Merknaam?

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik weet niet of dit het juiste forum is, maar ik zou niet weten waar ik dit anders kan vragen.
Zojuist kreeg ik het volgende e-mailtje:
Geachte heer ,
Volgens de gegevens van Stichting domeinregistratie Nederland
heeft u het domein "****.nl" geregistreerd.
In feite is dit een illegale registratie want
deze domeinnaam is echter een reeds beschermde merknaam, waarvan **** de rechten heeft.
Hierbij wil ik u eerst vriendelijk verzoeken, om deze naam aan **** over te dragen.
Over de eventuele registratiekosten die u reeds bij SIDN gemaakt heeft,
kan worden gesproken.
**** heeft ons (***** NL) als **** distributeur gevraagd u eerst dit verzoek,
te doen, wij helpen u graag bij de overdracht van deze domeinnaam naar ****.
Indien u niet positief reageert op dit verzoek, zijn we genoodzaakt dit aan de juridische afdeling van **** over te dragen.
Iemand enig idee hoe ik kan controleren of de merknaam inderdaad in Europa is geregistreerd en vanaf welke datum? Wanneer sta ik in mijn recht en kunnen ze mij niets maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marccom
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:09

Whoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dat kunnen ze wel willen maar als jij niet het domein gebruikt om uit hun naam winst te maken ben je vooralsnog niks verplicht, dat moet de rechter bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zolang jij die naam niet gebruikt voor soortgelijke activiteiten als het bedrijf dat dat merk geregistreerd hebt, zit jij gebakken en hebben zij geen poot om op te staan. Als zij echter brood bakken, dat merk geregistreerd hebben en jij verkoopt ook brood op de website behorende bij die naam, sta je niet erg sterk.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Merknaam blijkt inderdaad sinds 2002 geregistreerd in de Benelux.
Domeinregistratie dateert uit 2005.
Wat raden jullie mij aan? Gewoon negeren en afwachten, of juridische hulp inschakelen?
Of kan dit mij dan misschien een duit met geld kosten?

Op het domeinnaam staan momenteel google adwords advertenties, die te maken hebben met hetzelfde product als het bedrijf levert.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:49:
Merknaam blijkt inderdaad sinds 2002 geregistreerd in de Benelux.
Domeinregistratie dateert uit 2005.
Wat raden jullie mij aan? Gewoon negeren en afwachten, of juridische hulp inschakelen?
Of kan dit mij dan misschien een duit met geld kosten?

Op het domeinnaam staan momenteel google adwords advertenties, die te maken hebben met hetzelfde product als het bedrijf levert.
Dus je gebruikt het domein ook echt voor het merk waar het om draait. Dan weet je zeker dat je nat gaat als ze gaan procederen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Index pagina bevat een aantal trefwoorden die slaan op het product dat het desbetreffende bedrijf levert, google adsense advertenties zien die keywords en genereren aan de hand daarvan advertenties.

En wat als ik alles nu weghaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:00
Ik zou me als TS niet druk maken, het voorkomen van het woordje "want" in de e-mail vind ik zelf namelijk nogal amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinnienerd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:57:
Ik zou me als TS niet druk maken, het voorkomen van het woordje "want" in de e-mail vind ik zelf namelijk nogal amateuristisch.
Overschat de gemiddelde ondernemer/werknemer nou maar niet. De meesten zijn niet in staat een fatsoenlijke brief te schrijven. Daarbij komt dat ze gewoon gelijk hebben. Als het een merknaam is mag de domeinnaam niet door derden geregistreerd worden. Waar ze hem ook wel of niet voor willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:58:
[...]

Overschat de gemiddelde ondernemer/werknemer nou maar niet. De meesten zijn niet in staat een fatsoenlijke brief te schrijven. Daarbij komt dat ze gewoon gelijk hebben. Als het een merknaam is mag de domeinnaam niet door derden geregistreerd worden. Waar ze hem ook wel of niet voor willen gebruiken.
Onderbouw dat eens.
Wetgeving, jurisprudentie etc.

De TS deed me denken aan een redelijk algemeen epistel bij het constateren van een overeenkomst tussen een domeinnaam en een merknaam.

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 20:58:
[...]
Als het een merknaam is mag de domeinnaam niet door derden geregistreerd worden. Waar ze hem ook wel of niet voor willen gebruiken.
En dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 21:33

Brothar

meester

CyBeR schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:03:
[...]

