Is HAARP iets om bang voor te zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 14.203 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86536

Topicstarter
Al surfend op het web kom je genoeg conspiracy theorien tegen en als ze allemaal waar zouden zijn zou de aarde al tien keer vergaan zijn.

Zo liep ik tegen meerdere sites aan waar wordt beweerd dat het HAARP project, een wetenschappelijk onderzoek van de Amerikaanse luchtmacht, marine en de universiteit van Alaska niets minder is dan een poging totale controle te krijgen over de mensheid :+
Dat staat er tenminste.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/HAARP_site.jpg

De onderzoekers:
De HAARP onderzoekers zelf zeggen dat HAARP bedoeld is "to understand, simulate and control ionospheric processes that might alter the performance of communication and surveillance systems"

Afbeeldingslocatie: http://www.world-mysteries.com/haarp.jpg

De complotdenkers:
Op conspiricy sites staat dan zoiets als: "HAARP (High Frequency Active Auroral Research Program, de grootste ionosfeerverhitter die ooit op aarde gebouwd is. De ionosfeer is van wezenlijk belang voor onze atmosfeer. HAARP bestaat uit een complex van 360 antennetorens die met regelmaat hoge frequenties uitzenden in de ionosfeer , waardoor de ionosfeer wordt opgeladen en daardoor een soort van zendmast kan worden. HAARP is in staat om zowel het weer, het elektromagnetisch veld van de aarde, het communicatiesysteem, het vliegverkeer, het ecosysteem en het bewustzijn van de mensen wezenlijk te beïnvloeden of te beheersen. Onder het mom van 'wetenschappelijk onderzoek' vinden in het verre Alaska ontwikkelingen plaats die het daglicht niet kunnen velen."

Opvallend is dat op sommige sites de wetenschapper Tesla in verband wordt gebracht met HAARP en soms zelfs als ontdekker van deze theorie wordt benoemd. Als je in google HAARP en Tesla intyped krijg je aardig wat interessante hits.

Linkjes:
1
2
3
4

Mijn vraag:
1. Wat voor techniek gaat er nu precies achter HAARP schuil? Ergens las ik dat de vorm van straling die gebruikt wordt (bijna) geen verval kent en dus over grote afstanden inzetbaar is.
2. Wat zou je er in princiepe mee kunnen? Kun je echt 'mensen en hun bewustzijn beinvloeden' met deze straling of steden vernietigen of iets dergelijks
3. Waarom houdt Amerika zich altijd bezig met het ontwikkelen van dit soort vage/enge wapens/technieken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:11

World Citizen

FreeReef.nl

ik zou het echt allemaal niet weten maar volgen de wet van de sterrenbeelden zou je leven beinvloed worden doormiddel van stralingen(of velden) uit de ruimte. Dit zou dus betekenen dat als je die stralingen onder controlle krijgt en je weet wat welke straling doet, dat je dit zou kunnen nabootsen en kunnen gebruiken (lees:misbruiken)

Volgens de wet van kwantumficici... Zou dit "onzin" zijn want je bepaald zelf welke gevoelens je aan welke beelden/geluiden/geuren hangt. Dit is alleen beinvloedbaar door jezelf (zowel bewust als onbewust kun je dit natuurlijk veranderen) Het zou dus niet kunnen dat straling je beinvloed.

Of ze zouden doormiddel van deze straling je "emotieklier" moeten kunnen triggeren. doormiddel van verschillende "frequenties" zou je dan bepaalde emoties kunnen losmaken. ik vraag me dan echter af of die straling ervoor kan zorgen dat die emoties weer aan een beeld/geluid/geur gehangen kan worden. waardoor mensen dus beinvloedbaar zijn op langere termijn en neit alleen op moment van stralen.....

leuke theorie ondanks dat ik nog niks ervan weet.....

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Decon Frost schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:25:
ik zou het echt allemaal niet weten maar volgen de wet van de sterrenbeelden zou je leven beinvloed worden doormiddel van stralingen(of velden) uit de ruimte. Dit zou dus betekenen dat als je die stralingen onder controlle krijgt en je weet wat welke straling doet, dat je dit zou kunnen nabootsen en kunnen gebruiken (lees:misbruiken)

Volgens de wet van kwantumficici... Zou dit "onzin" zijn want je bepaald zelf welke gevoelens je aan welke beelden/geluiden/geuren hangt. Dit is alleen beinvloedbaar door jezelf (zowel bewust als onbewust kun je dit natuurlijk veranderen) Het zou dus niet kunnen dat straling je beinvloed.

