[7600GT] Dark Messiah vreemde verschijnselen

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
L.S.

Heb een nieuwe 7600GT AGP van club3d gekocht. Heb verder een PIV 2,53 Ghz met 1,5 gig intern.
Nadat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd wilde ik kijken in hoeverre mijn nieuwe kaart mooiere beelden tevoorschijn tovert. Een spel watik op dit moment speel is Dark Messiah.

Mijn oude kaart (Geforce Ti4200 128 MB) kon het spel draaien, redelijke graphics laten zien, maar uiteraard was traag.

Met mijn nieuwe kaart krijg ik hele rare dingen:

-Er verschijnen uit het niets polygonen: bijvoorbeeld in een level met houten balken, verschijnen er ineens polygonen die vanuit een houten balk komen (met dezelfde texture als de balk) die dan een willekeurige richting op gaan.

-Bepaalde objecten zijn ineens gedeeltelijk doorzichtig: vijanden hebben ineens gaten in zich waardoor je de muren achter ze ziet

-Er zijn vreemde flikkerende vlakken in beeld, die gebonden zijn aan een object, bijvoorbeeld een stuk vloer of plafond.

Heb alle instellingen al op een manier gewijzigd en het meeste effect lijkt het shader niveau veranderen te hebben (laag naar hoog en vice versa). Echter, de bestaande verschijnselen verdwijnen dan, maar er komen weer nieuwe voor in de plaats.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Heb het spel al opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niets.

hieronder een screenshot van een flikkerendvlak (screenshot genomen wanneer het dus net in beeld was)

Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/Ivor/raar.png

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Euhm, drivers van je kaart geupdate?

[ Voor 12% gewijzigd door maratropa op 18-04-2007 09:23 ]

specs

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
DJ-D_Prime schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:18:
Nadat ik de nieuwste drivers heb geinstalleerd wilde ik kijken in hoeverre mijn nieuwe kaart mooiere beelden tevoorschijn tovert.

• maratropa
  • Niet online
whoops, laat mij het dan even refraseren :)

Probeer eens iets oudere drivers.

Ik had ook wel eens dat de "nieuwste" raar bij mij deden, maar wat oudere weer niet...

specs

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Deze drivers van NVidia zijn van novmeber 2006, dus al een tijdje in omloop. Mijn oude kaart gebruikte dus ook dezelfde drivers.

Ik kan wellicht een oudere versie proberen, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is

• maratropa
  • Niet online
DJ-D_Prime schreef op woensdag 18 april 2007 @ 09:31:
Deze drivers van NVidia zijn van novmeber 2006, dus al een tijdje in omloop. Mijn oude kaart gebruikte dus ook dezelfde drivers.

Ik kan wellicht een oudere versie proberen, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is
Ah dus de drivers waarmee er rare dingen gebeuren zijn van november? Misschien dat je dan even de allernieuwste moet proberen?

specs

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ook bij C&C3 gaat het niet goed

Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/plaatjes/raar2.png

er zijn geen nieuwere drivers.

[ Voor 15% gewijzigd door DJ-D_Prime op 18-04-2007 09:37 ]

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
Zijn je temps ok en heb je hem niet ge'oc'd?

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ik heb hem niet overclocked, heb de kaart net

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
misschien je moederbord drivers updaten?

EDIT:

ik heb net even op google gezocht en ik zie dat veel 7900 GT kaarten een probleem hebben dat ze te warm worden, dat zou verklaren waarom je die artefacts hebt, want dit komt normaal alleen voor als je te ver hebt overgeklokt... Ook heb ik gelezen dat het te maken zou kunnen hebben met anti-aliasing super sampling... misschien als je anti-aliasing uit zet dat t beter gaat?

[ Voor 68% gewijzigd door Wizz15 op 18-04-2007 09:49 ]

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
mijn mobo drivers worden al een tijdje niet meer vernieuwd. Heb ik dus al geruime tijd de 'nieuwste' van. Een format vind ik een beetje een paardemiddel. Een format is ook niet een soort wondermiddel dat tegen alles helpt

• Wizz15
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-10-2022
klopt, maar het is bij mij meer een voorzorgsmaatregel en het is sowieso beter omdat je dan dus geen problemen hebt met oude files die zijn blijven hangen en dergelijke.. ik snap dat je dat niet wilt, maar ik heb net dus gezocht en hierboven al mijn bericht ge-edit

PSN: RikBruil | BFBC2 stats

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 20:56
Kan je de temps uitlezen van je kaart?
Misschien dat de koeler slecht gemonteerd is oid. zodat de kaart te warm wordt en gaat artifacten?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-07 13:37
je kaart is kapot, breng hem terug en ruil hem om.

