Vista Home Premium = Msn foutcode: 80070005

Pagina: 1
Acties:
  • 7.267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik melden dat ik op de hoogte ben van de problemen die dit weekend met MSN er zijn geweest! Maar dit is niet alleen (denk ik) een msn gerelateerd probleem, het volgende:

Ik heb sinds kort een laptop met Vista Home Premium 32bit versie, eerst deed msn het gewoon, niks mis mee. Toen heb ik afgelopen zondag een paar updates gekregen. Waaronder 1 van windows media player. Hierna kon ik niet meer op msn, maar na google, en een topic hier op GoT dacht ik dat ik ook last had van alle problemen die een ieder had. Maar ook nu wil hij nog niet aanmelden, en hij geeft de volgende fout:

foutcode: 80070005

Daarbij geeft hij ook aan dat het tijdelijk is, alsof het de server is. Maar na wat google op de code ben ik er achter dat het gerelateerd is aan Windows Media Player, maar dat dit voor zou komen bij versies 9.xx enz!

Wat heb ik gedaan:

Alle firewalls uitgezet (Norton, en Windows firewall)
msn er afgooien, opnieuw opzetten
ik heb de update die ik geinstaleerd had er weer af gedaan, maar ook dat helpt niet.

Wat ik nog zou kunnen doen is in uitvoeren: ipconfig /flushdns maar zodra ik dat doe, dan krijg ik wel heel even het scherm, maar dat vliegt gelijk erweer uit...! Ook als ik alleen ipconfig doe, dan lijkt het alsof hij het uitvoerd, maar het klapt er als het ware gelijk uit

Kan iemand mij helpen? Of zijn het nog steeds de problemen met de servers van msn?

Gelieve geen reacties van: geen msn is niet/wel het einde van de wereld, het is geen noodzaak, maar een laptop waar alles op werkt is wel zo prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:04
Als ik op die foutcode een googletje loslaat, dan krijg ik 25.100 topics ;)

Wat ik er wel uit begrijp is dat het vaak met een niet gelukte update te maken heeft. Mij lijkt dan ook dat je in je logs eens zou moeten kijken, of je update-historie natuurlijk, of er daar misschien iets mis is gegaan.

Niet geschoten is altijd mis, dus laten we hier eens mee beginnen.

Google maar eens op "update 80070005"

[ Voor 5% gewijzigd door DivxLover op 19-03-2007 21:55 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, bedankt!

Nadat ik op update had gezocht, kwam ik bij meer GoT topics tegen!

Heb het nu opgelost door even opnieuw een account aan te maken, met admin rechten, en nu doet hij het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-08 09:04
En weer verlaat een tevreden klant het pand ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:46:
Ah, bedankt!

Heb het nu opgelost door even opnieuw een account aan te maken, met admin rechten, en nu doet hij het!
Hee, ik heb precies het zelfde probleem. Wat heb je precies gedaan ik kom er nog niet uit:-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry... i have the same error 80070005, can you translate in english??? Thank you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Translated Bert said the next thing:

Ahh thank you.

After I searched for updates, I found more topics here on GoT.

I have fixed it by creating a new account with admin rights/priveleges and now its working!

Mauricje; hij heeft blijkbaar een nieuwe Windows account aangemaakt met admin rechten en vanaf die account MSN ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog is het niet de bedoeling om dingen in het Engels te plaatsen, we zijn een Nederlands forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:12:

Mauricje; hij heeft blijkbaar een nieuwe Windows account aangemaakt met admin rechten en vanaf die account MSN ge-update
Ik heb Admin rechten,, .. Hoe nu verder??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
start even een elevated cmd shell (start>run cmd> rechtermuis>run as administrator

en tik het volgende:
code:
1
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:43:
start even een elevated cmd shell (start>run cmd> rechtermuis>run as administrator

en tik het volgende:
code:
1
netsh int tcp set global autotuninglevel=disabled
Start-> uitvoeren-> cmd-> Zo?? En dan?? Rechtermuis dan krijg ik geen Run as Adminstrator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
eh sorry.. op de search balk |:(

start>programma's>accesoires kan ook

[ Voor 37% gewijzigd door Zwelgje op 02-04-2007 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry wat moet ik nou precies doen:-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 21:57
Start -> in 'start search' vak cmd tikken -> icoon wat erboven verschijnt met rechtermuis aanklikken.

(is wel erg basic en al vaak langsgekomen, maar ja...)

[ Voor 3% gewijzigd door sewer op 02-04-2007 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Nu online
sewer schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:56:
Start -> in 'start search' vak cmd tikken -> icoon wat erboven verschijnt met rechtermuis aanklikken.

(is wel erg basic en al vaak langsgekomen, maar ja...)
jup, kalm blijven tot 10 tellen en weer terug (mag ook in het japans eventueel) 8)

users..... en toch blijf ik er maar voor terugkomen en ze helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Powershell schreef op maandag 02 april 2007 @ 22:58:
[...]

jup, kalm blijven tot 10 tellen en weer terug (mag ook in het japans eventueel) 8)

users..... en toch blijf ik er maar voor terugkomen en ze helpen :+
Oke gedaan, en nu?? .. Trouwens op een andere account doet msn het wel. echt apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 20:46:
Ah, bedankt!

Ik heb hetzelfde probleem, hij werkt inderdaad in dat nieuwe account, maar ik wil gewoon me eigen account houden, daar blijft hij die foutmelding geven. Hoe kan ik dat oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudah
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-02-2022
Beste iedereen,

Bij ons thuis is er vandaag een nieuwe laptop aangekomen: vista home premium 32 bit
MSN geeft daarbij ook dezelfde foutcode.

@Bert:
Wat heb jij nu precies gedaan om deze fout te verhelpen?

Mvg Peter
Pagina: 1