Of ze zouden doormiddel van deze straling je "emotieklier" moeten kunnen triggeren. doormiddel van verschillende "frequenties" zou je dan bepaalde emoties kunnen losmaken. ik vraag me dan echter af of die straling ervoor kan zorgen dat die emoties weer aan een beeld/geluid/geur gehangen kan worden. waardoor mensen dus beinvloedbaar zijn op langere termijn en neit alleen op moment van stralen.....

leuke theorie ondanks dat ik nog niks ervan weet.....
Maar het is wel een vorm van 'normale' electromagnetische straling? Wat maakt het zo bijzonder t.o.v. conventionele straling? Alleen de frequentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Anoniem: 86536 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 14:51:
Maar het is wel een vorm van 'normale' electromagnetische straling?
Ja.
Wat maakt het zo bijzonder t.o.v. conventionele straling? Alleen de frequentie?
De frequentie is minder gangbaar dan andere frequenties, maar 'bijzonder' lijkt me overdreven.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-06 21:09

Xenan

Tree-of-life

Grote onzin. Ja er wordt onderzoek gedaan naar de ionosfeer en behalve gewoon passief bestuderen kun er er ook radiogolven op af sturen en kijken wat je terug ontvangt en daaruit conclusies trekken.
HAARP is in staat om zowel het weer, het elektromagnetisch veld van de aarde, het communicatiesysteem, het vliegverkeer, het ecosysteem en het bewustzijn van de mensen wezenlijk te beïnvloeden of te beheersen.
Dit zijn onzin claims. Hooguit kun je de radio-ontvangst op de lange golf (dus niet FM) verstoren.
3. Waarom houdt Amerika zich altijd bezig met het ontwikkelen van dit soort vage/enge wapens/technieken?
Dat doen ze - in dit geval - niet.

De onderzoekers geven zelf al aan wat ze doen. De ionosfeer wordt gebruikt als hulpmiddel voor communicatie maar wordt beïnvloed door onder andere de zon. Door te begrijpen wele processen er plaats vinden kan eventuele verstoring voorkomen worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Xenan op 28-03-2007 15:30 ]

Canon EOS 350D | EF-S 18-55mm | EF-S 60mm f/2.8 USM Macro | EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caipirinha
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

caipirinha

The boy from brazil

In de ionosfeer bevinden zich gebieden (lagen) met een bepaalde ionisatiegraad. Die werken als een reflector voor elektromagnetische golven met een frequentie van pakweg 1 tot 30 MHz. daar beneden vindt alleen wat we grondgolfpropagatie noemen plaats. Nu is het zo dat de aarde rond is en die reflector dus mooi te gebruiken is om van een plaats a op de bol naar een plaats b op een grote afstand te communiceren zonder dat daar een directe zichtverbinding voor nodig is (over de horizon dus). vervelend is wel dat de dikte, hoogte en ionisatiegraad van die lagen afhankelijk is van de straling van de zon het seizoen het jaar maar nog erger het tijdstip van de dag.

Jaren geleden (jaren 70-80) bedacht het russische leger dat het wel eens handig zou zijn om raketten te detecteren nog voor die over de optische horizon te zien zouden zijn. Ze vonden dus een radarsysteem uit dat op lage frequenties werkt (<30 MHz) en dat van de eerdergenoemde lagen gebruik maakt. Vervelend was dat het niet altijd even goed op elk uur van de dag en niet in elke richting werkte (die eerdergenoemde afhankelijkheid van de zon dus).

