Toon posts:

Notebook zonder DVI toch via DVI aansluiten op TFT.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende! :)

Ik heb een notebook zonder DVI-poort. (Sony Vaio VGN-N21E/W: http://vaio.sony.nl/view/...view&category=VN+N+Series )

Hier heb ik op het moment een externe 22" TFT (Samsung 226BW) op aangesloten via VGA. Helaas vind ik de kwaliteit hiervan een beetje tegenvallen. Bij verandering van het beeld zijn er af en toe lichte knipperende lijnen te zien. Via DVI (geprobeerd op een desktop) is het beeld veeeelen malen beter!

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om de TFT monitor toch met een omweg via DVI aan te sluiten op mijn notebook. Via USB 2.0 of Firewire lijkt me dit, gezien de bandbreedte, niet mogelijk. Bestaat er wel een oplossing voor de ExpressCard-poort?

Groeten,

Pim

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2007 22:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nobody?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Convertertje? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2003/855/dvi-to-vga-converter.jpg

Of de kwaliteit beter wordt is nog maar de vraag, maar ik heb je vraag beantwoord :)

[ Voor 102% gewijzigd door Gunner op 27-03-2007 13:32 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:21

_Arthur

blub

Dockingstation zoeken die bij je laptop past. En dan zorgen dat het dockingstation een DVI aansluiting heeft.

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:24
DVI -> VGA adapter zal niets uithalen. Als het al werkt zal hetzelfde analoog signaal gebruikt worden. Echter zou de resolutie 1680x1050 perfect haalbaar moeten zijn met VGA zonder ruis; althans dat lukt mij toch met mijn Dell 2005FPW. Probeer even de auto-setup feature van je scherm om alles juist af te stellen, en indien dat niet helemaal lukt zelf manueel fine tunen (clock/phase). Dat laatste deed met mijn Dell wonderen.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:28

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:15

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Zomaar een DVI poort erbij toveren op een laptop...
Je kunt van die VGA uitgang, waar een analoog signaal uitkomt, niet zomaar een digitaal DVI signaal van maken. Met zo'n convertortje werk je namelijk nog steeds met dat analoge signaal en zal je kwalitatief er niets op vooruit gaan. Tenzij de VGA kabel die je nu gebruikt gewoon erg brak is...

Je kunt op zoek gaan naar iets van een PCMCIA videokaart. Je ziet ze niet veel, maar ze bestaan wel.
Ik weet dat ze ze ooit bij Watson Computers een model hebben gehad, maar die is nu niet meer leverbaar geloof ik. Misschien weten ze echter wel waar ze nog verkrijgbaar zijn of misschien kunnen ze ze speciaal bestellen, neem even contact op en probeer.
Misschien kun je op het internet of misschien zelfs met de Pricewatch PCMCIA videokaartjes vinden.
Vaak zijn het capture-kaarten die je vindt trouwens, dus let daar even goed op.

Anders is de oplossing van Thund3r ook een mogelijkheid, kost alleen wel een paar centjes ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

@Gunner: Ben bang dat dat inderdaad weinig verschil zal maken. Maar ik zal eens kijken wat het kost, en of het het geld waard is om te proberen.

@Evinyatar: Heb al veel met de instellingen geprutst, maar dat haalt niet uit. Het beeld is gewoon een beetje instabiel lijkt wel. om de zoveel seconden enkele hele lichte, maar net zichtbare en irriterende streepjes.

@Thund3r: Leuke tip, maar dit ding ondersteunt max 1600x1200 output at 32-bit color ;(

@Cybersteef: Ik zal eens contact opnemen met Watson! Ben vooral benieuwd wat zo'n kaartje kost. Lijkt me erg prijzig.

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Probeer het scherm anders eens via D-Sub op diezelfde desktop PC. Is het beeld dan ook zo slecht/instabiel? D-Sub is misschien analoog, maar het moet op 1680*1050 nog wel een goed beeld geven. Heb je ook een andere kabel geprobeerd?
Pagina: 1