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
AA uitzetten helpt niet

• Gkirmathal
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06 17:55
DJ-D_Prime: lijkt er verdacht veel op dat je een defecte kaart heb. Toen ik nog in een computershop werkte tot voorkort had ik de zelfde verschijnselen met een 7600GS van FXF, kaart vv problemen weg.

Ps & ot. Ik heb het zelf niet op Club3d, maand geleden een was nieuwe 8800GTS voor een klant DOA, hoorde/las dat dit vaker voorkomt met Club3d.

AMD Ryzen 7800X3D - MSI MAG B850M Mortar - Goodram IDRM 2x16Gb 6400 CL32 - Sapphire Pulse RX 9070XT - Seasonic FOCUS GX AXT3 750W

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Ik denk t dan ook. Heb nog voor de zekerheid nieuwste DirectX 9 update (van april 2007) geinstalleerd, maar ook dat helpt niet.

Heb Salland al gebeld ik ga em terugsturen. Hopelijk krijg ik snel een nieuwe die niet stuk is

iedereen bedankt voor zijn/haar input!

[ Voor 8% gewijzigd door DJ-D_Prime op 18-04-2007 10:13 ]

Verwijderd

Sta overigens niet raar te kijken als Dark Messiah bij een nieuwe kaart ook dat soort verschijnselen heeft. Dat spel is verschrikkelijk buggy en ik kreeg dus ook artefacts en rare textures. Bij alle andere spellen totaal geen problemen (waaronder dus ook C&C 3).

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
bij mijn oude kaart had ik dat niet (behalve dat de cutscenes t niet deden, maar dat was al verholpen met een nieuwe patch)

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
UPDATE:

Salland zegt dat ie niet stuk is en nou mag ik 15E betalen voor de testkosten en em zelf af komen halen :(

wat moet ik hier dan mee

edit: zou t een voedingsprobleem kunnen zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door DJ-D_Prime op 24-04-2007 13:24 ]

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Ze hebben hem nog eens uitgebreid getest en alsnog defect bevonden. Pas na een tijdje gamen konden ze zien wat ik hier ook zag.

Ik krijg gelukkig een nieuwe. Ik denk dat hier een slotje op mag!

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
het wordt nog mooier:

Salland heeft netjes een nieuwe opgestuurd en die heb ik vanochtend ingebouwd. En wat dacht je, precies dezelfde problemen! Bij deze wil ik dan ook iedereen af raden een kaart van Club3D te kopen. Twee nieuwe kaarten die allebei stuk zijn!

hieronder wat screenshots

willekeurige polygonen die opduiken in C&C3
Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/Ivor/artefacts1.PNG

in Dark Messiah, ook polygonen die alle kanten op gaan (check de boom)
Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/Ivor/artefacts2.PNG

in Dark messiah, objecten karakters waar gaten in vallen (zelfs in het menu al!)
Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/Ivor/artefacts3.PNG

in Dark messiah, vreemde vlakken die ineens in het speelveld verschijnen
Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/Ivor/artefacts4.PNG

in Dark messiah, weer gaten in karakters in het spel en vreemde strepen en figuren die aan ze plakken
Afbeeldingslocatie: http://jvb27.oli.tudelft.nl/Ivor/artefacts5.gif

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
whow, of je hebt echt pech of je moet rest van je systeem eens nalopen...
Zou dat ff snel doen.
Loop alle temps na, je voltages en laat vanacht memtest draaien.

Heb je geen backup kaartje ofzo die wel werkt, kan je het daarmee vergelijken
(of een vriend met een kaartje die je even kan lenen)

Verwijderd

Wat voor voeding heb je in je pc? Want ik denk dat die wel eens problemen zou kunnen geven.
En krijgt de kaart genoeg verse lucht? (casefans)?

(offtopic)
Hoe krijg jij Dark Messiah met een 4200 aan de praat? Met mijn oude 4200 128mb lukte dit niet want Dark Messiah is toch een dx9 card only?