De amerikanen keken het systeem van de russen af en verbeterden het maar deden in een later stadium nog iets extra, ze zorgden dat ze zelf de ideale condities in de ionosfeer voor dit radarsysteem konden maken. De straling van de zon kan worden gesubstitueerd door een enorm sterk omhoog gericht elektromagnetischn veld. Het HAARP systeem dus. Dit systeem bestaat uit een groot aantal omhoog stralende antennes (inverted v´s) die door hun mutuele fases te veranderen een bundel min of meer op een stuk ionosfeer kunnen richten. Behalve voor OTH radar (over the horizon) kun je het ook voor gewone kortegolf communicatie gebruiken en het is nog steeds een backup voor de satelliet als die zou uitvallen tijdens een kernoorlog of iets dergelijks.

En meer is het gewoon niet, sorry als ik nu iemand teleur stel :)

(en voor de techneuten onder ons sorry voor de simplistische uitleg)

No self-respecting engineer should have to close a game to run a circuit simulation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
caipirinha schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 22:47:
In de ionosfeer bevinden zich gebieden (lagen) met een bepaalde ionisatiegraad. Die werken als een reflector voor elektromagnetische golven met een frequentie van pakweg 1 tot 30 MHz. daar beneden vindt alleen wat we grondgolfpropagatie noemen plaats. Nu is het zo dat de aarde rond is en die reflector dus mooi te gebruiken is om van een plaats a op de bol naar een plaats b op een grote afstand te communiceren zonder dat daar een directe zichtverbinding voor nodig is (over de horizon dus). vervelend is wel dat de dikte, hoogte en ionisatiegraad van die lagen afhankelijk is van de straling van de zon het seizoen het jaar maar nog erger het tijdstip van de dag.

Jaren geleden (jaren 70-80) bedacht het russische leger dat het wel eens handig zou zijn om raketten te detecteren nog voor die over de optische horizon te zien zouden zijn. Ze vonden dus een radarsysteem uit dat op lage frequenties werkt (<30 MHz) en dat van de eerdergenoemde lagen gebruik maakt. Vervelend was dat het niet altijd even goed op elk uur van de dag en niet in elke richting werkte (die eerdergenoemde afhankelijkheid van de zon dus).

De amerikanen keken het systeem van de russen af en verbeterden het maar deden in een later stadium nog iets extra, ze zorgden dat ze zelf de ideale condities in de ionosfeer voor dit radarsysteem konden maken. De straling van de zon kan worden gesubstitueerd door een enorm sterk omhoog gericht elektromagnetischn veld. Het HAARP systeem dus. Dit systeem bestaat uit een groot aantal omhoog stralende antennes (inverted v´s) die door hun mutuele fases te veranderen een bundel min of meer op een stuk ionosfeer kunnen richten. Behalve voor OTH radar (over the horizon) kun je het ook voor gewone kortegolf communicatie gebruiken en het is nog steeds een backup voor de satelliet als die zou uitvallen tijdens een kernoorlog of iets dergelijks.

En meer is het gewoon niet, sorry als ik nu iemand teleur stel :)

(en voor de techneuten onder ons sorry voor de simplistische uitleg)
dus de aarde vergaat nog steeds niet :P jammer ik wilde net een sekte oprichten waarbij alle leden hun geld aan mij afstonden om deze tragedie te voorkomen... jammer 8)
hoewel ik wel denk dat amerika behoorlijk ver is op het gebied van bepaalde technieken, hoewel het vaak bij vage berichten op internet blijft die nooit in de praktijk lijken te worden gebruikt of niet bekend worden gemaakt (meende ergens gelezen te hebben over anti-gravitatie bij b1 bommenwerpers, homo-bom, winderigheid-bom en dat soort dingen) en er zal van al die verhalen wel eentje voor een deel waar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124325

