Gathering of Tweakers

Quicksearch
Shift F7 - Nee - Ja

quote:
bierliefhebber schreef op zaterdag 02 juni 2007 @ 06:16:
[...]Ik vindt de transcenders doorgaans moeilijker dan de echte examens. Maar het kan ook zijn dat ik thuis niet het level van concentratie kan opbrengen die ik bij het examen heb.
Same here.

Ik heb wel eens meegemaakt dat ik na het bestuderen van alle boeken en Technet info die ik verzameld heb, denk klaar te zijn voor een examen.... Totdat ik mijn eerste Transcender examen maak. :X

Het niveau van Transcenders ligt volgens mij echt wel een stuk boven dat van de (MS) examens. Ik heb ook nog nooit meegemaakt dat ik een Transcender examen de eerste keer haal.

MCSE NT4/2K/2K3, CCA, CCEA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP + zwemdiploma A & B

Na een paar jaar alleen het forum afstruinen zal ik nu ook maar eens een vraag stellen.
De hele testking discussie laat ik even voor wat het is dus alleen de vraag (voor nu dan).

Ik heb volgende week woensdag het examen voor 070-297.
Dit examen is een totaal ander examen dan de vorige en daar zitten een aantal dingen me niet lekker.
Als ik het goed begrepen heb zijn het nog steeds rond de 40 vragen, dus 4 cases (wel lang zeg die cases).
Ik heb een case gemaakt en hier had ik gelijk de eerste vraag fout (dit ging over welke dns namen je zou gebruiken). Doordat deze vraag fout was waren er gelijk 3 vragen in die case fout omdat ik de verkeerde keus had gemaakt (dns verkeerd opgezet).
Zo word het wel een heel lastig examen.
Iemand die me op kan vrolijken met wat goede verhalen over dit examen?

quote:
Lamstraa1010001 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 19:30:
Na een paar jaar alleen het forum afstruinen zal ik nu ook maar eens een vraag stellen.
De hele testking discussie laat ik even voor wat het is dus alleen de vraag (voor nu dan).

Ik heb volgende week woensdag het examen voor 070-297.
Dit examen is een totaal ander examen dan de vorige en daar zitten een aantal dingen me niet lekker.
Als ik het goed begrepen heb zijn het nog steeds rond de 40 vragen, dus 4 cases (wel lang zeg die cases).
Ik heb een case gemaakt en hier had ik gelijk de eerste vraag fout (dit ging over welke dns namen je zou gebruiken). Doordat deze vraag fout was waren er gelijk 3 vragen in die case fout omdat ik de verkeerde keus had gemaakt (dns verkeerd opgezet).
Zo word het wel een heel lastig examen.
Iemand die me op kan vrolijken met wat goede verhalen over dit examen?
Op het examen loopt de klok per casus. Dus, zodra je begint te lezen gaat de klok aftellen van 35/30 minuten naar 0. Als je zeg maar 10 minuten overhoud krijg je die tijd er niet bij bij de volgende casussen.
Ik ben van plan om de volgende keer de tijd die ik over heb te gebruiken om even mijn ogen van het scherm te halen alvorens ik aan de volgende begin.
Ik wist dat niet 8)7 toen ik hem voor het eerst deed en was daardoor enigszins onaangenaam verrast. Het is misschien geen leuk verhaal maar wel een goede wetenschap?

Heel veel succes met dat taaie ding!! :+ En vergeet niet hier ook ff je wedervaren te posten.

Enne, niet dat ik uit ervaring spreek. Maar als je DNS in reallife verkeerd opzet gaat het ook niet goed. :*)

bierliefhebber wijzigde dit bericht 05-06-2007 07:16 (3%)

Goed dat je het zegt, ik had me zeker de tandjes geschrokken!
Ik denk dat het examen niet moeilijker of makkelijker is dan de vorige examens die ik gedaan heb.
Dit is alleen weer een andere opzet en dus weer eng.
quote:
bierliefhebber schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 06:19:
[...]
Enne, niet dat ik uit ervaring spreek. Maar als je DNS in reallife verkeerd opzet gaat het ook niet goed. :*)
Zo die examens worden echt steeds meer op de "real world" toegespitst ;)

Jamaica has a bobsled team!

