, maar veel tegenstrijdige berichten gelezen. Het kan gelukkig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 265244

Dit is zeker waar .Je kunt de zelfde sleutel gebruiken.Maar de 64 bit versie zal alleeen goed werken als je een clean format op je install disk hebt gedaan.En het werk alleen met de zelfde versie als de 32 bit.
(bv : had je vista home premium 32 bit dan werkt de sleutel ook alleen maar op den vista home premium 64 bit)
Maar als je een clean format hebt gedaan ,zal tijdens de boot het systeem automaties den 64 bit aannemen.

Mvg Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het is ook vrij logisch dat het werkt, want op de licentie-sticker van Windows Vista staat (in ieder geval bij mijn OEM-versie) nergens of het gaat om een 32-bit of een 64-bit versie. Bij mijn weten is je licentie-sticker het recht om Windows Vista te gebruiken, en de cd staat daar buiten.

Met andere woorden: het is voor Microsoft niet mogelijk om überhaupt te bewijzen dat de gebruiker fout zit, omdat 32-bit en 64-bit gebruikers dezelfde licentiesticker gebruiken. Dit wordt geconfirmeerd door het feit dat 32-bit en 64-bit serials zonder problemen uitgewisseld kunnen worden. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-03 14:30
Mooi dit gaan we van de week, of komende week, ook eens proberen,
ik hou u op de hoogte!

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
En ja hoor, het werkt prima,

bedankt voor de tip!

Geen gedoe met activeren of iets dergelijks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik heb het ondertussen ook al geprobeerd, en heb met succes een online activatie kunnen doen.
Met een 64bit CD in de hand, en 32bit key, OEM of niet, komt men door gans het Vista activatie land...

:p

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrieckske
Hm inmiddels moest er wel geactiveerd worden. (edit: gedoe met telefoon dus)

Voor de duidelijkheid:
Op laptop is 32bit geinstalleerd,
64bit heb ik via Ultimate retail DVD gedaan.

[ Voor 9% gewijzigd door patrieckske op 13-08-2008 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:49
Ja leuk, maar hoe doe je dat, als je een Asus lappie hebt met 4 gig en 32bit Home Premium (ik dacht dat Asus top was, maar 32 bit bij 4 gig vind ik dom). Zo een laptop heeft volgens mij een eigen soort biosactivatie,er zit een herstelcd bij, zie ook geen key ergens. Daar zit je dan, iemand enig idee welke weg nu te bewandelen?

ps. Vista is trouwens niet vooruit te branden op die laptop, op mijn desktop gaat het nog wel, en dat met 4 gig....

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 16-08-2008 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263284

Quote uit C't magazine 06-2008
De x64 varianten van Vista zijn echter een geval apart. Heb je namelijk al een Vista versie dan kun je met de bijbehorende installatiesleutel dezelfde Vista variant ook als 64-bit versie installeren en activeren. Technisch lukt dat met alle Vista licenties, dus ook met system builder-licenties en met voorgeïnstalleerde OEM-versies. Microsoft maakt kortom geen verschil tussen 32- en 64-bit sleutels
Ik heb nu dus een gedowloade 64-bit vista lopen met een 32-bit OEM sleutel, gaat prima!

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 263284 op 16-08-2008 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
Met de tips van Barber heb ik het gewaagd om de 32-bit OEM versie van Vista Home Premium op mijn Sony FW11M te vervangen met een 64-bit OEM SP1 versie (download) om gebruik te kunnen maken van al mijn geheugen ipv 3gb. Tijdens de installatie kwam ik er achter dat Vista Ultimate op het schijfje stond, dus dacht ik, "dat gaat dus niet werken aangezien de key op mijn laptop geschikt is voor Home Premium". Installatie toch voortgezet maar geen key ingevuld want die werd niet geaccepteerd (logisch). Eenmaal in Windows zie ik tot mijn grote verbazing dat Windows geactiveerd is!?! zonder mijn key ingevuld te hebben...Toch was ik niet helemaal overtuigd, als extra check heb ik Windows Defender proberen te downloaden waarvoor validatie nodig is. Geen probleem.
Finally, met "slmgr -xpr" in command promt de status gechecked, resultaat, "Machine is permantly activated". Windows update doet het ook...
Ik heb nu dus een werkende versie van Vista 64-bit maar heb hiervoor geen key in hoeven vullen...Ik kan hier geen verklaring voor vinden...