Anoniem: 86536 schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 10:55:
De complotdenkers:
. . . Onder het mom van 'wetenschappelijk onderzoek' vinden in het verre Alaska ontwikkelingen plaats die het daglicht niet kunnen velen."[/b]
. Dan staat het project 6 maanden van het jaar stil omdat die zendmasten in de openlucht staan :+ Zoiets doms doen Amerikanen niet.
Wel, Amerikanen houden zich altijd wel ergens mee bezig. . .en voor zover het niet duidelijk is wat ze doen is er altijd wel een vage/gestoorde/of labiele complottheorist die er een eng complot van maakt en het de wereld in stuurt. Laten we realistisch zijn. . .er zijn veel gestoorde Amerikanen maar ook veel gestoorde Nederlanders (of vul maar een andere nationaliteit in) maar de meeste Amerikanen die in de wetenschap bezig zijn zijn niet geschift, gek of labiel. Wat de rest er van denkt is niet zo belangrijk. Voor zover wetenschappers de geheimen van de natuur kunnen ontrafelen is dat alleen maar toe te juichen. Dat er wel eens een gek kan opstaan die met nieuwe kennis de mensheid mee wilt gaan beheersen nemen realisten wel voor lief. Messen kunnen ook moordwapens zijn maar om iets tegen messenmakers te gaan ondernemen willen we ook niet. Een stukje plastiek kan ook tot een mes "omgetoverd" worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 124325 schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 02:50:
[...]
. Dan staat het project 6 maanden van het jaar stil omdat die zendmasten in de openlucht staan :+ Zoiets doms doen Amerikanen niet.

[...]
Wel, Amerikanen houden zich altijd wel ergens mee bezig. . .en voor zover het niet duidelijk is wat ze doen is er altijd wel een vage/gestoorde/of labiele complottheorist die er een eng complot van maakt en het de wereld in stuurt. Laten we realistisch zijn. . .er zijn veel gestoorde Amerikanen maar ook veel gestoorde Nederlanders (of vul maar een andere nationaliteit in) maar de meeste Amerikanen die in de wetenschap bezig zijn zijn niet geschift, gek of labiel. Wat de rest er van denkt is niet zo belangrijk. Voor zover wetenschappers de geheimen van de natuur kunnen ontrafelen is dat alleen maar toe te juichen. Dat er wel eens een gek kan opstaan die met nieuwe kennis de mensheid mee wilt gaan beheersen nemen realisten wel voor lief. Messen kunnen ook moordwapens zijn maar om iets tegen messenmakers te gaan ondernemen willen we ook niet. Een stukje plastiek kan ook tot een mes "omgetoverd" worden.
ok voor het grootste deel heb je gelijk, maar zoiets als de atoombom is toch niet te vergelijken met een mes. Dit is echt bedoeld om veel (onschuldige) mensen in een klap uit te roeien. Hoewel het voordeel van een atoombom is, dat het vaak bij dreigen blijft en oorlogen tot op zekere hoogte voorkomen kunnen worden. Het feit dat amerika ooit zo'n ding heeft gebruikt is toch wel erg dubieus (hoewel ik me er niet erg in heb verdiept denk ik dat hiroshima een soort experiment was voor de amerikanen wat voor uitwerking het nou werkelijk zou hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

(hoewel ik me er niet erg in heb verdiept denk ik dat hiroshima een soort experiment was voor de amerikanen wat voor uitwerking het nou werkelijk zou hebben).
Amerika had een vrij goed beeld van wat een atoombom zou aanrichten, want hij was een paar weken eerder getest ergens in een woestijn. Bovendien hebben ze een paar dagen na de eerste nog een tweede - iets zwaardere - op een andere stad gesmeten. Hoewel de effecten van straling op langere termijn toen misschien niet duidelijk waren, hebben ze dus wel bewust gekozen voor massavernietiging. Maar dat geheel offtopic :).

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215070

Om kort op de titel te antwoorden, denk ik nee. Het meest erge geval, een soort van kernoorlog tussen allerlei facties op wereld, lijkt me niet gunstig voor Amerika (/de VS). Allerlei groeperingen in de wereld,die in de ogen van de VS tegen hen zijn, zouden eventueel ook beschikken over allerlei wapens en middelen tegen de VS. Dus lijkt 't me niet logisch dat ze hiermee allerlei schade gaan aanrichten in de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:47

Wildfire

Joy to the world!

HAARP Is ook in de X-Files ter sprake gekomen, in ep 6x02 "Drive". Mensen werden er gestoord van :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-06 16:43
In het boek Complot! stond hier ook iets over (héél leuk boek trouwens), er stond dat het een speciale techniek is die signalen kan versturen dmv. weerkaatsing via de fotosfeer (oid.). Ook werd er gezegd dat de VS er alle informatie over vrijgeven en dat er niets gevaarlijks aan de hand is. Ik heb overigens wel eens gehoord dat de Russen over apparatuur beschikken om laagfrequente signalen door de aarde heen te sturen en daarmee in bijvoorbeeld de VS alle mensen uit te roeien. Maar dat is ook maar een complottheorie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216889

Be affraid, be very afraid over HAARP!!! Het is een wapen om BEWUST de atmosfeer thermisch en electromagnetisch te manipuleren!