Vrijdag 70-291 gehaald met 800 punten.
Wat een klote examen, best pittige vragen en veel dingen voor mezelf zitten uittekenen om de vraag te snappen. Had ook 3 simulations erin zitten.
Wel blij dat ik em in 1x had.
Nu op naar 70-293.
quote:
Derice schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 22:53:
Vrijdag 70-291 gehaald met 800 punten.
Nu op naar 70-293.
Netjes,weer een papiertje in de pocket.
De 293 vond ikzelf erg veel op 291 lijken maar dan meer.
meer van hetzelfde en wat extra stof.
Dus eigenlijk makkelijker omdat je niet alles weer helemaal hoeft door te spitten.
Succes in ieder geval.

Hallo allemaal,

ik mag eindelijk de eerste stap zetten van de mcsa certificering maar heb geen idee bij welk bedrijf ik de juiste opleiding kan volgen. Ik zit zelf te denken aan centric maar ik kan nergens iets vinden over de kwaliteit van hun blended leren... Ik heb een beperkt budget dus het word wel iets zoals blended leren. de miles methode van @the academy vind mijn baas al te duur, hij heeft voorkeur voor bijv de LOI....
Centric lijkt mij beter maar wie ben ik. Wie kan me helpen om een goed opleidingsinstituut te vinden tegen beperkt budget? :?

quote:
De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:47:
Hallo allemaal,

ik mag eindelijk de eerste stap zetten van de mcsa certificering maar heb geen idee bij welk bedrijf ik de juiste opleiding kan volgen. Ik zit zelf te denken aan centric maar ik kan nergens iets vinden over de kwaliteit van hun blended leren... Ik heb een beperkt budget dus het word wel iets zoals blended leren. de miles methode van @the academy vind mijn baas al te duur, hij heeft voorkeur voor bijv de LOI....
Centric lijkt mij beter maar wie ben ik. Wie kan me helpen om een goed opleidingsinstituut te vinden tegen beperkt budget? :?
Beperkt budget....ehh..is zelfstudie niets voor jou? Eventueel aangevuld met bv. CBT-Nuggets (videocdtjes)...?
quote:
De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 13:47:
Hallo allemaal,

Wat weet je al? Heb je al ervaring?

quote:
blablable schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 14:50:
[...]

Wat weet je al? Heb je al ervaring?
Ik heb al ervaring nl ik deed werk op een printafdeling en een beetje IT erbij on the fly. In de situatie waar het ene bedrijf intern bij een ander bedrijf een reproafdeling runt is een gat in support onstaan. Hier heb ik een rol in vervuld op de reproafdeling. Dit hield in onder andere:
Computers inrichten ( hard/software installeren, configureren).
Patches uitvoeren in de patchkast en werkvloer.
IP-adressen uitgeven en een overzicht bijhouden van computers / IP-adressen / patches.
Een rudimentaire bestandsserver installeren / beheren.
Printerdrivers installeren/configureren.
Verder is zelfstudie niet mijn sterkste kant, ik kan dus wel wat hulp gebruiken... 8)7

quote:
De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:42:
[...]

Ik heb al ervaring nl ik deed werk op een printafdeling en een beetje IT erbij on the fly. In de situatie waar het ene bedrijf intern bij een ander bedrijf een reproafdeling runt is een gat in support onstaan. Hier heb ik een rol in vervuld op de reproafdeling. Dit hield in onder andere:
IP-adressen uitgeven en een overzicht bijhouden van computers / IP-adressen / patches.
Verder is zelfstudie niet mijn sterkste kant, ik kan dus wel wat hulp gebruiken... 8)7
Persoonlijk zal ik in iedergeval met zelfstudie beginnen. Ook als je beslis om een cursus te gaan doen. Je hebt veel meer aan een cursus als je wat voorwerk gedaan hebt.

quote:
blablable schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:57:
[...]

Persoonlijk zal ik in iedergeval met zelfstudie beginnen. Ook als je beslis om een cursus te gaan doen. Je hebt veel meer aan een cursus als je wat voorwerk gedaan hebt.
inderdaad zal ik zeker doen maar heb je info over goede opleidingen en slechte? Ik ben heb dus interesse in Centric maar ik heb geen idee of ze gedegen cursusmateriaal hebben, kent iemand goede opleidingen/materiaal van bedrijven in de buurt van amsterdam? d:)b

Beste allen,

Volgende week ga ik het examen proberen voor AD. Kan iemand mij vertellen of er bij dit examen ook Sims zitten? Heeft iemand recent nog dit examen gedaan?