En dat is dus niet waar.
Dacht ik dus ook. Je eerdere reactie leek me ook uiterst relevant en to the point.
Maar ik zou de literatuur er op moeten naslaan, om dat voluit te kunnen beamen voor 100% :D

eagle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke om het even wat makkelijker te maken:
Het gaat om de domeinnaam .nl (die nu dus doorverwijst naar m'n webhoster).
Uit het merken register word ik niet echt veel wijzer, welke rechten ze in de benulux hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:57
En wat deed jij met dat domein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarom redirect ie hem nu? Heb jij dat zo ingesteld of is dit door de hoster gedaan?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan.
Er stonden Google AdSense advertenties op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Stonden er alleen advertenties op in de hoop dat je geld zou verdienen door bezoekers die eigelijk de site zochten van het bedrijf waar het over gaat of stonden er 'ook' advertenties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Alleen Google AdSense advertenties? Of ook daadwerkelijk een site? Als het alleen advertenties waren kan het nog een heel ander verhaal worden.

edit: Te laat....

[ Voor 6% gewijzigd door Nijn op 18-03-2007 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Informatieve site over Nod32 (hun product), waardoor er met AdSense advertenties inkomsten konden worden gemaakt.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet helemaal, maar wel in 80% van de gevallen. Lees anders eens verder op de site van Shieldmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Simpel antwoord: Overdragen en blij zijn met de vergoeding van de registratiekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Tja dan is het duidelijk dat jij geld probeert te verdienen door een naam te gebruiken die van dat bedrijf is. Dan heb je geen recht om dat domein te behouden

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 18-03-2007 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik denk dat dit wel een heel informatief topic voor je is...

Kortom: Zoek uit wat jouw/hun rechten zijn voordat je het zomaar overdraagt. Misschien bluffen ze wel gewoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een eventueele rechtzaak zou dus waarschijnlijk niet positief uitpakken voor mij?
TheZeroorez schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:15:
Ik denk dat dit wel een heel informatief topic voor je is...

Kortom: Zoek uit wat jouw/hun rechten zijn voordat je het zomaar overdraagt. Misschien bluffen ze wel gewoon ;)
Krijg een foutmelding dat ik geen toegang tot de topic heb.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2007 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

fsfikke schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:13:
[...]

Tja dan is het duidelijk dat jij geld probeert te verdienen door een naam te gebruiken die van dat bedrijf is. Dan heb je geen recht om dat domein te behouden
Dat maakt 't verhaal idd wat anders. Ik zou een schappelijke prijs afspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je geeft weinig informatie met betrekking wat je doel is/was met die site.

Nu komt het over als het volgende:

Ik neem een bekende naam, zet er veel google adsence op om wat geld te verdienen.
Hmm ze zijn er achter gekomen en help wat nu.

Dit zal een rechter ook niet leuk vinden en het bedrijf die de naam wil hebben in gelijk stellen. Want je misbruikt/gebruikt dan hun naam om geld te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:15:

Dit lijkt me wel een verstandige tip. En als je inbreuk maakt op hun merkenrecht kun je altijd schikken voor een paarhonderd euro. Ergens tussen de kosten van een juridische procedure en de registratiekosten in. Een beetje een bedrijf legt die paarhonderd euro direct neer. Niet te bont maken, dan heb je kans dat je de naam moet overdragen en je proceskosten aan je broek krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:15:
Een eventueele rechtzaak zou dus waarschijnlijk niet positief uitpakken voor mij?

[...]

Even een nachtje wachten. Je krijgt automatisch toegang na 50 posts. Vannacht wordt het script gedraaid dat daarvoor zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
[...]

Bij 50 posts krijg je de dag erna automatisch toegang tot het subforum waar dit topic staat. Even geduld dus nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
Voor zover ik kan zien is Eset een internationale merknaam. Dat domein kunnen ze dus zeker opeisen, aangezien jij er geen andere dingen mee doet.

Sterker nog, die info die je op die site had staan, waar heb je die vandaan. Als je dat van hun site hebt geplukt zit daar copyright op. Dan heb je dus winst proberen te maken met niet alleen hun merknaam maar ook met hun teksten.

Even goed nagaan of het mailtje wel echt van een gemachtigde van Eset komt. Eventueel kun je natuurlijk nog onderhandelen, zij willen liever ook geen rechtzaak, advocaten zijn meestal goed in juridisch gedoe, maar ook goed in rekeningen schrijven.

[ Voor 7% gewijzigd door Nijn op 18-03-2007 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan maar ingaan op hun voorstel, heb geen zin in gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Zeror

Ik Henk 'm!

Je moet je niet bang laten maken door hun. Gewoon die mensen vragen waarom ze nu jouw domein willen hebben. Aan de hand daarvan kun je bepalen of je het domein wilt verkopen of niet.
En als je het wil verkopen, verzin samen een bedrag waar jullie beide tevreden over zijn.