Het apparaat lijkt ook - qua opbouw en uitvoering - op een phase-array radar antenne, die je terug kunt vinden in de meest moderne combat-fighter-jets.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phased_array
http://www.astron.nl/documents/conf/technology/tech03w.pdf
http://www.ll.mit.edu/new...o2/12_2devphasedarray.pdf
http://www.explorelearnin...spExpGuide&ResourceID=590

Met HAARP antenne worden een grote gerichte bundel energie de atmosfeer in gestuurd. Deze bundel heeft een bepaalde golflengte, die afketst op een laag in de atmosfeer genaamd ionosfeer.
Hierdoor kan deze "HAARP radar" over de horizon heen kijken, door gebruik te maken van deze afketsing.

Ander bewust doel is het opwarmen en ontregelen van een bepaald stuk van de atmosfeer.
Doel - globale klimaatsbeinvloeding!

Werkt als volgt:
- Weet hoe de atmosfeer op het ogenblik in elkaar zit boven je hoofd
- Snap hoe de stromings patronen verantwoordelijk zijn voor het weer
- Stuur dan een bundel energie - gericht op een bepaalde plek en hoogte de lucht in, waar de lucht opgewarmd - gelijk een magnetron.
Die lucht zet uit op het fysieke vlak en ontregelt zo de stromingspatronen in de hogere luchtlagen
En voila... je kunt het weer verderop in de stroming beinvloeden op afstand
Leuk om oogsten van "de vijand"te ontregelen en zo afhankelijk te maken van jouw voedselbronnen ;-)

Tevens verandert de lucht - op electromagnetisch vlak - van samenstelling. Dit heeft ook weer allerhande - minder leuke - effecten op stralings-evenwicht in die luchtlagen..
Die op hun beurt weer effect kunnen hebben op radioverkeer, gsm, gps navigatie apparatuur.

HAARP ziet er onschuldig uit, zo'n bosje antennes, maar is het zeer zeker niet.
Wat mij betreft - nuke it...

Om een luchtiger beeld te geven voor de RTS-Games onder ons:
Ken je nog de game Command & Conquer, Red Alert 2, side GDI, Structure "Weather Control Device"
http://www.cncgames.com/alliedstructures.shtml
Afbeeldingslocatie: http://www.cncgames.com/arsenalpics/a_weathercontrol.jpg
Waarmee je op afstand een onweersbui kon ontketenen boven de vijand..
Juist zoiets kan HAARP ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 216889

Wat ook een HAARP kunstje is - uit deze RTS game is een GAP-Generator
http://en.wikipedia.org/w...logy_of_Command_&_Conquer
Afbeeldingslocatie: http://www.cncgames.com/arsenalpics/gapgen.jpg
Soort cloaking device om de atmosfeer te verduisteren tegen spionage satelieten vanuit de ruimten

Hier nog een plaatje over de bekende mogelijkheide van HAARP
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/covertmatrix/images/haarp7.jpg
Het kan
- minder fijne invloed uitoefenen op satelieten,
- soort ground-penetrating radar,
- lange afstands communicatie antenne voor onderzeeboot communicatie
- en de samenstelling van de ionosfeer beinvloeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-06 13:00

Iet

Xenan schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 15:28:
Grote onzin. Ja er wordt onderzoek gedaan naar de ionosfeer en behalve gewoon passief bestuderen kun er er ook radiogolven op af sturen en kijken wat je terug ontvangt en daaruit conclusies trekken.