[ Voor 9% gewijzigd door neo_mkl op 18-08-2008 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Staat er ook daadwerkelijk Ultimate geinstalleerd?

Vista kent maar 1 type DVD, daar staan alle x64 of x86 versies op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je tijdens de installatie niet de keuze gekregen welke versie je wilde installeren? Je hebt inderdaad altijd 30 dagen de tijd tot je de serial moet invoeren.

Of heb je toevallig een versie met een (activatie) crack oid gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neo_mkl
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-04 09:33
Tijdens de installatie heb ik niet kunnen kiezen om welke versie het ging, achteraf bleek het x64 ultimate. Ik heb mijn originele key geprobeerd te gebruiken, die werkte niet. De installatie wou zich alleen voort zetten zodra ik het key vakje blank liet. Sindsdien heb ik geen key meer ingevoerd, alles lijkt nu te werken.
Ik weet dat Vistax64 geleverd wordt met sommige versies van de laptop waar ik op werk, de Sony FGN-FW reeks, maar het lijkt me sterk dat dat de reden is waarom de activatie zo makkelijk ging. Van een activatie crack heb ik niks gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InferisDCB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-08-2020
Ik heb hetzelfde probleem gehad. via TheVistaForums ben ik achter hetvolgende gekomen:

Get an alternative Vista medium...
Retail versions C: Windows Vista Alternate Media
OEM versions C: How to replace Microsoft software or hardware

The options: 5CD-ROM, 32-bit DVD-ROM, 64-bit, DVD-ROM. (OEM CD version's not sure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
mklaassen schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 17:32:
Met de tips van Barber heb ik het gewaagd om de 32-bit OEM versie van Vista Home Premium op mijn Sony FW11M te vervangen met een 64-bit OEM SP1 versie (download) om gebruik te kunnen maken van al mijn geheugen ipv 3gb. Tijdens de installatie kwam ik er achter dat Vista Ultimate op het schijfje stond, dus dacht ik, "dat gaat dus niet werken aangezien de key op mijn laptop geschikt is voor Home Premium". Installatie toch voortgezet maar geen key ingevuld want die werd niet geaccepteerd (logisch). Eenmaal in Windows zie ik tot mijn grote verbazing dat Windows geactiveerd is!?! zonder mijn key ingevuld te hebben...Toch was ik niet helemaal overtuigd, als extra check heb ik Windows Defender proberen te downloaden waarvoor validatie nodig is. Geen probleem.
Finally, met "slmgr -xpr" in command promt de status gechecked, resultaat, "Machine is permantly activated". Windows update doet het ook...
Ik heb nu dus een werkende versie van Vista 64-bit maar heb hiervoor geen key in hoeven vullen...Ik kan hier geen verklaring voor vinden...
Waarschijnlijk heb je een gecrackte versie van vista SP1 OEM geinstalleerd, aangezien het direct ultimate installeerde, en bij jou eerst het Sony OEM certificaat geinstalleerd moet worden voordat je windows geactiveerd is, deze versie heeft waarschijnlijk een ultimate key automatisch ingevuld en ook een certificaat geinstalleerd (automatisch) het cracken (emuleren van de bios) is dan niet eens nodig bij jou aangezien jou bios al aangepast is door Sony zelf om met dit certificaat vista automatisch te activeren.

Als ik jou was zou ik maar even een untouched dvd downloaden, home premium kiezen en het certificaat van Sony installeren (kan je op google veel over vinden) dan is je vista goed (en legaal) geactiveerd.
De beveiliging van vista is hierin een beetje brak eigenlijk, als je hetzelfde doet, maar de "globale" Sony OEM ultimate key pakt, dan kan je gewoon vista ultimate met het officiele sony certificaat installeren, zonder dat microsoft ooit doorheeft dat jij dit niet legaal gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Sorry voor de kick, maar kom er toch niet helemaal uit..
Ik wil niks illegaals doen, maar uiteraard wel wat geld besparen dus mijn vraag is:

Kan ik Windows Vista Home Premium 64 bit NL installeren met 'n Vista Home Premium 32 bit NL key?