Daarna maak jij gewoon een nieuwe domeinnaam, eventueel in overleg met het bedrijf, welke je dan gaat gebruiken voor je site.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 18-03-2007 21:31 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Juridisch gezien zit het als volgt:

Jij mag dat domein gewoon registreren. Dan komt de volgende keus: Is de domeinnaam iets wat slaat op jouw activiteiten/evt. bedrijfsnaam/handelsmerk?
Zo ja: Dan kunnen ze hem niet zomaar claimen.
Zo nee, dan zullen zij bij een evt. rechtzaak de domeinnaam kosteloos en zonder problemen kunnen claimen.

Ik zou dus ingaan op hun voorstel over een eventuele vergoeding. Ik vind het een aardige mail, en volgens mij willen ze er graag "samen uit komen".

Reageer dus met een reactie als: wat voor vergoeding hadden jullie in gedachte? Daar kan jij dan evt. een tegenbod op doen. Als ze dat afwijzen en met een kort geding dreigen > inleveren dat domein, want dat win je toch niet.

Maar je kan best proberen er enkele euro's uit te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb de mail eens nader bekeken.
Vreemd op zoiets op zondag te versturen en een distributeur dit af te laten handelen.

Ik heb een uitlokkende mail gestuurd:
Ik raad Eset aan om zich meer te verdiepen in het Europese recht.
Graag heb ik correspondentie met Eset en niet met een distributeur.
Ben benieuwd. Kan altijd nog die domeinnaam inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Tja, Kevin. Je probeert duidelijk geld te verdienen met de namen van grote bedrijven (toen al). Dan kun je erop wachten dat er ooit een bedrijf het eens op een andere manier probeert.

Maar goed, check je rechten en zie maar hoe je zo min mogelijk kosten hoeft te maken.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval heb ik genoeg gezegd in dit topic. Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Succes, ik heb het gevoel dat ze nu een nette oplossing aanbieden en misschien ontvang je gewoon graag een uitnodiging om op te dagen voor een rechtszaak :)

Je maakt misbruik van hun naam, aangezien jij de naam registreerde en het gebruikt om aan te verdienen met advertenties... Geen idee hoe jij dat legaal wil verantwoorden, maar goed succes

PS. mocht het tot een rechtzaak aankomen besef dan wel dat ze ook behoorlijk wat kosten in rekening kunnen brengen, onder andere de advertentie opbrengsten van het begin af aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:36:
Heb de mail eens nader bekeken.
Vreemd op zoiets op zondag te versturen en een distributeur dit af te laten handelen.

Ik heb een uitlokkende mail gestuurd:
Als die distri mijn cliënt zou zijn, zou de reactie een dagvaarding zijn. En dan heb je meteen al kosten...

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-08 09:47
Zij bezitten de rechten op de naam, lijkt mij dat je het dus gewoon dient in te leveren als jij dezelfde soort diensten levert.
Indien de website niet hetzelfde onderwerp heeft als waar jouw site over gaat dan sta je een stuk sterker (oftewel plaats er een site over een ander onderwerp en zoek iets een soortgelijke naam denk ik dan of is dat te simpel?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06 12:38
Je mag wel een passende vergoeding vragen voor de administratie etc

(Zie Geenstijl.nl en het domein van de minister)

[ Voor 3% gewijzigd door avon op 18-03-2007 23:20 ]

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Geenstijl als voorbeeld nemen? De overheid wilde gewoon snel die domeinen hebben en daarom hebben ze GS maar geld gegeven. Dat ze hebben toegegeven aan de eisen van GS betekend niet dat GS in z'n recht stond.

Zo te zien was de TS van begin af aan uit op geld en heeft daarom geen recht op het domein of een vergoeding.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 18-03-2007 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
TS heeft nergens recht op. Eset kan dat domein direct opeisen. Feit dat ze de TS eerst een mailtje sturen houd in dat ze er nog geen advocaten op af willen sturen. Of dat uit vriendelijkheid/respect is, of uit kostenoverweging, dat weet je natuurlijk niet. Feit blijft dat de TS erg voorzichtig moet zijn. Op dit moment zijn ze welwillend, ze willen de registratiekosten terugbetalen. Maar op het moment dat dat omslaat...

Eset kan niet alleen het domein opeisen, Eset zou ook nog is een zaak aanhangig kunnen maken voor de inkomsten van de advertenties en eventueel zelfs copyright-schending. Hoeveel zin dat heeft kan ik moeilijk inschatten, maar feit blijft:

TS mag blij zijn dat er nog geen advocaat achter z`n reet aan rent. Er staat nu een aanbod van de kant van Eset. Het volgende bericht van Eset zal waarschijnlijk minder vriendelijk zijn.

De website nu snel verbouwen? Leuk idee, maar daar trapt niemand in. Laat staan een rechter.