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Salland heeft bij die eerste kaart ook de defecten ondervonden in 3 verschillende systemen, dus ik denk niet dat het dan iets anders in mijn systeem is. Bovendien verschijnen de artefacts niet vanaf het begin, maar na een tijdje, als de kaart echt warm begint te worden. Heb trouwens een Enermax Silent plus voeding.

wat betreft Dark Messiah (niet echt ontopic maarja); dat spel gebruikt de HL2 engine en heb met mijn kaart gewoon de nieuwste drivers en directX 9 geinstalleerd.

[ Voor 5% gewijzigd door DJ-D_Prime op 28-04-2007 14:42 ]

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 12:11

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb precies het zelfde probleem met mijn x1900xt 512mb van sapphire. Ben je er ondertussen al achtergekomen wat de oorzaak van dit probleem was?

Beroeps brabander

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
ik weet t nog steeds niet!

Heb wel nog een keer een XFX-7600GT gekocht en die gaf hetzelfde probleem.

Het moet of liggen aan:

-niet helemaal compatible met 4X AGP
-GPU wil niet lekker met mobo samen werken
-voeding niet sterk genoeg?

Nu zit ik te denken om een x1650 pro te kopen, omdat ik dan tenminste een hele andere kaart heb. Echter deze verbruikt ook 40 Watt (heb 300 watt enermax voeding). Nu heeft MSI ook een heatpipe versie van de 7600GT die slechts 33 watt verbruikt.

tips zijn welkom want ik heb echt een nieuwe kaart nodig, temeer nog omdat ik er een Acer X222 aan wil hangen

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Hoe heet word de kaart? Als de kaart niet te heet word en zulke verschijnselen geeft, dan is deze weldegelijk stuk.

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
SniperFox schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 16:03:
Hoe heet word de kaart? Als de kaart niet te heet word en zulke verschijnselen geeft, dan is deze weldegelijk stuk.
zoals uit bovenstaande blijkt is dat uigesloten. Heb nieuwe kaarten gehad die alledrie precies hetzelfde probleem gaven waarvan er 2 CLUB3D waren en 1 XFX

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
niemand die hier nog iets over durft te zeggen?

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-04 16:32

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Haha lijkt wel een beetje op mijn oude pc.
Ik had precies dezelfde "Special Effects" het ging bij mij dus niet over door er een andere videokaart in te doen (ik had een 9600 en ik heb enkele andere kaarten geprobeerd).
Nadat ik een upgrade had gedaan (mobo+cpu) bleek dat ik ineens dat probleem niet meer had.

Ik denk dat ik met overclocken van mijn moederbord het agp slot kapot heb gemaakt (deze had geen gelockte frequentie). Je zou een ander moederbord kunnen proberen?

In ieder geval kreeg ik precies dezelfde soort artifacts (soms nog iets erger).

Veel succes..

edit: voor de informatie ik had een agp 4x slot en een asrock moederbord.

[ Voor 6% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 16-08-2007 16:58 ]

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 16:57:
Haha lijkt wel een beetje op mijn oude pc.
Ik had precies dezelfde "Special Effects" het ging bij mij dus niet over door er een andere videokaart in te doen (ik had een 9600 en ik heb enkele andere kaarten geprobeerd).
Nadat ik een upgrade had gedaan (mobo+cpu) bleek dat ik ineens dat probleem niet meer had.

Ik denk dat ik met overclocken van mijn moederbord het agp slot kapot heb gemaakt (deze had geen gelockte frequentie). Je zou een ander moederbord kunnen proberen?

In ieder geval kreeg ik precies dezelfde soort artifacts (soms nog iets erger).

Veel succes..

edit: voor de informatie ik had een agp 4x slot en een asrock moederbord.
hey bedankt voor je input! Ik heb mn ouwe Ti4200 wel een beetje overclockt ooit, maar die doet t nog steeds probleemloos. Wellicht dat t dan toch de 4X/8X compatibiliteit is, maar dan zou ik verwachten dat de artefacts continue zouden opduiken ipv pas na een tijdje.

Een ander moederbord is natuurlijk een goed idee, maar wel een stukje duurder (minimaal 150 extra uitgeven)

ik moet nog maar es goed nadenken
Pagina: 1