De onderzoekers geven zelf al aan wat ze doen. De ionosfeer wordt gebruikt als hulpmiddel voor communicatie maar wordt beïnvloed door onder andere de zon. Door te begrijpen wele processen er plaats vinden kan eventuele verstoring voorkomen worden.
Net zoiets als Operation Fishbowl / Starfish Prime ?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-06 10:47
Volgens Niburu willen ze de verhoging van de Schumann-resonantie tegenhouden. Er zou een verband zijn tussen de Schumann-resonantie, en of de HAARP-installatie in- of uitgeschakeld is.

http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=17190

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Mastermind schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:11:
Volgens Niburu willen ze de verhoging van de Schumann-resonantie tegenhouden. Er zou een verband zijn tussen de Schumann-resonantie, en of de HAARP-installatie in- of uitgeschakeld is.
God wat een onzin weer en dan heb ik het puur over de technische details.

In de eerste zin hebben ze het over 'de frequentie van de aarde', om vervolgens over de Schumann resonantie te beginnen, wat een trilling in de atmosfeer is. Het zijn electromagnetische trillingen en die verplaatsen zich met de snelheid van het licht. Twee uur vertraging is daarom eerder een bewijs dat er geen enkel verband is. Daarnaast is die trilling niet constant, maar zijn er diverse piekfrequenties, waaronder een op 33.8 Hz. Onweer is de oorzaak van de Schumann resonanties, zoals al voorspeld was voordat het verschijnsel werd waargenomen. Honderd tegen een dat de excitatie van de 33.8 Hz resonantie correleert met een bepaalde onweersstorm.

Het is Niburu blijkbaar teveel gevraagd om http://en.wikipedia.org/wiki/Schumann_resonance te lezen :z.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81294

Interessant artikel over complottheorieën, gaat over complottheorieën in het algemeen. Engels, maar leest lekker weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37
Mastermind schreef op zondag 04 november 2007 @ 16:11:

http://www.niburu.nl/showarticle.php?articleID=17190
Volgens vele onderzoekers wordt de Haarp installatie die zich in Alaska bevindt, onder andere gebruikt om de frequentie van de aarde omlaag te brengen om zo de transformatie naar een hogere dimensie tegen te gaan. We weten ondertussen dat de zogenaamde Schumann resonantie op verschillende plaatsen hoger ligt dan gemiddeld wordt gemeten. Dit is bijvoorbeeld rond Groningen het geval en specifiek waar Niburu gevestigd zit in Zuidlaren.
dit moet een grap zijn |:(

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Ik heb jarenlang naast die meneer Teuben van Niburu gewoont, en nee, hij ziet het iig niet als een grap.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik denk dat we hier Occam's Razor kunnen toepassen:

De kans dat er een vaag complot aan de gang is waar 10-tallen zo niet 100'en mensen van weten maar er lekt toch niets uit naar de pers of andere publieke interface vs. wetenschappelijk onderzoek zoals gezegd wordt door iedereen die erbij werkt.

Daarnaast hebben de experimenten van oa. Tesla al bewezen dat om zulke effecten zoals beschreven te creeren er een enorme (zo niet praktisch onmogelijke) energie moet worden verbruikt om ook maar iets op relatief korte afstanden te verwezelijken om nog niet te spreken van het sturen. Ook dat zou zich dan zo maar even ongemerkt moeten kunnen voordoen.

Kijk maar eens naar de simpele blikseminslag. Op dit moment is er nog steeds geen enkele menselijke creatie die ook maar in de buurt komt van zo'n simpel effect na te maken.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

http://www.niburu.nl/inde...ticle.php?articleID=17190
Bepaalde informatie is moeilijk op te nemen, zoals bijvoorbeeld de aard van onze holle Aarde en de oude beschavingen die daar nog steeds wonen. Zo ook het feit dat veel mensen het tijdreizen hebben gebruikt om de toekomst van deze planeet en het universum te wijzigen, vele eonen geleden. En ook het gegeven dat we ontdekt hebben hoe we oorlogsschepen onzichtbaar moeten maken en dat we kunnen tijdreizen sinds 1943; en hoe het Apollo Maan programma een verhulling van meer geavanceerde technologieën was. Er zijn reeds, sinds het begin van de zestiger jaren, geheime reizen gemaakt om bases op de Maan en Mars te vestigen en om andere delen van ons zonnestelsel te verkennen. Ten slotte, om jullie nog wat nieuwsgieriger of nog wat sceptischer te maken, afhankelijk van hoever je ontwaakt bent, er wordt verwacht dat de Aarde haar rotatie vertraagt, stopt en in de tegenovergestelde richting gaat draaien zonder dat er catastrofes optreden, terwijl zij gelijktijdig, samen met de rest van het zonnestelsel, in de ruimte wordt verplaatst om een onderdeel van het sterrenstelsel Sirius te worden!
Prachtig, deze gast gelooft gewoon in allerlei complotten tegelijk. Een veel voorkomend kwaaltje van dit soort mensen trouwens. Als je nou één complot of vergezochte theorie aanhangt, ala, dat zou nog best een keer waar kunnen zijn. Maar als je serieus gelooft dat er tientallen compleet ongerelateerde complotten bestaan waar jij toevallig overal de waarheid over kent, dan ben je toch serieus ziek in je hoofd?