Groetjes 8)7 8)7

Was ff vergeten te vermelden welk examen.....bij deze dan....70-294

mothersfear wijzigde dit bericht 08-06-2007 21:38 (15%)

quote:
De Bassieman schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:42:
[...]

Zelfstudie is goed te doen. Doe het volgende:

Zorg dat je CBT nuggets in je bezit krijgt van elk moduul welke je wilt gaan doen. Bekijk en beluister deze goed.
Vervolgens lees je de MSPress voor meer diepgang en download je de MOC's om e.e.a uit te testen. Deze MOC's slingeren digitaal op het internet. Als je dit onder de knie hebt download je de Cramsessions study guides. Dit zijn als het ware uittreksels en zijn vrij te donwloaden vanaf de Cramsession site. Bekijk deze nogmaals goed door en check of je alles onder controle hebt.
Als laatste Testkings maken (dus niet in je bolletje stampen). Bij fouten nogmaals je zwakke punten bijspijkeren.
En dan het Examen ..... Join the club.. :+

Nog even dit... altijd onderhandelen als je een training wilt gaan volgen.

Smilie, James Smilie
Reg. datum: 07 februari 2001

Zelf ook een aantal weken terug 70-282 gehaald.
Was redelijk moeilijk, maar na de 2de keer was ik in nog geen 20min al klaar met 800puntjes :)

Duurt wel retelang voordat MS/Prometric dat examen heeft verwerkt en dan nog eens retelang wachten op een welkomspakket :Z

quote:
Woohooo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:34:
Was redelijk moeilijk, maar na de 2de keer was ik in nog geen 20min al klaar met 800puntjes :)

Duurt wel retelang voordat MS/Prometric dat examen heeft verwerkt en dan nog eens retelang wachten op een welkomspakket :Z
In 20 minuten? 800 punten? Dat is een monsterscore man!! _/-\o_

Hoe krijg je het voor elkaar??

Hulde!

geslaagd voor me 70-270 met 850 punten.

nu beginnen emt de 70-290

Hey,

Ik had een vraagje mss een beetje lomp
maar welke examens moet ik juist doen voor een MCSE2003 te behalen?
Ik dacht dus:
70-270, 70-290, 70-291
Ik heb momenteel geen enkel certificaat van MS
1 Van Cisco de CCNA 1

Ik heb de originele boeken van 70-210, 70-215, 70-217 en 70-227 liggen thuis (ooit is gekocht hehe)

Mvg
chris

Zie de microsoft site. Meer dan alleen die je noemt iig. Er staan notabene in de openingspost een link naar!

paella wijzigde dit bericht 09-06-2007 21:40 (32%)

No production networks were harmed during this posting

ok bedankt,
denkt dat ik het heb gevonden

70-290, 70-291,70-293, 70-294, 70-270, 70-298(Security)

ye olde farte

Da's één optie inderdaad :)

Electives heten natuurlijk niet voor niks zo.
quote:
alt-92 schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:07:
Da's één optie inderdaad :)

Electives heten natuurlijk niet voor niks zo.
Ik vraag het maar ff aan jou omdat ik denk dat jij alle certs wel hebt.

Ik ben bezig met de 70-297 wat tevens een core en elective is. Bij MCSE-trajecten zie ik vaak dat er voor de security 70-298 gekozen wordt.

Wat is jouw ervaring, is die makkelijker dan de 70-297?

Ga je voor makkelijker of ga je voor wat je zelf en/of een werkgever belangrijk vindt?

No production networks were harmed during this posting

quote:
paella schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 22:29:
Ga je voor makkelijker of ga je voor wat je zelf en/of een werkgever belangrijk vindt?
Ik ga voor alle certs die er te halen zijn voor netwerkbeheer/engineering en ga ze ook allemaal halen.

bierliefhebber wijzigde dit bericht 09-06-2007 22:33 (11%)

Reg. datum: 26 september 2006

quote:
Woohooo schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 12:34:

In 20 minuten? Heb je buiten het feit dat je de antwoorden moest selecteren de vragen wel gelezen?
O-) of zijn hier ook al testkings in het spel..?

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws