Toon posts:

[Sandbox Technologie]Wat doet een willekeurige executable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag mij eigenlijk af of er ook bepaalde software bestaat waarmee je bijv. een executable opgeeft en dat het programma aangeeft dat je executable bijv. dingen weg schrijft naar Register of in je Windows folder zit te prutsen etc.

Ik weet dat van Sysinternals de programma's als Filemon, Regmon en vast nog wel meer bestaan, maar aangezien windows nooit stil zit krijg je er een enorme hoeveelheid nutteloze data mee.
Regshot en zulke programma's waar je msi bestanden mee maakt is ook een optie, maar allemaal zo omslachtig om diverse dingen te testen.

Ik weet dat Norman een Sandbox technologie gebruikt voor kijken wat een virus doet.

Iemand enig idee of dat ook als een software pakket beschikbaar is of misschien andere oplossing?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 15:30

ralpje

Deugpopje

Kijk eens op de site van norman, zou ik zeggen. Is niet zo moeilijk te vinden, namelijk. :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-07 09:03
Bij filemon.exe slim gebruik maken van filters helpt erg goed tegen overbodige informatie.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Verwijderd

Topicstarter
ralpje schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:17:
Kijk eens op de site van norman, zou ik zeggen. Is niet zo moeilijk te vinden, namelijk. :)
Als je dit bedoelt: http://SandBox.norman.no/
Dan moet ik je teleurstellen, want dit geeft namelijk geen attributen aan welke sleutels hij wegschrijft in het register of welke bestanden hij aanpast of kopieert.
bras schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:19:
Bij filemon.exe slim gebruik maken van filters helpt erg goed tegen overbodige informatie.
Dan nog krijg je niet het totaal beeld te zien. Het is niet alleen de bestanden, maar alles wat een programma doet. Dus zowel bestanden en register gedeeltes.

Ik heb nu bijv. een vmware sessie met Windows Xp met zo weinig mogelijk actief, maar dan nog 8)7