Ik heb een probleem met mijn pc. Als tie opstart krijg ik in beeld dat hal.dll beschadigd is of niet kan worden gevonden.
Dus wil ik hal.dll herstellen/kopieren via Herstelconsole, maar als ik daar ben kan de pc de cd-rom en harde schijven niet vinden.
"Er bevindt zich geen diskette of cd-rom in het station."
Ik heb een trouble-shooting gevonden:
1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord, (dit krijg ik echter niet in beeld)
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt (dit krijg ik ook niet in beeld)
5) Typ dan het volgende :
"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.
Als ik "Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll" heb ingetypt en op enter druk krijg ik "Toegang geweigerd" te zien.
Ik draai Windows Xp Mediacenter. Het gaat om 2 harde schijven in raid. Tijdens het booten via de windows-cd heb ik de drivers daarvoor via F6 geladen.
Wie weet wat ik kan doen? Ik zit met mn handen in het haar.
Dus wil ik hal.dll herstellen/kopieren via Herstelconsole, maar als ik daar ben kan de pc de cd-rom en harde schijven niet vinden.
"Er bevindt zich geen diskette of cd-rom in het station."
Ik heb een trouble-shooting gevonden:
1) Opstarten met de Windows XP cd,
2) R (Repareren) kiezen,
3) Op de vraag bij welke installatie je u wilt aanmelden geef je 1 als antwoord, (dit krijg ik echter niet in beeld)
4) Het administrator-wachtwoord word gevraagt (dit krijg ik ook niet in beeld)
5) Typ dan het volgende :
"Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll"
zonder " " tekens.
Als ik "Expand E:\i386\hal.dl_ c:\windows\system32\hall.dll" heb ingetypt en op enter druk krijg ik "Toegang geweigerd" te zien.
Ik draai Windows Xp Mediacenter. Het gaat om 2 harde schijven in raid. Tijdens het booten via de windows-cd heb ik de drivers daarvoor via F6 geladen.
Wie weet wat ik kan doen? Ik zit met mn handen in het haar.