Ik heb hier namelijk m'n OEM-versie van Vista HP 32 bit liggen, maar wil graag de 64 bit editie draaien..
Nu kan ik die uiteraard wel kopen voor 9 tientjes, maar dat vind ik een beetje onzin en kost me teveel geld.

Nu kan ik de retail DVD (Windows 64 bit edities) lenen van 'n vriend van me...
Moet ik 'm wel even oppikken in Utrecht (2 uurtjes reizen) maar dat doe ik liever dan 9 tientjes betalen!

Is het dan mogelijk om met m'n legale Windows Vista HP 32 bit key een 64 bit editie van Windows Vista te installen? Home Premium volstaat opzich wel, alhoewel Business of Ultimate natuurlijk ook wel erg tof zou zijn.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
CLB schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 19:17:
Sorry voor de kick, maar kom er toch niet helemaal uit..
Ik wil niks illegaals doen, maar uiteraard wel wat geld besparen dus mijn vraag is:

Kan ik Windows Vista Home Premium 64 bit NL installeren met 'n Vista Home Premium 32 bit NL key?

Ik heb hier namelijk m'n OEM-versie van Vista HP 32 bit liggen, maar wil graag de 64 bit editie draaien..
Nu kan ik die uiteraard wel kopen voor 9 tientjes, maar dat vind ik een beetje onzin en kost me teveel geld.

Nu kan ik de retail DVD (Windows 64 bit edities) lenen van 'n vriend van me...
Moet ik 'm wel even oppikken in Utrecht (2 uurtjes reizen) maar dat doe ik liever dan 9 tientjes betalen!

Is het dan mogelijk om met m'n legale Windows Vista HP 32 bit key een 64 bit editie van Windows Vista te installen? Home Premium volstaat opzich wel, alhoewel Business of Ultimate natuurlijk ook wel erg tof zou zijn.
Je kan alleen Vista Home Premium 64bit installeren met je 32bit key.
Verder mag je ook alleen Vista 64bit installeren op de PC waar de OEM versie bij hoort.

Als je aan beide van deze eisen voldoet, ben je legaal bezig :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Ja ik was nog wat aan 't Googlen en las idd, dat een 32 bit key Home Premium key alleen werkt met 'n 64 bit install van Home Premium. Geen probleem, want zoals ik al zei volstaat Windows Home Premium voor mij!

Dus dat is top!

En de desbetreffende PC, is een laptop, waarbij geen OS werd meegeleverd.
Dus heb toendertijd gewoon legaal een OEM-versie gekocht (bij 'n webshop) dus dat is ook 't probleem niet.

Dan ga ik die gast maar is contacten om die 64 bit DVD te regelen, want heb niet voor niks 4GB aan RAM! >:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Vandaag geinstalleerd:

Windows Vista Home Premium 64 bit NL, met 'n OEM Windows Vista Home Premium 32 bit NL key _/-\o_
Vandeweek even de Betaversie van Windows 7 64 bit UK erbij zetten, en als Engels me bevalt, ga ik wel
kijken naar languagepacks om m'n Windows Vista Home Premium NL in UK te veranderen qua taal :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:17
CLB schreef op vrijdag 30 januari 2009 @ 17:07:
Vandaag geinstalleerd:

Windows Vista Home Premium 64 bit NL, met 'n OEM Windows Vista Home Premium 32 bit NL key _/-\o_
Vandeweek even de Betaversie van Windows 7 64 bit UK erbij zetten, en als Engels me bevalt, ga ik wel kijken naar languagepacks om m'n Windows Vista Home Premium NL in UK te veranderen qua taal :D
kan volgens mij alleen bij de Ultimate versie. Hier draait ook 64bit Home premium perfect met een 32bit key :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Uiteraard

Ze hebben het hier wel over de retail versie.
Er staat ook niet bij THIS IS NOT FOR OEM of zoiets, twijfelachtig dus.
Maar goed, bij sommigen werkt dit is te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Klopt! En ik met m'n 32 bit gekocht OEM HP versie ben nog steeds blij met m'n 64 bit install!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 11:48

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Modbreak:Check je mail even.

[ Voor 108% gewijzigd door alt-92 op 29-08-2009 15:14 ]

Pagina: 1