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Ten slotte, om jullie nog wat nieuwsgieriger of nog wat sceptischer te maken, afhankelijk van hoever je ontwaakt bent, er wordt verwacht dat de Aarde haar rotatie vertraagt, stopt en in de tegenovergestelde richting gaat draaien zonder dat er catastrofes optreden, terwijl zij gelijktijdig, samen met de rest van het zonnestelsel, in de ruimte wordt verplaatst om een onderdeel van het sterrenstelsel Sirius te worden!
Ziek in je hoofd is een understatement... :X

Geen enkele stap 'makes sense' waarom moet de rotatie richting veranderd worden? Waarom levert 't geen catastrofes op(ik kan me voorstellen dat een 'dag' van 100 of meer uur en een nacht van even zo lang nogal problematisch wordt...voor al 't leven hier op aarde...dan moet die omkering rap gebeuren iig en dan voorkoomen dat 't water gaat schuiven....) hoe de neuq verplaats je een héél zonnestelsel? Sinds waneer is Sirius een sterENSTELSEL?

Dit neigt meer naar een psychose ^_^

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-06 16:09
Lol ik hoor steeds andere dingen over dit "ding"
Zo was een oud collega van mij ervan overtuigd dat de HAARP een weermachine was waarmee de amerikanen over de gehele wereld het weer konden regelen.
En zo waren de amerikanen ook verantwoordelijk voor de tsunami in thailand.

Nou ik vind het allemaal ver gaan.
Dat de amerikanen vreemde vogels zijn is duidelijk. Maar dit slaat echt alles

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 21:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

't heeft ook een keer in de vaste "complot!" rubriek van de kijk gestaan. Kijk ( :P ) of ik het kan vinden.
Maar volgens mij was/is het een radar waarmee ze ook bijvoorbeeld stealth vliegtuigen mee kunnen zien.

edit: maart 2005 staat het in

Volgens deze site kookt haarp de atmosfeer op :D

[ Voor 30% gewijzigd door Mr_gadget op 06-11-2007 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coretx
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 21:04
Voor de conspiracy dudes hier ;

Dichterbij huis : http://www.lofar.nl/ LOFAR

Daar in grun, dichtbij LOFAR, staat het nieuwe grondstation van echelon EN het datacenter van google wel erg dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-06 21:33

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Sinds wanneer heeft echelon grondstations in Nederland? We hebben zelf een satelliet afluisterbasis maar die is toch niet van de Amerikanen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En waarom zou HAARP erachter zitten? En niet de bilderberg groep, lizard men, ufos, illuminati, etc? Om nog niet over te hebben, hoe precies zou haarp verantwoordelijk zijn voor een vulkaanuitbarsting 200 jaar geleden?

En ooit eraan gedacht te lezen wat er in de youtube video geschreven wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110237

Hey dooddoener, zeg dan gewoon dat mensen meer zelf op onderzoek moeten gaan :P

Het onderwerp is zeer bekend op dit forum (net als enkele andere conspiracy-onderwerpen). Caipirinha is de eerste die een logische verklaring kan geven, in al die tijd. Waarvoor wel mijn dank, al ben ik met mijn hoofd bij zinnigere zaken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 09:18

Mx. Alba

hen/die/zij

Modbreak:tsja, eerste berichtje op GoT en meteen een onnodige mega-kick. Slotje.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.