[ Voor 14% gewijzigd door Nijn op 19-03-2007 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar zijn de advertenties hier in het verkeerde keelgat geschoten.
Ik zal even wat rechtzetten:

- De website dient normaal als dump-plaats voor webdesignopdrachten. Als een projectje voor mijzelf, heb ik op de index-pagina AdSense advertenties geplaats puur om kennis op te doen over het systeem. Inkomsten daaruit zijn te verwaarlozen. Vanaf 2005 tot op vandaag, heeft de website de rest van de tijd doorverwezen naar een andere niet commerciële website. Voor het dumpen van de webdesignopdrachten gebruikte ik subdomeinen.
- De e-mail die ik kreeg, is verstuurd op zondagavond om half 9. (komt niet echt professioneel over) Bovendien blijkt uit de e-mailheaders dat het zeker niet is verstuurd vanaf een bedrijfsnetwerk.
Return-path: <nod32@antimalwarestore.com>
Antimalwarestore.com is een weblog van de meneer die mij dat e-mailbericht stuurde en heeft niets te maken met Eset of Nod32 Nederland.
- Ik krijg de indruk dat de distributeur in Nederland aast op de domeinnaam en niet Eset zelf.

Vandaar mijn reactie naar hen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Room42 schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:42:
Tja, Kevin. Je probeert duidelijk geld te verdienen met de namen van grote bedrijven (toen al). Dan kun je erop wachten dat er ooit een bedrijf het eens op een andere manier probeert.

Maar goed, check je rechten en zie maar hoe je zo min mogelijk kosten hoeft te maken.
a) Het lijkt er duidelijk op gezien deze link in de post dat dit niet de eerste keer is dat je zo'n geintje flikt. Dus ik denk dat je redelijk goed weet waar je mee bezig bent :)

b) Je maakt winst met de merknaam van een ander bedrijf. Domeinnaam overdragen en hopen dat ze zo goed zijn om je de registratiekosten te vergoeden. Je bent namelijk in overtreding, namelijk het inbreuk maken op het merkenrecht. Ze zijn dus niks aan jouw verplicht!

c) Je zou het eventueel kunnen laten voorkomen... Eset is al sinds 2002 geregistreerd en je kunt aanvoeren dat ze tijd genoeg hebben gehad om het domein te registreren en te gaan gebruiken. Dat het nalatigheid van Eset is.

d) Zoals ik in a) refereerde lijkt het erop dat je je vaker op glad ijs begeeft. Een keer gaat het mis en spant een bedrijf echt een proces tegen je aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:17:
[...]

a) Het lijkt er duidelijk op gezien deze link in de post dat dit niet de eerste keer is dat je zo'n geintje flikt. Dus ik denk dat je redelijk goed weet waar je mee bezig bent :)

b) Je maakt winst met de merknaam van een ander bedrijf. Domeinnaam overdragen en hopen dat ze zo goed zijn om je de registratiekosten te vergoeden. Je bent namelijk in overtreding, namelijk het inbreuk maken op het merkenrecht. Ze zijn dus niks aan jouw verplicht!

c) Je zou het eventueel kunnen laten voorkomen... Eset is al sinds 2002 geregistreerd en je kunt aanvoeren dat ze tijd genoeg hebben gehad om het domein te registreren en te gaan gebruiken. Dat het nalatigheid van Eset is.

d) Zoals ik in a) refereerde lijkt het erop dat je je vaker op glad ijs begeeft. Een keer gaat het mis en spant een bedrijf echt een proces tegen je aan...
Die .info domeinen... Konden in die tijd gratis worden geregistreerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op advies van Rechtenforum.nl toch ingegaan op het voorstel van Eset.
Geachte heer *****,

Bij nader inzien ga ik akkoord met de overdracht van de domeinnaam aan Eset, tegen vergoeding van de gemaakte SIDN kosten. Mijn vorige antwoord trek in.

Ik zal mijn webhostingprovider hier z.s.m. over inlichten, zodat de zaak snel kan worden afgehandeld.

Graag verneem ik meer van u, over de verdere procedure.

Met vriendelijke groet,
Iedereen die heeft gereageerd, bedankt voor je hulp!

Quote van Rechtenforum.nl:
Sorry, het was niet mijn bedoeling om zo over te komen.
.info domeinen waren toen inderdaad bedoeld om winst mee te maken (ik was toen 14 jaar en had nog geen idee van de gang van zaken), maar Eset.nl was daar echt niet voor bedoeld. Advertenties waren een experiment, waardoor ik kennis op kon doen over het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:08

Zeror

Ik Henk 'm!

Verstandig!
Hopelijk voor jou dat hun daar mee genoegen nemen. Scheelt jouw weer problemen/geld.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Pagina: 1