Toon posts:

[word] docx naar doc (help!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 14.405 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Ik zit nu op school en heb thuis een verslag geschreven wat ik nu op school wil uitprinten. Dit moet ik over half uur inleveren. Word kan hem echter niet openen omdat het een docx bestand is. Software installeren kan ik hier niet doen, omdat ze alles afgeschermd hebben. Wie o wie weet hoe ik dit snel kan oplossen?

Bedankt!!!

Verwijderd

Ehhhh stuur even naar mijn mail? -mail adres verwijderd-

stuur ik het je binnen een minuut terug:)

Via de oude Word kan je het niet omzetten, heb ik ook al paar keer geprobeerd maar dan verlies je opmaak etc etc Er is wel een install maar geen idee of je die kan installeren, kan wel even de link zoeken:)

http://www.microsoft.com/...BB74CD1466&displaylang=nl
Deze dus

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 17:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het toegestuurd!! heeeeeeel erg bedankt!!

Verwijderd

Mail beantwoord en bestand toegevoegd :) Succes

Verwijderd

Topicstarter
denniswerf is bij deze uitgeroepen tot held

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 17:45:
Mail beantwoord en bestand toegevoegd :) Succes
Moet je er natuurlijk wel even bij vertellen hoe jij het nou hebt omgezet :P
Want ik neem aan dat je dit niet 10x per dag wilt doen O-)

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ThinkPad schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:07:
[...]

Moet je er natuurlijk wel even bij vertellen hoe jij het nou hebt omgezet :P
Want ik neem aan dat je dit niet 10x per dag wilt doen O-)
In Word 2007 als Worddoc 97-2003 file saven :)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Dat had ik ook, maar je kunt gewoon de extensie renamen naar .doc hoor ;) Die x is alleen maar aan de extensie toegevoegd zodat het standaard met office 2007 wordt geopend (om de lay-out correct te houden).

Verwijderd

Zoals Digitizers al noemde :P Gewoon kwestie van openen en dan opslaan als Word 97-2003

Overigens voor de mensen die de 'oude' office hebben; als je de patch, die ik in mijn 1e post heb geplaatst, installeerd kun je ook met de oude office x files openen: docx, etc
Dat had ik ook, maar je kunt gewoon de extensie renamen naar .doc hoor Die x is alleen maar aan de extensie toegevoegd zodat het standaard met office 2007 wordt geopend (om de lay-out correct te houden).
Is niet helemaal waar, de wijze waarop het is opgeslagen is ook anders en als je dat probeert ben je je opmaak kwijt... Misschien is het je niet opgevallen dat bestanden die als .docx worden opgeslagen dorogaands kleiner zijn (in grootte) dan de doc bestanden?:)

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 18:15 ]

Verwijderd

Je kunt van de microsoft site ergens een compatibilitypack downloaden voor office 2003, dat werk!

Zo heb ik ook een keer een vriend gered :)

Edit: Te laat...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 18:15 ]

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:17
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:14:

[...]

Is niet helemaal waar, de wijze waarop het is opgeslagen is ook anders en als je dat probeert ben je je opmaak kwijt... Misschien is het je niet opgevallen dat bestanden die als .docx worden opgeslagen dorogaands kleiner zijn (in grootte) dan de doc bestanden?:)
Is zelfs helemaal niet waar :). Een *.docx bestand is eigenlijk een zip bestand, met daaraan een berg aan xml bestanden die samen jouw document vormen. Gewoon renamen is echt niet voldoende om Word 2003 (of lager) het te laten openen.

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 18:14:
[...]

Filesize is me niet opgevallen, maar ik heb laatst een docx bestand gemaakt inclusief opmaak, en toen ik de extensie rename'de naar .doc werkte het nog gewoon :) Ik moest alleen wat enter's en tab's goed zetten.

Verwijderd

Jaa omdat je dan die Patch al hebt (of zelfs Office 2007) op die PC :) Dan maakt het ook helemaal niks uit:P extensie is eigenlijk maar voor 'de grap'.. Zelfs als je het als .exe op slaat en het met Word opent dan krijg je geloof ik gewoon de tekst nog

edit:
dat werkt dus

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 18:25 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dus...
- help!!! in de titel is onnodige aandachttrekkerij
- hoe aardig bedoeld ook, ik word er niet blij van als topics via de mail afgehandeld gaan worden
- voortaan beter nadenken als je iets opslaat
- dit soort topics horen gewoon niet op GoT

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.